A já bych to nechal, podle toho, co jsem hrál... Rozhodně je to víc RPG než Diablo a tam označení za RPG nikomu nevadí...
Diskuze
MCZ: no prave, je potreba proti tomu zacit bojovat, dokud jich tu neni moc :)
Garion: podobných výroků je plný celý internet, to se zkrátka jeden musí naučit snášet :-) .
Kubulus: já bych to editnul zpátky (podle toho, co jsem slyšel) a nechal to modům sežrat.
Kubulus: já bych to editnul zpátky (podle toho, co jsem slyšel) a nechal to modům sežrat.
btw koukám, že nějaký dobrý vtipálek přešoupnul hlavní žánr hry na RPG. editovat se mi to nechce, protože by mi to přišlo už trochu blbé, ale pozoruhodné to tedy je.
marwel: vsak pokud vim, tak ja JA2 nehodnotil :) prave proto, ze si porad myslim, ze je to dobra hra, jen mi nesedne, ale to neni chyba te hry, stejne tak jako nehodnotim zadne The Sims a osobne taky moc nechapu, jak to nekdo muze dlouhodobe hrat (ukoly bych jeste pochopil), ale asi to docela dost lidi bavi, tak proc ne (to same u me plati u simulatoru prakticky cehokoliv)
MCZ, pipboy: jeden priklad z FF7 komentare: "Ani moc nevěřím, že by to dnes krom pamětníků mohlo ještě někoho bavit." sice samozrejme uznavam, ze tam ta osobni uroven je, ale vsichni si myslim chapeme, jak to souveti vyzniva :)
MCZ, pipboy: jeden priklad z FF7 komentare: "Ani moc nevěřím, že by to dnes krom pamětníků mohlo ještě někoho bavit." sice samozrejme uznavam, ze tam ta osobni uroven je, ale vsichni si myslim chapeme, jak to souveti vyzniva :)
Pokud se Garion dostal pouze do treti mapy, nebylo by nejspis spravne hru hodnotit. Ale jinak je samozrejme dobra hodnotit i negativne pokud si mel moznost o hre zjistit vetsinu moznosti. Napriklad Jagged Alliance 2 se stava nejvic zabavnou se ziskem lepsich zbrani. Kdyz na zacatku strilis s pistolkou, tak to sranda moc neni no. A dlouho se na ten system zvyka. Napriklad ja zjistil, ze se da zpresnovat strelba az po nejakych patnacti hodinach hrani. Ani nevim jak jsem se mohl tak daleko dostat bez toho.xD
To zas prr, nerikam "nemuze se nikomu libit", jako spis "je to blbost". Nezduraznuju obvykle ze je to jen muj nazor a prijde mi obvykle pomerne logicky, ze to tak je, uz z principu toho, ze nekdo ma nazor jiny. Pokud zduraznim ze se jedna ciste o muj osobni nazor, delam to obvykle proto, ze se o nej zrovna nechci hadat :)
Když jste u toho globálního hodnocení... Je tu takový Fallout 3, ,,nejlepší hra roku". Ruku na srdce... Kdo to hrál víckrát než 2x a u hry se ani trošku nenudil?
Garion: já měl u pipboyova souhrnu od začátku pocit, že vyjadřuje pouze svůj názor.
Možná by to chtělo nějakou user feature, která by při zapnutí dávala na začátku všech postů "IMHO" . To by předešlo tolika hádkám... :-)
Možná by to chtělo nějakou user feature, která by při zapnutí dávala na začátku všech postů "IMHO" . To by předešlo tolika hádkám... :-)
Jab: vsak ja nerikam, precetl jsem si ted jeho komentar k FF7 a hodnoceni odpovida duvodum, ktere pise v komentari, a ty jsou relativne rozumne, tudiz ohledne jeho nazoru na FF7 tady v db vse v poradku
a samozrejme je nizke hodnoceni a nizke hodnoceni, pokud ma hra prumer 90% a nekdo ji da 30%, tak je neco spatne (nehlede na to, ze k tomu obvykle uvede jeste nejaky velice obskurni duvod - kdyz to prezenu, tak ve stylu "kamos mi rekl, ze je to FPS, tak jsem si to sehnal a ona je to RTS a ty nesnasim")
a samozrejme je nizke hodnoceni a nizke hodnoceni, pokud ma hra prumer 90% a nekdo ji da 30%, tak je neco spatne (nehlede na to, ze k tomu obvykle uvede jeste nejaky velice obskurni duvod - kdyz to prezenu, tak ve stylu "kamos mi rekl, ze je to FPS, tak jsem si to sehnal a ona je to RTS a ty nesnasim")
Garion: S kritikou "globalizování" bych možná souhlasil. Byť to od PB beru spíše jako takovou "rétorickou" pomůcku (relativně neškodnou). Nicméně pokud se ti nějaká hra nelíbí (a víš proč), tak jí klidně nízké hodnocení napař nehledě na názory ostatních. V tomhle je zase trocha sebevědomí třeba.
Jab: ale tady nejde o to se s nim nejak hadat (hodnoceni tomu dal slusny, ne jako nekteri tady, kteri zjevne dobre hre daji treba 20% z nejakeho podivneho duvodu), spis jde o to, ze globalizovat, jak to ve svem vyjadrovani pipboy pomerne casto dela (nerekne "nelibi se mi" ale "nemuze se nikomu libit"), je proste spatne
uvedu priklad, Jagged Alliance 2, at kouknu vsude, vsichni to vychvaluji, at uz slovne nebo ciselne, papirove by to mela byt hra presne pro me (tahovky muzu, RPG prvky ve hrach taky, proti 2D grafice ani prostredi, do ktereho je to zasazene, naprosto nic nemam), ale zkousel jsem ji rozehrat snad 4x a nikdy jsem se nedostal dal nez nekam do treti mapy, protoze me to proste strasne nebavilo, ale presto nehodlam hre dat 20% (jako nekteri tady) ani nehodlam globalizovat ve stylu nebavi me to => nemuze to prece bavit nikdo (nedela mi zase takovy problem videt to, ze ac me hra nebavi, tak vzhledem k nazoru ostatnich je chyba pravdepodobne ve mne a asi to nebyla pro me ta prava hra ke koupi)
uvedu priklad, Jagged Alliance 2, at kouknu vsude, vsichni to vychvaluji, at uz slovne nebo ciselne, papirove by to mela byt hra presne pro me (tahovky muzu, RPG prvky ve hrach taky, proti 2D grafice ani prostredi, do ktereho je to zasazene, naprosto nic nemam), ale zkousel jsem ji rozehrat snad 4x a nikdy jsem se nedostal dal nez nekam do treti mapy, protoze me to proste strasne nebavilo, ale presto nehodlam hre dat 20% (jako nekteri tady) ani nehodlam globalizovat ve stylu nebavi me to => nemuze to prece bavit nikdo (nedela mi zase takovy problem videt to, ze ac me hra nebavi, tak vzhledem k nazoru ostatnich je chyba pravdepodobne ve mne a asi to nebyla pro me ta prava hra ke koupi)
Tedy odpálit něčí kritiku poukazem na hodnocení na Metacritic (či gamerankings)... Jako dá se, ale lepší se vždy vyjádřit i nějak jinak (argumentačně). Tím nechci říci, že by mě občas neudělaly tyhle zahraniční seznamy recenzí radost. Občas mají holt objektivnější hodnocení než stránky české (např. u Gothiců, Posla smrti/Black Mirror atp.).
Nezapomente taky prihodit minus na muj FFVII komentar :) Ovsem musim priznat ze narceni z neporozumneni textu z duvodu jazykovych barier ci co me celkem urazi :)
jRPG.
FF jsou RPG?
tak tak. Věc vkusu. Ale tady je spíše zaujatost. Alespoň to tak vidím. Po třiceti hodinách FF7, že jeden zvrat? No pokud jsis nepřekládal co se tam děje, tak se ani nedivím, že sis nevšiml. FF9 byla fajn oddechovka. Příběhem ale slabá. Taková pohádka. FF12 jsem už nehrál. Ale z těch co jsem hrál, tak 7ička měl perfektní herní systém, spoustu utajených lokací a hlavně propracovaný příběh. Světe div se, je to nejoblíbenější FF ze všech. Kór v Japonsku. Pár seriálů, anim. filmíku a celý film. To mluví za vše. Ale ne každému to sedne.
Garion: Tolik k pipboyovi jako k etalonu kvality a hlasu zdravého rozumu.
jo, nechytaj se a proto ma FF7(PC) 87%, FF9(PS) 92% a FF12(PS2) 90% na gamerankings/metacritic (beru vzdy to nejhorsi mozne hodnoceni) :P nikomu neberu jeho nazor, kazdymu se libi neco jinyho, ale rict, ze se vubec nechytaj, je blbost :)
Kubulus> v Heavy Rainu to rozuzleni vzhledem k okolnostem povazuju za pomerne debilni.
A at treba jeste nekoho naseru tak z FF co jsem hral (7/9/12):
- Byla 7 suverenne nejhorsi. Ve vsem.
- 9 mela nejzajimavejsi pribeh, atmosferu, postavy, minihry a zaznamenal jsem tam jediny opravdu zajimavy (loutkovy) zvrat, prestoze jsem u ni stravil nejmin casu.
- 12 mela nejlepsi bojovy system, otevreny lokace, grafiku a Fran.
- Po 30/20/80 hodinach jsem se na vsechny tri ale stejne vysral,
- bo to bylo zastarale zdaleka nejen graficky/ztratilo nejaky fokus, k devitce bych se moh snad jeste nekdy vratit/melo dost infantilne a naivne podanej pribeh, kterej za 80 hodin nic poradnyho nepredved, neobtezoval se s rozuzlenim bo jsem byl teprv lehce za pulkou a kurva mozna ze jsou ty souboje celkem fajne udelany, ale po 80 hodinach uz to taky neni zrovna vodvaz.
Mozna jsou to relativne slusny RPGcka ale na BI/Troiku/Pirane a konec koncu ani na Bioware se prakticky vubec nechytaj.
A at treba jeste nekoho naseru tak z FF co jsem hral (7/9/12):
- Byla 7 suverenne nejhorsi. Ve vsem.
- 9 mela nejzajimavejsi pribeh, atmosferu, postavy, minihry a zaznamenal jsem tam jediny opravdu zajimavy (loutkovy) zvrat, prestoze jsem u ni stravil nejmin casu.
- 12 mela nejlepsi bojovy system, otevreny lokace, grafiku a Fran.
- Po 30/20/80 hodinach jsem se na vsechny tri ale stejne vysral,
- bo to bylo zastarale zdaleka nejen graficky/ztratilo nejaky fokus, k devitce bych se moh snad jeste nekdy vratit/melo dost infantilne a naivne podanej pribeh, kterej za 80 hodin nic poradnyho nepredved, neobtezoval se s rozuzlenim bo jsem byl teprv lehce za pulkou a kurva mozna ze jsou ty souboje celkem fajne udelany, ale po 80 hodinach uz to taky neni zrovna vodvaz.
Mozna jsou to relativne slusny RPGcka ale na BI/Troiku/Pirane a konec koncu ani na Bioware se prakticky vubec nechytaj.
Výhoda na FF7 a jiných skvělých RPG je, že nemusíš na vše mačkat a hru můžeš dohrát jen tak. I tak si příjdeš na spoustu dobrých věciček a hodně dobrý příběh. Takové to prošťourávání se světem a využívání hry do maxima je jen pro takové magory jako jsem já:)
Elfian: mam dojem, ze jsem to potom vzdal kvuli tem nahodnejm encounterum, kterejm se nedalo vyhnout :) a taky mozna proto, ze to pro me bylo moc "hardcore" (uz me nebavi mackat action button uplne na vsechno s nadeji, ze to neco udela, tudiz mi spousta tajnej materii a dalsich veci unikala, protoze jsem proste nepomackal spravny misto, i kdyz jsem vedel, ze tam nekde je)
Garion: tak do FF7 jsem byl zažraný víc než dost a jako RPG je to klenot. Perfektní děj a zvratů je více než dost :)
A oba dva nevite, o co se pripravujete :) Stejne jako americka RPG jsou uplne jina nez evropska, tak japonska jsou taky nekde uplne jinde a vsechna maji neco do sebe :)
Tak já nenapsal že by mě tam něco vysloveně překvapilo, jenom že jsou po stránce příběhu propracovanější. Souhlasim s tebou že těch skutečně twistovejch her je málo, a těch s twistama skutečně propracovanejma je tak málo že si žádnou nevybavuju. U kotoru je to tak napůl : ).
Paul: Všechny tebou jmenované hry jsem hrál a až na ten Torment mě nic vyloženě nepřekvapilo. Bloodlines je sice awesome hra, ale je docela prokouknutelná (hodně dobře napsané postavy, kteří se chovaj docela reálně po celou dobu hry), což nevidím za zápor, ale že bych byl překvapenej? Od narcistického LaCroixe jsem nečekal nic jiného, snad jen šrumec okolo Rodrigueze obvinění byl takový nejistý.
Garion: "Fuj japanese "RPGs" urgh."
Garion: "Fuj japanese "RPGs" urgh."
Tak hry co maj propracovanější (o dost) příběh než ME jsou prakticky všechny od Black Isle/Troika - Fallout, Planescape Torment, Vampire Bloodlines např., i Zaklínač byl po stránce příběhu propracovanější než ME. Ale zase ME je prostě taková klasická space opera no, nemůžu se na ní moc zlobit : ).
Fuj japanese "RPGs" urgh.
Fuj japanese "RPGs" urgh.
Kubulus: ja to nikdy nedohral, ale prej kdyz se zazeres do FF7, tak je tam zvratu a podobnejch veci spousta :)
Paul: Teď ti závidim, žes hrál něco co já ne - mě totiž snad žádná hra v tomhle nepřekvapila (až na Heavy Rain, a to vim jen z doslechu, protože PS3 nemám). Schválně nějakou vytípni.
Tak o lacinejch zvratech taky nemluvim :P Dají se udělat i tak že to skutečně zapůsobí a bylo na to třeba hintováno v průběhu..ale je fakt že moc her co si dovolí zradit hráče a vůbec mít nějak víc propracovaný příběh tolik není.
To se mě osobně právě líbí - žádné laciné zvraty, jako v ostatních hrách, kdy tě na konci tvůj vlastní chlebodárce zradí a všechno se obrátí o 180 stupňů.
Tak dohráno, na koment asi kašlu protože už všechno shrnuli ostatní. Dojmy super, je to lepší než jednička (hlavně prakticky VŠECHNY vedlejší mise maj svůj vlastní level design, což je nejzásadnější zlepšení - bavilo mne prozkoumávat všechny planety a hledat anomálie), některý momenty mě rozsekaly :).Ale taky bych pár věcí vytknul, přeci jen příběh byl až moc...skoro se mi chce říct primitivní, žádný velký zvraty nebo podrazy (jsem furt čekal že mne někdo zradí a ono nic). Ale celkově velká spokojenost, všem žroutům space oper doporučuju : ).
A nutno dodat, že Quick Load nahrává nejhornější pozici v save listu a tou je auto save.
Marwel: Máš pravdu, když se to takhle napíše, dochází mi to :-) Ale při hraní jsem nějak neměl důvod si toho všímat...
Ebb: Aspoň musíš často ukládat :D Jen by to chtělo quicksave/load, protože pak čekat 10 minut, než promezerníkuju následující filmeček není moc zábavný. Na druhou stranu to myslím přispívá k filmové atmosféře a dynamičnosti, pokud tedy člověk nebazíruje na tom, že musí prolézt úplně všechno.
Ebb: Aspoň musíš často ukládat :D Jen by to chtělo quicksave/load, protože pak čekat 10 minut, než promezerníkuju následující filmeček není moc zábavný. Na druhou stranu to myslím přispívá k filmové atmosféře a dynamičnosti, pokud tedy člověk nebazíruje na tom, že musí prolézt úplně všechno.
Dohráno. Zasloužených 80%. Víc ne a míň také ne. Pobavilo, ale žádnou legendu v tom do budoucna nevidím :)
Cobra: Nekteri dovedou postavit level tak, ze pusobi naprosto prirozene a presto vse splnuje svuj ucel. V ME2 jsem zatim pouze vysvobodil Garuse (nebo jak se ten magor jmenuje) a prislo mi to jak kdybych se pohyboval po nejakym cvicisti. Jiste, co mas ocekavat od vesmirne stanice, asi tam nebudes mit bordel jako kdekoliv na ulicich na Zemi, ale stejne.
Treba podotknúť, že okrem už spomínanej dementnej akcelerácie myšky pri otáčani pohladu, ktorá sa z nedá vypnúť, mi ešte viac kazí dojem z hrania neustále riešenie s kým už môžem hovoriť, ktoré dvere už môžem otvoriť, aby som tým náhodou nelockol nejakú predošlú lokáciu.
V tomto sú totiž Bioware skutoční majstri - uvediem príklad:
vojdete na križovatku - 3 rôzne dvere - v dvoch sú hacking credity, nové záložky do kodexu či špeciálne vybavenie, a v jednom je NPC, ktorého script posunie dej tak, že sa vám zablokuje možnosť ísť späť a preskúmať čo je za tými inými dverami.
A toto sa musí prakticky riešiť na každom kroku v ME2 ešte častejšie ako v jednotke.
V tomto sú totiž Bioware skutoční majstri - uvediem príklad:
vojdete na križovatku - 3 rôzne dvere - v dvoch sú hacking credity, nové záložky do kodexu či špeciálne vybavenie, a v jednom je NPC, ktorého script posunie dej tak, že sa vám zablokuje možnosť ísť späť a preskúmať čo je za tými inými dverami.
A toto sa musí prakticky riešiť na každom kroku v ME2 ešte častejšie ako v jednotke.
Doufám, že font je jen pro účely toho komixu=D (i když názvy surovin zůstávají)
Suzana: nice +1
lol
Co je nelogický level-design? Prostě je to celý designovaný čistě účelově... Ostatně jako všechny hry od Bioware.
Ok, ok... Nechej tak.
Say: zřejmě sis nevšiml, že v době, kdy jsi reagoval, byl koment dávno editovaný (a to jsem upravoval jen nějaké slohové chyby) a taky sis nevšiml, že jsem nenarážel na nelogiku v rozhovorech (eh? co je vůbec za blbost?), ale na nelogický level-design (např. na Purgatory to vážně třískalo do očí). proto je tvoje reakce úplně mimo...
Garret: Pochopil... Vyjádřil jsem se k needitovánemu komentu. Ale ok, shrnu to... Když budeš hrát hru jako je ME 10 hodin, nelogika z ní vyplyne, protože nemáš šanci v tak krátké době pobrat a dát si dohromady většinu rozhovorů.
Elfian: Odpoj síť (možná tahá info o DLC), restartuj... Popř. si pohrej s configem ME nebo grafické karty.
Elfian: Odpoj síť (možná tahá info o DLC), restartuj... Popř. si pohrej s configem ME nebo grafické karty.
Tak a konec srandy. Který z vás mi proklel hru za mé kritizování? Dneska ráno vše jede bez problémů a teďka to nemůžu rozjet. Seká se to od začátku nápisu Bioware. Ve hře taky a to nemluvím o době spouštění a u jedničky je to samé. Spustil jsem Dragon Age a to bylo v pohodě. Setkal se s tím někdo? Popř. nějaká rada a uvědomte si, že jsem hardwarové dřevo:-) Díky
Say: nerozumím, co si právě napsal. možná mi to někdo přetlumočí? :-)
pravděpodobně jsi koment nepochopil.
pravděpodobně jsi koment nepochopil.
10 hodin? Já tam strávil 60 a dal bych znovu, kdybych měl čas :-)
Recenze zde:
http://www.herniweb.cz/readarticle.php?article_id=99
Recenze zde:
http://www.herniweb.cz/readarticle.php?article_id=99
já mám 1500 dpi agamu a hrál sem to se střední citlivostí. přišlo mi to v pohodě :)
Garret (koment): ME1 a zejména 2 má jeden z nejpropracovanějších rozhovorů (jak logicky, tak obsahově a mimicky), co jsem v novějších hrách viděl, ostatně když nemá moc herních možností (s čímž souhlasím), tady je má všechny skryty. Takže 10 hodinové proklikání hrou ,,nelogiku" opravdu udělá=)