Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mám citlivější myš nastavenou na nejvyšší DPI (2500) ještě podpořené namaxováním citlivosti ve Windows a neměl jsem problém...

Na takovou vzdálenost jsem nikdy nestřílel, abych se netrefil na základní zoom a nepamatuju si situaci, kdy by to bylo potřeba.
Kdo ale dobrovolně používá tak drahou myš s tak nízkým DPI? To je skoro rouhání :D
Tak u myší Razer,Log.,.. si citlivost nastavíš přímo na myši i tak,že se téměř nepohneš :)
Cobra: Já. U citlivějších myší to jinak nejde, netroufám si odhadovat, jak to vypadá u fakt hodně citlivých myší (třeba lepší Razery). A zoom se hodí u povolání zaměřené na odstřelování (Vanguard?).
Kdo hraje na nejnižší citlivost? Já ne... A přiblížení na sniperce jsem za celou hru nepotřeboval...
Ebb: Tohle bych hře vytkl asi nejvíc. Všechno chce přes Esc. Sensitivitu myši si sniž. Nevím proč tak nastavili, ale asi většina hraje s nejnižší citlivostí. A na přibližování či oddalovaní optiky jsem nepřišel. V ME1 byly ,,aspoň" 2 vzdálenosti.
Hram to 30 minut a mam problem rozdychat ten interface, preco pre lasku boziu nemozem ist do team obrazovky cez "U" preco nemozem otvorit journal "J" a preco nemozem otvorit kodex "O" ako to bolo v jednotke ale musim sa j**at cez to menu? Rovnako nepochopitelne sa neda zmenit mouse a scroll sensitivita a ta co je prednastavena ma sere od prvej minuty -- ma nejaky divny accelerate a pri trochu rychlejsom pohybe mysou sa pretoci cela tak, ze sa je treba vzdy zorientovat ktorym smerom sa vlastne pozeram. Boha toto bude hra uz to vidim.
Tak mám za sebou pár hodin hraní a jsem spokojený. Pěkná grafika. Děj se mi líbí. Trošku mě štve spawn nepřátel, ale není to tak tragické jako v jedničce. Zatím je to 80% :)
Bodkin: Tak je jasne, ze v papirovem RPG jsou neomezene moznosti, zalezi na fantazii hracu. U tech pocitacovych her je to zkratka slozitejsi, kdyz se musi vse graficky a zvukove zpracovat. Je to asi stejne jako kniha vs film:).
A je pravda, ze se autori casto snazi, udelat ty RPGcka akcnejsi, michat do nich ruzne jine zanry , ruzne zjednodusovat statistiky atp... , ale nutne to neznamena, ze to nemusi byt zabavne:).
Tak když si to tady napsal, tak v tom už asi nemá cenu pokračovat.Ale nevadí. První počítačová RPG měla za cíl přenést co nejpřesnějí to co se dělá během té papírové hry do počítače, hlavně čísílka a hromady skillů možná i trochu té nelinearity. Od té doby se tomu všechna CRPG úspěšně vzdalují.
Jen tu prosím neřeště co je to PRAVÉ RPG. RPG jsou prostě hry na hrdiny, takže například gothic je stejně tak rpg jako baldurs gate a baldurs gate je stejně tak rpg jako jakékoliv papírové rpg. Je to jako kdyby jste tu napsali, že nový auta už vlastně nejsou auta, protože jinak fungují a vypadají. Přitom pořád dělají to samé, stejně jako všechny rpg na pc dělají to samé co rpg na papíře.
pipboy: Dá se to tak říct. Jediné PRAVÉ RPG je "papírové". Veškerá digitalizovaná cRPG jsou jen pouhou derivací. Některé hry jsou derivací první, jiné jsou už derivace vyšších řádů.

A z některých zůstala jen ta konstanta.
Bodkin> umm.. na jiny platforme mas nejakeho favorita?

Cobra> To mam zacinat dalsi kolo o Demons Souls a Diablovkach?! :)))
Ještě to můžeš napravit. Napiš: "jako k Deus Ex....Invisible Wars."
Podle mě se pravé RPG se vším, co k tomu patří ještě na PC neukázalo. A nejspíše už ani nikdy neukáže.
No dobře, tak Deus Ex nebyl dobrý příklad... Máš pravdu, že tam je akce mnohem komplexnější.

Demons Souls je diablovka, tam bych se označení RPG spíš vyhnul. Podle mě není RPG jen o vylepšování skillů postavy, ale je to komplexnější soubor prvků.
odklon ME2 od RPG spociva ve vetsim durazu na akci. Ta je v ME2 tupa a jednotvarna jak rit. DX ji ma mozna vic, ale dovoluje k ni pristupovat nejmin tak pul tuctem jedinecnych hernich stylu. To je neco, co 1) povazuju jednu ze zasadnich vlastnosti RPG her a 2) v cem ME2 (a potazmo i vetsina ostatnich bioware RPGcek) totalne selhava.

Mimochodem RPG roku 2009 Demons Souls (trebaze asi ne pro tebe a i ja bych v tohmle mozna dal prednost Dragon Age), nema ani regulerni dialogy a prakticky jen rubes potvory, ale nikdo si kvuli tomu nezoufa. BioWare nema patent na to, jak ma vypadat spravne RPGcko, jen jich proste chrli celkem hodne. A uprimne receno krom kvalitne napsanych postav v parte a zlepsujici se snahy o filmovy feeling jejich tvroba v nicem neprekonava zanrovy standard, v leccems tomu je spis naopak.

Ale to odbiham od pointy - nechci se hadat o to, jak a jestli je ME2 dobra hra/RPG/cokoliv. Me se libil. Rozhodne ale povazuju za picovinu doporucovat pristupovat k ME2 vic jako k DX, ktere exceluje prave tam, kde ME sehlava a ME2 tam selhava snad jeste vic.
pipboy: Ne, to jsem myslel naprosto vážně. V Deus Ex je z RPG vlastně jen vývoj postavy, rozhovory jsou jednoduché, postavy povrchní, vedlejší úkoly chybí... Ono to vlastně vůbec není RPG, rozhodně ne v druhé půlce, tam už se prakticky jen střílelo. I když na svoji dobu je to hodně kvalitní FPS s RPG prvky.
V tom případě to bude asi tak jak psal Kubulus ve svém předposledním příspěvku :)
ugraugra: No mě neumřel ani jednou (měl jsem pocit, že jako renegant jsem měl pořád modrý slunce, ale asi ne) nemám teď náladu to zjišťovat po tom hokeji .....
jo. hm. pro me je dx vic rpg nez rada tech cistokrevnych. takze ne, zadne "jasne". pokud to byl pokus o humor, nesmeju se.
pipboy: Jasně, Deus Ex už vlaje někde vzadu - ME2 je mnohem víc RPG (vedlejší úkoly, propracovaný postavy, propracovaný svět, vyrovnaný gameplay, dynamický děj...)

Možná se to slunce barví náhodně...
Nemáš nejlépe nějaké video, kde je vidět to "agresivně rudé" slunce? Bo mě furt přijde, že má jen dvě podoby - modrý a červený :)
ugraugra: Pravděpodobně to funguje na nějakém podivném systému. Pokud základnu zničím a přežiju, tak svítí slunce křišťálově modře. Pokud přežiju a nezničím ji, svítí agresivně rudě. A pokud teda Shepard zemře, tak zůstane stejné?! Nějak už nevím co o tom vůbec rozhoduje, ale aspektu bude zřejmě víc. Kdo na to schválně první přijde :)
Já mám pocit, že jsem měl slunko pořád modré (třikrát jsem to dohrál). Ještě se mrknu jestli nemám savy, že bych se podíval.
ugraugra: Nemůžu souhlasit. Slunko může svítit třemi způsoby, a to buď že zůstane ve své původní podobě, zmodra a nebo nakonec i zrudne. Všechno se to odvíjí zejména podle toho, jestli se Shepard rozhodne pro destrukci, či nikoliv.
Dohráno... Nejlepší hra, kterou jsem za posledních několik let hrál, teda z těch nových :-) Strávil jsem u toho 60 hodin a něco. Umřela mi akorát Jack, protože jsem neměl 100 % Paragon. Jinak jsem do roury poslal Tali. Líbil se mi design lokací, nelíbil skener a "munice". Když k tomu člověk nepřistupuje jako k RPG, ale spíš k FPS typu Deus Ex, je to fakt parádní hra :-)
nate: ee, co jsem hrál já a zničil základnu, tak jsem měl slunce modré a tady, respektive ve druhé části vidíš že slunce je červené (a základna byla zničená též).
ugra: Já myslel, že to záleží na tom, (pozor, do konce věty malý spoiler) jestli tu základnu odpálíš nebo ne. Je to nesmysl a doufám že to bude ve trojce nějak vysvětleno (a snad to nebude nějaký ST technoblábol) :D
MtD: už jsem to nevydržel a koukl na youtubko. Zvláštní, že se barva slunce u Illusive mana odvíjí od toho jestli Shepard přežil.
Tak já poslal do trubky Garruse - umřel, štít dělala Samara a přežila, s posádkou jsem poslal doktora a přežili, druhýmu týmu velel negr, na final souboj jsem vzal Grunta a Mirandu - Miranda chcípla. Shepard skočil a nespadl :) Takže ve finále 2 mrtví. Chtěl bych si zkusit konec, kdy chcípnou všichni včetně Sheparda, nemá někdo save?
Guldy: A neprodal jsi ho náhodou ? V tom rozhovoru s mirandou na lodi ho totiž za nějakých 50 000 můžeš prodat.
Ja to dnes dohral s vysledkem, ze mi vsichni krome Garusse a Jokera umreli, vcetne me.. celkem prekvapivy konec, lepe receno takovy touching konec. Na savu se ale potykam s problemem, toho Legiona jsem v ty cut scene videl jak ho odnasime zpatky s sebou a kdyz se prijdu podivat na to misto, kde ma byt.. neni tam, tak jak ho mam teda aktivovat.. (pro pripad - v ty AI mistnosti na druhy strane kajuty Mirandy)