Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@90210 (02.11.2014 11:19): Aha, díky za upřesnění. Docela šibalský secret, jen co je pravda.

Já při vstupu do města zkusil klikat na prvních pár dveří a když se nic nedělo, tak mě ani nenapadlo, to zkoušet ještě u dalších...
@Isair (02.11.2014 10:51): Daju s klucmi, ale aby si ich nasiel musis urobit jednu vec, ktora ta dooooost tazko napadne.

Veru Valkyria je idealna zbran, najme ak hras s magom Ak Shelom, ktory je slaby na melee (najlepsie kombo).
Ta kuše jak střílí ohnivé šípy (Valkyria), je krutá zbraň. Rogue skill s ní roste jedna radost:). Divím se, že jsem jí při první hře vůbec nepoužíval (nebo ji úplně minul?).

Mimochodem, dají se ve městě nějak otevřít ty dvoje zamčené dveře s nevypáčitelným zámkem?
@mazar1234 (01.11.2014 10:05): Není to úplně klasické FPS (řekněme náročnější FPS stylu System Shocku), ale do kvazi-simulatorů typu Mechwarriora bych to určitě neřadil. V podstatě asi něco takového jako třeba Freelancer mezi vesmírnými simulátory.
@GodOfTheSick (31.10.2014 17:55): Mně se dnes těžko odhaduje, co je a co není hidden gem, protože na FPS se vedle RPG specializuju snad dvacet let. Samozřejmě když se člověk orientuje pouze na žlutá&zelená, tak asi +- pokryje to, co by "měl znát", pokud se na daný žánr vyloženě nespecializuje.

Nicméně Portal of Praevus, Malice, Cybermage, CyCylones, můj oblíbený Eradicator, Skynet, Twin Dragon, Wages of Sin, Redline, Blake Stone 2, série Witchaven, Defiance, Catacomb (alespoň Abbys) a Marathon 2 jsou pořád velmi dobré až výborné kusy, které mají zatím pouze málo hodnocení. Samozřejmě asi nejlépe splňují definici skvělých FPS, které "nikdo" nehrál, Wheel of Time a Clive Barkers Undying (oba tituly se svého času dostaly ve Score na čelní místa v daném žebříčku). Nejblíže je tomu asi Wrath of Earth (případně AlphaStorm a Terracide, ze starších asi Midwinter).
@MickTheMage (31.10.2014 21:05): No absence pojmenování postav je otrava, ale tak snad to nějak překousnu:). Pokud tedy vážně hratelnost zůstala více méně stejná (žádné velké zjednodušení), tak by to mohlo být ok.
Ach, uz som si spomenul, aky som mal hlavne problem s RTC verziou DM2... a pokojne by som to mohol dat ako hadanku, ale kto ma pozna... :) Nedali sa tam pomenovat postavy, ehm. A potom sa mi zdalo, ze to vyzeralo mierne horsie ako povodny. Ale v samotnej hratelnosti by problem nemal byt. Takze pokial ti na tvojich RPG neprekaza, ze si nemozes utvarat partu podla svojich predstav (teda tu hlavne pomenovanim), tak myslim, ze mozes ist v pohode aj do RTC :)
@Drolin (31.10.2014 19:16): No je fakt, že už jsem byl téměř připraven RTC zkusit, ale pak mě odradil Mick příspěvkem níže (@MickTheMage (31.10.2014 14:11) a následující diskuse), byť jsem tedy o tom rozporuplné názory četl již předtím. Každopádně prvně si beztak chci dohrát Ultimy Underworld, takže času je ještě dost:).

@Isair (31.10.2014 17:46): Pofidérní remake je u RTC trochu nevhodné označení :). Nicméně určitě zkus obě verze - jen potvrdím, že v RTC je Dungeon Master 2 plně (do)hratelný.

(jinak pokud by někdo hledal definici "hidden gemu" v podobě jedné hry, tak bych volil fantastické WP2 které, bohužel, nikdo nehrál)
@Richmond (31.10.2014 19:04): No dobře, u toho dejme tomu. U něj jsem popravdě také váhal, zdali jej vůbec zmínit, ale to jsem ještě nečekal, že se sem opět přivalí horda hnidopichů a začne prudit:) (celkově mi přijde však stále mnohem méně oblíben a provařen, než drtivá většina opravdu mainstreamových titulů typu EoB, LoL, Dungeon Master apod.)
@MickTheMage (31.10.2014 18:57): Harvester, World of Aden: Thunderscape, Anvil of Dawn a BloodNet ;).

Stačí se podívat na počet jednotlivých hodnocení na různých databázích a nemusím být zrovna Sherlock, aby mi docvaklo, že se o nějak zvláš´t extra známé či oblíbené hry hledat nebude (stejně jako třebas níže zmiňované Bad Mojo) a tudíž bych je rozhodně neoznačil za "mainstreamové" oldies;) (na rozdíl třebas od her jako je Lands of Lore).
@Phoenix (31.10.2014 16:50): System Shock a Magic Carpet asi ne. Jinak tam spadá asi vše, co jsi vypsal. Prostě staré střílečky s hratelností jako Doom tak do roku 1998 kdy vešel Half-Life. Ale i když si na DH vyfiltruješ FPS v celých devadesátkách, tak jich v zelených/žlutých číslech moc není.

http://www.databaze-her.cz/hry/?zanr=s1s&rok=1990-1999&razeni=hodnoceni

Ono se to nezdá, ale když si vezmeš, že je to deset let, tak těch vysoce kvalitních her zas tolik nebylo.
@Drolin (31.10.2014 12:17): Naopak, jsem někdy překvapen, kolik ne moc známých her je GoG.com schopen (na komerční web) vydat. Viz. třebas z hlavy ještě Harvester, World of Aden: Thunderscape, Anvil of Dawn, BloodNet apod.

Každopádně je to určitě pohodlnější, než se patlat s nějakými napůl funkčními a napůl osekanými (a ještě ve své podstatě "nelegálními";)) verzemi na abandonii. Nicméně v prvé řadě hraji to, co mě nějakým způsobem zaujme. Abandonii samozřejmě moc dobře znám a rád ji navštěvuji, stejně jako DJOldgames nebo Classic Gaming network, ale moc rád bych viděl většinu her i na GoGu v nějaké kvalitní kompilaci (a pokud možno CD verzích, které na těch abandonware webech nejsou mnohdy k dispozici).

Díky za tip na "return to chaos", tuhle verzi již sice znám, ale nevěděl jsem právě, jestli to bude ideální volba. Možná bych raději originál, než nějaké pofidérní remaky, ale pokud nebude nic jiného k dispozici, asi po tom skočím:).
@MickTheMage (31.10.2014 14:11): Aha, už to vidím, zaregistroval jsem Indyho, ale X-Wing/Tie mi nějak unikl.

@GodOfTheSick (31.10.2014 14:31): Záleží na tom, čemu říkáš doomovky. Wolfenstein 3D a podobné záležitosti (série Blake Stone, Operation Bodycount) se asi za doomovky označit úplně nedají (zejména kvůli tomu, že vznikly před Doomem). Takže předpokládám CyClones, Dark Forces, Doom, Doom 2, Heretic, Hexen, možná Rise of the Triad, Strife. System Shock a série Magic Carpet se za doomovky zase tolik označit nedají a pozdější kvalitní věci asi za doomovky nepovažuješ (Terminator Future Shock, Cybermage, build klasiky Witchaven/Duke/Shadow Warrior/Blood nebo Eradicator, Chasm, Quake, Jedi Knight).

Pokud bys myslel staré FPS obecně, tak by jich IMHO 15 nestačilo. I když na základní přehled ve starých věcech nepreferovaného žánru je to asi dost.
@Drolin (31.10.2014 15:52): V podstate je na CHSB (viac save slotov oproti 1 na Amige), ale obsahuje niekolko upravenych detailov na par miestach v gameplay oproti originalu a je preto o kusocek lahsia.

Inac este ohladom Lands of Lore, hra je pomerne kratka a nepredstavuje nijako narocne hranie na mesiac. V podstate taka pohodicka, par krat to spustim a prejdem viac menej na pockanie takze je to vhodne pre kazdeho.
@mazar1234 (31.10.2014 15:39): Aha, zvláštní zvláštní. Já žiji v představě, že verze v RTC je nejlepší (a někde, oldgames?, jsem si to musel přečíst :). Nicméně hraní jsem si tak či tak užil, DM2 je fantastický asi za jakýchkoliv podmínek.
@MickTheMage (31.10.2014 14:11): Mám to naoapak - ale na konkrétní výhody/nevýhody si již nevzpomenu, ale když jsem DM2 začínal a zkoušel obě verze, sedla mi více ta z Return to Chaos.

@GodOfTheSick (31.10.2014 14:31): Tento rok, co se týče dokončených her, mám pravda slabý (jediná "neznámá" dokončená hra, U.F.O.s) - proto jsem také chtěl oddalovat pořízení nového počítače. A nenajdeš, protože jedu více méně dle roční "pětiletky", takže nové tituly již nezačínám :). Galerians, CT a Overblood počítám spíše do druhé ligy, a tak priority nemají velké - no a Countdown: Vampires je dle všeho i škoda stahovat.

A co se týče GOGu a většinových preferencích, tak tam máš samozřejmě pravdu.
@Drolin (31.10.2014 12:17): Ty to nějak moc řešíš....Většina lidí hraje hry pro zábavu a ne kvůli vzdělávání se. Čili je logické, že si k hraní vybírají hry, které se v minulosti už osvědčily. Stejně tak GOG je služba založená za účelem zisku a ne aby dělala herní osvětu. Čekáš snad že někdo bude vydávat všechny staré hry a lidi je budou hromadně kupovat a hrát? Proč by to dělali?

Ono se třeba mluví o éře doomovek, ale kolik kvalitních jich vlastně vyšlo? 10? 15? To dnešnímu hráči stačí, dalších 50 ani nemá smysl zkoušet. Herní archeologie je sice pěkná věc, ale na moc neznámých a zároveň skutečně dobrých her nenarazíš...

Jinak pokud se ti současný stav nelíbí, tak by jsi měl sám jít příkladem. Do konce roku dohrát Clock Tower, Galerians, Countdown: Vampires, Overblood. Přece nechceš ustrnout ve vývoji pouze u mainstreamových RE/SH. Na Silvestra to přijdu na tvůj profil zkontrolovat!
@Phoenix (31.10.2014 12:04): Pravda, ale myslím, že GOG podporuje v hraní "mainstreamových" oldies a ubírá šanci na vyzkoušení méně známých her kvůli formátu zaplacení (tedy, většina hráčů si koupí to co znala z minulosti či mělo kladné přijetí) - samozřejmě, jsou tu pozitiva v podobě zviditelnění King of Dragon Pass, Sword of the Samurai, Bad Mojo atp. a celkově větší zájem o staré hry.

Abadonware stránky formátu HotU, Abadonia... jsou v tomto směru ale citelně vhodnějším prostředkem k rozvíjení přehledu a znalostí - které GOG tak či tak svým zaměřením zprostředkovává pouze povrchně, a řada hráču u něj vzhledem k pohodlí setrvá a nemá potřebu jít i jinám. A to vidím jako ne příliš pozitivní situaci.
@Drolin (31.10.2014 11:35): Já bych to ještě tak černě neviděl. Řada lidí IMHO hraje oldies právě díky "reklamě" (pravda placené přímo jimi coby zákazníky :-) ), jakou jim GOG dělá. Jinak by o ně možná nezavadili, ne každý, kdo dnes hraje oldies, je jejich totální znalec s věkem 30+ (aby zažil ještě původní release a měl tak méně problémů se do takových kusů dostat).

Navíc na GOGu jak říká valcik ještě řada věcí chybí (Grim Fandango, SW simulátory, System Shock jednička, Warcrafty a řada dalších).
@Isair (31.10.2014 00:24): Snad se to na GOGu někdy objeví, DM2 bych si s chutí dal znovu, hlavně ty atmosférické venkovní prostory, kdy mě několikrát zabil blesk jen tak. LoL je vynikající. Jednoduché, ale chytlavé.
@Bodkin (31.10.2014 00:19): Yop, Dune 1 na GoGu bych si také nechal líbit. Ještě bych tam rád někdy viděl Dungeon Mastera, tedy dvojku hlavně, toho jsem chtěl vždycky zkusit (třebaže z jedničky jsem se zrovna kdysi na zadek neposadil).
Já právě zjistil, že už mám vše otevřeno a tak jsem to už provalil skrz a ty pojmenované dýky mám stále v inventáři, teď už jsem v bažinách.

Ne, disketovka měla jen nějaké skřehotání, jak bylo normálně zvykem. Snad se jednou dočkám Dune (1) CD verze na GOGu... <3
@Bodkin (29.10.2014 00:38): Teď jsem také v tom třetím patře a červený klíč byl hned v té truhle kousek od zámku (na konci chodby), po vložení do zámku se otevře zeď hned vedle, takže bys to asi neminul. Ještě mám v inventáři jeden stříbrný klíč, který zatím netuším, k čemu je (možná byl k té truhle, ale tu jsem vypáčil). A jeden jsem už použil na zámek předtím. Nejsem si jist, zdali se ta chodba s truhlou neobjeví až po stisknutí jednoho tlačítka (toho s fireballem), akorát k tomu už se asi zpátky stejně nedostaneš (pokud nemáš o pár minut starší save), anžto po pár krocích se za tebou zavře stěna.


Mimochodem, byla vůbec v disketové verzi hudba? Já jen, že si ji vůbec nepamatuji, přitom v CD verzi je vcelku povedená a skvěle buduje atmosféru, takže bych si ji asi pamatoval (a nebo tam byla pravděpodobněji jen v nějaké nekvalitní podobě... asi). A bez toho dabingu to také kdysi nebylo vůbec ono.

A ta mapa zobrazuje i falešné stěny... to už je vrchol!:D
Určitě, zatím první postřeh... vadí mi, že mapa zobrazuje i skrytá tlačítka, je to takové jakože dost na houby :p (a tohle mě štvalo i v té Amiga verzi EoBu). Ale atmosféra vážně pěkná, hádanky a design v pohodě a zatím se to hraje stále docela dobře:).
Kdyžtak napiš nějaký dojmy z hraní, taky bych se k tomu rád znovu dostal, ale bez šance...
Navnazen právě dohraným Grimrockem 2 jsem se také po dlouhých pěti, možná šesti letech k Lands of Lore vrátil. Pamatuji si samozřejmě úplné houby. Tenkrát jsem z toho zrovna dvakrát na větvi nebyl, ale zase mám chuť se k tomu vrátit, takže to špatné být také nemohlo, mno uvidíme...

Tentokrát jsem rozjel konečně dabovanou CD verzi z GoGu, což zážitek jistě taktéž o něco zlepší. A musím říci, že smysl pro detail a audiovizuální ztvárnění je opravdu špičkové, rozhodně to v tomhle ohledu nezestárlo ani o chlup.
Tvl, po třech letech jsem se k tomu vrátil a vůbec netuším o co sakra jde (překvapivě). Jsem někde v jeskyni na 3 podlaží, je tam nějaký červený zámek, ale klíč nikde, možná jsem ho už odemkl...

Hmpf
Omlouvám se, po iks letech jsem se začetl do Verneovek (20 000 mil pod mořem) a název lodi Scotia mně hned praštila do oka. Myslel jsem si, že by jste se mohli trošku pobavit...
StriderCZ: Hele ta zajímavost o tý lodi má nějakou souvislost se hrou, kromě toho, že se ta loď jmenuje stejně? Pokud budeme do zajímavostí cpát vše co má jen stejný název jako nějaká postava ve hře, http://en.wikipedia.org/wiki/Scotia_%28disambiguation%29" >tak to si máknem. Domnívám se, že v podobném případě by ta souvislost se hrou měla být trochu větší, například, kdyby někde vývojáři přiznali, že postavu pojmenovali podle této lodi, tak je to OK. Ale takhle mi to přijde, že to sem nepatří, ale možná jsem moc konzervativní...
@mazar1234 (18.06.2014 19:36): já už jsem to vyřešil tak, že jsem furt dokola na respawnující sfině útočil tak, že jsem po nich vrhal sekeru z dálky a zvýšil jsem si rogue level u jedné postavy tímto postupem:/