@Matthias (18.06.2014 19:07): To netusim, nikdy som menej ako nejakych 6 nemal (BTW ty nepouzivas kusu Valkyrie = FAIL), ale hadam na to moc vela netreba. Skus zvysit nahrdelnikom a je tam tusim aj +1 prsten.... lepsie neporadim, jedine nagrinduj si Rogue....
Diskuze
Další blbý dotaz :) Jdou nějak odemknout ty dveře na konci hry, jak je za nimi soška jednorožce? Mám nízký rogue level :/
@mazar1234 (15.06.2014 22:08): ok...
Já se totiž prošel ten lesík a zdálo se, že je prázdný, až na konci mě obklíčili 4 prasata a já je zabil, z jednoho vypadla ta kostka, kterou musím sebrat, jenže jsem ji sebrat nemohl, protože se těch prasat kolem mě objevilo mnohem víc, takže jsem utekl zpátky ke východu do Upper Opinwood, vyspal se a šel si znovu pro kostku, ale než jsem se k ní dostal, potkal jsem tolik prasat, že mi skoro nic nezbylo ze zdraví ani z many. Tak jsem se opět vrátil, vyspal se a...
A zkouším to skoro celý den se dostat ke kostce a sebrat ji, ale pořád se objevuje nová a nová armáda potvor a levelení funguje dost pomalu :)
Já se totiž prošel ten lesík a zdálo se, že je prázdný, až na konci mě obklíčili 4 prasata a já je zabil, z jednoho vypadla ta kostka, kterou musím sebrat, jenže jsem ji sebrat nemohl, protože se těch prasat kolem mě objevilo mnohem víc, takže jsem utekl zpátky ke východu do Upper Opinwood, vyspal se a šel si znovu pro kostku, ale než jsem se k ní dostal, potkal jsem tolik prasat, že mi skoro nic nezbylo ze zdraví ani z many. Tak jsem se opět vrátil, vyspal se a...
A zkouším to skoro celý den se dostat ke kostce a sebrat ji, ale pořád se objevuje nová a nová armáda potvor a levelení funguje dost pomalu :)
@Matthias (15.06.2014 17:58): Pokial viem tak ano. Dokonca to je odporucane miesto na farmenie Magic skillu.
V mapě YVEL WOODS se ty prasata objevují do nekonečna? Mám pocit, že jsem jich zabil snad 500 :)
@Matthias (03.04.2014 21:50): Tak si to pamatuju dobře. A taky mi trvalo než jsem na to došel. Dokonce je tento způsob boje na jednom místě ve hře nezbytný, ale ne s rojem nebo šutrem, ale to už bych prozrazoval příliš...
@Chark (03.04.2014 21:42): dají. Stejně tak šutry. Ale jsou na každým kroku...
@Matthias (03.04.2014 21:22): pokud se nepletu nedají se roje použít jako zbraň? Vzít roj do ruky a kliknout s ním na nepřítele?
Jsou k něčemu šutry (rock) a roje (swarm) ? Má cenu to sbírat a cpát si to do inventáře?
Taky jsem nejprve zajásal, ale pak jsem si říkal, že na jedničku už stejně asi mít čas nebudu a dvojku už tuplem ne (jejíž zdigitalizovaná grafika je z dnešního pohledu hyperchlív).
Doktore, jdi do hajzlu.
Proč hrajete levnou kopii Times of Lore a ne originál?
Hurá... a je to dabovaná verze jedničky!!!
Ku hre som sa dostal trocha neskôr, pretože v dobe jej vydania som mal v angličtine mizernú slovnú zásobu. Ovládanie, na ktoré sa mnohí sťažujú, mi neprekážalo; stačí si osvojiť klávesové skratky pre boj a pre pohyb. Privítal by som akurát lepšie navrhnutý inventár a trocha som škrípal zubami pri hromadných potýčkach s jašterákmi, ale rôzne drobné animácie a atmosféra jednotlivých lokalít sú parádne ešte i dnes.
To víš, že změní. Aspoň já tě budu mít rád a třeba ti dám za pravdu při nějaké jiné diskuzi;)
Ale ne, to už si dělám vyloženě srandu. Každý ať si má názor, jaký chce, to nikdo nikomu upírat nemůže. Nicméně, celková hratelnost mi přijde na velice podobné úrovni, jako třeba u EoB, ale to je taky pak otázka, co si každý z nás pod pojmem "hratelnost" vůbec představuje. Asi zcela něco jiného, hráč od hráče.
Ale ne, to už si dělám vyloženě srandu. Každý ať si má názor, jaký chce, to nikdo nikomu upírat nemůže. Nicméně, celková hratelnost mi přijde na velice podobné úrovni, jako třeba u EoB, ale to je taky pak otázka, co si každý z nás pod pojmem "hratelnost" vůbec představuje. Asi zcela něco jiného, hráč od hráče.
PvT:"uznat fakt, že této hře patří čestné místo v krokovacích dungeon crawlerech. Je na tom něco složitého?"
A změní se tím něco? Hele já na tyto stránky nechodím (resp. komentáře nepíšu) proto, abych se jimi někomu zavděčil, či zde dělal nějaké kompromisy jen proto, abych náhodou někomu neurazil jeho oblíbenou hru, ale především proto, abych zde vyjádřil svůj názor na danou hru a aby zájemci byli připraveni i na případné zklamání, či se na základě těch (nejen samozřejmě mých) komentářů/vedených diskuzí rozhodli, zdali jim ta hra za mrhání časem bude stát.
Samozřejmě chápu, že někoho (resp. většinu) hra baví a řadí je právě mezi ty nejlepší dungeony. Nicméně můj názor je takový, že LoL je něco jako takový, v dnešní době, Crysis, tj. spíše než na hratelnost kladl důraz na technické zpracování. A takové ty řeči, že nedokáži z dnešního pohledu ohodnotit tu kvalitu si nechte od cesty, protože právě na základě porovnávání s tituly ze stejné doby, resp. stejného typu, jsem LoL hodnotil;).
A změní se tím něco? Hele já na tyto stránky nechodím (resp. komentáře nepíšu) proto, abych se jimi někomu zavděčil, či zde dělal nějaké kompromisy jen proto, abych náhodou někomu neurazil jeho oblíbenou hru, ale především proto, abych zde vyjádřil svůj názor na danou hru a aby zájemci byli připraveni i na případné zklamání, či se na základě těch (nejen samozřejmě mých) komentářů/vedených diskuzí rozhodli, zdali jim ta hra za mrhání časem bude stát.
Samozřejmě chápu, že někoho (resp. většinu) hra baví a řadí je právě mezi ty nejlepší dungeony. Nicméně můj názor je takový, že LoL je něco jako takový, v dnešní době, Crysis, tj. spíše než na hratelnost kladl důraz na technické zpracování. A takové ty řeči, že nedokáži z dnešního pohledu ohodnotit tu kvalitu si nechte od cesty, protože právě na základě porovnávání s tituly ze stejné doby, resp. stejného typu, jsem LoL hodnotil;).
7c: Nesnažim se o žádné násilnění objektivnosti, jen se chci vyjádřit v tom smyslu, že ve své době to byla populární hra, našla si mnoho příznivců a už si prostě ten punc velice dobré hry ponese až do té doby, než se na ní úplně zapomene.
Isair: Já moc dobře vím, jak na tom byla herní scéna počátkem 90. let a právě proto se LoL velice dobře zapasovalo k EoB III, Ishar 2, Darkside of Xeen, Realms: Blade of Destiny a Wiz 7. Všechny tyhle hry vyšly ve stejném roce a každá nabídla pořádnou porci zábavy. Nikoho tu nikdo nenutí, aby přehodnocoval svůj vkus, ale jen uznat fakt, že této hře patří čestné místo v krokovacích dungeon crawlerech. Je na tom něco složitého?
Malá odbočka: série Fallout je mi absolutně proti srsti, dohrál jsem Fa I, II, a Tactics, se zaťatejma zubama, protože mi to prostě nesedlo, ale uznávám, že to byly opravdu mistrně udělané hry, kterým patří jedny z prvních příček nejoblíbenějších her všech dob, aspon těm prvním dvěma hrám. Tak jenom prostě nechápu, proč se zrovna téhle hře snažíte upírat úspěch, který si právem vydobila souhrou všech prvků, které obsahuje.
Jab: To moje srovnání je stejně logické, jako to tvoje, akorát jsme ho použili každý k obraně své věci ;-)
... ale očividně se tu neshodneme. Jedna strana by LoL nezařadila ani do prvních 100 nejlepších her posledních 30ti let a ta druhá naopak možná i do první padesátky. Život je holt boj...
Isair: Já moc dobře vím, jak na tom byla herní scéna počátkem 90. let a právě proto se LoL velice dobře zapasovalo k EoB III, Ishar 2, Darkside of Xeen, Realms: Blade of Destiny a Wiz 7. Všechny tyhle hry vyšly ve stejném roce a každá nabídla pořádnou porci zábavy. Nikoho tu nikdo nenutí, aby přehodnocoval svůj vkus, ale jen uznat fakt, že této hře patří čestné místo v krokovacích dungeon crawlerech. Je na tom něco složitého?
Malá odbočka: série Fallout je mi absolutně proti srsti, dohrál jsem Fa I, II, a Tactics, se zaťatejma zubama, protože mi to prostě nesedlo, ale uznávám, že to byly opravdu mistrně udělané hry, kterým patří jedny z prvních příček nejoblíbenějších her všech dob, aspon těm prvním dvěma hrám. Tak jenom prostě nechápu, proč se zrovna téhle hře snažíte upírat úspěch, který si právem vydobila souhrou všech prvků, které obsahuje.
Jab: To moje srovnání je stejně logické, jako to tvoje, akorát jsme ho použili každý k obraně své věci ;-)
... ale očividně se tu neshodneme. Jedna strana by LoL nezařadila ani do prvních 100 nejlepších her posledních 30ti let a ta druhá naopak možná i do první padesátky. Život je holt boj...
"Jablko ti chuti, hruska ne. Chapem."
Moc a moc rád bys mě prostě zahrnul do téhle škatulky, viď? :)
Btw znáš Rankeho? Německý historik to byl, který do jisté míry zastával obdobný názor na historii jako ty na hry. Samozřejně rozdíl je v tom, že on žil v 19. století a nikdy se nedočkal toho, aby mu následné generace historiků mohli naznačit, že mlel hovadiny, nebožák.... :)
"Spytam sa ta konkretne, preco potom take vysoke hodnotenie u hry ako je Betrayal at Krondor, ked ta hra je dnes po vsetkych strankach prekonana? Ishar 2? Brany Skeldalu? Skutocne je to tak dobra hra? Ved, ked som ju nedavno hral, pripadali mi dialogy smiesne, celkovo textova stranka slaba..."
Samozřejmě už jsem to několikrát v jiné diskuzi (tuším s tebou) i zmiňoval, ale tak proč bych se v takhle originální diskuzi nepapouškoval. BaK má velmi dobrý děj, souboje a moc se mi líbili i předměty a možnost jejich enchantingu. Ishar má krásnou grafiku, vztahy mezi členy družiny, fajn příběh, není to kobkařina a fajn jsou i kouzla. Brány Skeldalu viz komentář (tuším jsem jej napsal i k BaK ale co už...).
"Lands of Lore bola dobra hra, je dobra hra a dobrou ostane (a to plati aj o Eye of the Beholder) bez ohladu na to, co si o nej mysli jednotlivec. V konecnom dosledku nie je moj, ani tvoj, nazor podstatny."
To jako proč? Jako že stejně všichni nakonec umřeme? :) Zda je LoL dobrá hra rozhodují právě jednotlivci. Btw vážně nevidíš mezi EoB a Ishar 2 ohromný rozdíl v hratelnosti, variabilitě prostředí a vůbec možnostech hry?
PvT: Argument s literaturou už jsem použil. Nicméně na podporu mého názoru a navíc dával (doufám) větší smysl než ten tvůj. ;)
Moc a moc rád bys mě prostě zahrnul do téhle škatulky, viď? :)
Btw znáš Rankeho? Německý historik to byl, který do jisté míry zastával obdobný názor na historii jako ty na hry. Samozřejně rozdíl je v tom, že on žil v 19. století a nikdy se nedočkal toho, aby mu následné generace historiků mohli naznačit, že mlel hovadiny, nebožák.... :)
"Spytam sa ta konkretne, preco potom take vysoke hodnotenie u hry ako je Betrayal at Krondor, ked ta hra je dnes po vsetkych strankach prekonana? Ishar 2? Brany Skeldalu? Skutocne je to tak dobra hra? Ved, ked som ju nedavno hral, pripadali mi dialogy smiesne, celkovo textova stranka slaba..."
Samozřejmě už jsem to několikrát v jiné diskuzi (tuším s tebou) i zmiňoval, ale tak proč bych se v takhle originální diskuzi nepapouškoval. BaK má velmi dobrý děj, souboje a moc se mi líbili i předměty a možnost jejich enchantingu. Ishar má krásnou grafiku, vztahy mezi členy družiny, fajn příběh, není to kobkařina a fajn jsou i kouzla. Brány Skeldalu viz komentář (tuším jsem jej napsal i k BaK ale co už...).
"Lands of Lore bola dobra hra, je dobra hra a dobrou ostane (a to plati aj o Eye of the Beholder) bez ohladu na to, co si o nej mysli jednotlivec. V konecnom dosledku nie je moj, ani tvoj, nazor podstatny."
To jako proč? Jako že stejně všichni nakonec umřeme? :) Zda je LoL dobrá hra rozhodují právě jednotlivci. Btw vážně nevidíš mezi EoB a Ishar 2 ohromný rozdíl v hratelnosti, variabilitě prostředí a vůbec možnostech hry?
PvT: Argument s literaturou už jsem použil. Nicméně na podporu mého názoru a navíc dával (doufám) větší smysl než ten tvůj. ;)
PvT: "ale právě to, že člověk chápe dílo v kontextu doby, do které bylo uvedeno, tak ví, jak na tom byla celá herní scéna a srovnává tudíž s konkurencí, která byla dostupná."
Tak pokud ti jde o tohle... hrál jsem stejně tak EoBy, Ishary atd., které mě bavily mnohem více (přestože jsem je nakonec nedohrál). Takový 7C (soudě dle komentu) hrál LoL už v době svého vzniku a žádný jiný "hnidopich" se tu v okolí tuším už nevyskytuje... tolikero ke tvým výtkám...
A přesto si neodpustím menší srovnání například s freewarovou hrou Cardhalia, která přestože vyšla v dnešních dobách, herní principy starých dungeonů ponechává a osobně mě bavila mnohem více. Souboje nejsou tak nudně zdlouhavé, kouzla jsou různorodější, respawn není tak otravný. Stejně tak předměty jsou různorodější(popisky bohužel taktéž chybějí), atmosféra téměř stejná, desing dungeonů též, technická stránka možná ještě horší, příběh nebyl v obojím nic moc.
Přestože asi většina nebude souhlasit, gameplay LoL mi zkrátka proti i té freewarové Cardhalii přišel dost na houby... s rozmazleností to nemá nic společného;). To samé přibližně platí pro starší EoB (především druhý díl), který jsem mimochodem rozehrál až po LoL.
Za "nestárnoucí" bych dokázal označit například spíše takový Albion, LoL mi do této škatulky nějak nepasuje. Pokud byl něčím ve své době výjimečný, byl to (imho) právě ten dabing či pěkné animace.
Tak pokud ti jde o tohle... hrál jsem stejně tak EoBy, Ishary atd., které mě bavily mnohem více (přestože jsem je nakonec nedohrál). Takový 7C (soudě dle komentu) hrál LoL už v době svého vzniku a žádný jiný "hnidopich" se tu v okolí tuším už nevyskytuje... tolikero ke tvým výtkám...
A přesto si neodpustím menší srovnání například s freewarovou hrou Cardhalia, která přestože vyšla v dnešních dobách, herní principy starých dungeonů ponechává a osobně mě bavila mnohem více. Souboje nejsou tak nudně zdlouhavé, kouzla jsou různorodější, respawn není tak otravný. Stejně tak předměty jsou různorodější(popisky bohužel taktéž chybějí), atmosféra téměř stejná, desing dungeonů též, technická stránka možná ještě horší, příběh nebyl v obojím nic moc.
Přestože asi většina nebude souhlasit, gameplay LoL mi zkrátka proti i té freewarové Cardhalii přišel dost na houby... s rozmazleností to nemá nic společného;). To samé přibližně platí pro starší EoB (především druhý díl), který jsem mimochodem rozehrál až po LoL.
Za "nestárnoucí" bych dokázal označit například spíše takový Albion, LoL mi do této škatulky nějak nepasuje. Pokud byl něčím ve své době výjimečný, byl to (imho) právě ten dabing či pěkné animace.
PvT: "Nicméně to nemění na faktu, že LoL je super hra"
MTM: "bez ohladu na to, co si o nej mysli jednotlivec."
Ehm, jinak řečeno, vy tvrdíte, že LoL je objektivně hodnoceno velmi kvalitní hra? Já s tímto tvrzením zásadně nesouhlasím, ale připouštím, že podle vašeho subjektivního hodnocení hru považujete za kvalitní.
MTM: "bez ohladu na to, co si o nej mysli jednotlivec."
Ehm, jinak řečeno, vy tvrdíte, že LoL je objektivně hodnoceno velmi kvalitní hra? Já s tímto tvrzením zásadně nesouhlasím, ale připouštím, že podle vašeho subjektivního hodnocení hru považujete za kvalitní.
Mick: Díky za tip :) Pod DosBohem není příliš funkční, ale jinak vypadá zajímavě (i když proti DM/WizVII také více méně dnes už nehratelně :).
Ale OST splnilo mé požadavky.
Ale OST splnilo mé požadavky.
Jab: Mě bohatě stačí, přečíst si recenze na LoL a jeho přímé nástupce, kde se většina našich i světových recenzentů shodla na tom, že původní LoL zůstal nepřekonaný, když už tedy nějaký věcný argument.
Tady se přeci neřeší to, jestli je něco lepší, než ono. Samozřejmě, bylo a je spousta lepších, ale bylo i mnohem horších. Nicméně to nemění na faktu, že LoL je super hra, žádná shitovka a bez legrace, z generace dungeon crawlerů počátku 90. let, jedna z lepších.
btw. a nevim, jestli jsem se tak špatně vyjádřil, ale právě to, že člověk chápe dílo v kontextu doby, do které bylo uvedeno, tak ví, jak na tom byla celá herní scéna a srovnává tudíž s konkurencí, která byla dostupná. Budu snad zatracovat dílo Julese Verna nebo Karla Maye, když v dalším století přišli Herbert, Sapkowski, Tolkien, Pratchett, Howard, Asimov atd... vždyt to přeci nejde, i když se nám z dnešního pohledu může zdát literatura 19. stol. úplně mimo mísu. To jen tak na okraj ;-)
Tady se přeci neřeší to, jestli je něco lepší, než ono. Samozřejmě, bylo a je spousta lepších, ale bylo i mnohem horších. Nicméně to nemění na faktu, že LoL je super hra, žádná shitovka a bez legrace, z generace dungeon crawlerů počátku 90. let, jedna z lepších.
btw. a nevim, jestli jsem se tak špatně vyjádřil, ale právě to, že člověk chápe dílo v kontextu doby, do které bylo uvedeno, tak ví, jak na tom byla celá herní scéna a srovnává tudíž s konkurencí, která byla dostupná. Budu snad zatracovat dílo Julese Verna nebo Karla Maye, když v dalším století přišli Herbert, Sapkowski, Tolkien, Pratchett, Howard, Asimov atd... vždyt to přeci nejde, i když se nám z dnešního pohledu může zdát literatura 19. stol. úplně mimo mísu. To jen tak na okraj ;-)
Drolin - Captive je povazovany za dobru hru.
Trochu mimo téma, ale vyšel někdy nějaký kvalitní sci-fi dungeon na pc dos (napadá mě jen Perihelion pro Amigu nebo akčnější Space Hulk/Hired Guns)?
sevencreature - zabudol si do citacie dodat aj ten zvysok: "bez ohladu na to, co si o nej mysli jednotlivec." :) Co tvoj nazor nevylucuje.
"Lands of Lore bola dobra hra, je dobra hra a dobrou ostane"
A tohle je právě tvůj názor. Můj je naopak opačný. Nicmécně, to je pochopitelné, protože každý hodnotí jinak a na základě jiných preferencí.
A mně obecně přitom u hodnocení her na věku moc nesejde (když se nad svými hodnoceními zamyslím, největší váhu má pro mě pravděpodobně "replay value" (asi znovuhratelnost?) a atmosféra).
A tohle je právě tvůj názor. Můj je naopak opačný. Nicmécně, to je pochopitelné, protože každý hodnotí jinak a na základě jiných preferencí.
A mně obecně přitom u hodnocení her na věku moc nesejde (když se nad svými hodnoceními zamyslím, největší váhu má pro mě pravděpodobně "replay value" (asi znovuhratelnost?) a atmosféra).
"EoB mě nebavil, Planescape ano."
Jablko ti chuti, hruska ne. Chapem.
Jednotlive zlozky vnimania subjektu nemozes od seba oddelit (a to vratane znalosti kontextu), spolu so sebou suvisia, navzajom sa ovplyvnuju. (pekny priklad: klikanie otravne ako pre koho :) a ako kde, dodal by som. To by vsak bolo na inu debatu)
Nestarnuce kvality? Co to je?!. 8-bit styl (ked to zoberieme ako grafiku, hudbu) presiahol svoju dobu i hry samotne, pritom vychadza z obmedzenosti vtedajsich technologii. Naopak ranna 3D grafika zastarala viac (pritom je z hladiska technologie pokrocilejsia) ako prastary "pixelart".
Ale to je vlastne len otazka vizualu (pripadne audia). V tomto ohlade pokojne LoL obstoji i dnes. Ale dobru hru nerobi jej prezentacia, vsak :) Spytam sa ta konkretne, preco potom take vysoke hodnotenie u hry ako je Betrayal at Krondor, ked ta hra je dnes po vsetkych strankach prekonana? Ishar 2? Brany Skeldalu? Skutocne je to tak dobra hra? Ved, ked som ju nedavno hral, pripadali mi dialogy smiesne, celkovo textova stranka slaba...
Lands of Lore bola dobra hra, je dobra hra a dobrou ostane (a to plati aj o Eye of the Beholder) bez ohladu na to, co si o nej mysli jednotlivec. V konecnom dosledku nie je moj, ani tvoj, nazor podstatny.
Jablko ti chuti, hruska ne. Chapem.
Jednotlive zlozky vnimania subjektu nemozes od seba oddelit (a to vratane znalosti kontextu), spolu so sebou suvisia, navzajom sa ovplyvnuju. (pekny priklad: klikanie otravne ako pre koho :) a ako kde, dodal by som. To by vsak bolo na inu debatu)
Nestarnuce kvality? Co to je?!. 8-bit styl (ked to zoberieme ako grafiku, hudbu) presiahol svoju dobu i hry samotne, pritom vychadza z obmedzenosti vtedajsich technologii. Naopak ranna 3D grafika zastarala viac (pritom je z hladiska technologie pokrocilejsia) ako prastary "pixelart".
Ale to je vlastne len otazka vizualu (pripadne audia). V tomto ohlade pokojne LoL obstoji i dnes. Ale dobru hru nerobi jej prezentacia, vsak :) Spytam sa ta konkretne, preco potom take vysoke hodnotenie u hry ako je Betrayal at Krondor, ked ta hra je dnes po vsetkych strankach prekonana? Ishar 2? Brany Skeldalu? Skutocne je to tak dobra hra? Ved, ked som ju nedavno hral, pripadali mi dialogy smiesne, celkovo textova stranka slaba...
Lands of Lore bola dobra hra, je dobra hra a dobrou ostane (a to plati aj o Eye of the Beholder) bez ohladu na to, co si o nej mysli jednotlivec. V konecnom dosledku nie je moj, ani tvoj, nazor podstatny.
4Paul von Tlalaczek - Jakoukoliv kritiku dungeon crawleru trochu chapu, zvlast od hracu infinity RPGcek. Hratelnost dungeonu je dost specificka a vsechny, ktery jsem hral (vetsina nejdulezitejsich), jsou hodne obtizny a tim nemyslim zrovna souboje...Pri jejich hrani jsem snil o RPGcku bez prostorovych hadanek a miniaturnich tlacitek, pristupnejsim, otevrenejsim a interaktivnejsim a tento sen se mi splnil pri prvnim spusteni dema Baldur`s Gate.
Jinak LoL je samozdrejme fajn, ale moje srdcovky z rad dungeon crawleru jsou nekde jinde (vsechny Dungeon Mastery a Ishary, EOB2 etc.)
Jinak LoL je samozdrejme fajn, ale moje srdcovky z rad dungeon crawleru jsou nekde jinde (vsechny Dungeon Mastery a Ishary, EOB2 etc.)
MtM: U čeho prosím zvyšuje citový vztah objektivitu?
"Zase kompot? Chces opat porovnavat nieco, co NEJDE porovnavat."
Ale jde. Už jsme se o tom i bavili. Ach jo... Dá se to zkrátit. EoB mě nebavil, Planescape ano.
"Naopak je vysoko neobjektivny, poznamenany len uzkou oblastou znalosti."
Micku tohle je přeci blbina na první pohled. Jednak jsme se bavili o citové zainteresovanosti a nikoli o znalostech... A druhak i člověk, který si onu dobu nepamatuje (což se mě mimochodem netýká), tak si může osvojit znalosti kolem "studiem". Neříkám, že intepretace "pamětníka" není důležitá (naopak), ale je vždy subjektivní (jako každá interpretace) a nadto lidská paměť pracuje v příbězích - co nezapadá do příběhu (například otravné klikání na ikonky zbraní při soubojích ve starých dungeonech), to paměť často vynechá.
"To, ze mi DNES, na niektorych starych hrach vadia niektore veci (90% to byva ovladanie, ci systemove pripomienky), neznamena, ze je ta hra horsia ako bola."
Ta hra není horší než byla. Ta hra se prostě jen dostala do totálně jiné doby. Ona se nezměnila, věci kolem ní ano. Kolem ní se vyrojily hry nové a pokud již neumí prokázat své kvality, tak prostě zhyne na úbytě. Právě proto zde máme cosi jako nestárnoucí kvality. Dobrý příběh bude dobrým příběhem i za sto let. Zajímavá grafika může být zajímavá jednou provždy (podobně jako třebas díla renesančních umělců) atp.
Jinak řečeno i hry mohou uniknout stáří. Ale týká se to jen těch, které jsou schopni se osvědčit proti každé nové generaci konkurence. Ten okruh vyvolených pak bude menší ale na druhou stranu opravdu elitní.
Say: Papeženec horší papeže.
"Zase kompot? Chces opat porovnavat nieco, co NEJDE porovnavat."
Ale jde. Už jsme se o tom i bavili. Ach jo... Dá se to zkrátit. EoB mě nebavil, Planescape ano.
"Naopak je vysoko neobjektivny, poznamenany len uzkou oblastou znalosti."
Micku tohle je přeci blbina na první pohled. Jednak jsme se bavili o citové zainteresovanosti a nikoli o znalostech... A druhak i člověk, který si onu dobu nepamatuje (což se mě mimochodem netýká), tak si může osvojit znalosti kolem "studiem". Neříkám, že intepretace "pamětníka" není důležitá (naopak), ale je vždy subjektivní (jako každá interpretace) a nadto lidská paměť pracuje v příbězích - co nezapadá do příběhu (například otravné klikání na ikonky zbraní při soubojích ve starých dungeonech), to paměť často vynechá.
"To, ze mi DNES, na niektorych starych hrach vadia niektore veci (90% to byva ovladanie, ci systemove pripomienky), neznamena, ze je ta hra horsia ako bola."
Ta hra není horší než byla. Ta hra se prostě jen dostala do totálně jiné doby. Ona se nezměnila, věci kolem ní ano. Kolem ní se vyrojily hry nové a pokud již neumí prokázat své kvality, tak prostě zhyne na úbytě. Právě proto zde máme cosi jako nestárnoucí kvality. Dobrý příběh bude dobrým příběhem i za sto let. Zajímavá grafika může být zajímavá jednou provždy (podobně jako třebas díla renesančních umělců) atp.
Jinak řečeno i hry mohou uniknout stáří. Ale týká se to jen těch, které jsou schopni se osvědčit proti každé nové generaci konkurence. Ten okruh vyvolených pak bude menší ale na druhou stranu opravdu elitní.
Say: Papeženec horší papeže.
Přesně.
Víno, slivovice, whisky nebo koňak a spousta dalších tu chuť rozhodně zlepší. A tak jako u her, ty, které byly špatné před patnácti lety budou špatné i dnes.
Víno, slivovice, whisky nebo koňak a spousta dalších tu chuť rozhodně zlepší. A tak jako u her, ty, které byly špatné před patnácti lety budou špatné i dnes.
Jen povrchní hráč snižuje hodnocení staré hry za nízké rozlišení, ,,blbé" ovládání, nedej Bože špatnou grafiku... A pokud nějaká hra vyvolá citový vztah, taky to něco znamená.
"Pokud mám k něčemu citový vztah, tak jsem logicky méně objektivní."
Nie je tak uplne pravda. Definuj totiz "citovy vztah k niecomu". Pretoze u niektorych veci to platit moze, u inych vobec. Takze je to trochu chabe.
"...srovnáváš staré RPG s novým..."
Zase kompot? Chces opat porovnavat nieco, co NEJDE porovnavat.
"Chtít dobový kontext na stránce, která účelově dává do žebříčků všechny hry bez ohledu na datum jejich vydání, je nehorázná volovina."
Volovina to nie je - je to prave onen objektivny pristup, ktory ty hlasas u ludi, co s dobou nemaju skusenost. Taky clovek skratka nemoze mat objektivny pristup k hodnoteniu veci. Naopak je vysoko neobjektivny, poznamenany len uzkou oblastou znalosti. Do zmeny konceptu hier totiz nezapada len hra samotna, obsah sa meni na zaklade technickych moznosti a tym aj meni celkove vyznenie a stylizaciu hier. To, ze mi DNES, na niektorych starych hrach vadia niektore veci (90% to byva ovladanie, ci systemove pripomienky), neznamena, ze je ta hra horsia ako bola. Clovek si lahko navykne na nove systemy, cim pohodlnejsie a lepsie vymyslene tym lepsie. Lenze to staru hru automaticky nedegraduje.
"...nebo se běž do těch svých zaprášených krabic navěky zahrabat."
Sorry, moje krabice pravidelne odprasujem, takze ni smietko prachu na nich nie je ;) Co som nejaky barbar alebo co? Tsss.
Nie je tak uplne pravda. Definuj totiz "citovy vztah k niecomu". Pretoze u niektorych veci to platit moze, u inych vobec. Takze je to trochu chabe.
"...srovnáváš staré RPG s novým..."
Zase kompot? Chces opat porovnavat nieco, co NEJDE porovnavat.
"Chtít dobový kontext na stránce, která účelově dává do žebříčků všechny hry bez ohledu na datum jejich vydání, je nehorázná volovina."
Volovina to nie je - je to prave onen objektivny pristup, ktory ty hlasas u ludi, co s dobou nemaju skusenost. Taky clovek skratka nemoze mat objektivny pristup k hodnoteniu veci. Naopak je vysoko neobjektivny, poznamenany len uzkou oblastou znalosti. Do zmeny konceptu hier totiz nezapada len hra samotna, obsah sa meni na zaklade technickych moznosti a tym aj meni celkove vyznenie a stylizaciu hier. To, ze mi DNES, na niektorych starych hrach vadia niektore veci (90% to byva ovladanie, ci systemove pripomienky), neznamena, ze je ta hra horsia ako bola. Clovek si lahko navykne na nove systemy, cim pohodlnejsie a lepsie vymyslene tym lepsie. Lenze to staru hru automaticky nedegraduje.
"...nebo se běž do těch svých zaprášených krabic navěky zahrabat."
Sorry, moje krabice pravidelne odprasujem, takze ni smietko prachu na nich nie je ;) Co som nejaky barbar alebo co? Tsss.
Když necháš burčák 15 let v sudu, tak to chuť moc nezlepší .-)
MtM: Já ti to můžu vysvětlovat stokrát a evidentně budeš i dál chápat kulové. Pokud mám k něčemu citový vztah, tak jsem logicky méně objektivní. Pokud ten citový vztah nemám, tak jsem logicky objektivní více. Pokud srovnáváš staré RPG s novým, tak by ti tedy měl být dobový kontext šumák. Stojíš s naostřeným klackem proti cápkovi se samopalem. Rychle mu vysvětli, že v dobovém kontextu je tvé dřevo prostě trhák.
Sedíš s knihou o Sherlockovi a proti tobě sedí cápek, který čtě nějakou CSI detektivku. Porovnáte díla o on zjistí, že to jeho je víceméně brak (obdobně třebas Mozart vs Spice Girls). Chtít dobový kontext na stránce, která účelově dává do žebříčků všechny hry bez ohledu na datum jejich vydání, je nehorázná volovina. A buď už přijď konečně s nějakým novým argumentem (a odpusť si to uplakánkovství, jak dnešní hráčí nerozumí těm tvým starým hitovkám) nebo se běž do těch svých zaprášených krabic navěky zahrabat.
P.S. EoB jsem hrál v době, kdy jej vydali. A už tenkrát to byla zoufalost. Archivujete Sklepmistra.
Sedíš s knihou o Sherlockovi a proti tobě sedí cápek, který čtě nějakou CSI detektivku. Porovnáte díla o on zjistí, že to jeho je víceméně brak (obdobně třebas Mozart vs Spice Girls). Chtít dobový kontext na stránce, která účelově dává do žebříčků všechny hry bez ohledu na datum jejich vydání, je nehorázná volovina. A buď už přijď konečně s nějakým novým argumentem (a odpusť si to uplakánkovství, jak dnešní hráčí nerozumí těm tvým starým hitovkám) nebo se běž do těch svých zaprášených krabic navěky zahrabat.
P.S. EoB jsem hrál v době, kdy jej vydali. A už tenkrát to byla zoufalost. Archivujete Sklepmistra.
LoL a EoB podla mňa nikdy nezostárnu, skôr naopak, zrejú rokmi ako víno v sude.
Prezentacia, hratelnost, vsetko na vysokej urovni i z dnesneho hladiska. Kto tvrdi opak, nerozozna zlu hru od dobrej...alebo nie? ;)
Ok, teraz vaznejsie.
Jab - houby s makom. Jeho pohlad je viac skresleny, ako pohlad cloveka, co hru hral v dobe jej vzniku. Pretoze clovek, co hodnoti dnes, vacsinou je natolko tupy, blby, ignorantsky (vyberte podla chuti), ze jednak nepozna dobovy kontext, a druhak (co je mozno dolezitejsie) je rozmaznany dnesnym pristupom k hratelnosti ako takej. Cisto imho.
Ok, teraz vaznejsie.
Jab - houby s makom. Jeho pohlad je viac skresleny, ako pohlad cloveka, co hru hral v dobe jej vzniku. Pretoze clovek, co hodnoti dnes, vacsinou je natolko tupy, blby, ignorantsky (vyberte podla chuti), ze jednak nepozna dobovy kontext, a druhak (co je mozno dolezitejsie) je rozmaznany dnesnym pristupom k hratelnosti ako takej. Cisto imho.
PvT: Celkem mi nedělá problém hrát staré hry i v dnešní době a často se u nich bavím více, než u některých novějších, takovou zábavu mi ovšem LoL nenabídl (přestože špatný zase také nebyl). Osobně si myslím, že pokud si někdo z LoL v době vzniku cvrnkl do trenek, pak to bylo nejspíše z důvodu technického zpracování, dabingu etc. (což, pravda, dnes již tolik nedocením), anžto po stránce hratelnosti to zase taková sláva není.
PvT: Ono právě hráč, který se k LoL (hezká zkratka) dostane poprvé v životě, tak ji bude hodnotit dost pravděpodobně více objektivně, než ty (anžto jde o tvou dětskou lásku). V tom je ten trik. :)
Nechápu, co hnidopichům na téhle hře vadí. Z dnešního pohledu se dá jen těžko, alespoň přibližně objektivně, hodnotit. Před těmi, skoro 18 lety, to byla prostě pecka, kterou jsme hráli jako diví a i po těch letech se na ní dívám stejně, asi jako na každou hru, která mi v dětství přirostla k srdci a nevím, proč bych měl léty svůj názor měnit. Je to hratelný, zábavný, koukatelný a poslouchatelný, co víc si přát.
Opravdová klasika ve svém žánru, poprvé jsem ji hrál patnáct let po vypuštění na trh, a hratelnost se kupodivu nikam nevytratila.
Ok.
Mick: Jen ze zvědavosti :)
Mick: Jen ze zvědavosti :)
Ja hral LoL nekolikrat, i kdyz jsem ho dohral jen jednou. Je to kvalitni dungeon s variabilnim prostredim, u ktereho jsem pravem vytuhl a mam na nej krasne vzpominky. Ano, muj komentar je sice nostalgicka vzpominka, ale vzpominka na uzasnou hru s neopakovatelnou atmosferou. Za hodnocenim si tedy rozhodne stojim.
4x dohral a niekolko krat len "hral" a nedostal sa na koniec :) Preco sa pytas? :))
Hmm, kolik z vás hrálo LoL víckrát a u kolika z vás je váš komentář pouze nostalgická vzpomínka na hru, kterou jste hráli kdysi před lety jako jeden z prvních "dungeonů"? Nechci nikomu upírat jeho názor, a hodnocení lidí se obecně dost liší, ale u LoL mi vážně ty vysoká hodnocení nějak unikají...
Spíš mám dost nepříjemný pocit, že veškeré plusy, které hra získala (svého času) jsou za grafické a zvukové zpracování, které bylo ve své době velmi kvalitní.
Spíš mám dost nepříjemný pocit, že veškeré plusy, které hra získala (svého času) jsou za grafické a zvukové zpracování, které bylo ve své době velmi kvalitní.
7c: Dost výstižné. To je taky důvod, proč už jsem se k lol nikdy nevrátil, protože jsem si nechtěl zkazit to nadšení, které to ve mě v dětství vyvolalo. Zpětně si samozřejmě uvědomuji, že to zas tak extra hra nebyla, ale byla první co jsem hrál co byla dabovaná a to mě tehdy dost (z pochopitelných důvodů) smetlo ze židle.
Souhlas, ne vždy je to jednoduché. Ale z mého hlediska proste Lands of Lore 2 přešel do velice špatného doom-like enginu.. Ale, už jenom, jak se tady o tom bavíme, tak ještě chvíli piš a já si tu hru snad někde seženu a rozjedu jí znova... O pár let starší, doufejme že moudřejší a Tebou naočkovaný ( :-P ), protože mě to láká, jak říkáš, že je dobrá... Podívat se na ní znovu a dát jí šanci. Už jenom kvůli Lutherovy a jeho mamá...
Ono to je vseobecne problem, ked hra prejde z "klasickeho" 3D kresleneho pohladu, do "doom-like" enginu. Tiez mi z pociatku trvalo, nez som si na to zvykol. Ale celkovo je to dobra hra, nie lepsia ako prvy Lands of Lore, ale dobra hra ano. Musi byt, inak by som ju nedohral, a to som ju hral v nemcine!!! (aj mam doma originalku v nemcine :D )
Když jsem poprvé viděl na obalu Score Luthera (syn Scotie, pro neznalé), jak má půlku obličeje lidský a drouhou monstra, jak vztahuje poloruku s drápama ke čtenářovy, mazal jsem domů s Score a tetelil se blahem.. Lands Of Lore 1 pro mě opravdu byla fantastická hra, jedna z nejlepších co znám. Poté jsem se k dvojce samozřejmě dostal a objevil dvě věci. Za prvé, fantastické obrazovky kde jsem měl možnost hledat předměty a kochat se a poté grafiku v samotné hře. To co na papíře časopisu vypadalo famózně, v pohybu již tak dobré nebylo. Nepřátele byli tak neuvěřitelně odfláký sprity nasnímané tak z maximálně pěti stran, že to až do očí mlátilo. To samé, jdu si lesem a přitom kraj lesa je jenom zeď s rozplizlou texturou, přitom stromy okolo se tváří prostorově (ale opět sprity... :-) )To samé města.. atd. Tohle vše u mě Lands of Lore 2 sráželo dolů.. Ano, setkání se starýma známýma, hudba, muzeum prvního dílu, nutnost občas přemýšlet, někdy až hororová atmosféra, to vše se mi velice líbílo. Animace byli dokonce otrocky vymakané k dokonalosti. Ale bylo to vše sráženo velice špatným technickým zpracováním (viz: http://dungeony.rpghry.cz/pics/lol2.jpg ) kde ani pozdější patch na 3D akceleraci moc nepomohl a i zbytek hry nebyl tak dobrý jako první díl... Pro mě jednoznačně zklamání, kde občas hra excelovala, ale jako celek zdaleka povedená nebyla.. Toť můj názor.. ;-)
Zephyr26 - ja osobne som z druheho dielu sklamany vobec nebol, ale zrejme je to zalezitost osobnych preferencii. Po mnohych strankach je aj druhy diel velmi podarena hra. :)