Nejde o nic jiného než drtivou většinou hráčů vyžadovaný režim Kariéry. Ze začátku máte akorát tak na nákup nejslabšího auta, přičemž vám zbyde na základní startovné a nějakou tu opravičku. Další novinkou totiž je poškozování vozů, které se odrazí na jejich vzhledu, ale především na jejich chování. První kariérní krůčky jsou celkem brnkačka. Nemusíte to nikterak hnát, protože i ve dvoukolovém závodě byste neměli mít výraznější problémy skončit první s velkým náskokem. Samozřejmě, pokud neuděláte nějakou fatální chybu nebo několik minel za sebou. Jak kariérou postupujete vpřed, máte přístup k rychlejším a rychlejším autům až nakonec skončíte u McLarenu GTR se kterým není problém překročit i rychlost 200 mph. Závody ke konci kariéry už jsou celkem peklo i pro časté jejich ztížení například povětrnostními podmínkami. K již existujícím modifikacím jet trať zrcadlově/pozpátku/v noci totiž přibyla varianta špatného počasí, které se projeví zejména na rychlých autech a v zatáčkách. Zajet některé eventy na první místo dá dost zabrat, ale sladká odměna by vás nakonec neměla minout. Kariéra se skládá z celkem 11 eventů, které zaštiťují více než stovku závodů. Zábavy si tedy užijete dosytosti. V někerých fázích kariéry se dokonce vsadíte o vlastní káru a to je poté teprve maso. Hlavně, když uděláte v posledním kole hrubku. Mimo Kariéry jsou k dispozici ještě módy Single Race, Tournament a Knock-out jak je známe z dřívějška.
Počet tratí se oproti trojce zdvojnásobil s tím, že čtyřka využívá všechny tratě svého předešlého titulu. Nových devět tratí se pro změnu nachází většinou mimo USA a Kanadu. Zavítáte do Skotska, Německa, Francie, Velké Británie, ale také na závodní okruhy na jih Evropy. Z nových tratí jsem si oblíbil téměř všechny, především protože jsou kratší než tratě z trojky. Nejvíce mi utkvěly v paměti dvě z nich. Dolphin Cove, která se nachází na kopci okolo delfíní zátoky v USA a dále trať Kindiak Park, kde projíždíte nádhernou kanadskou divočinou. Zde vás při troše smůly může v případě pádu do kolejí nabrat projíždějící vlak a změnit vašeho plechového miláčka na nepojízdný vrak. Jinak se ale jedná o vesměs podobný koncept tratí jako ve trojce. Snad ještě trasa Snowy Ridge dovede navnadit správnou zimní atmosféru. Rozhodně bych si dal pozor na spadlý sníh a sněhuláka na kraji vozovky. Poslední mód, který doznal úpravy, je Hot Pursuit. V něm si můžete zvolit z podmnožin Classic, Gateway a Time Trap. Classic je standardní honička s policií jak ji známe z dřívejška. Gateway je na jeden život, kdy se snažíte ujíždět co to dá a v Time Trap se snažíte dokončit závod v limitu, který se vám s každou pokutou víc a víc ukrajuje. Za závodníka je to tedy docela peklo. Z pozice policie máte víc klidu, protože vám stačí prudit závodníky a pochytat je, aby nedojeli do cíle.
Hudební doprovod hry a její ozvučení je minimálně na stejně kvalitní úrovni, jako v předešlém díle. Hrát vám bude celá řada známých interpretů, většinou ve stylu techno, house, elektro, funk a podobně. A můžete si být jisti, že vás muzika do závodění spolehlivě navnadí. Z negativ mě napadá snad jen o trochu nižší obtížnost v začátcích kariéry. Tu ale vynahrazuje obtížnost těžší v jejím závěru. Dále může čtyřka působit jako vykradač předešlého dílu, což je svým způsobem pravda a ještě některé zbytečně dlouhé závody v kariéře, kdy se několik po sobě jdoucích závodů jede na osm kol. Ono jet závod víc jak půl hodiny je solidní nápor na nervy. Nic dalšího kazícího hru už mě ale nenapadá. Road Challenge jsou pro mě společně s trojkou a Porsche 2000 díly, které v této sérii stavím na její absolutní vrchol. Hru ale rozhodně nedoporučuji fandům série, kteří jsou odkojeni díly z prostředí městských závodů plných tuningu a hip hopu. Ti by na ni s největší pravděpodobností zírali jako na příliš starou a nudnou. Otevřený svět tehdy ještě v NFS neexistoval.
Pro: kariéra, nové tratě a auta, vylepšené honičky s policií, poškození vozu, závody o auto soupeře, interaktivní prvky na tratích, stoupající obtížnost, soundtrack od známých interpretů
Proti: může působit jako vykradení HP, několik závodů na 8 kol v kariéře