Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

hmm zajimave, no planescape je urcite hra, ktera se da hrat vicekrat nez jednou, takze to urcite vyzkousim za vsechny povolani.
Pro maximální zážitek ze hry je asi nejvhodnější hrát za mága (a u něj investovat do moudrosti, inteligence a charisma). Na něj tě vycvičí Mebbeth ve čtvrti Ragpicker's Square (Hadrníkovo náměstí česky). Na stejném místě (chajda v jiho-východním rohu) je pak cvičitel na zloděje.
Můžeš se ještě nechat vycvičit na mága nebo zloděje, ale už si nepamatuju kde ani u koho. Navíc to myslim bylo i podmíněný nějakými drobnými questy. Blbý ale je, že tou změnou povolání ztratíš všechny do té doby získané zkušenosti, takže jestli nechceš hrát za bojovníka, je dobrý si tam zajít hned na začátku.
Jak je to s tim povolanim u hlavni postavy? Da se nejak v prubehu hry zmenit? Ze zacinam porad jako bojovnik.
MCZ: Boje ve Falloutech mi tedy nepřijdou nějak propracované - koneckonců, dvě základní strategie - udeř, uteč a vystřílej všechny - vystačí na počáteční a zbytek hry. Když porovnávám s BG sérií a mluvím o propracovanosti bojů.

PST nicméně o bojích pravda není skoro vůbec (což je jeho jediné štěstí :).
Isair: on Infinity Engine mi zrovna nikdy nepřišel na souboje zrovna dělaný (ačkoli třeba BG2 má jinak systém velmi propracovaný), zvlášť, když srovnám s Falloutem. Každopádně ze všech IE her mi souboje v PST přišly nejzábavnější, a to přestože nebo právě proto, že třeba kouzla jsou tak trochu na okrasu a taky proto, že obtížnost nebyla nijak vysoká (dohrál jsem tuším v pohodě na druhou nejtěžší).
Isair: Mně třeba Baldurs Gate vůbec nebavilo. Palnescape taky ne. Takže pokud tě bralo BG, mohl by i PT. :-D
7C:No v BG2 mi čestina nepřišla nijak špatná, pořád to byla jedna z těch kvalitnějších. V BG1 sice byla na horší úrovni, ale dalo se to. ( i když je pravda, že některé názvy se daly přeložit daleko lépe).

MCZ: Jo tak to se mi bude určitě P:T líbit. A i to, že ve hře bude méně bojů a více dialogů asi také nebude vůbec na škodu.
rok nevim, byla to Game4U edice a filmovy pan prstenu docela urcite jeste nebyl :)
Paul: právě polský CDP licenci na Torment má, ale co jsem slyšel, tak český nikoli (právě kvůli Score)... možná to ale nějak zařídili, kdoví.

Jinak čeština je dle mého dobrá, ačkoli přímo jsem nijak zvlášť nesrovnával.

Isair:
- je tam osekané AD&D, o pravidlech to moc není
- PST je založen na interakcích s postavama (BG2 mu v tomhle nesahá ani po kotníky)
- romance - určitá romantická složka tam je(podle mého dobrá), ale nic tak volného ve stylu BG2
"tak to byla prvni fantasy hra, co jsem kdy hral. A presto mi prislo, ze vsechno, co v te hre bylo, je klasickym fantasy klise, ktere bych videl uz milionkrat, kdybych se dival"

Heh, zajímavý názor. Ve kterém roce jsi BG hrál poprvé, btw? Přišlo mi, že rovnice elf/high fantasy = zlo se v obecném povědomí veřejnosti objevila až po filmové adaptaci LotR...

Ohledně PST - začátek a první části hry mě svého času nadchly, ale posléze se dostavil pocit zklamání (ve smyslu - čekal jsem víc). Pokud si matně vzpomínám, tak mi přišla celkem výstižná recenze Jana Eislera.

Paul: Netuším, jakých "kvalit" dosáhl český překlad PST, ale pokud bych vycházel ze zkušeností s překlady BG série, tak bych se mu vyhnul jako papírová kočka peklu.
Tak jak psal MCZ s polskem, teď jsem zjistil, že tam vyjde toto! Takže jsem napsal českýmu CDP mail, jestli se to vydání chystá i u nás, a pokud ne, tak zda půjde na tuhle polskou verzi hodit čeština (ikdyž EN by byla ideální).Hope is not lost : ).
Já znám také spoustu lidí, kterým BG prostě nesedlo, no je to asi otázka vkusu.
To já mám BG na 1vním místě své topky, hlavně se mi líbí ta atmosfér a příběh, i když není kdovíjak originální, tak je doveden až do úplného konce, což se u málo které hry vidí.
Jinak jak je na tom P:T s RPG systémem, prý tam jsou oproti bg nějaké změny jj?
A interakce s postavama tu asi je že ano? A romance? - to je též jeden z hlavních bodů co se mi hlavně na BG2 líbil.
Aha, tak gametap...mě neláká : ).A dal jsi to tam až po editu! : ).Gametap má ty hry zakódovaný, takže nejdou modovat, dát tam resolution patche, prostě nic, plus je subscription based, plus je to takovej bloatware...už teď mě štve nutnost používání steamu, takže o další bloatware zájem nemám : ).Na aukru bych PST vzal hned, pokud by to byla 100% funkční verze, a je mi jedno jestli originál nebo ta white label.Holt to budu zkoušet a trpělivě doufat, že to vydá gog..

Paul: polský CD projekt měl na PST tuším práva, takže možná tam se dá ještě PST sehnat, jen asi v polštině (tak bys buď musel hledat angličtinu, pokusit se nainstalovat češtinu anebo prostě spolu s tím upirátit angl. verzi). Na Aukru se prý PST taky čas od času objeví (ale asi ne nejlevněji).

Ohledně BG; první KOTOR mi tedy přijde dost podobný BG2, hlavně strukturou úkolů atd., jen K má tedy určitě lepší svět&příběh&postavy, ale co se zábavnosti týče, jsou u mě na stejné úrovni.
Jab - tak jsem prolezl celou diskuzi, ale kromě jednoho odkazu na aukro (už samozřejmě uzavřená aukce) jsem žádný odkaz nenalezl : /.
Paul: Někdo házel do diskuse kdysá odkaz na jeden z těch "e-shopů" podobných GoG, kde se Planescape dal koupit. Najdi si to sám ale, přes ten spam se mi nechce listovat.
Osobně mi btw "White Label" rovněž unikla. Podivné...

P.S. Tak ten "e-shop" se jmenoval "gametap".
7c - No zařekl jsem se, že už na své PC nenainstaluji pirátskou hru.Což je s pár hrami docela problém, protože sehnat Torment, MGS1 a 2 nebo System Shock2, hry který bych fakt chtěl, je prakticky nemožný.

pipboy - taky tu adoraci BG nechápu..u dvojky nevím, tu jsem nehrál, ale jednička mi přišla docela slabá..prostě vanilla high fantasy = nic moc.

Ajantis - Kdysi se prodával hůře, ale dneska by se po něm určitě zaprášilo...moc her nemá status "nejlepší rpg všech dob" : ).A jenom na GOGu je na wishlistu na druhém místě.Snad ho tam někdy vydaj : /. Sakra ta white label mi taky unikla, a taky už nikde není..hned bych jí koupil.
Paul: Odlišnost od Falloutů bude zřejmě v tom, že se P:T prodával podstatně hůře.

Já koupil v ČR krabicovou verzi P:T ještě asi před 3 lety (megahnusný White Label), takže nějaké znovuvydání přece jen možná bylo.
Zábavná hra nemusí být vždycky kdovíjak originální nebo inteligentí a to je myslim i případ BG. Ale platí to i naopak. Mě třeba strašně oslovila hra Harbinger, což je v podstatě nudná a lineární sci-fi diablovka, ale dialogy, příběh a vnitřní monology jednotlivých charakterů byly prostě natolik brilantně napsaný, že ji hraju dodnes. Jinak ale Torment má asi všechno - je zábavnej, originální i inteligentí.
BG... ja nevim proste.Kdyz nebudu pocitat Diablo, tak to byla prvni fantasy hra, co jsem kdy hral. A presto mi prislo, ze vsechno, co v te hre bylo, je klasickym fantasy klise, ktere bych videl uz milionkrat, kdybych se dival. Jediny co na tom muzu ocenit je asi to, ze to patrne nikdo nikdy predtim ty klise tak elegantne neposkladal do jedne hry, nebo co vlastne :) Na te hre kazdopadne nepovazuju za uzasne prakticky nic a to, ze tolik hracu na BG serii slinta, bude asi jedna z veci, ktere nikdy poradne nepochopim :)
Paul: A proč ji tak moc chceš koupit? Nestačí ti hru si zahrát, ale musíš ji i vlastnit? :-) Pro takové zájemce je tu právě ta e-bay a Amazon, hádám.

"spousta lidi rika ze je planescape lepsi nez bg" - jak se to vezme. Zábavnější mi přišla BG série.
Mě hrozně štve, že se ta hra nedá nikde sehnat.Proč jí sakra někdo neznovuvydá? Fallout se furt dokola vydává, mám ho originálně třikrát oba díly, ale PST nic...Score mi uniklo, a orig. nikde není, když pominu Amazon a ceny v řádu 70 a vejš dolarů : /.Nechtěl by někdo tu nudnou hru prodat? : )
Na planescape se v nejblizsi dobe chystam, hry podobne BG a IWD ja muzu, spousta lidi rika ze je planescape lepsi nez bg, jak to vidite vy? (mozna si pozmenim svoji topku, pokud to bude opravdu tak kvalitni hra:)).
Trocha historie... Dle wikipedie nejkritičtější recenze na Planescape Torment (8/10 dává, takže buďte v poho ;-)). Autor hře vyčítá, že hlavní postava nemůže zemřít a rovněž to, že charakter získává příliš mnoho zkušeností za rozhovory. Tahle věta asi leckoho pobaví: "Why waste hours slaying dozens of monsters or carrying out complicated subquests, when you can get ten times as much XP just by talking to a complete stranger for a couple of seconds?" :-)
Já ještě na P:T nebyl připraven ani v těch 15 či 16, když jsem jej rozehrál prvně. Záleží to ovšem na mnoha individuálních faktorech a může to dopadnout mnoha způsoby, i tak jak píše MCZ. Přišlo mi ale dobré na tohle upozornit; lidí, kteří by ve 12 letech "zvládli" P:T, dle mého mnoho nebude.
Ajantis: ještě jedna technická - především ve tvých 12ti letech byl Torment pořád hudbou pár let vzdálené budoucnosti :-).

Každopádně bych to s tím "zkažením" tak černě neviděl - pokud ho hra vyloženě neznechutí. Jasně, že si to třeba neužije naplno, ale o to více zážitků mu zůstane do druhého hraní. Třeba si to znovu zahraje až po nějakých pěti letech a shledá, kolik věcí tam prve přehlédl a nezaznamenal - to může být taky dobrý zážitek (přirovnal bych to k tomu, kdy vidíš nějaký film coby dítě a pak až jako dospělý).
Hlavně si hru neužije jen člověk, co je zvyklý hrát pouze dle deníčku; to samozřejmě nechybí, ale hodně těch zajímavých událostí/rozhovorů si musí objevit víceméně sám.

A doporučuji se soustředit na psychické vlastnosti postavy, od věci možná není ani instalace neof. fix (+ restoration) packů, co do hry nějaké ty rozhovory atd. vracejí.
Havoc: To, zda se ti hra bude líbit nebo ne je v posledku jen tvoje věc. Zbytečné hledat nějaké záruky předem. A zbytečné naznačovat, že měla hra pomalý rozjezd. Mě bavila hnedle od začátku (a to dosti), pročež je to opět individuální. Hraješ na vlastní riziko holt.
Havoc: Připrav se na to, že zezačátku tě asi moc nenadchne. Sám jsem ji hrál už když jsem byl o něco starší než ty a učarovala mi až při druhém dohrání, kdy se mi podařilo opravdu rozplést celý složitý příběh.
Havoc: tu mám taky. Tak před šesti sedmi lety mi ji dal kamarád, co Score náhodou koupil - hodně velká souhra náhod.

Hmm, mám chuť to po čase taky opět rozehrát...
jej při prohledávání bráchovi skříně jsem na Planescape narazil... doufám že je to opravdu tak dobrá hra jak říkate jinak zanevřu nad DH.

P.S. sice to není koupená krabice ale příloha od SCORE ale což...
Na druhú stranu, genius loci ako hráčov charakter je veľmi príťažlivá myšlienka. :)
Falagar: možná proto, že jsi byl tak zabraný do toho sžívání se se světem...
Kdysi jsem videl nejakou 3D prochazku po Sigilu...ktera nebyla tohle. Vubec to nemuzu najit.
Hurčala: ve hře šla AI (scripty) zapnout/vypnout stisknutím jediného tlačítka na hlavním panelu, takže to rozhodně nebyl nedostatek hry.

A ty ostatní, co zmiňuješ (absence zbroje, dalších povolání) považuji já osobně za plus - každý družiník je tak co do výbavy unikátnější, ona povolání jsou vzájemně dobře odlišná a dost propracovaná (ve smyslu speciálních akcí ve hře).
Poprvé jsem se odhodlal hrát Torment v angličtině a je to vážně nádhera. I přes to, jak se překlad vydařil (minimálně do Curstu :-)), jsou původní texty na znatelně vyšší úrovni.

A vůbec, prožívat to všechno zase je něco úžasného, těš se, Triasi, těš se i ty, praktický zmrde! :-)