Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Ještě béčkovější Resident..
Ten pokus o kopírku TloU je fakt zoufalý, přitom stačilo zapracovat na scénáři, víc promakat vztahy postav a bylo by to použitelnější.
Z technického i herního hlediska je to čistě PS3 hra, ovšem vydaná v roce 2015 :-/. I tak ale Residentovsky zábavná.
Hodnocení platí pro celou hru

Pro: pro fandy Residenta použitelná hra

Proti: Slabé, ještě béčovější béčko

-1
  • PC 90
Tak tohle už byla jiná! Tvůrci patrně pochopili, že akční řežba proti vlnám nepřátel v neosobitých koridorech není už dnes na výsluní a pro díl RE2REV vsadili na civilní (chápejte, jako že hrdinové nejsou po zuby ozbrojenou elitou BSAA) příběh a survival feeling.

Note: Komentář se týká hry jako celku - všech epizod.

Graficky se to povedlo, především detaily jako uvěřitelný pohyby protagonistů (ale i jejich zbraně, zašpinění oděvu atp.), osobitě zpracovaný (proměnlivý) prostředí, který má svou atmosféru nebo povedený cutscény.

Likvidace nepřátel má svý kouzlo (prvek náhody opět přítomen), tentokrát dojde i na standardní zombíky, který mi dřív tolik chyběli. Jinak typický hádanky sice nemáme, ale občas je nutno popřemejšlet: hledat klíče nebo itemy, objevit cestu. Tento prvek příjemně prokládá akčnější pasáže a pozitivně se projevuje na rozvážnějším tempu hry.

Příběh je sice opět dělen na (dvě) linie, ale pokud jsem si všiml, lze první dojet komplet Claire a až pak se pustit do Barryho linky - škoda, že jsem to tak neudělal.
Kupodivu i scénář je napsanej hezky a nejen, že dialogy postav dávají smysl, mají štávu, ale i zakončení - teda pokud je jich více, dopadlo to u mě docela trpce v obou liniích a to je mi mnohem bližší, než typický epický rozstřelení monstra velikosti vysokopodlažní budovy rakotometem, jako je v sérii standardem pro "finále").
                 
Partneři (AI) nejsou už tak k ruce jako v RE5, kde opravdu Sheeva dělala první-poslední, ale jelikož nebojují v pravém slova smyslu, nejsou až tak na obtíž (spíš připomínají roli Ashley z RE4). Rozhodně to, že třeba Claire na cestu svítí baterkou Moira mi přišlo takový svěží a neokoukaný.

Nedá mi to ještě nezmínit jmenovitě muziku. Mnoho skvělých skladeb od dvojice Kota Suzuki a Ichiro Komoto, pytel kvalitního materiálu. Moc hezky použitý Mozartovo Requiem. Zatím nejlepší sountrack k RE, co mi prošlo pod rukama!

Takže, proč uznale nepokejvat hlavou a nedát tomu 90%?

Pro: RE univerzum, příběh, postavy, prostředí, muzika, atmosféra

Proti: Nutnost přepínat se do více postav, "minihra" na odemykání truhel

+6
  • PC 75
Hodnoceno jako celek.

RE: Revelations 2 se mi jeví jako poměrně rozporuplné pokračování. Na jednu stranu přináší v celé sérii snad nejlepší (rozuměj, nejméně debilní) příběh, na stranu druhou tvůrci dost okatě vykrádají kde co. Od The Last of Us, přes Alana Wakea až po The Evil Within. Je fakt, že po stránce hratelnosti si to bere to dobré a likvidace roztodivných zmutovaných potvor na těch zhruba 12 hodin zabaví velmi dobře. Jako celek to ovšem působí trochu jako chudý příbuzný zmiňovaných her. Level design není špatný, naopak je docela zábavný, ale prostředí působí šedivě (asi jako 10 let stará hra pro PS3) a i přes atraktivní zasazení docela nezáživně. Že z grafiky vyloženě nepadám na hubu by mi ani nevadilo, kdyby tvůrci nešli na některých místech vyloženě do extrémů a nepoužívali nekvalitní 2D textury jako hranice mapy. Les ve formě otexturované placky jsem viděl naposledy v Colin McCrae Rally.

Je fajn, že hra obsahuje coop, ale nedokážu si moc představit, že bych to kooperativně dokázal hrát a nestihl se se spoluhráčem pohádat o hratelný charakter. Zatímco za hlavní postavy musí být hraní zábavné, do sidekicků, kteří neumí bojovat a nemají kdovíjak nápadité spešl skills, jsem se přepínal, jen když jsem musel. Střídání postav je v singlu fajn oživení, v mulťáku - kdybych měl celou dobu hrát za non-lethal charakter, kterej nic extra zajímavého neumí a ani jednou si nevystřelil, tak bych se po chvíli asi ukousal nudou. V singlu je zase naopak problém, že ta postava, kterou ovládá AI, je naprosto nepoužitelná. AI nestřílí, nehledá skryté itemy, neupozorňuje mě na nepřátele, nečistí mi cestu dál. Vlastně vůbec nic, k čemu je určena. Jen tupě čumí a čeká, až si hráč všechno obhlédne a vykydlí sám. K dobru ji ovšem musím přičíst, že se alespoň nezasekává a netrpí sebevražednými tendencemi.

Hrát to tedy nebo nehrát? Inu, pokud hráč očekává klasickou lehce hororovou řežbu s béčkovým příběhem, zklamán myslím nebude. Tvůrci hru dost poameričtili, hra je civilnější a už to není tak mongoloidně retardované a přestylizované. To já osobně určitě vítám, ale je možné, že to zarytého fandu série úplně nepotěší. Nicméně se to hraje mnohem příjemněji než předchozí díl a pokud překousnete zastaralý vizuál, tak to i svižně běží. Coop hodnotit nebudu, páč jsem ho nehrál, ale za sebe můžu říct, že bych to vzhledem k nevyvážené užitečnosti postav kooperativně ani hrát nechtěl.

Pro: hratelnost, solidní příběh a postavy, atraktivní námět, místy atmosféra, příjemné ovládání, technicky zábavný design

Proti: graficky nenápaditý design (a často odfláklá grafika i jako taková), šedivé prostředí, až moc okatě to vykrádá jiné tituly, AI, jedno stupidní QTE ve 3. epizodě rapidně ovlivní konec hry

+11
  • PC 75
Jako velký fanoušek této série jsem se na Revelations 2 velmi těšil.
Již na začátku první epizody mě ale trošku vystrašilo to slabé grafické zpracování, které působí zastarale a hlavně nepropracovaně. Lokace na tom nejsou o moc lépe. Jsou nudné, šedivé a takové prázdné. Dalším nemilým překvapením je umělá inteligence. Nepřátelé jsou pomalí, hloupý a často narážejí do stěn, což trošku ničí atmosféru.

Hra je rozkouskována do čtyř epizod, na konci každé epizody dojde k nějakému šokujícímu zvratu, který vás má navnadit na hraní další epizody. Během hraní se vždy jednu část epizody hraje za Claire a Moiru a tu druhou za Barryho a Natalii.
Dalším zajímavým prvkem je možnost, mezi oběma postavami libovolně přepínat. Každá postava má své plusy a mínusy. Zatímco Claire s Barrym jsou odvážní profíci, co se nebojí použít zbraň. Moira vám zase může baterkou osvětlit skryté předměty a Natalia dokonce dokáže i přes zeď vycítit nepřítele. Ve hře se navíc nachází pasáže, ve kterých je využití obou postav nutností.

Co mě mile překvapilo byla atmosféra, nedá se sice říct, že by byl Resident Evil: Revelations 2 čistokrevný horor, je zde ale několik momentů, které dokáží hráče znepokojit. Nábojů zde navíc, (vyzhledem k počtu nepřátel) není tolik a tak se mi několikrát za hru stalo, že jsem měl skutečně strach o přežití.
Ve hře je ale také možnost využití Stealth postupu, místo toho abyste do nepřítele vystříleli celý zásobní, se k němu potichu připletete zezadu a zabijete ho nožem. Jako fanda série mě také potěšil návrat Claire Redfieldové z dvojky a Barryho Burtona z jedničky. Celkově mi tedy z první epizody převažují pocity pozitivní. I přes několik nepěkných chyb je první epizoda Resident Evil: Revelations 2 poměrně zábavná akční střílečka s hororovými prvky, která nenadchne ani neurazí.

Pro: Zábavnost, hororové prvky, možnost přepínat mezi postavami, hudba, návrat starých známých.

Proti: Grafika, nezajímavé lokace, umělá inteligence.

+10
  • PC --
Capcom nedokázal zvrátit uvadající trend kdysi slavné značky. Počínaje pátým dílem to jde s celou sérií hodně rychle z kopce a dnes už asi nikdo nevěří, že se situace nějak změní.

REV2 se snaží přinést atmosféru a hratelnost prvních dílů, to se mu ale nedaří ani za zmutované prase. Stavba levelů je více než primitivní, spolu s nízkou kvalitou textur a detailů vůbec vytváří pocit, že hraju 10 let starou vykopávku. Na postavy se ještě dívat dá, ale to ostatní je naprostá tragédie. Interiéry jsou prázdné, nezajímavé. Exteriéry na tom jsou ještě hůře. Capcomu už navíc došly nápady, takže vykrádá hry jako Alan Wake, The Last of Us, Left 4 Dead nebo Silent Hill. Provedení? Příšerné.

Pokud navíc hraju singleplayer, je dalším hřebíčkem do rakve prakticky nulová AI. Braly mě mdloby v situaci, kdy Claire s Neilem jen tak koukali s kvérama v ruce, kterak zmutovaný pes ožírá obličej Moiře s páčidlem. Celé to přepínání postav je stejně dost nešťastné, protože postava kterou neovládám, nedělá prakticky nic, k čemu je určena. Tj. Claire nedokáže bojovat a Moira nedokáže hledat věci a otevírat truhly. U Barryho a Natalie je rozdíl v (ne)použitelnosti ještě větší.

Epizodické vydávání u hry jako je tato není krokem vedle, to je skok do propasti. Tohle přece není nějaká čízy adventura, kua! A ten příběh, to je co za bejkovinu? To má být nějaká reality show? Končím někde ve třetí epizodě, už tak mě to stálo více přemáhání, než kolik by si hra zasloužila.
+10