>_> ... leckam :)
Diskuze
Kam se hrabe KotOR na Baldur's Gate 2 :)
Fg: :D už jsem myslel, že myslíš mass effect 1 tou jedničkou :D ale jako souhlasím, že kotor má jeden z nejlepší příběhů. Proto taky pořád ještě považuju z nejlepší hru od bioware rozhodně ten kotor.
Say: wtf? 1nicka ma jeden z nej pribehu vubec, tak tu neval ho.... :), Lucasove do toho Biowaru moc nekecali a mozna,ze je to dobre, protoze to co ted predvadi....stare dobre 90te leta....lokace take fajn, tak nevim, hral si to vubec? :D
KOTORy jako hra od BioWare fajn, ale jako zpracování světa SW hodně pod úrovni... Lucasart tomu moc nedal. Zejména příběhu.
Suzana: Souhlas, já přestal videa o ME2 sledovat už po tom druhém videu, respektive prvním gameplay videu. A dobře jsem udělal. IMHO ME2 ve výsledku ten obrovský hype jen uškodí. Někdo by mohl čekat epický příběh obřích rozměrů a potom dostane jen parádní úvod, parádní, ale strašně krátký a celkem obyčejný, závěr a spoustu "nepříběhové" vycpávky kolem, ač také hodně kvalitní, skoro perfektní, bohužel z galaktického hlediska stále o ničem.
Důsledky mých rozhodnutí z prvního dílu (kde jsem udělal asi všechny dostupné úkoly) mě také nadchly, bohužel většinou šlo pouze o emaily nebo menší rozhovory (podle mě z toho šlo vytěžit mnohem, mnohem více), což rozhodně neodpovídá velkohubým prohlášením PR oddělení BioWare a ve výsledku to může mnoho lidí zklamat.
PS: A pořád mi nedá spát to Mass Effect Core v onom Reaperu, v podstatě jeho nejdůležitější "vnitřnost", které bylo zcela odhalené, prťavé a umístěná až příliš blízko k plášti lodi.
Důsledky mých rozhodnutí z prvního dílu (kde jsem udělal asi všechny dostupné úkoly) mě také nadchly, bohužel většinou šlo pouze o emaily nebo menší rozhovory (podle mě z toho šlo vytěžit mnohem, mnohem více), což rozhodně neodpovídá velkohubým prohlášením PR oddělení BioWare a ve výsledku to může mnoho lidí zklamat.
PS: A pořád mi nedá spát to Mass Effect Core v onom Reaperu, v podstatě jeho nejdůležitější "vnitřnost", které bylo zcela odhalené, prťavé a umístěná až příliš blízko k plášti lodi.
Souhlasím s tím co napsal NateLogan, vlastně mě překvapilo že lidstvo za ty dva roky udělalo docela hop - ale pravda, nechci se v tom hrabat - už tak jsem při tom druhém hraní sem tam viděla ty zápory :-)
Někdo tady psal, že hře chybí WTF momenty jako bylo prozrazení záměrů Vládce a vůbec působivá vize zániku Protheanů....ale mě ve hře stále něco překvapovalo, jelikož po shlédnutí promo videa se Subject Zero jsem se na všechny ostatní videa, zprávy, obrázky - cokoliv - prostě vykašlala a druhý díl rozehrála s naprosto nulovým očekáváním. A co se mi líbilo?
- úvodní scéna a vůbec úvod hry (nemohla jsem se odtrhnout)
- setkání s Archandělem a starými známými
- konečně jsem měla pocit,že ten vesmír v ME žije vlastním životem
- následky mých činů z prvního dílu
- setkání s Gethem - jeho aktivace a následný rozhovor (kdo by to byl řekl, Geth v posádce ;-) informační embargo se vyplatilo, tady jsem byla doopravdy překvapená)
Takže, celkově příběh není zase až takové terno, ale je to posun v ději, taková adrenalinová injekce před třetím dílem :-/
ME2 je u mě o stupínek výše, než KOTOR2 - a nakonec: SW není taková jízda, mnohem více filozofuje (obzvláště druhý díl) - asi bych to ani neměla srovnávat. ME2 je jednoduše o něčem jiném.
Někdo tady psal, že hře chybí WTF momenty jako bylo prozrazení záměrů Vládce a vůbec působivá vize zániku Protheanů....ale mě ve hře stále něco překvapovalo, jelikož po shlédnutí promo videa se Subject Zero jsem se na všechny ostatní videa, zprávy, obrázky - cokoliv - prostě vykašlala a druhý díl rozehrála s naprosto nulovým očekáváním. A co se mi líbilo?
- úvodní scéna a vůbec úvod hry (nemohla jsem se odtrhnout)
- setkání s Archandělem a starými známými
- konečně jsem měla pocit,že ten vesmír v ME žije vlastním životem
- následky mých činů z prvního dílu
- setkání s Gethem - jeho aktivace a následný rozhovor (kdo by to byl řekl, Geth v posádce ;-) informační embargo se vyplatilo, tady jsem byla doopravdy překvapená)
Takže, celkově příběh není zase až takové terno, ale je to posun v ději, taková adrenalinová injekce před třetím dílem :-/
ME2 je u mě o stupínek výše, než KOTOR2 - a nakonec: SW není taková jízda, mnohem více filozofuje (obzvláště druhý díl) - asi bych to ani neměla srovnávat. ME2 je jednoduše o něčem jiném.
Bohužel. Příběhově, atmosférou, hratelnostně i propracovaností světa (ME není špatný, na SW ale nemá*) a podle mě i možnostmi rozhovorů, které nejsou tak polopaticky B&W, se prvním KotORům jen tak něco od BioWare nevyrovná.
* Mě osobně přišlo silně nereálné, že by se lidstvo během cca 50ti let tak hodně rozšířilo po celé galaxii, navíc s prvenstvím v technologickém vývoji. Částečně se to sice snažili ošéfovat a v prvním díle se jim to i dařilo, ale ve dvojce to u mě už prostě nějak nefungovalo.
No, radši do toho ale nebudu moc šťourat, ME2 má až moc skrytých záporů a já si nechci pokazit tu současnou euforii :)
* Mě osobně přišlo silně nereálné, že by se lidstvo během cca 50ti let tak hodně rozšířilo po celé galaxii, navíc s prvenstvím v technologickém vývoji. Částečně se to sice snažili ošéfovat a v prvním díle se jim to i dařilo, ale ve dvojce to u mě už prostě nějak nefungovalo.
No, radši do toho ale nebudu moc šťourat, ME2 má až moc skrytých záporů a já si nechci pokazit tu současnou euforii :)
KOTORa neprekona nic :P
Nepsal rovnou, že každá jejich nová hra je lepší než ta poslední? Klidně budu souhlasit.
Nah, KOTOR je lepsi a u Dragon Age bych musel dlouze premyslet.
Tak mě napadá, že před vydáním hry někdo z vývojářů psal, že je to podle něj nejlepší hra od bioware. Tak co myslíte ? :)
Tak jsem to dohrála podruhé...stále neměním názor, možná jen se cítím být ošizená co se týče příběhu. Ale co nadělám, i tak to byl zážitek.
Bioware, jsem zvědavá s čím se vytasíte v třetím díle.
Bioware, jsem zvědavá s čím se vytasíte v třetím díle.
Karasman: Ani moc ne jako největší rozdíl byl asi mezi tim, když jsem hrál nejdřív za vojáka a infiltrátora, kteří jsou spíš bojový (na střední a těžší) a za sentinela (na insane). Na to insane to bylo vážně dobrý a dost jsem musel používat schopnosti a brát lidi na mise podle nepřátel, protože 90% nepřátel má na sobě štít/zbroj/bariéru.
Co se týče úkolů tak ty jsou pořád stejný. Sice propagovali, že když si importuješ postavu tak to bude hned o něčem jinym, ale ty úkoly jsou furt stejný je úplně jedno koho jsi obětoval v prvnim dílu, nebo jestli jsi nechal nějakou mimozemskou rasu přežít (pokud jsi hrál me1 tak víš co myslim). Rozdíli jsou jen v rozhovorech. Pokud jsi například s někým měl romanci v prvnim díle tak na to bude v druhém díle reagovat. Nebo pokud jsi někomu pomohl v prvním díle tak ve druhém ho třeba potkáš a ještě si řekne o menší pomoc.
Rozhodně to neni jako například v zaklínači, kde jsi se mohl rozhodnout se kterou stranou budeš bojovat. Tady je to všechno přesně daný snad jen, když hraješ jako zlej tak v několika případech se můžeš zbavit nepřítele už během rozhovoru a zlehčit si tím hraní.
Co se týče úkolů tak ty jsou pořád stejný. Sice propagovali, že když si importuješ postavu tak to bude hned o něčem jinym, ale ty úkoly jsou furt stejný je úplně jedno koho jsi obětoval v prvnim dílu, nebo jestli jsi nechal nějakou mimozemskou rasu přežít (pokud jsi hrál me1 tak víš co myslim). Rozdíli jsou jen v rozhovorech. Pokud jsi například s někým měl romanci v prvnim díle tak na to bude v druhém díle reagovat. Nebo pokud jsi někomu pomohl v prvním díle tak ve druhém ho třeba potkáš a ještě si řekne o menší pomoc.
Rozhodně to neni jako například v zaklínači, kde jsi se mohl rozhodnout se kterou stranou budeš bojovat. Tady je to všechno přesně daný snad jen, když hraješ jako zlej tak v několika případech se můžeš zbavit nepřítele už během rozhovoru a zlehčit si tím hraní.
Tak tomu říkám výdrž :-) Jak moc se ty hry lišily? Jsou tam nějaký hodně znatelný zvraty, když hraješ jinak?
Tak už jsem to dohrál po třetí (zrovna před chvíli z toho savu co jsem poslal) jako čekal jsem, že to bude trochu těžší na tu obtížnost insane. I když mi během bojů trochu i umírali lidi (naštěstí jsem měl dost medigelu navíc oni vám i během mise ten medigel dodávaj, takže to je bez problémů by mi ale těch 8 stačilo).
Tak mě napadá nemáte někdo náhodou postavu, která by měla save v případě, že na konci všichni umřou včetně sheparda ? Docela by mě zajímalo jak to vypadá, ale po čtvrté se mi to už hrát nechce :D
Tak mě napadá nemáte někdo náhodou postavu, která by měla save v případě, že na konci všichni umřou včetně sheparda ? Docela by mě zajímalo jak to vypadá, ale po čtvrté se mi to už hrát nechce :D
A už jsem dostal chuť to dohrát potřetí. Ach jo, bejt takhle každá hra, tak za život her dohraju asi jen tak deset :)
Hodil jsem tam celou postavu
http://www.iskladka.cz/download.php?file ... _sentinel_120210.rar
kdyžtak savy najdeš v dokumenty/bioware/masseffect2
Jo a všichni jsou loajální a upgrady jsou taky všechny, takže by to neměl být problém dohrát :) to mi připomíná, že bych to už měl dohrát :D to mám za tuhle postavu rozehraný na insane a musim říct, že s žádnou jinou postavou by se to tak dobře nekosilo, protože tahle zvládá naprosto všechno (má i sniperku :)).
http://www.iskladka.cz/download.php?file ... _sentinel_120210.rar
kdyžtak savy najdeš v dokumenty/bioware/masseffect2
Jo a všichni jsou loajální a upgrady jsou taky všechny, takže by to neměl být problém dohrát :) to mi připomíná, že bych to už měl dohrát :D to mám za tuhle postavu rozehraný na insane a musim říct, že s žádnou jinou postavou by se to tak dobře nekosilo, protože tahle zvládá naprosto všechno (má i sniperku :)).
MIGtheDRAGON: Jo, to by šlo.
DoomCZE: jestli chceš tak zrovna to mám rozehraný za hodnou sentinelku a jsem zrovna před závěrečnou misí (ještě teda pár úkolů zbývá, ale už jen vedlejší).
Nemohl by mi někdo z vás někam hodit save těsně před závěrečnou misí? Chtěl bych si to zopakovat (zase) ale save mám jenom tak 3 hodiny před ní a to se mi dohrávat nechce.
Jo už je mám jsem to našel i na jednom fóru, že se tam objeví později. I když ten jejich problém se ná vyřídit i jinak tak možná, že jde dát ten průkaz i někomu jinému. Docela mě ale me2 překvapilo. Už to dohrávám potřetí a mezitim jsem si i jednou dohrál me1, protože jsem neměl žádnej save s hodnou postavou. Stačí přejít z vojáka na sentinela, nebo hodit obtížnost insane a hra je hned o nečem jinym :) určitě si ale někdy skusim dát hru i na easy nebo normal a dohrát hru co nejrychleji bez kupování vylepšení, protože jsem zvědavej pak na tu poslední misi.
Já mám takový pocit, že se tam ty Asarijky objeví až po splnění určitých questů. Mě se tam ten quest válel až v podstatě skoro do konce hry, tuším, že až po splnění Thanovi loajalitní mise jsem s tím nějak pohnul (tu jsem dělal poslední).
Uf, niekde hned v tom vstupnom leveli stanice - myslim, ze je to Level 27, ako je C-SEC, sedia tam a rozpravaju sa.
edit: ako sa ide nizsie, niekde v to medzi priestore...teraz si to uz presne nepamatam - kedze ich tam uz nemam. Ale imo su neprehliadnutelne :)
edit: ako sa ide nizsie, niekde v to medzi priestore...teraz si to uz presne nepamatam - kedze ich tam uz nemam. Ale imo su neprehliadnutelne :)
A víš kde bych je přibližně našel ? Už jsem tu citadelu právě procházel, ale nikoho jsem nemohl najít.
MIGtheDRAGON - pokial si dobre spominam, na citadele su dve asarijky, ktore nechcu pustit z citadely a im to mozes dat (ale da sa to vyriesit aj inak)
Tak mě napadá už to hraju po třetí, ale pořád mi chybí jeden úkol a to je "citadela:nalezení falešného průkazu" nevíte komu by se ten průkaz hodil ?
Say: Prostě ta zbraň co jí má ve všech videích a na všech obrázcích :)
Say: Prostě ta zbraň co jí má ve všech videích a na všech obrázcích :)
pipboy: Nesouhlas. Mě připdali celkem vyrovnaní v rozhovorech.
MIGtheDRAGON: Jo, útočná puška (ach ty překlady). Ale pulsní puška? WTF?
MIGtheDRAGON: Jo, útočná puška (ach ty překlady). Ale pulsní puška? WTF?
no kdyz uz jsem v tom nadavani stvalo me ze na vsech tech misich na moralku pro cleny posadky se vsecko toci jen kolem toho clena a me, zatimco treti panak tam v 99% pripadu pri rozhovorech jen stoji a blbe cumi.
Say: To neni brokovnice, ale útočná puška. Oni celkově rádi házej jim do rukou zbraně co ani nemají. Třeba teď mi tam střílela ve videu miranda taky z pulzní pušky, kterou vůbec nemá. Shepard ale u mě většinou používá pistoli ve všech animacích ale mám pocit, že jsem ho viděl už i s pulsní puškou.
Bug s plošinou jsem měl asi 2x za celou hru, ale stačilo tým posunout jinam a bylo to ok. Co mi příjde jako největší nedodoělek, tak jsou filmové střihy Shepharda s brokovnicí! Proč? Já ji nikdy nepoužíval, ale ve většině scén to kosí právě brokovnicí (nebo samopalem, nevím), což u infiltrátora vypadá... trošku noobsky. A myslím, že by nebylo až takovej problém udělat pro každé povolání jiný skript.
Nate - jo, ten bug sa mi tiez parkrat stal, dokonca som musel obcas aj "load" poziciu.
no ve trojce si ten umysl doufam ze nechaji pro sebe.
(coz mi pripomina ze pri zanedbatelne cene paliva a sond taky mohlo byt proste obeho nekonecno a ne ze musim bez upgradu po dvou planetach letet doplnit sondy jak chuj)
(coz mi pripomina ze pri zanedbatelne cene paliva a sond taky mohlo byt proste obeho nekonecno a ne ze musim bez upgradu po dvou planetach letet doplnit sondy jak chuj)
NateLogan - Jo, na tenhle bug jsem narazil, ale asi jen třikrát, z toho jednou jsem se z něj dostal bez nutnosti loadnutí hry.
pipboy: To s hackováním je úmysl. Znovu hackovat jdou jen některá zařízení či dveře, převážně ty příběhové.
jj, to je ten co jsem odvazne nazval koliznim.
+ par veci u kterych si nejsem jisty jestli je to bug nebo ficura jako ze kdyz abortnu hackovani nebo me unej neco vyrusi tak to znova uz zkusit nejde
a mozna jeste neco co si uz nepamatuju a veci co jsou spis nedodelky nez bugy
jo vidis - obcas nedomrveny system kryti, hezky to popsal tuhle case http://www.edgeoftheworld.cz/2010/02/14/mass-effect-2/
+ par veci u kterych si nejsem jisty jestli je to bug nebo ficura jako ze kdyz abortnu hackovani nebo me unej neco vyrusi tak to znova uz zkusit nejde
a mozna jeste neco co si uz nepamatuju a veci co jsou spis nedodelky nez bugy
jo vidis - obcas nedomrveny system kryti, hezky to popsal tuhle case http://www.edgeoftheworld.cz/2010/02/14/mass-effect-2/
Potkal někdo ve hře bug, kdy postava začne "levitovat" v prostoru, tedy chodit po jekési neviditelné omezené plošině nad zemí? U mě to byl jediný výraznější bug, na který jsem v ME2 narazil. Bohužel jsem jej potkal až nepěkně hodněkrát (6x) a jediným řešením je vždy load či restart mise. Popřípadě narazil někdo na jiné závažné bugy? Docela by mě to zajímalo, jelikož oproti jedničce se mi ME2 jeví jako skoro dokonale odladěná hra.
Say: Mě to upozornění nevadí. Jen mi přijde zarážející, že mě to upozorňuje na nový stažitelný obsah, když přitom žádný nový nevyšel. Takhle jsem si ten hypovaný Cerberus Network nepředstavoval-
A ano, DLC jsou počeštěné, alespoň prozatím všechna byla.
Say: Mě to upozornění nevadí. Jen mi přijde zarážející, že mě to upozorňuje na nový stažitelný obsah, když přitom žádný nový nevyšel. Takhle jsem si ten hypovaný Cerberus Network nepředstavoval-
A ano, DLC jsou počeštěné, alespoň prozatím všechna byla.
Bay_watch: Taky nečteš. Chtěl jsem tím říct, že u XP akorát snížili počty - úměrně a to odebráním zadních nul. K tomu závěru... Čím víc máš projitou hru, tím méně ti na konci umře postav... Asi tak.
MickTheMage: To je taky záhada. Mě v druhym týmu nezemřel velitel, ale ten, co mi před tím držel bariéru a pak ho nechal v tom druhym týmu - u mě Jack.
NateLogan: Hlášky o připojení a nových DLC zrušíš v Nastavení pod položkou Online. A nevíte někdo jestli jsou DLC taky počeštěné?
MickTheMage: To je taky záhada. Mě v druhym týmu nezemřel velitel, ale ten, co mi před tím držel bariéru a pak ho nechal v tom druhym týmu - u mě Jack.
NateLogan: Hlášky o připojení a nových DLC zrušíš v Nastavení pod položkou Online. A nevíte někdo jestli jsou DLC taky počeštěné?
Kubulus: ako sa tam druhy krat rozdelovali ulohy, tak som ho nechal velit tomu druhemu timu
Say: to, že mi umřela půlka týmu nesvědčí vůbec o ničem. tam na konci můžeš třeba blbě vybrat lídra skupiny a už je mrtvej (btw: všechny postavy sem měl loajální)
kde píšu, že mě konec zklamal? nikde. naopak závěrečnou pasáž vyzdvihuju jako intenzivní, k čemuž napomohly možná PRÁVĚ úmrtí postav
mě tady nejde o počet xp, ale o to, že tě bioware vědomě tlačí po nějaké lince, jak by se tvoje postava měla vyvíjet a ty se od toho nemůžeš odchýlit, viz. příklad s vedlejšími úkoly. co tě pak motivuje, abys je plnil, když za ně dostaneš prachsprostých 40exp? (btw: ty sem taky dodělal všechny, kromě asi tří)
příště raději lépe čti komentáře a ujisti se, žes je opravdu pochopil, než budeš rozdávat +/-
kde píšu, že mě konec zklamal? nikde. naopak závěrečnou pasáž vyzdvihuju jako intenzivní, k čemuž napomohly možná PRÁVĚ úmrtí postav
mě tady nejde o počet xp, ale o to, že tě bioware vědomě tlačí po nějaké lince, jak by se tvoje postava měla vyvíjet a ty se od toho nemůžeš odchýlit, viz. příklad s vedlejšími úkoly. co tě pak motivuje, abys je plnil, když za ně dostaneš prachsprostých 40exp? (btw: ty sem taky dodělal všechny, kromě asi tří)
příště raději lépe čti komentáře a ujisti se, žes je opravdu pochopil, než budeš rozdávat +/-
To by mě taky zajímalo. Btw, Thane je fakt skillovej i stylovej!
MickTheMage: Smím se zeptat, čím si Thana pověřil?
dik, myslim ze jako zaminka pro 85 by mi to stacit mohlo :)
Pipboy - cluster/system/planeta Caleston Rift/Solveig/Sinmara - Caleston Rift/Talava/Taitus - Hourglass Nebula/Faryar/Daratar - Minos Wasteland/Fortis/Aequitas - Rosetta Nebula/Enoch/Joab - Pylos Nebula/Dirada/Canalus Nie su to vsetky, niektore vedlajsaky boli take, ze po ich dokonceni sa ti odhalil novy system, zase s misiou.
Kubulus - tipujes nespravne, bol to Thane. Asi nebol na tu ulohu ten pravy :)
NateLogan: tak nic, ja bych cca 12 od zacatku a oni to vzali od konce :)
Say: Ten krogan je docela dobrej, když ho osvobodíš :) udělal bych to už kvůli jeho úkolu. A nechávat ho v pixle než vyjde ME3 to je doceal dlouhodobé myšlení :D to já nepředpokládám, že ty savy co tam teď mám budu ještě v PC tou dobou mít.
Nebo legion vs. Tali. A zajímalo by mě, k čemu je možnost ponechat si toho krognana v té pixli. Sebou bych ho určitě netahal, tak jsem ho tam nechal s nadějí, že ho třeba v ME3 nějak vylepší, nebo ho vyměním za něco cennějšího... Ale nevím nevím.
MickTheMage: Tipuju že Jack/Miranda, podle toho, na jakou stranu si se v jejich hádce postavil :)
toz sakra tady neco nestymuje, planet jsem pri hledani eeza proscanoval celkem slusne mnozstvi a ani jednou se mi nestalo, ze bych narazil na anomalii, kterou bych tam predem necekal. Nadhodte pls nekdo par cluster/system/planet kde je nejaky vedlejsak k nalezeni :)