Četl jsi můj dostatečně vyargumentovaný komentář pořádně? Zdá se, že řada lidí viz příspěvky pod tebou nebo dle hodnocení komentáře jej pochopila (ač třeba sami dali hře úplně jiné hodnocení), tak proč jsi ve svých 36ti letech výjimkou Korbitchi? :D
Diskuze
Od začátku se jasně mluvilo o lineární hře s velkými oblastmi... Nikde to jako open world nebylo prezentováno, tak jak to pak takhle můžeš hodnotit??
:)
Já jsem si ve svých naivních představách myslel, že standardně půjde zbraň bez nábojů zahodit a znova ji v totožném nastavení vytáhnout kdekoli na úpravovém stole, autoři řekli nikoliv. Toto je zcela v pořádku v rámci "immersion style" který chtěli dosáhnout, a já jim to neberu, ale v takovém případě právě musíš počítat, že hráči budou po mapě náramně laziví a budou zpětně hledat právě ty zahozený věci. Tady právě tragicky nefunguje ten openworld, že to často nejde nebo ti to dokonce úplně zkurví celou hru.
Hra svým původem, rebelií vůči Steamu, menšímu rozpočtu atd. dostala takový punc zabíječe overhyped gfxonly AAA her, ale v jádru je vlastně úplně stejná jako ony - ojebaná, vydaná zbytečně rychle, s důrazem na grafiku a estetiku, ale na technickou stránku věci se už nedostalo.
Souhlasím tedy s Metaballem (vyjma benevolentního hodnocení) - "vůbec celkově to ještě těžce nebylo ready for release"
Já jsem si ve svých naivních představách myslel, že standardně půjde zbraň bez nábojů zahodit a znova ji v totožném nastavení vytáhnout kdekoli na úpravovém stole, autoři řekli nikoliv. Toto je zcela v pořádku v rámci "immersion style" který chtěli dosáhnout, a já jim to neberu, ale v takovém případě právě musíš počítat, že hráči budou po mapě náramně laziví a budou zpětně hledat právě ty zahozený věci. Tady právě tragicky nefunguje ten openworld, že to často nejde nebo ti to dokonce úplně zkurví celou hru.
Hra svým původem, rebelií vůči Steamu, menšímu rozpočtu atd. dostala takový punc zabíječe overhyped gfxonly AAA her, ale v jádru je vlastně úplně stejná jako ony - ojebaná, vydaná zbytečně rychle, s důrazem na grafiku a estetiku, ale na technickou stránku věci se už nedostalo.
Souhlasím tedy s Metaballem (vyjma benevolentního hodnocení) - "vůbec celkově to ještě těžce nebylo ready for release"
@ještěr (01.04.2019 14:12): Jo, musím souhlasit. Na absenci zaseknutí se v tom "openworld" světě jsem v průběhu hraní taky celkem nadával. Typický příklad byl, když jsem zahodil zbraň bez nábojů, prošel jsem dveřmi, za nimi náboje byly ale dveře se zavřeli a nemohl jsem si vzít zbraň zpět. Jen jsem na ní smutně koukal skrz plot.
@ještěr (komentář): "oprovská" mě pobavilo
Spíš než Epic mně samozřejmě sere ten pičatý bug, tohle je jako zaplatit si lístek z Práglu do Košic a vystoupit v Banské Bystrici bez pardonu :) Když přece dělám poprvé v životě openworld, tak jsou věci, které si musím pohlídat, myslel jsem, že autoři jsou inteligentnější, ale přecenil jsem je. Se zásadními bugy absolutně průserovými pro vlastní dojetí hry bojovalo i Dishonored 2, ale oceňuji, že tam autoři byli prozíravější a udělali alespoň více saveslotů, kdežto v Metru, podobně jako v Černobylu :), se kriticky sešlo více dementních odfláklostí najednou. Tohle je jak za časů Daggerfallu, dodělej si sám nebo pro dohrání počkej na patch... Upřímně jsem doufal, že po 20ti letech budeme už jinde... Omyl :)
Škoda, v některých momentech či ohledech výborná hra, i když v mnohém totálně odfláklá, mrzuté to nedohrát. Trochu arogantní přístup, vypustit hru v takovém stavu, a ještě takhle před vydáním čarovat s platformami
Škoda, v některých momentech či ohledech výborná hra, i když v mnohém totálně odfláklá, mrzuté to nedohrát. Trochu arogantní přístup, vypustit hru v takovém stavu, a ještě takhle před vydáním čarovat s platformami
@ještěr (01.04.2019 02:04): + Epic je očividný spybot.
Tip: pokud pro nedostatek nábojů odhodíte svoji oblíbenou zbraň, třikrát se rozmyslete, jestli ji zpětně půjdete hledat. Hra mně minulý týden v Kaspiku uvěznila v oblasti se zamořenou jeskyní, vedoucí do opevněného tábora (do kterého se zepředu asi nedá dostat), když jsem se vracel pro sniperku. Z jeskyně podruhé na rozdíl od průchodu nefunguje taková ta (dementní) průchodová Tomb Raider like klávesa pro soukání/plazení a nejde se ani vrátit žádnou cestou kvůli neviditelným stěnám. Tahle hra je z technického hlediska naprostá sračka, autoři tragicky nezvládli základy openworldu (přerostl jim přes hlavu): hráč, sebeblbější nebo naopak sebešňupavější, se vždy, za každé situace, musí dokázat odevšud dostat.
Tedy pokud si půjdete nad rámec šmejdit někam, kde to tato nezvládnutá hra "nemusí až tak čekat", velmi si rozmyslete používání manuálního sejvu. Automatický si hra ukládá sama i v "pasivních" situacích, kdy se neposouváte příběhem, takže pokud někam zhučíte a uložíte si to, ven se už nedostanete :)
A ten Epic launcher je vedle Steamu taky pěkně ošizená břečka, nestabilní a neumí ani banality typu spočítat herní čas. Psal jsem tady, že Steam konkurenci potřebuje jako koza drbání a že nám to prospěje, ale mýlil jsem se. Přes Epic v takovém stavu už si nic nekoupím. Sice si pořád myslím (a třeba se budu zase plést), že Steam časem sundá nebo rovnou koupí jeden z gigantů typu Apple, Amazon apod, ale Epic to rozhodně nebude.
Tedy pokud si půjdete nad rámec šmejdit někam, kde to tato nezvládnutá hra "nemusí až tak čekat", velmi si rozmyslete používání manuálního sejvu. Automatický si hra ukládá sama i v "pasivních" situacích, kdy se neposouváte příběhem, takže pokud někam zhučíte a uložíte si to, ven se už nedostanete :)
A ten Epic launcher je vedle Steamu taky pěkně ošizená břečka, nestabilní a neumí ani banality typu spočítat herní čas. Psal jsem tady, že Steam konkurenci potřebuje jako koza drbání a že nám to prospěje, ale mýlil jsem se. Přes Epic v takovém stavu už si nic nekoupím. Sice si pořád myslím (a třeba se budu zase plést), že Steam časem sundá nebo rovnou koupí jeden z gigantů typu Apple, Amazon apod, ale Epic to rozhodně nebude.
@Bodkin (28.03.2019 19:10): hele tak fakt jo.
Ale je vtipný, že kdyby si hráči neozvali, že se jim ta hra neupdatuje, tak by o tom Deep Silver snad nevěděl dodnes.
Ale je vtipný, že kdyby si hráči neozvali, že se jim ta hra neupdatuje, tak by o tom Deep Silver snad nevěděl dodnes.
@Paul (28.03.2019 18:24): It was an inside job!
@Bodkin (28.03.2019 18:20): to mě napadlo, ale nechápu, proč by je nedeaktivovali hned jak byl deal s epicem uzavřen.
@tomi2k9 (28.03.2019 17:55): měl ses přepnout do offlajnu a dohrát si to :)
@tomi2k9 (28.03.2019 17:55): měl ses přepnout do offlajnu a dohrát si to :)
@Paul (28.03.2019 17:50): Někdo imo neskartoval ty steam klíče, co vytahali z krabiček a zkusil je střelit ;)
@Paul (28.03.2019 17:50): Je to zvláštní no - žádný legální klíče nebyly, ale přesto se hra na steamu aktivovala :D Akorát se nestahovali aktualizace, nestáhlo se exe (což vyřešilo stáhnutí z odkazu ve steam forech) a nakonec to smazali všechno. Blbý je, že jsem to nestačil dohrát :D
@tomi2k9 (28.03.2019 17:46): to by mě zajímalo, kde G2play ty klíče sehnali?
@FildasCZ (28.03.2019 07:54): Pojištění jsem žádný neměl, jen chtěli screen ze tseamu, kde se píše kdy jsem jí aktivoval a kdy mi jí smazali. Nabídli mi vrácení peněz a 10% slevu na další nákup, nebo klíč na Epic... Tak jsem si vzal zpátky peníze. Vyjádření bylo přímo od Deep Silver na Steamu: The Steam version of Metro Exodus was available for pre-order until 28 January 2019 directly via the Steam store. No official Steam keys were available to purchase separately; this is still the case now.
All unlicensed keys have been deactivated and activation / download of Metro Exodus without the executable file is no longer possible. In addition, the software will be removed from the Steam library of any players using an unauthorised code.
We strongly recommend you contact the seller who sold you the unlicensed key and demand a refund.
Metro Exodus will return to Steam after 14 February 2020
All unlicensed keys have been deactivated and activation / download of Metro Exodus without the executable file is no longer possible. In addition, the software will be removed from the Steam library of any players using an unauthorised code.
We strongly recommend you contact the seller who sold you the unlicensed key and demand a refund.
Metro Exodus will return to Steam after 14 February 2020
@tomi2k9 (27.03.2019 19:13): Si měl nějak pojištěné, že vrátili ? :) Nějaké info o smazání. Jestli to nebude tou vyhláškou 11 a 13, co v EU schválili :D
Tááák, všechny klíče na Steam byly dneska zablokovaný. Takže kupovat z G2A a podobných už nemá moc cenu. Já kupoval na G2play, teď mi akorát vrátili peníze.. škoda, že jsem to nestačil dohrát :D
@SimonEndt (26.03.2019 23:16): stalo se mi to dvakrát, poprvé jsem si legit nejdřív myslel že je to nějaká anomálie, pak že mi umírá grafika :) Naštěstí ani jedno.
@Paul (26.03.2019 21:33): Celkem smutné řešení, implementovat do hry raytracing ale udělat falešné stíny pro zbraně a baterku.
@Paul (26.03.2019 21:33): To vypadá až děsivě.
A taky konečně opravili controller sensku tak, že jsem s ní 100% spokojen. Škoda že akorát po dohrání :)
Ale měl jsem po stažení patche vtipnej twilight zone bug, naštěstí rychle řešitelnej:
https://www.youtube.com/watch?v=Ww0YtVGX7b0
Ale měl jsem po stažení patche vtipnej twilight zone bug, naštěstí rychle řešitelnej:
https://www.youtube.com/watch?v=Ww0YtVGX7b0
@Garret (26.03.2019 15:52): "Fixed Auto/Quick Save issues after sequence with Lightning at night in Volga" - konečně
patch je venku. ani to netrvalo...
@Paul (25.03.2019 19:27): Vylozene historicke hry nejsou pro me. Krom toho me nejak ten hype kolem hry celou hru dost znechutil. Nic konkretniho, proste celkove. Bylo ji vsude az moc.
Witcher 3 bude, ale az dohraji AC Odyssey. Jenze kdy to bude? Odyssey je pro me suverene nejunavnejsi herni titul vubec. Ten pocit, ze po 60ti odehranych hodinach vam to prijde spis jako 600 a konec je v nedohlednu... Neni to tak, ze by me to nebavilo, v takovem pripade bych s tim rovnou svihnul. Po par tydnech, mozna mesicich se k tomu zse vratim, dam tomu dalsich dvacet hodin a bud to dohraji, nebo zase prestanu.
U Metra je to vlastne docela podobne jako s KCD. Mel jsem v planu kupovat hned jak to vyjde, jenze na xzone nemeli digitalku, do JRC se mi nechtelo a jakse zacalo na YT objevovat vice obsahu o nem, nejak me presla chut. Ne kvuli nizke kvalite, proste proto, ze toho bylo vsude moc.
Witcher 3 bude, ale az dohraji AC Odyssey. Jenze kdy to bude? Odyssey je pro me suverene nejunavnejsi herni titul vubec. Ten pocit, ze po 60ti odehranych hodinach vam to prijde spis jako 600 a konec je v nedohlednu... Neni to tak, ze by me to nebavilo, v takovem pripade bych s tim rovnou svihnul. Po par tydnech, mozna mesicich se k tomu zse vratim, dam tomu dalsich dvacet hodin a bud to dohraji, nebo zase prestanu.
U Metra je to vlastne docela podobne jako s KCD. Mel jsem v planu kupovat hned jak to vyjde, jenze na xzone nemeli digitalku, do JRC se mi nechtelo a jakse zacalo na YT objevovat vice obsahu o nem, nejak me presla chut. Ne kvuli nizke kvalite, proste proto, ze toho bylo vsude moc.
@montana (25.03.2019 18:41): ta větší otevřenost lokací problém není, naopak. I díky nim mě to bavilo víc, než předchozí díly. Ale souhlas že příběh nenaplnil svůj potenciál a žene příliš rychle. Ale jeho civilnost se mi líbila. Jen holt ten blbej němej Artyom..škoda toho.
@marwel (24.03.2019 23:40): a čemu to vadí? Místo kecání se do toho pusť a užívej :) A proč ne KCD?
@marwel (24.03.2019 23:40): a čemu to vadí? Místo kecání se do toho pusť a užívej :) A proč ne KCD?
@Paul (24.03.2019 22:34): U Metra souhlasím, že chtěli udělat něco víc. Bohužel u toho snažení ale zůstali a výsledek skončil sotva na půl cesty. Ty témata lidskosti a civilizace po apokalypse rozehrává v každé lokaci pěkně, ale okamžitě mizí v páře a jede na další místo. Mělo to hroznej potenciál, ktery by líp využili, kdyby zůstali u lineární příběhovky. Je to škoda.
@Paul (24.03.2019 23:35): Bavi. Vse mam v planu, tedy az na KCD. Witchera uz mam pul roku nainstalovaneho a jeste na nej nesahl. Strasi me ta herni doba. To budu pak dalsiho pul roku hrat. :)
@marwel (24.03.2019 23:17): tak máš čím zaplnit backlog, tedy za předpokladu že tě baví RPG/stealth/akce.
@Paul (24.03.2019 22:34): Nic z toho jsem nehral. :)
Jn, proste to uz na me tolik nepusobi jako driv. Jsou to uz "jen" dobre hry, "duse" je preci jen neco navic. Neco, co jsem ve hre uz nejakou tu dobu proste nevidel.
Jn, proste to uz na me tolik nepusobi jako driv. Jsou to uz "jen" dobre hry, "duse" je preci jen neco navic. Neco, co jsem ve hre uz nejakou tu dobu proste nevidel.
@marwel (24.03.2019 21:47): Tak to tě lituju. Za mě hry této generace s duší, u nichž při hraní cítím že jí autoři brali jako víc než jen "job" a že skutečně chtěli udělat něco víc - RDR2, Witcher 3, Dishonored 2, KCD, Metro Exodus.
@marwel (24.03.2019 21:47): tak člověk už není malý dítě, takže něco s duší se bude hleda stále obtížněji, protože dospělýho chlapa zasáhne míň věcí než malýho kluka. Mně třeba zasáhlo v poslední době RDR2 a přemýšlel jsem nad tím, jestli by mě to bralo i ve 13, kdy člověk prožíval třeba Gothicy apod... a popravdě nevím. Myslím si že asi jo, ale jsem rád, že RDR2 vyšla až v době, kdy je mi 30. Takže případně doporučuju, protože ano, R* to dělaj pro prachy, ale dělají to sakra dobře a ten příběh má celou škálu emocí.
@marwel (24.03.2019 21:47): To protože si z toho vyrostl. Já tenhle stav mám už déle, staré hry na mě pořád působí nepřekonaně ikdyž se snažím přesvědčit že ta novinka, co jsem dohrál je fakt masterpiece, jakože fakt je, ale na mě to prostě už tak na emoce neposadí.
@Paul (24.03.2019 20:04): Ja nehral hru s "dusi" tak deset let. Metro na tom sotva neco zmeni.
@Bodkin (24.03.2019 16:39): Soundtrack FC5 ti neberu, ten duši má. Ale samotná hra, meh. Metro je jinde. Krásná melancholická východoevropská depresivní romantika.
@Paul (24.03.2019 16:21): Bullšit. Zrovna poslouchám OST z FC5 a metro mi leží na disku a už jsem na něj měsíc nesáhl.
Uráží mě, že takový zombie automaton jako ty si dovoluje mluvit o duší, které ani nemá, jen je požírá!
Uráží mě, že takový zombie automaton jako ty si dovoluje mluvit o duší, které ani nemá, jen je požírá!
Dohráno, s velmi pozitivním koncem. Najdou se nedostatky a ne málo, a do Call of Pripyat kousek chybí, ale ta hra má srdce a duši, což je víc než se dá říct např. o FC5 a podobných. Za mě nejlepší Metro a časem si to rád projdu znovu.
ten horizont se jim moc nepovedl :-)
@marwel (22.03.2019 20:49): Kup si obyčejnou PS4 na těch pár her ... Já mám teď chuť ty toustry vyhodit kompletně z okna .... :D
@Paul (22.03.2019 21:29): A jak si spokojený zatím ? :)
@Paul (22.03.2019 21:29): A jak si spokojený zatím ? :)
@HolyMeatball (22.03.2019 21:21): někoho baví hrát metro, někoho klikat na dislajky, každej máme něco :)
@Paul (22.03.2019 21:12): Koukám, máš tu asi nějakého lokálního hejtra. :D
Hodil jsem na yt pár videí:
https://www.youtube.com/watch?v=H_GrXZdx_z0
https://www.youtube.com/watch?v=PaMiDIy8sbk
https://www.youtube.com/watch?v=vSHj2LS0YOQ
Akorát jsem dorazil do Tajgy, vypadá to tu náramně.
https://www.youtube.com/watch?v=H_GrXZdx_z0
https://www.youtube.com/watch?v=PaMiDIy8sbk
https://www.youtube.com/watch?v=vSHj2LS0YOQ
Akorát jsem dorazil do Tajgy, vypadá to tu náramně.
@marwel (22.03.2019 20:49): Tak si kup PS4 PRO nebo XOX, tam treba Shadow Tomb lze hrat s odemcenymi fps. Samo stabilnich 60 to neda, ale je to o dost lepsi nez tech 30. Osobne mam taky radsi 60, ale jelikoz jsme dohraval hry na ps1 i pri 15 fps, tak z toho osobni tragedii nedelam. Taky za ty leta hraju lip gamepadem nez na K+M a jen z velkou nevoli nesu kdyz na PC nejde u nekterych her tim gamepadem hrat:)
@marwel (22.03.2019 20:49): 30 fps na konzolích vypadá líp, ale FPSka jsou utrpení ... Dishonored teda ještě "ušlo" ale taky žádná sláva ... Spiderman, GOW atd je ale v pohodě.
@Charllize (22.03.2019 20:20): Pravdepodobne clovek, ktery uz na konzoli nejaky ten patek hraje a je otrkanej (otupelej). :) Ja se chystam PS4 koupit (kvuli Spidermanovi a God of War) a kvuli tomu jsem zkousel, jaka je ta "console experience", tedy 30 fps. V AC Odyssey se na to da po case jakz takz zvyknout, ale takovy Shadow of the Tomb Raider na 30 fps je vylozene bolestiva zalezitost. Stale tak nejak doufam, ze 30fps na konzoli neni jako 30fps na PC. :)
@Charllize (22.03.2019 20:20): No jo to jsou většinou ty chudáci, kteří ani nevědí, že to hrají s auto aimem ...
@kuler91 (22.03.2019 19:52): Zrovna dneska u nas pan prodaval Metro na xbox s tim ze ho uz 3x dohral a ma dost, tak nevim co ti nejde:)
Tak na Xboxu s gamepadem nehratelné ... si fakt dělaj prdel :) ... to můžu dát do bazaru. Těch 30 fps a totálně skurvená senska je hodně vražedná kombinace.
@Bodkin (21.03.2019 14:00): Phoenix Point, Sinking City, Outer Worlds...to už zní mnohem lépe! Tak to se taky podvolím.
@M.a.t.t. (21.03.2019 14:03): PC rasu jsem zradil už dávno!
@Bodkin (21.03.2019 14:00): Zradca vlastnej rasy!