@Malignus (25.01.2024 21:11): Imho byl docela fajn. Ta jeho manželská story třeba byla za mě dobře podána a byla i docela dojemná. Přišel mi více propracovaný než Zaeed nebo Kasumi. A to ani nebylo možné jej brát na mise.
Diskuze
@Cathan (25.01.2024 21:02): Cortez byl především zbytečná postava. :-D
Alespoň si přiznejme, že kdyby Cortez nebyl napsán jako gay postava, tak tuhle konverzaci ani nevedeme. Už tento fakt sám o sobě je problém. Mohl být naprosto stejný jako postava, jen mít smutný příběh o mrtvé ženě, a tahle konverzace by nevznikla. Už to poukazuje na problém, který absolutně nesouvisí s nějakým "woke".
@pajmič (25.01.2024 02:59): puritáni tehdy/antiwoke teď - je to jedno. Reakce od určitého segmentu lidí byla podrážděná a je podrážděná i teď. Jsem si jistý, že kdyby si šel do minulosti po některých specifických fórech, tak najdeš naštvané lidi, kterým vadilo přesně tohle.
@berry1009 (25.01.2024 09:19): Stále nerozumiem, lebo si to nepopísal, podľa čoho posudzuješ, že kedy to pôsobí na silu a nie. Lebo zatiľ to pôsobí, že at random. :)
@berry1009 (25.01.2024 09:19): To je přesně to, o čem jsem psal. Autoři cítili, že v dnešní době už takové postavy ve hrách být můžou, tak je tam prostě dali.
Nečekal jsem, že jedním řádkem v komentáři se rozjede taková diskuze :D
Každopádně, puritán nejsem, a různá sexualita mi nevadí, když má ve hře místo a logiku a nepůsobí to na sílu. Tak třeba Liara. Naprosto v pořádku, že si s ní může začít romanci kdokoliv. Je Asari a ti se množí způsobem podobným partenogenezí, takže je samozřejmě jedno, jestli je parťák chlap, žena, Turian nebo Krogan. U Bulla z DA:I už mám trochu pochybnosti, prostě si nedovedu představit takovou mašinu jako bisexuála, ale fajn, je to tam nějak vysvětlené a z pohledu okolního světa to logiku má. V ME3 mi to přišlo už jako jakési plnění tabulek. Obě lidské postavy se tam objevili bez jakékoliv návaznosti na předchozí díly a na mě to působilo trochu na sílu. Ale sto lidí, sto názorů.
Každopádně, puritán nejsem, a různá sexualita mi nevadí, když má ve hře místo a logiku a nepůsobí to na sílu. Tak třeba Liara. Naprosto v pořádku, že si s ní může začít romanci kdokoliv. Je Asari a ti se množí způsobem podobným partenogenezí, takže je samozřejmě jedno, jestli je parťák chlap, žena, Turian nebo Krogan. U Bulla z DA:I už mám trochu pochybnosti, prostě si nedovedu představit takovou mašinu jako bisexuála, ale fajn, je to tam nějak vysvětlené a z pohledu okolního světa to logiku má. V ME3 mi to přišlo už jako jakési plnění tabulek. Obě lidské postavy se tam objevili bez jakékoliv návaznosti na předchozí díly a na mě to působilo trochu na sílu. Ale sto lidí, sto názorů.
@Malignus (24.01.2024 21:29): Ono je to ale ze své podstaty irelevantní. Pointa je taková, že tam aspoň to vtipkování, že každý s každým, má nějaký smysl. Inquistion tím směrem absolutně nešel.
@Gordon (24.01.2024 20:08): Ano. A 15 let později můžeš v BG3 v klidu píchat s medvědem, jako by se nechumelilo :D
@Marles (24.01.2024 20:13): Jenže tehdá ta fox news magořina nebyla spojená s ničím "woke" Ono to bylo o tom, že fox news byli puritánský přizdisráči, nic víc. :D
@Malignus (24.01.2024 21:29): Jj, vím o čem je řeč. DA2 romance s tím blondákem byla opravdu debilní, ale to proto, že je asi tlačil čas. Tak jak se vším ohledně DA2. DAI byl a je pro mne strop toho, jak implementovat inklusivní matroš do hry, aniž by to působilo vynuceně, nepřizozeně a divně.
@Malignus (24.01.2024 21:29): Jj, vím o čem je řeč. DA2 romance s tím blondákem byla opravdu debilní, ale to proto, že je asi tlačil čas. Tak jak se vším ohledně DA2. DAI byl a je pro mne strop toho, jak implementovat inklusivní matroš do hry, aniž by to působilo vynuceně, nepřizozeně a divně.
@pajmič (24.01.2024 15:36): Já netvrdím, že je to do hry naroubováno násilně. Naopak, myslím si, že BioWare je jeden z mála vývojářů, kteří skutečně implementují daný obsah citlivě a s vtipem, jak uvádíš. Nicméně sami BioWare (Mark Darrah, David Gaider) přiznávají, že ne vždy to citlivě bylo.
@Cathan (24.01.2024 17:30): Playersexualita v DA2 byla především z důvodu extrémně rychlého vývoje, kdy v podstatě jediným "dokončeným" společníkem před nuceným vydáním byla pansexuální Isabela. BioWare se prostřednictvím Davida Gaidera vyjádřila, že je to z důvodu podpory sexuálních menšin, ale jak Mark Darrah později ve svých videích uvedl, bylo to jedině z důvodu nedokončenosti a nedoladěnosti hry.
@berry1009 (24.01.2024 17:48): BioWare měli v týmu dost zástupců sexuálních menšin, kteří když zjistili, že můžou udělat takovéto postavy, tak využili možnosti naplno. Ono to ale začalo už s DA:O, kdy David Gaider napsal Zevrana jako gaye, ale marketing se zhrozil a rozhodl, že bude max bisexuál.
@Cathan (24.01.2024 17:30): Playersexualita v DA2 byla především z důvodu extrémně rychlého vývoje, kdy v podstatě jediným "dokončeným" společníkem před nuceným vydáním byla pansexuální Isabela. BioWare se prostřednictvím Davida Gaidera vyjádřila, že je to z důvodu podpory sexuálních menšin, ale jak Mark Darrah později ve svých videích uvedl, bylo to jedině z důvodu nedokončenosti a nedoladěnosti hry.
@berry1009 (24.01.2024 17:48): BioWare měli v týmu dost zástupců sexuálních menšin, kteří když zjistili, že můžou udělat takovéto postavy, tak využili možnosti naplno. Ono to ale začalo už s DA:O, kdy David Gaider napsal Zevrana jako gaye, ale marketing se zhrozil a rozhodl, že bude max bisexuál.
@pajmič (24.01.2024 19:28): To není pravda no... Vždyť z ME 2 oddělali jednu z homosexuálních romancí, protože se báli reakce Fox News. Ty podrážděné reakce existovaly vždy, teď se jen lidi schovávají za antiwoke sentimentem, protože vidí woke úplně ve všem.
Největší pozdvižení vyvolal tehdy fakt, že ve hře je sex.
@berry1009 (24.01.2024 17:48): Víš co je docela prča? Že před 10 lety lidi nereagovali vůbec tak podrážděně jak by reagovali dnes. Extrém plodí extrémy. Jak jsem uvedl níže. Tehdy to bylo udělaný vkusně. Sera, Dorian a Bull jsou mojI nejoblíbenější partáci z DAI. Ne protože jsou teplý, ale protože jejich sexualita není hlavní aspekt jejich osobnosti.
@berry1009 (24.01.2024 17:48): Tím myslíš tu jednu vedlejší postavu s kterou nemusíš ani mluvit? :) No nic... je to marné, je to marné.
@Malignus (24.01.2024 15:24): Právě jsem to tady cítil víc, než v ME2, kde to vesměs dávalo smysl. A DA:I jsem hrál taky, a jo, tam je to taky každý s každým. Tam už začala i trans mánie, a to se bavíme o době před deseti lety. Bioware byl prostě napřed :D
@Malignus (24.01.2024 15:24): Wha? Po DA2 kde se jelo stylem, kdy se sexualita přizpůsobovala hlavní postavě, jede Inquistion úplně opačný styl. Jeden gay, jedna lesbička, dvě bisexuální postavy. A omezení má mnohem víc než kterákoliv BioWare hra, protože třeba Cullena neberou trpaslice a Qunari a se Solasem může být jen elfka.
@Malignus (24.01.2024 15:24): Inkvizice může na papíře vypadat z moderního úhlu pohledu hodně woke. Podle mě to ale nebylo do hry naroubováno násilně. Naopak. Citlivě, lidky a místama i vtipně, což doufám bude i případ DA4. Je ale jiná doba, takže mám jisté pochbnosti.
Jinak Cortéz a Sam mohli dostat víc prostoru v ME3 i citadel dlc. Oba byli takový "nedokončený"
Jinak Cortéz a Sam mohli dostat víc prostoru v ME3 i citadel dlc. Oba byli takový "nedokončený"
@OndrejVasicek.cz (24.01.2024 12:12): @berry1009 (24.01.2024 08:11): BioWare ve své knize 25 Years of Making Games uvádějí, že po odchodu zakladatelů v době kolem ME2 se rozhodli být ještě více woke a více to reflektovat ve hrách, ale ne to tlačit silou, což jak přiznávají se jim ne vždy dařilo. Jinak třeba Dragon Age: Inquisition je už v podstatě taková feministická fantasy, kde se teplí skoro každý s každým. :-D
@OndrejVasicek.cz (24.01.2024 12:12): Nene, to vůbec, ale nešlo si nevšimnout, že Cortez se celou hru nemohl dostat ze smrti svého manžela a Traynor měla narážky na EDI a explicitně několikrát řekla, že je na holky. Opravdu jsem se nesnažil navazovat sexuální vztah se všmi z posádky, pouze jsem se snažil s každou postavou navázat vztah a povídat si s ní vždy, když to bylo možné.
@berry1009 (24.01.2024 08:11): Původní Mass Effect vyšel 2012, ještě před tím boomem protlačování menšin na sílu. Já jsem hrál celou trilogii do posledního kousku včetně všech dlc a je to sice teda už dávno, ale vůbec si nepamatuju, že by byl někdo z mé posádky homosexuál. Vlastně si vůbec nepamatuju, že by tam někdo do někoho frčel, kromě románků, který mohli mít vůči mé postavě. Natož aby byla polovina posádky homosexuálů. Nemůže to být tím, že ty sám ses snažil takové vztahy navazovat?
@OndrejVasicek.cz (24.01.2024 04:42): Spíše to beru tak, že její zasazení do hry není dělané na sílu, aby se vyhovělo jakémusi trendu a rozhodovacnímu stromu "Máme tam nějakou postavu týhle rasy a týhle orientace? A co jí dáme za osobnost? To není důležité...". Tak to vnímám já. Ale asi jo, dnes už je takový přístup zřejmě norma, takže jsou normální všichni.
@berry1009 (komentář): "Ale smypatie jí přidává to, že narozdíl od půlky mí posádky není teplá a je tak aspoň trochu normální."
Takže ... ti "teplí", jsou ... nenormální?
Takže ... ti "teplí", jsou ... nenormální?
@Popcorn (komentář): Asi se s tím nedá z větší částí nesouhlasit, ačkoliv některá "negativa" mi poměrně vyhovují, nicméně jeden detail je velké plus Mass Effect 3...
Já osobně také miluju ME2, považuji za nejlepší díl trilogie z podobných důvodů atd, ale M3 jednu věc nesmírně inovoval - souboje. Při posledním replayi jsem si uvědomil, že těm se absolutně nic nevyrovná. Je to vylepšená verze soubojů z ME2, ale je to svižnější, dynamičtější, a schopnosti i jejich varianty jsou mnohem lepší.
Já osobně také miluju ME2, považuji za nejlepší díl trilogie z podobných důvodů atd, ale M3 jednu věc nesmírně inovoval - souboje. Při posledním replayi jsem si uvědomil, že těm se absolutně nic nevyrovná. Je to vylepšená verze soubojů z ME2, ale je to svižnější, dynamičtější, a schopnosti i jejich varianty jsou mnohem lepší.
@pajmič (30.12.2022 21:28): Nemám zrovna herní sestavu, ale vypadá to, že to bude v pohodě.
Jinak import slušná bojovka. Nakonec jsem musel v LE začít novou hru ve dvojce, přečkat celé intro a počkat než se mi vygeneruje save, ten pak přepsat mými původními a ty pak naimportovat do trojky.
A při hledání postupu jsem na redditu našel, že import sice jde, ale není stoprocentní a může vést k bugům nebo rovnou rozbít hru. Radost.
Jinak import slušná bojovka. Nakonec jsem musel v LE začít novou hru ve dvojce, přečkat celé intro a počkat než se mi vygeneruje save, ten pak přepsat mými původními a ty pak naimportovat do trojky.
A při hledání postupu jsem na redditu našel, že import sice jde, ale není stoprocentní a může vést k bugům nebo rovnou rozbít hru. Radost.
@Javor (30.12.2022 19:34): HW nároků se opravdu bát nemusíš, pokud nehraješ na bramboře.
@Javor (30.12.2022 18:57): Mody na ME3 s DLC i ME:LE jsou stejné. :-D
Právě instaluji... nevím kolik měla ME3 gb, ale legendary chce stahovat 97 gb... asi taky faktor:)
Ok, ještě raději zkontroluju HW požadavky, ale vidím to na LE.
Díky
Díky
@Javor (30.12.2022 18:57): Právě hraju legendárku a jediné co mohu říct je to, že nároky na PC jsou větší a jednička má o něco horší obličeje některých postav než bych čekal. Nicméně, u trojky podobné problémy neočekávám, tak těch změn bude i z grafické stránky nejméně.
Pokud jsou savy bez problémů, jdi do toho.
Pokud jsou savy bez problémů, jdi do toho.
@Javor (30.12.2022 18:57): Ak ti legendary edition vychádza finančne lepšie, tak nie je dôvod kupovať ME 3 + DLC.
Mám dohranou jedničku i dvojku s DLC, zvažuji, že bych v dlouhé chvíli dal i trojku. Koukal jsem na Steam a asi mi lépe vychází Legendary edice než trojka a DLC. Absence multiplayeru mne asi netankuje, importovat save má jít bez problémů, je něco, co mi uniká a kvůli čemu by bylo lepší jít do druhé varianty?
@Ria Kon (09.11.2022 18:01): Smyslem reaperů je zachovat život a konflikt je součást života.
@Gordon (09.11.2022 09:24): Myslíš, že Shepard by je nechal nečinně spát v temném prostoru? Minimálně jsme je viděli pomoci s opravami po válce.
@Ria Kon (09.11.2022 09:14): Nikde není psáno, že reapeři po Control endingu létají po galaxii a bonknou každého, kdo někomu vyhlásí válku.
@Atreides (08.11.2022 18:27): Sorry, sem slepá. Místo Control čtu Destroy xD
Vzhledem k tomu, že to je taký mírumilovný konec, kde jsou Reapeři všemohoucí vesmírná policie, tak by se tam asi dost špatně vymýšlely konflikty. A mass relay opravili právě Reapeři.
Vzhledem k tomu, že to je taký mírumilovný konec, kde jsou Reapeři všemohoucí vesmírná policie, tak by se tam asi dost špatně vymýšlely konflikty. A mass relay opravili právě Reapeři.
@Atreides (08.11.2022 18:13): Konec, který mám v hlavě je Control Ending, kdy Shepardovo vědomí ze Smrťáků pak akorát nahráli do nově vypěstovaného těla. :D
@Ria Kon (08.11.2022 18:23): No já jsem to pochopil tak, jak by to mohlo fungovat v rámci Destroy endingu. Ale budiž.
@Atreides (08.11.2022 18:13): Však o tom píšu :D
Anebo bude kánonický Control ending, případně ho nějak ohnou a bude vymalované. :D :D
Pro ty, co se bojí o oživení Gethů v případě Destroy Endingu... Legion a kodex nám v ME3 prozradili, že Gethi budovali za okrajem Mléčné dráhy super hub, kam se postupně nahrávali a měli tam žít v míru. Něco jako jejich Zenová zahrada. Tento proces narušili Quariané útokem na Gethské jednotky za Persovým závojem. Díky tomu se část Gethů zodpovědná za ochranu hubu zoufale přidala k heretikům a Reaperům. Teorie proto tvrdí, že to malé množství Gethů, které bylo již nahráno do hubu by mělo přežít, jelikož byli až za hranicí Mléčné dráhy, kam energetický výbuch Cruicible nedosáhnul.
Jinak Gethi tam budou stopro. I loňský N7 plakát na ně odkazoval.
Jinak Gethi tam budou stopro. I loňský N7 plakát na ně odkazoval.
@BUMTARATA (08.11.2022 13:13): Já jen čekám, kdy se v traileru objeví Revan.
@SilentWolf (08.11.2022 12:34): Ta umnělá inteligence mi nepřišla zas až tak blbá, minimálně měla svý dobrý chvilky. V Andromedě jsou parťáci slabší, oproti těm z Trilogie, ale pár jsem si jich oblíbil (Peebee, Drack, Vetra, Jaal). :-D
A já doufám, že to někdo příčetnej celý zruší dřív, než bude pozdě.
@Malignus (08.11.2022 11:08): já teda jako doufám, že souboják předělají. Jasně, v Andromedě byl asi to jediné dobré, což z něj ale nedělalo obecně dobrou věc. Pocit ze střelby byl nijaký a nepřátelská inteligence jakbysmet. Pořád ale krok správným směrem oproti trilogii. Hlavně ten "jetpack" musí zůstat.
Stejně, hlavně super parťáky, to je gró.
Stejně, hlavně super parťáky, to je gró.
@Gordon (08.11.2022 12:02): Hm... Pravda, to jsem nedomyslel. :-(
@Malignus (08.11.2022 11:08): Remmanti jsou autonomní stroje.
@pajmič (08.11.2022 01:51): @Gordon (07.11.2022 23:59):
Pokud by to navazovalo na obě hry, pak si Liara nepovídá s Gethem, ale s Remnantem (ještě jsem nedohrál Andromedu, tak nevím, jestli je Ryder nezničil(a)). :-D
Jinak teď koukám, kdo jsou hlavní vývojáři: Mike Gamble - Project Director (Mass Effect: Andromeda + Anthem), Danielle Enns - Senior Development Director (?), Mary de Marle - Senior Narrative Director (Myst 3+4, Homeworld 2, Deus Ex: Human Revolution + Deus Ex: Mankind Divided), Parrish Ley - Creative / Cinematic Director (ME Trilogy, Anthem).
Težko zatím odhadovat, ale mohli bychom se dočkat soubojovýho systému z Andromedy a dobrýho příběhu s pěknými animacemi. Jen doufám, že si odpustí náhodně generovaný úkoly, který se objevily v Andromedě (Úkol jste objevili vždy, ale jeho jednotlivé části se aktivovaly náhodně = opakované objíždění všech polních táborů nepřátel, dokud jste neměli štěstí.).
Pokud by to navazovalo na obě hry, pak si Liara nepovídá s Gethem, ale s Remnantem (ještě jsem nedohrál Andromedu, tak nevím, jestli je Ryder nezničil(a)). :-D
Jinak teď koukám, kdo jsou hlavní vývojáři: Mike Gamble - Project Director (Mass Effect: Andromeda + Anthem), Danielle Enns - Senior Development Director (?), Mary de Marle - Senior Narrative Director (Myst 3+4, Homeworld 2, Deus Ex: Human Revolution + Deus Ex: Mankind Divided), Parrish Ley - Creative / Cinematic Director (ME Trilogy, Anthem).
Težko zatím odhadovat, ale mohli bychom se dočkat soubojovýho systému z Andromedy a dobrýho příběhu s pěknými animacemi. Jen doufám, že si odpustí náhodně generovaný úkoly, který se objevily v Andromedě (Úkol jste objevili vždy, ale jeho jednotlivé části se aktivovaly náhodně = opakované objíždění všech polních táborů nepřátel, dokud jste neměli štěstí.).
@Gordon (07.11.2022 23:59): Klidně se s tebou vsadim, že ME5 bude pokračování Andromedy a ME3 zároven.