odklon ME2 od RPG spociva ve vetsim durazu na akci. Ta je v ME2 tupa a jednotvarna jak rit. DX ji ma mozna vic, ale dovoluje k ni pristupovat nejmin tak pul tuctem jedinecnych hernich stylu. To je neco, co 1) povazuju jednu ze zasadnich vlastnosti RPG her a 2) v cem ME2 (a potazmo i vetsina ostatnich bioware RPGcek) totalne selhava.
Mimochodem RPG roku 2009 Demons Souls (trebaze asi ne pro tebe a i ja bych v tohmle mozna dal prednost Dragon Age), nema ani regulerni dialogy a prakticky jen rubes potvory, ale nikdo si kvuli tomu nezoufa. BioWare nema patent na to, jak ma vypadat spravne RPGcko, jen jich proste chrli celkem hodne. A uprimne receno krom kvalitne napsanych postav v parte a zlepsujici se snahy o filmovy feeling jejich tvroba v nicem neprekonava zanrovy standard, v leccems tomu je spis naopak.
Ale to odbiham od pointy - nechci se hadat o to, jak a jestli je ME2 dobra hra/RPG/cokoliv. Me se libil. Rozhodne ale povazuju za picovinu doporucovat pristupovat k ME2 vic jako k DX, ktere exceluje prave tam, kde ME sehlava a ME2 tam selhava snad jeste vic.