Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Neelixx (20.04.2019 18:35): Ten problém je dost známý. Jen mi nejde zapnout v okně po zmáčknutí alt+enter. Ono mi to spustí začátek a pak po intru černá obrazovka.

Pomohlo by nastavit DX11 a vypnout nějaké efekty, ale já se k tomu ani za svini nestihnu dostat.

EDIT: PC určitě neselhalo a to Metro má tenhle problém a reinstall nikdy, to je 55 GB stahování, jak jsem psal.
@CrocoRay (20.04.2019 18:19): To nasere, spousta lidí to ukradne a hraje v pohodě, ty koupíš a nejde ti to. Spíš zkus pohledat na googlu nebo tady přesněji specifikovat, co máš přesně za problém. Zkoušel si jinačí hry ? Co třeba projet nějaký benchmarky a dát report, možná ti selhala nějaká část tvého pc(https://www.userbenchmark.com) ? Reinstalace hry ?
No já už s Metrem stejně asi skončil. Bavilo mě to, ale prostě pokaždé teď crash a černá obrazovka. Vůbec nevím co s tím a vzhledem k tomu, že přijde jen CD placka s Epicem a celých 55 GB se musí stahovat, tak na to kašlu. Do hry mě to pustí jen do hlavního menu. Zapnu hru a hra spadne. Když dám options a chci změnit grafiku, tak zase černá obrazovka.

EDIT: Napadá mě dát jen verify, ale jak nepomůže tohle, tak na to kašlu.
@SimonEndt (20.04.2019 08:39): Pletieš, v prvom dieli nič také nebolo :) Každý diel má inak dva konce, jeden kanonický a jeden nekanonický, pričom Metro 2033 je jedinou časťou, kde sa za kanonický koniec uznáva ten zlý. Tak či tak, nie je to prvá ani posledná séria, kde si autori v pokračovaní vyberú, na čo chcú konkrétne nadviazať a už vôbec nie je jedno, aký koniec dosiahne hráč. Nakoniec aj Mass Effect 2 môže skončiť tak, že hlavný hrdina zomrie a pokračovanie to logicky neberie do úvahy :).
Tak jsem u Kaspického moře a hru si užívám. Zatím to vypadá, že jdu na dobrý konec, ale vždy se může něco zvrtnout. Snažím se být ten dobrý a když se nepřátele vzdávají, tak jim neubližuji. Jako přes držku jim dám, ale určitě na ně nevytahuju nůž. A pak díky dobré karmy i kámoši přežívají.

Každpádně, jak se tu porovnávalo se Stalkerem, tak sice je fakt, že se mu to z této série nejvíce podobá, ale já bych to k tomu stejně ani trochu nepřirovnával. Stalker mě nebavil a tady by se to dalo přirovnat maximálně tím způsobem, že Metro si vzalo jen to nejlepší. A rozhodně mě tu to prozkoumávání baví mnohem více a jednotlivé lokace nejsou tak rozsáhlé, takže jsou i logicky pestřejší na obsah. Akce je kvalitnější. A celkově je to svižnější. Prostě úplně jiná hra.
Tak Arťom je prostě kliďas a má v piči, no :-D "Arťome, prosím ozvi se!" A Arťom si robí svoje :-D

Ale mě ta hra fakt baví tak celkově opravdu hodně. Teď jsem na konci té první lokace, když nepočítám úvod a nejradši bych hrál dál, ale bohužel se mnou v práci vyjebala arabská přihřátá svině, takže mi zrušili volno a můžu jít na noční místo něho. Doufám, že chcípne jako ti ghůlové, které jsem teď podřezával v té zamořené fabrice.

Ale hra fakt luxusní a plním všechny vedlejšáky a furt někoho zachraňuju, tak možná budu mít i dobrý konec. Těžko říct.

Každopádně na novou lokaci jsem se fakt těšil a vyjde to zrovna tak blbě, že musím do práce. Už bych tam samozřejmě byl, kdybych šel čistě po hlavní lince, ale nechci si tu hru kazit a procházím vše.
jj, hrdina mluvil už v prvním Far Cry, sice legendární hovna typu

"Thats rich!"
"Oooh, maaan!"

Ale komunikoval :)
Tohle se řikalo před deseti lety a dneska snad každej ví, že to prostě nefunguje. 90% hráčů ani nemá takovou fantazii, aby si představili, co v takový chvíli říct. Hlavní hrdina má mluvit a hráč si má říct "Jo, přesně tohle bych řek, protože jsem stejnej frajer!" :D
Ne fakt nechápu třeba sérii Far Cry, kdy ve třetím díle hrdina normálně mluvil, úplně ukecanej nebyl, ale aspoň komentoval probíhající děj a bylo to perfektní. A pak zase přišel nějakej génius a :
"Hele tohle minule fungovalo, ale co se na to vysrat a ušetřit prachy za dabing na hl. postavě?"
"To je geniální Jeffe, roční prémie tě neminou."
@Garret (17.04.2019 09:33): Řekl bych, že mi jde tady o celkovou atmosféru a žiju tady tím momentem. Baví mě taktizovat a volit si cestu. Užívat si ostatní charaktery a akční momenty nebo se jen kochat krajinou a užívat si různé oblasti jako třeba sektářský tábor apod.

A na hlavního hrdinu jsem si nějak zvykl, že to mlčení už k němu patří. Prostě nerad mluví :-)) Je fakt, že kdyby mluvil, tak to je asi lepší, ale nakonec mi to nevadí tak, jak jsem si myslel, že bude.
@CrocoRay (17.04.2019 09:21): Já musim říct, že postupem času mi ten němý Arťom vadí čím dál tím víc. Jsem v Tajze a skoro to už nemám ani chuť dohrát, jak mě to štve. Četl jsem první díl Metra. Dohrál jsem dvakrát předchozí díly (kde Arťom taky nemluví), ale scénář týhle hry je teda těžkej hard core na překousnutí mlčícího hrdiny. Fakt mi je při hraní strašně trapně. Jak tvůrce mohlo napadnout, že bude hrdina němej a přitom mu každou chvilku bude někdo volat vysílačkou? Jak je mohla napadnout scéna, kdy mi někdo volá se slovy "Arťome, ozvy se. Ztrácí se nám signál. Halo Arťome" a nic, ticho. To mě vytáčí fakt do nepříčetnosti.
Tak ten úvod se mi hodně líbí a strávil jsem u toho zatím hodinu. Teď po té noční jdu spát, ale bude dovolená, tak budu valit. A zatím mi ani ten nemluvící hrdina nevadí, i když jsem si myslel, že bude.
@Bursoft (16.04.2019 17:45): OK, video mě přesvědčilo, jak jsem viděl ty výsledky. Ale i tak to bude vypadat luxusně bez toho a jsem na hru zvědavý.

Jako prachy by byly i na RTX 2080Ti, ale asi nejsem tak úchylný na jakýkoliv detail a 1060 mi vydrží.
@Bursoft (16.04.2019 17:45): Upřímně, kdyby lidi z nvidie vyladili ovladače natolik, že by to nemělo tak rapidní fps drop, tak by byli sami proti sobě. Ať už je to schválně nebo ne, tohle je skvělá reklama. Dovedu si představit, že spousta lidí s kartami 1060-1080 to zkusí, zjistí jak je ray tracing graficky úžasný, leč nehratelný, tak si pořídí RTX.
@Korbitch (16.04.2019 16:13): Mně to dnes přišlo a zítra po noční to můžu hrát. Mám GTX 1060 a zkusit to můžu, ale jedu v 1920x1080.

I když jak čtu tvůj příspěvek, tak nevím, jestli to má smysl, bo chci více hrát než testovat :-D
Akorát škodo těch konců čekal jsem, že tam někde Artom chcípne "ve snění=zradiovaný" osamocený, bez všech .... tomu bych říkal konec :) .... To, že našli happy nice place je teda dost americký ... ( v dobrém i špatném konci ) ....
No každopádně doufám, že další díl bude minimálně evoluční .... ten combat a všechno kolem už je prostě lehce zastaralé, ale jinak ok
@Korbitch (13.04.2019 01:19): Abych byl upřímný, tak já už myslel, že žádné nové Metro po něm nevyjde a nechával jsem ho na někdy. Jenže vyšel Exodus a to je něco, co vyždíme nový hardware a vypadá luxusně. Asi tak by se to dalo říct.

No, zítra přivalí, tak jdu na to!
Tak jsem to objednal. Nechtěl jsem mít Epic, ale nakonec když mám celkem rád Gears of War, tak jsem udělal krok zpět a Metro také považuji za "must have" titul, takže jsem do toho šel. Litovat nebudu a jedničku jsem žral. A ta grafika je tu prostě luxusní a vypadá to ještě mnohem lépe a filmověji než jednička. Dvojku jsem nehrál, tak tu neposoudím.
@Chuck (11.04.2019 17:47): Mně právě na potvory mnohdy ta munice stačila :-) Ale je fakt, že není na všechny a je třeba přemýšlet, kterou potvoru zabít a kterou nechat žít. Ale máš pravdu, že každý to máme jinak. Mně se Metro líbilo a taky bych si myslel, že tobě by mohlo též, ale pokud tě nebaví, tak to samozřejmě beru.
@Garret (11.04.2019 17:15): Kdopak ví?

@CrocoRay (11.04.2019 17:21): Minimum munice nevadí tehdy, když to na ty potvory aspoň zčásti stačí. Ale kdysi jsem tu četl, že paradoxně větší munice umožňuje ranger hardcore obtížnost. Ale na tu už bych si vůbec netroufl. :-) Ovšem jinak celkem slušná hra, ale já byl celkově otrávený dost brzy a to nadšení, které tu ze hry vždycky bylo a je, mě poněkud zaráželo. Ale oukej, každý to máme jinak.
@Chuck (11.04.2019 16:37): Taky bych si nemyslel, že ti budou vadit zbraně s minimem munice, ale faktem je, že já u prvního dílu s municí neměl problémy a prostřílel jsem se snadno a lidští protivníci šli k zemi hned. Horší byly ty potvory, co hodně vydržely, ale tam jsem to bral jako herní prvek, který zvyšuje tu částečně hororovou atmosféru nebo ten pocit survivalu. V takových lokacích, kde se potvory vyskytovaly často i nedostatek munice opravdu byl.

Teď nevím, jak je na tom Exodus, ale asi si ho koupím příští týden. Jen mě sere, že nemocenská končí a mám podělanou zkurvenou noční. To nebudu mít moc času, energie a nálady. Stejně to vypadá luxusně.
@Garret (11.04.2019 16:19): Nejvíc mě srala ta celková akce - nezničitelní nepřátelé, zbraně s minimem munice a poněkud monotónnost. Jinak prostředí zajímavé, atmosféra slušná, ale to mi nějak nestačilo.
@Garret (komentář): Při čtení Tvého komentu jsem si vzpomněl na Tvoje kdysidávné konstatování, že mě tipuješ na Metro gamera a byl sis víceméně jistý, že je to hra pro mě.
@Garret (komentář): u Dětí lesa jsem byl ve dne a proplížil se, žádnej skript se nespustil a nikoho jsem tam nezabil :)

A anglickej dabing jsem vypnul po první větě Olgy, ten hlas se nedá vystát. V ruštině je mnohem sympatičtější.
@Garret (05.04.2019 18:13): že palba přes i banální překážky funguje nahovno mi bylo jasné od první přestřelky. Stejné to má myslím i poslední Tomb Raider. Směšné, 2020 máme za rohem a tohle pořád v AAA wank-games pořád není vyřešený. Vůbec fyzika té hry je ve sračkách, zkus si tam cvičně třeba něco vyskákat. Leckde nejspíš budou neviditelné textury.
@SimonEndt (04.04.2019 18:21): Určitě máš pravdu. Je to vágně definováno. Určitě nebylo mým cílem filozofovat nad tím, co je lineár a co je openworld. Když je hra opravdu dobrá je mi to koneckonců úplně jedno. Hry dnes stojí velké peníze a dělají na nich stovky lidí, přesto po sobě pravidelně zanechávají chyby, jako by hru dělali garážisté. Za posledních 20 let se kvůli tomu immersion pořádně kurva nikam neposunulo. I v patnáct let starém Halflife 2 (kterým by asi Metro chtělo být) vše funguje jak po drátkách, člověk se do toho bez problému ponoří místo toho, aby se v jednom kuse vysmíval jeho bugům. Ze dnešního pohledu směšný rozpočet té hry nebudu ani připomínat...

Naúčtovali si velké peníze a podělali to. Prozatím se to ani neobtěžovali zalepit. 4G prostě není dobrý vývojář.

Doufám, že se v budoucnu bude za hry platit nějak progresivnějc, adekvátně tomu, kolik času v nich strávíš. Třeba od kapitoly nebo nějak na bázi předplatného na všechny tituly od ABC, něco, jako má dnes HBO. Až Steamu půjde po krku nějaký velký hráč, možná se dočkáme změny. Studio, které nechá v 60% hry závažný bug, si plné peníze nezaslouží.

Pokud na něj ostatní nenarazili, je to pro ně jenom dobře a logicky tak mají na hru lepší pohled. Mně ojebali.
@ještěr (04.04.2019 16:28): To není úplně tak pravda. Třeba Quake 2, Half-life 1, Unreal a určitě i řada dalších her umožňuje se vracet se zpět a rozhodně to nejsou open world hry :) Open world je prostě svět, který nemá bariéry a měl by ti umožnit jít téměř všude, což když se dostaneme zpět k ME tak tady bariéry jsou na každém kroku a díky výhledům do daleké krajiny to působí iluzí otevřenosti, což je správně. To, že vývojáři nemají zkušenosti s otevřenou lokací a neumí dávat bariéry vzdorné i lidem, kteří nejdou lineárně ale chtějí prostředí prozkoumávat nebo se snaží bariéry schválně překonávat, to je druhá věc. Proto si většina lidí těch problémů ani nevšimne, jdou prostě tam, kam by dle vize vývojářů jít měli. Začít si s "open worldem" pokud s tím studio nemá zkušenosti není žádná sranda. Do příště to snad vychytají.
@ještěr (04.04.2019 16:32): mě Exodus zabral 40 hodin, splnil jsem všechno co tam bylo a prozkoumal prakticky každej barák. Ikdyž mi chybělo pár pohledů, což mě docela štve. Ale zrovna od Metra kdovíjakou persistenci předmětů nečekám a nikdy jsem nevyhodil nic, co bych pak potřeboval.

Krajiny vlaku jsem si všiml, nepřekvapilo mě to.
@Paul (04.04.2019 14:27): úděl nosy bastards... Co normální lidé přejedou za 15 hod mě trvá 25-30... Důvodem je čumění do západu slunce, screenshotování pěkných panoramat, vymýšlení originálních pogromů za pomoci pyrotechniky a výbušnin, sledování jak fungujou skripty, a... zde osudné vracení se pro věci před půl hodinou ztracené. Já těch her moc nehraju, ale když už, tak je poctivě prolezu, když mě něčim zaujmou

Jinak všiml si někdo, po jaké době se začne genericky opakovat krajina po čas jízdy ve vlaku? :)
@Korbitch (04.04.2019 06:36): ME má prakticky totožnou strukturu jako první Far Cry (je fakt, že tehdy se tomu neříkalo "openworld", jako spíš "sandbox", eh). Pokud mi hra umožňuje vracet se několik km dozadu, tak je to openworld a mechanismy mají tomu být adekvátně uzpůsobeny, což Metro NENÍ (neboť je schopno tě navždy zablokovat v určité části mapy). V takovém případě by tě dobře udělaná hra neměla zpátky ani vpustit. Argumenty, které jsem podal, jsou naprosto k věci a pro průběh hry zcela zásadní; hra objektivně tedy není zvládnutá (čeho sis ty při svém hraní nemusel vůbec všimnout).

Na hře osobně vidím několik velmi dobrých věcí a několik naprosto katastrofálních. Výsledkem je aritmetický průměr 5 - a to jsem ještě nezapočítal možnost udělit hře nulu :) Pokud tě tvůj učitel matemtiky učil něco jiného, měl bys mu zpětně zalomit v řiti baseballovou pálku.
@SimonEndt (04.04.2019 08:49): nebo na některý z těch chyb vůbec nenarazí, taky možnost..já při čtení ještěrova komentu místy kroutil hlavou co to vlastně hrál, a místy přikyvoval nad tím co mě taky štvalo :)
Špatné to nebylo ... ale je to opravdu po 3x to samé .... ta písečná část mě vyloženě nebavila, debilní postavy taky moc ne ... Gameplay nic nového pod sluncem, ale to jsem ani nečekal. Jinak fajn ... :) Ale přeci jen jsem čekal asi trochu víc ...
@Korbitch (04.04.2019 06:36): Přesnější by bylo spíš "semi open world". Jako celek ta hra otevřená není, ale jednotlivé lokace otevřenější jsou, viz celá restart série Tomb Raider, která je též semi open world.
@ještěr (04.04.2019 00:15): Bohužel četl. Nicméně jsi mi neodpověděl, co tě vedlo k tomu, chtít od této hry mechanismy open worldu. Pokud hra tak není zamýšlena, vůbec nemá sebemenší smysl tyto věci zmiňovat.