Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Počátek MGS série a její první díl bych označil za umělecké dílo, do kterého poprvé vstupují na tehdejší dobu originálně zpracované postavy jako Psychomantis a Ninja se stealth funkcemi. Při setkání s nimi naskakuje husí kůže. Samotný příběh MGS pojednává o teroristickém ovládnutí základny na Aljašce a hráč se přirozeně rád ztotožňuje se speciálním vojákem, který má vše, co mu přijde do cesty, zničit a odvrátit teroristickou hrozbu. Po své cestě potkáme zajímavou dívku, kterou máme od prvního střetnutí chuť ochránit. Kromě propleteného příběhu plného překvapení a intrik hráče těší řešit logické úlohy a používat široký inventář se zdravým rozumem. Solid Snake se chová v konverzacích, jak by si hráč přál. I když tu jeho čelenku málokdo pochopí, je to rozená legenda.

Své poprvé jsem u této bomby strávil v 10 letech, kdy jsem zcela nerozuměl angličtině, a dnes jsem tedy měl tu čest prozkoumat i dějovou stránku MGS. Je to ten typ hry, který vás během okamžiku vcucne do sebe a začínáte mít problém s chozením na záchod. V momentě, kdy se hra vypne, si konečně v klidném svědomí s sebou odnášíte kultovní zážitek. U každé hry se nedá říct "jsem rád, že jsem tomu věnoval svůj čas", ale u MGS to já říct mohu.

Pro: Psychomantis, Ninja, Meryl a dějství, struktura levelů karet, různorodé souboje a řešení logických úloh, prostředí mise, bohaté cut scény

Proti: zvyk na ovládání, občas blbá kamera

+10
  • PC 100
Atmosféře a příběhu se u mě vyrovnaj jen geniální Baldur´s Gate 2. Každej boss, kterýho skolíte se Vám vybrečí na rameno, až skoro litujete, že jste ho sejmuli. Spousta puzzlů, rozhovorů, atmosférické grafické provedení, různorodost soubojů s bossy .... Je toho prostě taková spousta, že se to nedá všechno popsat. Hudba, schovávání do krabice, sniperský souboje, základ stealth žánru, předehra ve věznici, kde šéfik uvádí hráče do příběhu, FAMASka, mrazivá atmosféra, kdy podruhé sejmete Sniper Wolf .. Jak tu kdosi napsal, KULERVOUCÍ ATMOSFÉRA !!!
+9 +10 −1
  • PC 90
Metal Gear Solid.

Jen po vyslovení názvu tohoto téměř uměleckého díla si vzpomenu na mé nejlepší herní časy (konec 90 let). Vybavuji si fungující interaktivní prostředí, mé oblíbené lokace (tajné vládní komplexy) a témata typu jaderné zbraně, špionáž či konspirace.
Metal Gear je svým způsobem originální a nezapomenutelný, ale ocení to spíš náročnější hráči s vkusem.
+20 +23 −3
  • PC 100
Essence of cool...tajní agenti, cyberninjové, nepřátelství na život a na smrt a jeden megarobot – navíc to ani na chvíli neztrácí tempo a hází to na vás jeden „wow moment“ za druhým.
I po letech parádní syntéza všech filmů a animáků, které vás v dětsví bavily a vy byste měli chuť si dát něco podobného i teď.
+9
  • PC 100
Herní legenda. Jedná se o herní klasiku, která má po celém světě mnoho fanoušků. Metal gear je totiž tvůrcem stealth akčních her. Mimo to má velice poutavý příběh a charismatické postavy. Na hře je taky dokonale vidět že se nejedná jen o hru vytvořenou čistě pro finanční zisk. Ale tvůrce Hideo Kojima si dal hodně záležet aby hráče šokoval a vnesl naprosto nové prvky do hraní. Například když musíte pro postup hry obrátit originální CD krabičku a přečíst si radio frekvenci, Mantis který vám čte paměťovou kartu a hýbe s ovladačem a nechá se obelstít jen přehozením ovladače do druhého slotu čímž mu zamezíte číst myšlenky(pouze u PS1). Mnoho easter eggů. A 2 různé zakončení hry.

Ovšem počítačová verze má mnoho nedostatků. A připadá mi hloupé srážet hře hodnocení jen kvůli bugům které v originální hře vůbec nebyly a objevili se jen na pirátské verzi stáhnutelné na internetu. PC verze je mnohem více osekaná a nemá takové kouzlo. Já ovšem hodnotím originální verzi která je podle mě bez chyby a tudíž dávám plný počet bodů.

Pro: příběh, revoluční prvky, charisma postav

-4 +4 −8
  • PC 90
Legenda, minimálně na PS, které se stejně jako pro další tituly do té doby primárně určené pro konzole (Resident Evil, Final Fantasy) dostalo portu na osobní počítače, aby přilákala, nebo lépe rečeno odlákala, hráče právě na konzole díky pozdějším exkluzivním dílům sérií.

Co však zprvu většinu hráčů nezvyklých na gamepad udeří je mechanismus ovládání. Na záčátku vám bude Metal Gear Solid házet pod nohy jeden klacek za druhým - nejen, že kamera snímá Snakea z pohledu přímo nad ním a přehled o okolí je tak minimální, ale i příběh může působit mnohdy až překombinovaně, a v některých částech i zmatečně. Zkráceně tak, jak to jen umí tvůrci pocházejíci z východní Asie.

Dalším faktorem který dělá z Metal Gearu specifickou hrou je prostředí. Ve výsledku Snake stráví celý čas na ocelově šedozelené základně umístěné na Alijašce. Hlavním pojítkem mezi cutscény vám tak bude časté vracení se na místa na nichž už Snakeovy nohy již spočinuly. Díky tomu ale naplno vstřebáte atmosféru komplexu obývaného nezvykle velkou koncentrací postav, kde každá má vlastní příběhem a motivaci pro své zdejší konání. Co ale Metal Gear Solid pasuje na status legendy jsou scény před, nebo po konfrontaci s hlavními charaktery. Například postřelení Meryl od Sniper Wolf řadím mezi jeden z nejsilnějších zážitků jaké jsem ve videohře viděl.

K mému překvapení i přes obtížnější ovládání a někdy až naivní dialogy do sebe vše zapadá a funguje, a díky skvělému dabingu podbarveného přesně padnoucím ozvučením a hudbou hráč těch téměř deset hodin s nadsázkou neodtrhne od titulu oči až do závěrečných titulků. Z mého pohledu jedna z nejpovedenějších her vůbec, můžu doporučit všem těm, kteří upřednostňují strhující děj před vizuální prezentací a sterilnějším prostředím.

Pro: atmosféra, dabing a hudba, postavy, památné momenty

Proti: ovládání, některé dialogy

+30
  • PC 20
Metal Gear Solid do značné míry změnil můj pohled na hry i tvoření příběhů obecně. Je v podstatě syntézou toho nejhoršího, co může interaktivní zábava nabídnout, a to po stránce hratelnosti, ale především příběhu a herních charakterů. Je to nejhorší hra, s jakou jsem se dosud setkal, a pochybuji, že ji nějaká v budoucnu překoná. V anime světě jsem se setkal s mnohými zrůdnostmi a ve struktuře příběhu a vytváření emocí s nimi MGS vykazuje mnoho podobností, přesto je všechny předčí. Jak to Kodžima dokázal? Která zlovolná múza jej posedla a rozhodla se skrze něj ztrestat lidstvo?

Usmyslel si, že Velký příběh dělají Velká témata a čím víc Velkých témat, tím Větší příběh bude. Proto na sebe narouboval jaderné zbraně, genetické inženýrství, světovou politku, paranormální jevy... A Velký příběh také dělají Velké emoce – co jiného by hráčem mělo pohnout než záplava explicitních Velkých emocí? Tak zřejmě rozhodl nějaký manažer (anebo počítač) a amatérští scénáristé se dali do díla. Tak umělohmotně znějící dialogy a chatrnou příběhovou stavbu jsem jaktěživ neviděl, ve stavu vytržení jsem zíral na obludu, která se přede mnou vyjevila; jako by to byl sám Cthulhu, taková hrůza mne přepadla. Podstata dobrého příběhu tkví ve střídmosti a citu pro konkrétní situaci, což právě MGS fatálně postrádá. Je to jen na hromadu navalená kupa Velkých témat a Velkých emocí, která se okamžitě začala rozkládat a smrdět.

Pokud jde o herní náplň, MGS se odehrává na miniaturní ploše, kterou bych z jednoho konce na druhý přeběhl za 2 minuty. Z minima práce (kdo by se otravoval s návrhem úrovní?) je ale třeba vytěžit maximum, takže co uděláme? Ano, bossové! Spousta soubojů s bosssy! Nesnáším ve hrách souboje s bossy, o to víc, jsou-li neopodstatněné jako zde. Celá hra je vlastně jen o nich a krátkých (frustrujících) přeběhnutích mezi nimi. Co hůř, s každým je třeba utkat se několikrát, protože těsně před smrtí pláchne. Jak ubohé! Pořád však lepší s nimi bojovat, než poslouchat výblitky řinoucí se z jejich úst (vizte výše).

Samotný systém hry se pak opírá o řadu prasáren, majících opět natáhnout krátkou herní dobu, jako je nemožnost uložení pozice, respawnující se miny nebo vojáci přizpůsobující trasy svých obchůzek vaší aktuální pozici. O katastrofálním technickém zpracování, ovládání a nulové herní nápovědě, kvůli níž jsem objevoval herní mechanismy až za chodu, se netřeba více rozepisovat.

Pro: hudba; několik zajímavých přístrojků

Proti: vše ostatní

+11 +25 −14
  • PC 100
Tahle hra patří do mé absolutní top sestavy. Takové skupiny srdcových her, které dlouho po dohrání doznívaly ve mně nezapomenutelně zvláštním, až tíživým pocitem. Hra pro mne opravdu představuje dokonale ultimátní zážitek se vším všudy...

Každému je tedy jasné, že tady budu hlavně chválit. A musím začít příběhem (pro někoho snad jednoduchým a kýčovitým), který je podle mne perfektně vybalancovaný, s výborně fungujícím scénářem (dialogy) a zápletkou vůbec. Chvílemi si myslíte něco a pak je vše úplně jinak (hodně zvratů, bez pocitu překombinovanosti)...

Když jsem hru v době jejího vydání hrál, byla její grafická úroveň na vysoké úrovni a i dnes nemůže nikoho urazit. Navržení misí a s tím spojený level design je podle mě parádní, pěkně studený a kovový (není možné očekávat přebarvenost na vojenské základně). Po stránce hudby a zvuků myslím není potom co dodat, zbraně mají autentické ozvučení a hudba pěkně podkresluje již tak výbornou atmosféru.

Za veliký klad považuji tady charaktery, jejich vykreslenou minulost a souboje s nimi. Hratelnost a ovládání je (a to přiznávám) bez gamepadu složitější, dá se ale naučit - pak už to ani nepostřehnete. Velmi se mi také líbila komunikace s týmem a vše co s tím souviselo, co mně ale málem vyvrátilo klapačku z pantů, byl závěr, ten je... To už si ale musí zkusit každý sám :-)

Pro: vše

Proti: nic

+35 +36 −1
  • PC 75
Mám doma síce iba pár herných časopisov (teraz sa Last Jedi veľmi ujebáva :D), no mal som to štastie, že vždy obsahovali nejaký herný klenot, ktorý ma viac, či menej inšpiroval... Či už to bolo Diablo, Neverwinter Nights, alebo Metal Gear Solid. Tmavozelená obálka a rozsiahla recenzka, ktorá obsahovala popis schopností jednotlivých postáv a zľahka načrtla dej hry na mňa urobili dojem, a preto som v kútiku duše vždy tajne dúfal, že si MGS zahrám.

Inu, jednoho dňa som ho aj stiahol a nainštaloval. Po úvodnom videu som sa vynoril z vody a zistil, že s ovládaním niečo nie je poriadku. Samozrejme, tvorcovia ovládanie konvertovali z konzolovej verzie hry, a tak bolo, najskôr trochu, neskôr dosť, problematické sa s ním stotožniť. To by som označil ako prvý kameň úrazu celého môjho herného zážitku. Teraz asi fakt, číslo dva: aká tajná organizácia vysadí svojho človeka na ostrove plnom teroristov a psychopatov bez poriadneho vybavenia? WTF? Možno by mi táto skutočnosť tak extrémne nevadila, keby som práve v tej dobe nerozohral Splinter Cell, kde si to Sam Fisher mašíruje s high-tech vybavením a špeciálne zostrojeným prototypom aj na utieranie zadku, no stalo sa. Fakt číslo tri: (toto pravdepodobne patrí do kategórie ovládanie, no myslím, že si to vlastnú kapitolku zaslúži) mierenie a ovládanie streľby mi extra uniklo, predovšetkým v časti s väzenskými celami kde na mňa vybehli tri várky nepriateľov. Niekedy v tej dobe som začal intenzívne zvažovať o odinštalovaní, a tak je dnes MGS jedna z hier, ktoré nikdy nedohrám.

Z mladíckeho sna sa stalo plnočiarové sklamanie. Takých ale ešte bude :D

Hodnotenie si táto hra zaslúži vyššie ako som dal, pretože väčšina týchto výhrad je založená na mojej neschopnosti, no s tým nič nenarobím.

Pro: pre niektorých milník stealth akcií, pre mňa len ďalší titul, aj keď zaujímavý

Proti: konverzia ovládania z konzoly, absencia vybavenia, scéna s celami

+2 +6 −4
  • PC 90
Tak jsem si bezmála 9 let po vydání na PC doplnil vzdělání a zahrál si tuhle "legendu", na kterou skoro všichni pějou samou chválu.

Zpočátku jsem Solid Snakeovi nedával moc šancí. Přece jenom - na PC máme všechny ty J.C. Dentony, Sam Fischery, Garrety, #47 a další, co už jsem zapomněl. Navíc nemám rád anime (nebo manga nebo jak se říká - experti mě opraví) prvky, které z toho byly cítit na sto honů. Ovšem po dohrání musím uznat, že tohle je velká věc.

Proč? Co mě na tom sakra tak chytilo?

Příběh, dabing, hudba a vše okolo toho. Hrát MGS pro mě bylo jako koukat na perfektní akční thriller a úvodní melodie mi hraje zrovna teď, když píšu tyhle řádky. Konspirační zápletka, sympatičtí záporáci (zvlášť pak postava Revolver Ocelota), dialogy, co svojí kvalitou převyšují nemalou část filmové produkce. Hideo Kojima je sice na můj vkus až příliš patetický, ale každopádně palec nahoru.

Samotná hratelnost je pak, řekněme, kolísavá. Každá místnost je víceméně překážková dráha. Některá super, jiná vyloženě blbá. Dovedu si představit, že před devíti lety si z toho všichni sedli na zadek, ale za tu dobu se stealth hry dostaly trochu dál. Přesto však nemám důvod hanět. Naopak, díky tomu, že z toho žánru jsem MGS hrál jako zatím poslední, jsem si uvědomil, že skoro všechny fundamentální prvky těch moderních "thief" her tady už tak nějak jsou - a samozřejmě lehká nadsázka ve stylu kartonová krabice :-)

Tak a nakonec co mě nejvíc štvalo? Ovládání! Nemám rád, když je obtížnost uměle zvednutá blbým ovládáním, což jsem teda pociťoval hlavně na začátku, než jsem si zvyknul. Příklad za všechny: když chci, aby panák běžel a střílel, chci to udělat intuitivně a ne se učit opičí chvaty. Radši ani nebudu počítat, kolikrát ze mě kvůli tomu Ocelot udělal řešeto :-) Občas jsem si myslel, že jsem v Pac-Manovi, když jediná informace, co k něčemu byla, byla ta z radaru.

Takže jak to teda shrnout? Hideo Kojimovi se povedlo vyrobit hru, která sice zdaleka není geniální, ale je svým způsobem výjimečná. Jsem rád, že jsem se nakonec rozhodl zahrát si ji.
+15
  • PC 100
Tak kdo nehrál tuto hru tak by se měl nad sebou zamyslet :) Mnou tato hra je pokořená asi tak 150x ještě na PSone. A musím říct,že her jako tato je málo! MGS svým vznikem nepřinesl jen novej druh žánru čímž je Taktická špionážní akce,ale také naprostý zlom ve vyprávění příběhu ve hrách! ( a myslim si že nepřehánim).) Délka hry byla zhruba kolem deseti hodin na první dohraní(dá se zvládnout i za dvě hodiny osobně jsem toho dosáhl) Naprosto skvělé jsou cut-scény,Dabing ne jen Snakea ale i ostatních postav naprosto dokonalý. hratelnost neni nějak uplně bůh ví jak úžasná na dnešní dobu,ale když mgs vyšlo tak němelo konkurence a myslim si že dnes bohužel vychází dost titulů,který by strčila do kapsy :D DEAD SPACE např. Jinak co se týče originality boss fightů tak do dneška opravdu rád vzpomínam na psycho mantise Apod.
PS:Voda příšerná ! ale taky co bychom od veterána PSone očekávali že ? :p

Pro: Skvělý příběh,originální bossové,parádní atmosféra,nejlepší bad ass hero všech dob, dokonalá konverze na pc

Proti: Vytvoření MGS remaku na Gamecube místo na pc. why mr.Kojima? why? :(

+18 +20 −2
  • PC 100
MGS je legenda. Příběh, postavy, rozhovory, hudba a vlastně i celá audio složka hry, hratelnost, bossové, emoce, atmosféra... v tomhle se k MGS jen těžko hledá konkurence a podle tohoto také hru hodnotím. Navíc grafika i po deseti letech má své kouzlo. Co je ale velice špatně, je kvalita konverze. Chce to vyloženě štěstí jako hrom (nejlíp najít louku plnou čtyřlístků), aby hra šlapala tak, jak má. Na dnešním HW a OS si většina lidí ani nezahraje (MGS2 je na tom úplně stejně) a gamepad také není k zahození. Pokud ale odhlédneme od kvality konverze, máme tu jedno z nejpřelomovější a nejlepších děl herní historie (i když možná nesedne všem, to je ale daň za její vyjímečnost, není to hra dělaná pro masy za účelem zisku).

Pro: Příběh, postavy, rozhovory, hudba a vlastně i celá audio složka hry, hratelnost, bossové, emoce, atmosféra...

Proti: (ne)kvalita konverze

+21 +22 −1
  • PC 100
Předem upozorňuji,že jsem hrál na PSX-nevím jaká je PC verze!!Ale pokud můžu hodnotit-nezapomenutelná hra,plná překvapení,silného příběhu,perfektního prostředí.Stealth hraní na nejvyšší úrovni,AI na tu dobu naprosto nevídaná.Filmečky v průběhu hry byli naprosto geniální.Souboje s Bossy nadopované adrenalinem a donucením přemýšlet,jak na Bosse vyzrát,ne jen jednoduše střílet.Na tuto hru nikdy nezapomenu,hlavně jak jsem se slovníkem v ruce překládal každou větu co se snad ve hře oběvila.

Pro: Nevýdaný nápad,technické a vyzuální zpracování,příběh.Nejlepší hra své doby!!

Proti: nic

+5 +7 −2
  • PC 70
DH me tak trochu prinutilo neminout hru tohoto jmena.Hrat tuto hru pro me bylo ovsem peklo.....po dlouhe dobe sem zase tak nervil a nadaval az beda.Hra me stala takovych 5 let zivota.....samozrejme se u me projevily vsechny chyby hry jako ze nejeli nektere videa a dalsi...hlavne nesli otevrit dvere pri zadani tretiho kodu u konce coz uz sem byl vazne nepricetny,nastesti na netu se da najit tipy jak to opravit.Nektere okamziky jako vybihani do schodu a souboje se sniperkou(lehnuti/pomale mireni/kdyz do me SW strelila otocil sem se o 90stupnu,...) byl taky horor.Proto sem byl i rad ze behem par hodin bylo dohrano a spis se tesil na dalsi dil,nastesti ovladac mam.Zkratka hrat hru pred 8mi lety asi bych to zral a presel bych tyto chyby....tudiz hodnotim hru pouze obsahove.Pribeh nebyl spatny ale nektere "klise" byly az na oko bijici...zvlaste souboj s krveziznivymi bossy,kteri v momente smrti zmenili svuj pohled na zivot a vzdy meli nakou historku proc se oni vlastne stali temi sptanymi...takze vpodstate tam neni nikdo zly az na par "neznamych".....ale v te dobe asi prelomovy dej,nerikam ze je spatny ale proste sem od takoveho jmena cekal trochu vic(ovsem nektere myslenky mely hloubku:),no uvidime co mi povi 2jka:).

Pro: pribeh

Proti: bugy/chyby,nektere casti hry,...

+2 +6 −4
  • PC 100
Kulervoucí taktická akce s dobrým poměrem stealth a samotné akce. Každá úroveň byla svým pojetím jedinečná, filmové sekvence a propracovaný příběh nesoucí nějaké to poselství také rozhodně potěší, o soubojích s bossy nemluvě.
Co hru trochu sráží je trochu nešťastné převedení ovládání na klávensnici (sic narozdíl od MGS2 se ještě dá používat), a pro mě osobně pasáž s vybíháním schodů, mezerníková muka a pak několik méně podstatných snah hráče naučit hovadiny typu "tyhle krysa se v zime zahrabava kamsi hlubko pod snih" - wow to jsem fakt potreboval vedet.

Pro: perfektní zpracování s důrazem na detail, příběh, myšlenka

Proti: ovládání klávesnicí

+14 +15 −1
  • PC --
Nemůžu jinak než dát tomuhle skvostu plný počet. Tam kde jiné hry ztrácejí dech, se Metal Gear Solid teprve příjemně rozjíždí. Příběh tak propracovaný, že by se za něj nemuseli stydět ani v Hollywoodu. Hratelnost postavená ne na tom kolik zabijete nepřátelů, ale jak bravurně se jim dokážete vyhnout či je jinak přechytračit. A nezapomenutelní jsou i bossové. Na souboj s Psycho Mantisem nikdy nezapomenu. Nevím čím to je ale ikdyž je to strašně lineární hra, tak sem ji dokázal hrát znovu a znovu. Už jen díky smokingu pro Snaka :). Pro mě hra, která nemá obdoby.

Pro: Příběh, filozofický kontext, hratelnost, bossové a bonusové mise.

Proti: Bez znalosti angličtiny je težké se vyznat v příběhu a ovládání na klávesnici.

+11 +13 −2