Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Spíš ME3 poběží na enginu ME2 portovaného pro PS3. Tečka. Záhada vyřešena :). X360 a PC engine pak pravděpodobně bude obsahovat podobné vylepšení, které se aplikovali při portování enginu na PS3...
Fg: doporučoval bych ti začít psát srozumitelnější příspěvky... Jakou trojkou? Video (obě poloviny) jsou ze dvojky... Žádné in-game z ME3 ještě není, pokud vím.
Tak Max Von Sydow sedne líp kamkoliv. Ale spíš to ukazuje, že v TES teaseru se nic nedělo a v ME3 teaseru se zas nic neřeklo. A jejich spojením vzniklo něco nádherného :)
Já si nemůžu pomoct, ale přijde mi, že ten zvuk z TES tam sedí líp jak ten originální :D
MickTheMage: Kdybych neviděl ten na elder scroll tak si vážně myslím, že to tam snad patří :D:D:D
Táto diskusia jemne pripomína zjazd Star Wars ner...ééh fanušikov.
Say - Marsu ano, ale lidi pak ještě několik desítek let skákali po každém relayi který našli a osidlovali jiné planety... až dokud nenarazili na Turiany a nezačala FCW....
Marcuss: Zapomínáš na to, z čeho vlastně vznikl název samotné hry - Mass Relays (díky kterým, se osídlování Marsu stalo zanedbatelné).
NateLogan - V ME je to vysvětlitelné tím, že většinu svých nových technologií lidi nejdřív okopírovali od Protheánců a pak od ostatních galaktických ras...
A proč se tak rychle lidi rozšířili? Představ si situace, kdy lidé potřebují rozšířit své řady - jedna žena je během svého života zplodit více než desítku potomků (a to mluvím o běžných evropankách, taková etnika jako obyvatelé střední ameriky jsou mnohem potentnější) => pokud lidé chtějí, mohou během jednoho století zněkolikanásobit svůj současný počet. A proč by měli chtít? Představ si, že potřebuješ dobrovolné kolonisty, kteří jsou ochotní opustit své domovy a vydat se daleko na cizí planety - a v následujících letech jich budeš potřebovat co nejvíc? Díky novým technologiím a zdrojům máš obrovské množství financí - proč tedy nezačít platit obrovské "přídavky na děti"? My lidi se množíme jak králíci a pokud chceme, dokážeme to ještě rychleji...:)
Say: Čím víc se o tu problematiku budeš zajímat, tím větší smysl ti to bude dávat. Na Pandoře se používá desítky let stará a prověřená technika (stejně jako se dnes US Army používá 30 až 40 let starou techniku, zejména u letectva, a neplánuje její nahrazení). doprava materiálu na takovou vzdálenost je drahá věc, musela se tedy použít primitivnější, spolehlivá a snadno vyrobitelná technika. A čím bys chtěl nahradit dýchací masky s filtry (ne kyslíkem)? 150 let není zas tak dlouhá doba. Tohle všechno dávalo v Avatarovi smysl.

V tomhle mi zas nesedí ME, kde za pár desítek let lidstvo ovládlo nesmyslně velkou část galaxie (snad kromě rady na Citadele) a osvojilo si až nepěkně hodně technologií...
Marcusss: Nikto nevie čo robia vlastne v dark space. :D Alebo či za tým čerpaním energie nie je 1.udržiavanie sa pri živote pri práci na nejakom pláne 2.udržiavanie sa pri živote ako čakanie na niečo (návrat svojich pánov? nejaký konkrétny event?).
Nehovoriac o tom, že život ľudí je tiež pomerne dosť nezmyselný, celý život rastieš, konzumuješ, spaluješ energie, len aby si sa prípadne rozmnožil a zachoval druh. A čo robíš mimo toho, to vesmír nezaujíma. :)

k tej pôvodnej 2. Ai sa dokáže vynájsť, zatiaľ čo VI vždy samotná doba dokáže prekonať, ide skôr o tú propagandu a vštiepenú logickosť daného procesu reaperom (je to pre nás/pre vás dobré)
NateLogan: Ano, Mass Effect mě učaroval jak designem, tak věrností všech sci-fi prvků. V tomhle je to opravdu unikát. Co se týče Avatara... Řekl bys, že s tímhle tempem vývoje budou v roce 2154 létat neohrabané pancéřové vrtulníky a nepřátele se budou ničit semtemxem o rozměrech 2x2m? Opravdu si myslíš, že se budou používat takové primitivní kusy plastu s kyslíkovou bombou na trubce, jako masky na obličej?! Fakt bys chtěl střílet z takového kulervoucího samopalu, fungujícho na stejném principu, jako už před 50 lety? Já ti nevím... Ty věci tam vypadají věrně, ale nelogicky. Jen na efekt.

User: A co má dnes ve hrách kdo promyšlené? Povídej.
Člověk může snít, ne?

Tak jako tak ale kolik existuje sci-fi snažících se o co největší realitu? Z filmů z poslední doby to je tak akorát Avatar (alespoň co se technické stránky věci týká), pak trochu Sunshine... U knih jsem četl jen Weberovu ságu o Honnor Harrington, z anime si vybavuji asi jenom PlanetES (tady jich bude víc, teď mam ale okno :) )...

Ve hrách se o věrně reálné sci-fi snad ještě nikdo nepokusil (pokud se nebere jako sci-fi takové Crysis aspol.), i když u Dead Space bylo pár náznaků :)
Moc to řešíte, vždyť je to hra od Bioware proboha. Vy od nich fakt čekáte, že to maj nějak promyšlený?

Tulareanus:
Teorie 1 - Ale žít pro CO? To co Reapeři dělají, je že vyhubí organický život a pak odletí do prostoru mimo galaxii, kde... jsou a čekají? Pokud by byli racionální, bylo by jim jasné, že lepší by pro ně bylo si prostě zdroj svého paliva držet naživu... Pokud by to co dělají, dělali jen pro své vlastní přežití a jinak nedělali absolutně nic, pouze řekněme "odpočívali mezi svačinama"... k čemu by pak jejich život byl? Jako sentient life by museli hodně rychle přijít k této otázce...

Teorie 2 - Tohle je svým způsobem možná teorie. Docela rozebraná v anime "Tengen Toppa Gurren Lagann" (doporučuju). Mohla by to být buďto nějaká pojistka nějaké staré rasy, která něco takového už zažila - nebo prostě pojistka rasy v nějaké jiné galaxii, která prostě a dobře nechce, aby se jim v sousedských galaxiích vyklubala konkurence.
ALE má to pár mušek:
a) Proč pro něco takového použít něco tak nestabilního jako AI? To je jako pro to použít organickou rasu (jenom s větší životností). Jo, vydrží to pár tisíciletí, ale u AI máš stejně jako u všeho "vnímajícího života" prakticky jistotu, že časem dosáhne myšlenky, že by taky mohla dělat něco jiného, že nesouhlasí se svými stvořiteli.... a proč by sakra měli vůbec čekat jako debilové, než se v nějaké zapadlé galaxii rozkouká trocha organiků, aby je mohli vyvraždit... Pro takový úkol spíš použít něco, co není "sentient"...
b) Pokud by to reapeři dělali "for greater good of the universe", proč by byli sakra tak teatrální? "I am a harbringer of your destruction!" ... Ok, leda že by Sovereign našel zálibu v lidské kultuře a řekl si "Ok, pro tyhle chudáky stejně budeme děsiví a zlí a nepochopitelní nepřátelé, tak proč jim to tak nezahrát? V jejich stylu. Ne že by nám to nějak ublížilo. Cry "havoc" and let slip the dogs of war. Bohahaha...:) "... mmm, to popravdě je docela fajn představa...

Ale stejně jako je tato teorie možná, pořád nevylučuje že by si řekli: "Ok, po zatracené spoustě let čekání už zase máme co dělat! Tak si to pojďme užít...:) " (A jak jsem řekl, jenom shazovat šutry na planety není moc zábavné.)
Sentient life = vnímajúci život/organizmus? :)
"alien minds are alien" to mi príde dosť absurdné používať ako argument, už len preto, že to reapers vychádzajú z akéhosi protikladu ľudstva vo svojich vlastnostiach. To, že sú chladnokrvní neznamená, že sa nenaštvú, predsalen stále sú tiež "sentient" a to k tomu asi patrí, inak v nich možno (a možno aj v gethoch) vidím trochu startrekovských borgov.

K tomu prečo reapers robia to čo robia mám dve teórie:
1.Využívajú organický život a materiály k tomu, aby mohli existovať, proste ako energiu/palivo/potravu/whatever a "záhradka" im rastie 50 000 rokov, kým je dostatočne zrelá, aby ich to zasýtilo.

2.Záhradníci, či už je to ich vlastná vôla, alebo sú na ten účel vytvorení nejakou uberrasou či ich vlastnými predkami, možno je ich úlohou kontrolovať život v galaxii, tak ako oheň v ohnisku, aby sa nerozmohol priveľmi, alebo tak ako sa zastrihávajú popínavé rastliny. Proste aby ten život v galaxii neprerástol galaxii cez hlavu a nejak ju nevyčerpal/nezničil.
"Alien minds are alien."... co přijde racionální nám, nemusí přijít racionální jim... A co se týče toho, že nemají emoce - Sovereign mi osobně nepřišel moc osvobozený od emocí (dokázal se docela dobře vztekat, když viděl, že prohrává)... Reapeři mají spoustu pěkných keců o své nadřazenosti, ale ve svém základě se moc neliší od organiků...
Koneckonců Gethi jsou taky naprosto normální rasa co se týče možností vývoje inteligentních ras - v základě jsou podobní na Rachni (a jejich předobraz ze série Enderovy hry) tj. jeden jedinec (nebo více jedinců v jednotě), jehož více "těl" funguje jako prodloužené ruce (což vede k neschopnosti pochopit, jak jiné rasy vidí ztrátu "jedince" jako něco špatného)... Navíc, i když jsou AI, nebo spíš právě proto, nejsou se schopni odpoutat od abstraktna (v jejich případě v jejich považování Reapery za bohy).
Přece jen, jak rozlišíš AI od VI? Odpověď: AI je schopná pochopit a uvažovat v abstraktních pojmech (mezi které patří i identita!)... Je tedy schopná dosáhnout sebereflexe. Vždyť to je taky cílem = AI má být kopií uvažujícího a hlavně cítícího života (v angličtině "sentient life" - nevím, jak to přeložit)... se vším co k tomu patří...
Vzhľadom na efektívnosť jediného reapera (kráter na Eden Prime) tých 7 miliónov tak či tak vyznieva komicky. Čo sa týka nejakého "užívania si" zabíjania, povedal by som, že emocionálne veci na nich neplatia, sú selektívni, systematickí, pragmatickí = "racionálni", takže ide skôr o taktiku a efektivitu. Nepovedal by som, že sa považujú za megalomanov, skôr za určitý nevyhnutný proces, ktorý musí nastať, ako keby boli "program". Mimochodom nepáči sa mi ani to preceňovanie ľudstva, predsalen v dobe minulej anihilácie za Protheanov boli lepšie technológie a aj veda. A inak tých 50 000 rokov mi príde tiež trochu nedomyslených. V jednotke bolo povedané, že zničili všetok "sentient life". Lenže keď si človek vezme, ako dlho sa vôbec samotné ľudstvo (v realite) vývíjalo do súčastnej podoby, tak v porovnaní s tým, ako dlho sa asi tak museli vyvíjať Asari, ktorí majú životný cyklus cca 1000+ pozemských rokov a sú oveľa vyvinutejší vedecky, sociálne i fyzicky.
A inak už aj ľudstvo počas svojich dvoch svetových vojen a tých "menších" ďalších zistilo, že pozemné jednotky a pechota sa nasadzujú v závere na dokončenie a "vyčistenie" územia, nie v prvej vlne ako neefektívny cannon fodder. Hlavne ak majú výhodu silných lodí a možnosť strieľania z orbity.
Jo, jen hlupák by takhle riskoval, když přišel o výrazné výhody. Ale na druhé straně, Reapeři jsou pořád namyšlení megalomani přesvědčení o tom, že všechno ostatní se před nimi třese a rozpadá. Proč měnit strategii kvůli maličkostem? Ty mravenečky ušlapeme tak jako tak - dříve nebo později...
Zkus si to představit třeba z té mé teorie, že je ta válka prostě baví... jako šachová partie... Třeba jsou naopak nadšení z toho, že konečně mají pořádného protivníka, který je dokázal překvapit...
Nejsou to idioti, ale jsou přesvědčení o své vlastní neporazitelnosti... koneckonců, i když by současné galaktické rasy odrazily útok, kdo může říct, že někde mimo galaxii netrůní záložní harddisk....
Vyhlazení galaxie v jednom cyklu jim trvá i stovky let (tvrdí se to v jedničce). Tentokrát ale nemají pod kontrolou Citadelu a Mass Relays jsou aktivní, takže stejnou strategii by tentokrát zvolil jen naprostý hlupák, což Reapeři nejsou... Tady jde o to, jak moc to scénáristé v BioWare promysleli. Buď dostaneme relativně reálně se tvářící příběh jako doposud, nebo to bude další StarTrek-like zakončení. Tak jako tak ale věřím, že závěr bude parádní, i když první varianta by mne potěšila víc.
Jasně, nevíme jestli jejich plán na zničení Země nevypadal takto:
Reaper 1: "Tak jak napadneme tuhle planetu? Shodíme na ni asteroid?"
Reaper 2: "Ne, to jsme udělali u předchozích pěti, to už je nuda. Co tentokrát zkusit pozemní invazi?"
:)
Bodkin - Mno, kdyžtak na xenocidu... A opět, Reapeři jsou rasa, který má všechen čas vesmíru. Nikdo nikdy neřekl (myslím), že jejich předchozí útoky byly něčím co proběhlo během několika dní... Koneckonců Prothiánci během jejich invaze stihli postavit obrovskou ledničku, aby se udrželi naživu.
Jak jsem řekl, jediné co víme, že chtějí ničit organický život - ale proč ho pak zase nechají vzniknout? Pokud by chtěli, mohli by si zůstávat v galaxii a mazat organiky, kdykoli se nějaká nešťastná ryba usmyslí, že nohy jsou docela dobrý nápad. Ale oni čekají až to celé vyroste v něco, co pro ně může být aspoň trochu výzvou...
Můžou to dělat proto, že jsou tak naprogramovaní, nebo proto že mají nějaký ultra promyšlený plán, který potřebuje eony pro uskutečnění (hells bells, třeba je to součást obrovského magického rituálu, který prostě potřebuje několik kvaziliónů obětí, nejlépe takových zabitých posvátnými čepelemi, ke své aktivaci), nebo prostě (jak už jsem řekl), to dělají protože je jednoduše baví zabíjet organiky (a upřímně, shodit na planetu šutrák není zabíjení, ale pouštění ohňostroje)...
Marcusss - Já měl za to, že si chtějí hrát na genocidu. S takovou jim všichni utečou pryč.

MtM - Jasné, ale zahřálo by mě u srdíčka vidět nějakou autorskou snahu. :-/
Hovori sa tomu (teda ja tomu hovorim :) ) Hopkirkov syndrom. Na zaciatku si autori nieco vymyslia, aby neskor - ked pribehy rozvijaju prisli na to, ze ich protagonista je prilis "silny", aby sa to dalo nejako rozumne vyuzit. Tak potom v neskorsich epizodach, jednoducho zabudaju na iste schopnosti "protagonistu".

Tento efekt mozeme vidiet takmer v kazdom televiznom serialy, kde ma nejaky hrdina vynimocne schopnosti. To iste plati aj o Reaperoch. A opat tu z toho robite kovbojku. Keby Bioware chceli, nechaju Zem znicit okamzite - bohuzial im to nevyhovuje a ked pisali pribeh, az prilis neskoro si uvedomili, co sakra spravili. Vysvetlovat nic nebudu. Skratka, Reaperi napadli Zem. Dalej sa to neriesi. So simple... ;))
Jak by řekli někteří brahmíňani... Ten trailer je pi*ózní! Prostě typický epický vesmírný Mass Effect. Těším se. Hodně.
Tak logicky v RPG a akcích teď zase letí "post-apo". Kdyby Zemi prostě vyhodili do "vzduchu" pomocí Hvězdy Smrti, tak už se tam Sheppard nepodívá. A to by bylo na houby...
Nicméně že se v závěru té animace obrátí k planetě zády... Třebas Bioware ještě překvapí. :)
A stejně je to divný přístup. Takový menší kus šutru shozený na Zemi rychlostí blízkou rychlosti světla, který je skoro nemožné detekovat, natož zastavit, by eliminoval tak 1 miliardu populace a zbytek by byl hezky připraven na indoktrinaci. Reapeři by se pak jen postarali o odpor ve vesmíru a posily z okolí a bylo by to. A jak víme, pád asteroidu planetu ani veškerý život nezničí :).

Jenže po takové strategii by neměl Shephard co zachraňovat a happy-end by nebyl možný...
S takovým přístupem by mohli do roka zvládnout vybít celou Sluneční soustavu!

Edit: Do Hellu, teď jsem si to uvědomil. 7 mil za týden je přeci z MDK1! Teď jen jestli to vykradli, nebo je to parafráze. Pak jsem se tedy ještě smál málo :-D
Zabývat se jakoukoli realističností u sci-fi, kde se ve vesmíru šíří zvuk, angličtina je vesmírný jazyk atd., mi připadá trochu mimo.

Mně se ten teaser teda líbí, hlavně má poměrně originální prostředí (jen ten přízvuk je slabota... ve srovnání s jinými trailery k ME2 či DAO je ale tenhle přímo skvělý). A asi se dá předvídat, že se přímo tohle ve hře stejně neobjeví (i když bojovat na Zemi by byla docela příjemná změna.)...
Hádám, že na sidequesty už v ME3 opravdu nebude moc čas :-).

Marcusss: jo, ta neznalost jejich motivu se mi taky hodně líbí a rovněž jsem za ji - v nějaké zvlášť trapné sekvenci - neprozrazovat.
Montana - kdyby ničily celé planety, tak by nezůstalo nic po těch předchozích civilizacích...
Nezapomínejte na hlavní pravidlo komunikace mezi rasami: "Alien minds are alien."
Prakticky nevíme, proč vůbec Reapeři dělají to co dělají (a já osobně bych byl proto, abychom se to nikdy nedozvěděli), tak proč řešit i jejich metody... Třeba je zabíjení organiků prostě baví a shodit na planetu meteorit, abys tak zničil její obyvatele, je nuda... Koneckonců, ne že by si nemohli dovolit plýtvat vojáky, tak proč se při tom nepobavit...
Nejděsivější stvoření vesmíru jsou revmatičtí důchodci, drtící život svými francouzskými holemi.

Emzáci z Dne nezávislosti byli mnohem efektivnější.

Emmerich vs Bioware = 1:0

Ostuda.
O tom sme sa bavili s Mickom. Že určite by R. trvalo týždeň, kým by vôbec dokázali zabiť 7 miliónov v Londýne. :D Menej efektívni ako atómovka a určite by potrebovali nasadzovať pozemné jednotky. :D
Celý ten trailer je realisticky komický. Smál jsem se tam moc, až jsem málem si málem potrhal bránici.