Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ja som dosť používal Liaru na to, aby ich dvíhala do vzducho a odhadzovala (aspoň na niečo bola dobrá), ale fakt neviem, čo môžeš robiť zle. Každopádne byť niekde skrčený a na striedačku strieľať/kryť sa bol vždy celkom zaručený úspech. Ak idú za tebou, tak nič nepokazíš ústupom do oblasti, kde nie sú, alebo, kde je ich minimum. Za šprintom väčšinou nedobehnú.
Jsem voják. Mám útočný pušky a zbroj na maximu. Taky 5x Fitnes a 6x Assault Training, 4x Spectre a 1x Soldier. Mám Avenger III (180 damage) s Chladičem II a náboje +25% proti organikům. S sebou mám Ashley a Kaidana. Ostatní jsem nechal na lodi, protože Liara a Tali mi přijdou dobrý, ale až na vyšších levelch a Garrus s Wrexem mi chcípou záhadně rychle (na ty nemám zbroj ani výzbroj). Zkoušel jsem zaútočit hned jak vstoupím do místnosti, proplížit se do výhodnější pozice se vzájemným krytím (takovej trojúhelník pohybující se z jedněch krytů do druhejch), ostřelovat je z dálky... a nic na ně neplatí na ty mrchy pirátský... A maj dvakrát větší štíty než já. :-/
Ja som spolubojovníkov používal iba ako živé štíty v určitých momentoch, inak som to v pohode šiel bez nich, tá hra mi, až na prvú armature, čo som musel dávať pešo, prišla práveže v tomto veľmi triviálna, špecializuješ sa len na určité zbrane či to hádžeš kade tade tie body?
Popravdě řečeno mi to moc nejde, protože AI spolubojovníků v krytu moc dlouho nevydrží a rozběhne se všude možně. Navíc nepřátelé na mě vyběhnou vždy všichni najednou a to se nedá. Například pirátský skladiště na ledový planetě, to prostě nejde dát. Spolubojovníci mi vůbec nepomáhaj a nepřátelé jsou tak blbý, že se na mě sesype celá budova. :-(
Já to asi neumím hrát, protože často chcípám i s mýma spolubojovníkama... Měli jste taky takový problém?
Tak to ti rozumím, a proto ten systém zpřístupění jako na csfd, až za několik, jak navrhuje MCZ bodů, nebo ohodnocených her.
Ja mám najradšej takých borcov čo sa raz logli, majú jeden bod, ale stihli mi napariť zopäť mínusiek :)
ViRus: Bude se počítat naprosto normálně, jako teď. Jen kdyby sis to zaškrtl v profilu, tak by se ti hodnocení všech uživatelů zobrazovalo podle té níže uváděné ,,rovnice". Prakticky jen kosmetická úprava. Protože pokud by to mělo zasahovat i do celkového hodnocení, tak nevím jak by to celá DH zvládala.
Systém by to sice shodil, ale výsledek by zůstal stejný. Jen by se některým uživatelům lépe orientovalo.
Tohle rozhodně není zase tak špatný nápad, jen místo od počtu bodů, bych navrhl od počtu hodnocených her. Tak jak to má, zde braná v nemilost, csfd:-), což krapánek zavání kastací a může odpuzovat případné uživatele, kteří hodnotí sice subjektivně (ne jen 0 a 100), ale ne dostatečně objektivně k hodnotícímu systému. Jen nevím, kde berete tu jistotu, že dotyčný, který bude mít určitý počet bodů/hodnocených her nebude podhodnocovat nebo nadhodnocovat a podle mě není také zrovna správné, když budu hodnotit podle svých kritérií a můj aritmetický průměr cca 80%, tak se v konečném hodnocení sníží na 50-60%, protože mě ten sledovací systém vyhodnotil jako nadhodnocovače, i když vím, že pro mě je průměr 50% a dané hry byly nadprůměrné či dokonce více jak nadprůměrné a nekoresponduje tak s přesvědčením, že si ta hra opravdu zaslouží z mého hlediska tak vysoké hodnocení.

To je fakt trochu utopie.
Z toho mála, co jsem zde četl, mám z některých slov pocit, že se tu schyluje k utopii.
MCZ: Nula by mechanizmus určite nepokazila. Ale v momente ked uživatel dá nulu a má len zopár hodnotení, systém by ihned prerátal nový priemer a zmenil jeho ostatné hodnotenia, ktoré sa zarátajú do priemeru hry (musím opať pripomenuť, že hodnotenia v jeho profile by ostali nezmenené).


Popravdě si myslím, že navrhnout systém, který by většina (neřku-li všichni) považovali za férový a zároveň byl odolný vůči "nárazům", je téměř nemožné, ale rozhodně tu padají zajímavé myšlenky, takže v tom klidně pokračujte (je jen otázkou, jestli ne v jiném tématu, ale já koneckonců nejsem moderátor...).
Say - Opět šlo o vzor. Pokud by tenhle systém ohodnocení měl být použit, samozřejmě by potřeboval větší množství stupňů.
Ale chápeš kam tím mířím?

Jinak já bych to zase neuvítal, když oboduju hru 8/10, tak jsem přesvědčený, že jsem ji tak obodoval právem a že si to daná hra zaslouží, a nechci, aby to ostatním ukazovalo, že 8/10 je ve skutečnosti průměr mnou hraných her, takže jsem tu hru vlastně obodoval 5/10 (což mi mimochodem přijde jako naprostá blbost). Byla by to lež.
To zase dopadne jako na CSFD - top 50 uzivatelu tam prakticky urcuje hodnoceni filmu.
Já svého času navrhoval Memphisovi systém, kde by se v průměru hry počítaly váhy jednotlivých hodnocení dle bodů uživatelů; tzn. aby nedocházelo k tomu, že nováček začne rozdávat stovky/nuly atp. Nevím, jak to dopadlo :-).

Ebb: ovšem stačilo by, aby daný uživatel ohodnotil jednu hru 0 % a mechanismus by padl, ne?
Sice už si vymýšlím, ale v DH 2.0 by podobná funkce, jakou tu tlačí Ebb by mohla být nastavitelná v profilu každého zvlášť. Prostě by se zobrazovalo hodnocení hráčů upravené podle průměru (finální rating her by asi zůstal). Já bych to určitě uvítal.

Marcusss: Doplň ještě 15 přídavných jmen.
Hele, představ si, že místo bodového ohodnocení by skutečně byly ohodnocení slovní, řekněme:
Výborná hra,
Skvělá hra,
Dobrá hra,
Špatná hra,
Velmi špatná hra.

A ukáže se, že většina her (jejich aritmetický průměr) zasahuje do hodnoty "Skvělá hra"... Pro mě to znamená, že většina her jsou skvělé hry, proč se mermomocí snažíš o to, že by měly být označovány pouze za dobré hry, protože to je průměr? Vždyť to nedává smysl!
To je všetko v poriadku. Taký údaj je ale nepresný pre priemerovanie celého hodnotenia všetkých uživatelov z dvoch dôvodov. Jednak preto, že neberie na zretel jednotlivé preferencie a očakávania každého uživatela. A jednak preto, že ak máš stupnicu od 1 do 10, tak nie je elegantné ani príliž logické mať priemer 8. Na to existuje X systémov, ktoré zracionalizujú hodnotenia všetkých uživatelov a odstránia nadhodnocovanie a podhodnocovanie.

Ked niekto dáva samé stovky a 90tky, tak zjavne nadhodnocuje. Jeho rating je samozrejme jeho osobný názor, ale deformuje to celkový zpriemerovaný rating danej hry. Jeho rating by ostal taký aký je, u neho by to stále v profile vypadalo rovnako. Rozdiel by bol ten, že to číslo, ktoré sa počíta do priemerného ratingu danej hry, by sa mierne upravilo.

Pre ilustráciu, ak dá niekto hodnotenia: 100,90,80,70,60 a 50 (priemer 75 -- u neho tá 50 znamená zjavne zlá hra, podpriemerná na jeho pomery čo odohral - u mňa by také pocity s hrou zrejme viedli k nule) Tak do ratingov daných hier by sa v skutočnosti zarátalo akoby im dal približne: 67,60,53,47,40,33. Zdôraznujem, klúčové a podstatné je, že jeho hodnotenia v profile ostanú nedotknuté, toto je čisto interný mechanizmus pre vyrátanie celkového ratingu, ktorý prihliada na subjektívne hodnotenie každého uživatela a ktorý je akýmsi vyjadrením porovávanim hier medzi sebou a nie voči jednotlivým a rozdielnym stupniciam každého z nás.

Nehovorím, že musí nahradiť ten systém ktorý je. Len či by možno nestálo za zváženie, mať aj takéto číselné vyjadrenie. Zaujímalo by ma ako by ten top 10 vypadal s týmto mechanizmom. Zrejme dosť odlišne.
Garion: Právě že ty stažené většinou (naštěstí) stojí za pytel. Oni se zase vyznají, to ne že ne. A navíc si můžu vybírat.
Ebb - Hlavní nevýhodu to má v tom, že bodování celkově prostě nepočítá s tím, že:

průměrná hra = hra, která je kvalitou stejná, jako většina ostatních (nesouhlasím)

ale s tím, že =
průměrná hra = hra, která splňuje požadavky toho, být průměrnou hrou = její kvality jsou PRŮMĚRNÉ (v žádném ze svých prvků není nijak extra, případně v nějakém je dobrá, ale v jiném špatná) - v tomhle podání, nezáleží na tom, kolik her splňuje tyto parametry, ale na faktu, že tato konkrétní hra splňuje tyto požadavky... (souhlasím)
-----
A vzhledem k tomu, že je (imho naštěstí) používán ten druhý přístup a hry ve svém hodnocení dosahují aritmetického průměru 80%, znamená to, že hra potřebuje nejméně obodování 80% na to, aby byla úspěšná.

Možná se mi to mezi námi podaří upřesnit tímto podáním výše zmíněného:
"Průměrná hra není taková hra, která je kvalitativně stejná jako většina ostatních her = její obodování je hodnotou aritmetického průměru všech ostatních her, ale je to taková hra, která je průměrná vůči sama sobě = v případě ohodnocení v rámci "výborná-chvalitebná-dobrá-dostatečná-nedostatečná", je taková hra dobrá."
Say: Takze tvi znami kupuji nekvalitni hry a kdyz je nemaji ani oni, stahnes si je. OK, ja nemam tolik penez na to, abych si je kupoval (a hlavne a to asi spis nemam tolik casu, abych je hral, aktualne mi tu na policce lezi cca 20 nerozbalenych originalek, z nichz jedina, u ktere ocekavam, ze bude opravdu nekvalitni, je UFO: Extraterrestrials, ktera me stala 7Kc, to jsem ochotny za nekvalitni hru dat a casem ji i odzkouset :) ).
Marcusss: Tobě možná stačit bude, ale jiným to neřekne vůbec nic.
Say - Nesmysl, hodnocení 100% bude stačit vždycky. Pokud si takovou hru zahraju, což se ještě nestalo, tak ode mě 100% dostane. A pokud si pak zahraju jinou, a zjistím, že mě bavila víc než ta předchozí, tak prostě lehce snížím hodnocení té předchozí... třeba na 99%...
Say: Tak tyto časy už mám asi za sebou, a těch neprospaných nocí bylo 5.
Virus: Toto nebolo merito diskusie. S tým čo hovoríš samozrejme súhlasím. Je v poriadku, že každý má svoj hodnotiaci postup a svoju stupnicu.

Drvivá väčšina sofistikovanejších rating systémov však majú skrytý mechanizmus, ktorý priemeruje hodnotenia ostatných a podla toho ich usmerňuje, aby redukoval nadhodnocovanie istých uživatelov (ktorí očidivne majú príliž nízke parametre na posudzovanie). Ten systém to robí sám, nezávisle, všetko ostatné by pokračovalo tak ako je, s tým, že mierne by sa prehodnotili hry tak aby priemer všetkých hier v databáze bol 50.

Čo má svoje výhody, a svoje nevýhody. Kiežby sme sa k nim dostali, a nerozoberali tu stále triviality.
Tak to pozor, já má koupené i tak zvané odpadové hry :-) a za mě se připojuji z názorem Marcussse a NateLogana, nejde o aritmetický průměr, ale o soubor kritérií podle, kterých si každý určí svůj hodnotící status a od toho se odvíjí zbytek hodnocení čehokoliv.
I lol'd. Škoda, že jde průměrná kvalita her tak trošku do kytek. Být tomu naopak (a já doufám, že se svítí na lepší zítřky) tak by se tu slušný počet lidí zamyslel.

Garion: Za 1, mnoho her mám přes známé (kámošův strýce je solidní sběratel např.).
Za 2, neověřené hry u kterých váhám napřed stahuji.
Za 3, když dám hře nižší hodnocení, určitě mi to nevrátí pocit ,,kvality" jako když bych dal oné hře hodnocení vyšší. Naopak mám možnost svoje znechucení někde vybít.

Skoro bych řekl, že ti, co hry stahují a je jim v podstatě jedno, co hrají tak s podobným přístupem chodí i hodnotit. Odpad nehodnotí, není důvod. Nic osobního.
Ano, nejsou "nadprůměrné", z hlediska matematického průměru! Ale s tvým přístupem by každý musel měnit svoje bodování po každé hře (filmu, knize, whatever) kterou si zahraje! Pokud bys říkal jen, že díky tomu že hry bodované osmičkou jsou "průměrné", tak bych ti dal za pravdu, ale ty říkáš že "hry bodované osmičkou jsou průměrné a proto bychom z osmičky měli udělat pětku", což je idiocie nejvyššího stupně.
Pokud použiješ systém, ve kterém máš ideál (10) a všechno ostatní se k tomu ideálu blíží (respektive od něj vzdaluje), tak na žádném průměru nezáleží. Tedy přesněji fakt, že průměr je 8 znamená, že průměr se blíží k ideálu, a to je jen dobře.
"Ty hry podle bodovací stupnice nejsou průměrné, ale nadprůměrné, protože záleží na porovnání s bodovací stupnicí a ne na porovnání her vůči sobě."

Nemôžeš porovnávať čo je priemerné a čo nie je s nejakou stupnicou, a povedať si že 5 je priemer KEĎ EŠTE NEMÁŠ ŽIADNU VZORKU. Neskôr, keď tam doplníš hry a z nich ti výde priemer 8 bodov, tak tie 8 bodové hry sú priemerné v rámci tej vzorky. Môžeš tak maximálne povedať, že to prekonalo očakávania, ale nie že sú všetky 8 bodové nadpriemerné pre lásku božiu.
ViRus - Ebb prohlašuje, že 8=5 a snaží se nás o tom přesvědčit. A taky mě uráží stupidními testy ohledně průměrů, o kterých jsem mu už desetkrát řekl, že pokud oboduješ určité množství věcí podle určité stupnice od 1 do 10, kde 5 je průměr, a ukáže se, že aritmetický průměr z naměřených hodnot je 8, tak nemůžeš tyto hry označit za průměrné a toto ohodnocení posunout na číslo 5. Ty hry podle bodovací stupnice nejsou průměrné, ale nadprůměrné, protože záleží na porovnání s bodovací stupnicí a ne na porovnání her vůči sobě.
Ok, tohle to vysvětluju:
Ebb je troll...
a pokud to všechno myslí vážně, tak je to jenom kretén.