Myslím, že nutný odklon od předlohy autorům vytvořil prostor pro kreativitu, kterou uchopily velmi dobře, paranormálnost a záhady jdou do ústraní a třetí díl se mnohem více zaměřuje na jednotlivé postavy a funguje, což o předešlích dílech říct nemůžu, ano, nějaký narativ jednotlivých postav tam byl, ale až ve trojce k nim jde přilnout a zajímat se o ně ve větší hloubce.
Už dlouho jsem nehrál hru, která by mě tak vtáhla svou skličující atmosférou, ano, velmi podobné Half-Life. Všude je zmar, smrt a mrzení, do toho velí supervážný relikt sovětské éry hledající imperialistické invazní síly a střet s realitou je pro něj tvrdá rána, kterou ovšem utržil už v minulosti, jen si ji nechtěl připustit. Relikt ideologie a střet s příšernou realitou je tak typicky rusky skličující, vážně jsem si to užil a v pozadí skutečného světa to myslím, dokonale podtrhuje jejich náturu.
V dílech podle knižní předlohy jde o velké věci, záchrana/vyhubení nového inteligentního života, přežití metra. Ve třetím díle jde pouze o přežití několika lidí, kteří se v zoufalém úprku snaží najít nezamořený ostrov ráje, kde by mohli vést normální život. Za mě opravdu velké zlepšení.
Nutno podoknout, že hra vlastně nepřináší mnoho nového, máme tu stále lineární příběh s dvěma konci, tentokrát alespoň ten dobrý konec není šíleně těžké odemknout, rozdíl přináší částěčně otevřený svět, kde jsou jednotlivé nepovinné úkoly a možnost prozkoumávat a jít (většinou) svým tempem. Každá velká lokace je unikátní, jen možná ta první byla trochu slabší. Také herní mechaniky a interakce tu jsou prakticky recyklátem z předešlích her, ale fungují a to je hlavní.
Lidi, tenhle vlak hoří a není tu brzda k zatáhnutí.
Lidi, tenhle vlak hoří a není kam utéct.
Už dlouho jsem nehrál hru, která by mě tak vtáhla svou skličující atmosférou, ano, velmi podobné Half-Life. Všude je zmar, smrt a mrzení, do toho velí supervážný relikt sovětské éry hledající imperialistické invazní síly a střet s realitou je pro něj tvrdá rána, kterou ovšem utržil už v minulosti, jen si ji nechtěl připustit. Relikt ideologie a střet s příšernou realitou je tak typicky rusky skličující, vážně jsem si to užil a v pozadí skutečného světa to myslím, dokonale podtrhuje jejich náturu.
V dílech podle knižní předlohy jde o velké věci, záchrana/vyhubení nového inteligentního života, přežití metra. Ve třetím díle jde pouze o přežití několika lidí, kteří se v zoufalém úprku snaží najít nezamořený ostrov ráje, kde by mohli vést normální život. Za mě opravdu velké zlepšení.
Nutno podoknout, že hra vlastně nepřináší mnoho nového, máme tu stále lineární příběh s dvěma konci, tentokrát alespoň ten dobrý konec není šíleně těžké odemknout, rozdíl přináší částěčně otevřený svět, kde jsou jednotlivé nepovinné úkoly a možnost prozkoumávat a jít (většinou) svým tempem. Každá velká lokace je unikátní, jen možná ta první byla trochu slabší. Také herní mechaniky a interakce tu jsou prakticky recyklátem z předešlích her, ale fungují a to je hlavní.
Lidi, tenhle vlak hoří a není tu brzda k zatáhnutí.
Lidi, tenhle vlak hoří a není kam utéct.
Pro: Atmosféra, osobnější příběh, zbraně, hloubka, odklon od předlohy - více kreativity, propracovanost, smrt a zmar.
Proti: Recyklace nápadů, občas hra táhne za dějem, když hráč chce jít jinam.