Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ebb: Díky tomu tu prý dobrá polovina nepoužívá hodnocení pod 50% *lol* Ale ono to má i svoje výhody, Jedi. Když to dohraješ, máš opravdu pocit, žes vyhrál a pohltí tě úleva. Něco jak když potřebuješ na hajzlík. Naposled jsem něco podobného zažil u SW: Force Unleashed.
Mňa by to inak fakt nebavilo, hrať hry, ktoré sa mi hnusia a štvú ma, ešte keď sú od jednej firmy. Ak je to forma očakávania, tak je to smiešne a pravdepobodobnosť, že to bude iné, je asi taká, ako že Michael Bay natočí Lynchovku.
MCZ: To mám rád ked niekto posudzuje relevantnosť môjho názoru na základe jeho názoru. Vždy je to tak, relevantné pre niekoho, nepodstatné pre iného, ale hlavne pre lásku božiu -- negeneralizujme.
Ebbův komentář je samozřejmě jeho názor (už vcelku předvídatelný, takže nevidím důvod se zvedat ze židle), jehož relevanci si může každý snadno odvodit od toho, že od BG2 dal hodnocení vyšší než 50% snad jediné jiné BioWare hře - prvnímu Mass Effectu a to na jeho poměry opravdu úctyhodných 60%.

Přitom zrovna ME1 je (nejen u mě) z produkce BW někde hodně vespod...
Say: podle me delali Biowaraci pouze na jednom KOTORu, coz je na druhou stranu velka skoda, jelikoz druhy dil.....
Ukažte mi hru od BioWare, která by ve velkém nevykrádala nějaký jiný franchise (eh, nenapadá mě český ekvivalent tohoto slova..., až tak je to se mnou teď špatné :D).
Ebb (komentář): Nemůžu souhlasit s copypastou SW. Nebýt KOTORu, ani tě to nenapadane. A vzhledem k tomu, že se mi jejich KOTORy moc nelíbí byl jsem o to víc spokojen s ME. Že je to v engine okopírovaný KOTOR to už bych souhlasil. Další věc... ME je střílečka okořeněná RPG, ne naopak. A je to svižná a dobře hratelná hra, složitosti musíš hledat jinde.
NateLogan: já tedy netvrdím, že otupělost je nějaká výsada, ale Shadow Broker mi přišel jako přímo parádně nadesignovaná střílečka (však viz komentář) :-). Víc takových!
MCZ: Však já také nevyžaduji dodržování reálných konceptů (i když každý film/kniha/hra věrně vyobrazující realitu a přesto funguje na výbornou, má u mě velké plus), ale co je moc, to je moc. V Lair of the Shadow Broker byl ten leveldesign tak okatě nesmyslný, že mě to i rušilo od jinak naprosto parádní atmosféry. Naopak ostatní hry od Bioware (respektive Kotor a ME) fungují docela dobře a ten pověstný účelový leveldesign nijak nepřekáží.

BTW já ME jako RPG neberu a mě osobně by zavedení nějakého komplexnějšího RPG systému docela vadilo, přece jenom by to pak zdržovalo od rychlého spád samotné hry.

Say: Relativně bezchybné hry má třeba Ubi Motreal, BioWare ani omylem. ME1, ME2 i NWN obsahují dosud neopravené docela závažné chyby (běh ve vzduchu a nespouštění skriptů u ME2, pády a memoryleaky u ME1, problémy s rozlišením a fullscreenem u NWN). Pokud se ale bavíme o kvalitě her jako celku, pak ano, tyhle tři hry jsou u mě také hodně vysoko v žebříčku :)
NateLogan: Hrál, jedny z TOP her. Proto to taky říkám. Přesně jak píše MCZ. Zatímco Bethesda není schopna udělat po sedmém patchi stabilní hru, BioWare ji stabilní (a navíc výborně optimalizovanou) rovnou vydá.

MCZ: BioWare = automaticky RPG. Já vím, je to defekt, ale my spíš řešili, co kdyby... Ne přímo ME.
Já furt nechápu, proč se bavíte o ME v souvislosti s RPG (ve smyslu statistik).

NateLogan: oproti mnohým jiným vývojářským studiím (Obsidian), jsou hry od BioWare přímo ukázkově optimalizované. Koneckonců pro ME2 vyšly jen dva patche.

Ad realističnost herního prostředí - a koho to upřímně zajímá? Pokud už si mám vybrat mezi funkčním a efektním prostředím (jakože tyhle dvě věci nejsou nutně v rozporu, jen to tak často bývá), volím jednoznačně to druhé...
Say: Hrál jsi Neverwinter Nights? Mass Effect 1 a 2? Tyhle hry nejsou zrovna pověstné svou stabilitou a bezbugovostí. Nehledě na to, že v Bioware neumějí dělat funkční level-design z hlediska reality a zároveň z hlediska herní funkcionality. Vždy je podřízen hře samotné (tohle je asi nejvíc vidět u Mass Effect 2: Lair of the Shadow Broker, kde to bije přímo do očí).
JohnCZ: BioWare bych spíš přenechal engine celé hry, včetně HUD (velice citlivé) a prostředí (čisté) a základní střeva (jejich hry jsou nejstabilnější, co znám), jinému studiu ten RPG systém, děj a dialogy.
marwel: S poslední větou naprosto souhlasím, nicméně ME bych zatím nechal tak jak je v jejich rukou. Ale do budoucna by to nebylo vůbec špatné. Třeba (střelím) s Obsidianem.
Bioware uvolnili kratke video k jejich nove hre a dali nam par napoved co by to asi mohlo byt. ME3 byl outsider, spis se ocekavala nova znacka nebo spin-off k ME, ale ruska sony na twitteru proflakla, ze jde o ME3. Bioware tedy hrace napinali a nakonec je z toho pouze ME3. Ja se tesil na neco noveho. Proto ten prispevek od Gariona.

Jinak osobne bych byl docela rad kdyby se Bioware na tvorbe ME3 rozhodli s nekym spolupracovat. S nekym, kdo kouka na rpg z jineho uhlu nez oni. Jejich pohled na rpg mi totiz zacina smrdet.
Mysleno jako vysledek probihajicich diskusi na tema 'co to vlastne ti Bioware kuti', ktere vznikly zverejnenim kratkeho videjka od Bioware. ME3 se zdalo byt velmi nepravdepodobne a ja osobne doufal v novou znacku. Skoda.
Lotr obouruc pokud ho ovladas sam a spravne ho umistujes za zada nepratel je nejsilnejsi postavou ve hre ;-). Predevsim vrah ma obrovske bonusy k probodnuti. Lucistnik je nejslabsi postava no.
Say: Jo, já hrál za bojovníka specializovaného na meč+štít a nebyl problém, i když nejvíce toho v tom souboji zastal asi ten mág, kterého na ten souboj hrač vyfasuje.

Lučišníci mi tam taktéž nepřišli moc dobří.
Já to hrál za lotra lučištníka a bohužel ve věži jsem musel u kyklopa obtížnost asi po 2 hodinách snížit. A celý průchod byl značně tuhý a víceméně se drtili NPC navzájem. Sem tam jsem vypustil šíp, ale nic extra tohle povolání nesvedlo. Už asi vím, z čeho jsem onehdá tvrdil, že je lučištník slabé povolání. Nebyl to BG1, no... Snad lotr obouruč bude lepší volba.
"nebo chrapal po kazdym jednotlivym souboji"

Zase nepřeháněj:), tohle mohl být problém maximálně v BG 1, kde celkový počet kouzel/ množství životů (vzhledem k nízké úrovni hráče) byl docela malý (přestože zde bylo několik předmětů na jejich zvýšení), ale zase ty souboje tam byly tak jednoduché, že to stejně většinou nebyla potřeba.

Jediné, čím ještě DA může (možná) potěšit, je několik (byť krátkých) různorodých začátků. Těch voleb tam bohužel opravdu moc není, na to jak to bylo tvůrci prezentováno.
Jak uz jsem mam pocit nekde drive zminoval, patch snizoval obtiznost pouze u nejlehci, jinak obtiznost celkove vyvazoval. Napriklad ta trpaslici fanaticka svine s golemama byla kurevsky tuha bez patche a myslim si, ze nemalo lidi se prave u tohoto souboje zaseklo.

v DA je priserne mnoho radovych souboju, ktere jsou po case dost stereotypni, ale zpusob regenerace zivota a many z toho dela mene otravnou zalezitost, nez jaka by to byla napriklad u pravidel z BG2, kde bys bud setril kouzla kvuli ocekavani tuzsich souboju (a behem souboju se trapil a casto loadoval), nebo chrapal po kazdym jednotlivym souboji.

Moznosti voleb ve hre sice jsou (ale tykaji se vetsinou jen hlavnich questu a volby jsou vetsinou pouze dve), ale kdyz vidis jak te ovecky poslouchaji jako boha, tak se mi to zrovna dvakrat nelibi. Krom toho mam radsi, kdyz ne vzdy je volba ucinena v rozhovoru, ale treba rovnou nejakym cinem.
MCZ: Tož nevím, já to poprvé hrál na "normal/střední" (či jaký je v DA přesný název) v původní verzi, poté zkusil nainstalovat patch a zjednodušení bylo přesto rapidní.
Bodkin: já hrál taky za infiltrátora :-).

Jinak soubojů je v DAO fakt hafo, ale silné stránky ta hra má - dobře funkční C&C a taky slušné parťáky.

Isair: huš, bez toho patche DA by to lidi jako já nebyli schopní ani dohrát a pokud vím, tak snižoval hlavně nejnižší obtížnost.
Na DA mi především vadila ta LoTRovská stylizace, která se už tolik nenosí.

Souboje možná nejsou špatné na dnešní poměry (i když nevím, jak to dnes chodí), ale oproti starším "podobným" titulům zase tak dobré nejsou.

Škoda jen toho přitroublého oficiálního patche, který snižoval obtížnost, bez něj to mohla být i alespoň trochu výzva.
Isair: Právě jsem taky ve fázi, kdy mě DA značně zklamal, ale jak člověk zapřemýšlí, najde drobnosti, které zase tak zlé nejsou. No a taky je to BioWare, že jo... Takže prostě dohrát to z povinnosti někdy musím.

Bodkin: Infiltrátor je imho dobrá volba. Teda aspoň já této volby nelitoval. Při druhém hraní uvažuji o kříženci biotiky a odstřelovačky (teda jestli tam něco takového je).
Na DA jsou prave nejlepsi souboje (bohuzel je cela hra pouze o nich coz neni to co si pod rpg predstavuju). Svet pusobi uveritelne, dialogy jsou dobre napsane a cela hra je velmi slusne presentovana. Ale je to jeden velky hnusny koridor, pro splneni ukolu vede pouze jedna cesta, vedlejsi ukoly prakticky zadne. A Bioware pri tvorbe byli posrany az za usima aby necim hrace nezvyhodnili a tak napriklad moznost odemykani zamku je naprosto k nicemu, protoze v trohlach neni vubec nic, odstranovani pasti je take zbytecne. DA je dobra hra, ale naprosto dojebane rpg. Ale pokud ti prijde Mass Effect 2 to tolik lepsi nez prvni dil, pak ti to mozna bude sedet.
DA je klišé jak prase (alespoň tak soudím z té chvíle, co jsem ho hrál), nicméně se přesto hrál docela dobře. Souboje sic značně zjednodušené, questy ovšem docela zajímavé, dialogy vcelku slušné... sakra, měl bych ho někdy konečně dohrát:).
U DA jsem právě na pochybách, nevěřím že v dnešní době je někdo schopen napsat dobré fantasy.

MEčka jsem prošel za infiltrátora a nejčastěji jsem sebou tahal Mordina a Grunta. Ale nejvíce kuul byl Legion, kvůli Asherovi mám slabost pro kontstrukty.
Bodkin: Jestli tě dokázali Obsidiani přesvědčit s Falloutem, u DA bych takový problém neviděl. Jinak... Za jaké povolání sis to prošel + koho sis z NPC oblíbil?
Zdá se, že na ME se shodneme.

Dojmy:

Přežily mi rybičky, takže jsem ultrafrajer.
Těžko se mi s tím loučilo, bral bych toho víc (hrál jsem to bez DLC) a po dlouhé době také hra, kde jsem musel loadovat kvůli technickým nedostatkům. Dostkrát se mi stalo, že místo abych se za něčím ukryl, tak jsem místo toho vyběhl tři metry do vzduchu a bylo.

Ale dost malicherností, takto měl vypadat i první díl. Rozdíl je mezi tím obrovitý, téměř čistá hratelnost a zábava.

Teď jsem zvědav, jak mě ještě dovede bioware překvapit s DA. :)
Bodkin: zdá se mi to, nebo máme úplně stejná hodnocení obou dílů? :-) Dojmy?
1) Zdá se mi to, nebo Tali říká bojové sondě: "Go for the optics?" :)
2) Ještě více komické je to, co si Bioware představují pod pojmem - žádná gravitace. :))
MTM: Ano, už jsem to v tom configu našel. Díky

No, už se tam konečně střílí pořádně. Ne to komické loutkové divadlo jedničky. A výhled z Normandie skrze nové okno byl parádní.

Příběhová obezlička sice klišé, ale slušně zpracované, body hore. :)
V configu ME2 se tě to zeptá na složku se savy ME1. A nemusíš mít ME1 nainstalovanou, stačí jen složka s těmi savy.
Mělo by stačit vzít ten poslední (docela velký a speciálně pojmenovaný) save z ME1 a dát ho do složky ME1 v Save adresáři.
Bodkin - ano, pretoze save musis strcit tusim do adresara ME2 :) alebo ho najst cez config, pokial si dobre pamatam
Je nějaký závažný důvod, proč mi ME2 nechce importovat postavu z ME1? Když obě hry jsou nainstalované a jejich save adresáře jsou hned vedle sebe?
Počkat, počkat... ten nádherný Mass Effect běží na něčem tak hnusném, jako je Unreal engine 3?
Ano, ME2 je asi nejhezci hra na Unreal enginu 3. A k tomu naprosto perfektne optimalizovana (u me funguje jeste lepe nez prvni dil).
Několik vybraných screenshotů (aneb ME2 je velmi hezká hra) v rámci zkoušení Picasa (žádné nebo minimální spoilery).

Picasa, hlavně tedy desktopový klient, je mimochodem docela fajn. Sice jsem ho při prvním zkoušení odinstaloval s tím, že je to moc jednoduché, ale po dalším oťukávání se mi zalíbil, protože je to vlastně příjemně jednoduché :-). (Nemá tu někdo náhodou zkušenost s jeho API?)