Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Fritol (04.08.2020 20:38): Tohle je tak zjednodušující, až to skoro bolí. Nemusíš snad redefinovat žánr, aby se tvoje hra prodávala. A oni už dokonce nějakou úspěšnou vydali, aniž by investovali do marketingu, takže rozhodně mají s čím srovnávat.
@Bellerofontes (04.08.2020 20:35): V rozhovoru ať si říkají co chtějí, z gameplayu je snad zřejmé, že je to obyčejná 3D hororová adventura. Pro mě je to všechno walking sim, ať už se to jmenuje Outlast, Amnesia, Those Who Remain nebo Someday You'll Return. Důležité prostě je, že zde jsou alternativy. Kvalitnější alternativy. A když se tě někdo zeptá na dobrou hru v tomhle stylu, tak asi nikoho nenapadne Someday jako první. To je ta příčina neúspěchu.

Ta hra je prostě tuctová. Tuctová hra mezi obrovskou konkurencí.
Z čeho jste nabyli takových dojmů? Nikdo se tam nehroutil, nikdo tam nikoho neproklínal, nikdo neobviňoval koronu nebo BLM z nízkých prodejů. Takhle vypadá ještě velice mírné a přiznané zklamání nad releasem.

@Fritol (04.08.2020 18:51): A jaké alternativy máš na mysli? V rozhovoru zazní, že se o walking simulator nejedná.
@jarek.p (04.08.2020 20:13): Inými slovami, nechceš čítať názory, ktoré nie sú pozitívne. Pozri, nikto ťa nenúti na svoje názory alebo kritiku reagovať. Samozrejme, ak chceš reagovať tak reaguj, kľudne argumentuj, predkladaj nápady. Na to tu tá diskusia je, ale očakávať od strany s ktorou nesúhlasím autocenzúru je nezmysel.
Já doufám, že jsou tu i jiní, rozumnější moderátoři. Tahle hra není tak špatná, aby si vysloužila v diskuzi příspěvky, jaké jsme tu my tři předvedli.
Prosba zamítnuta, diskuze se týká hry. Jen ať má každý šanci si nezaujatě posoudit tvé argumenty.
Ale touto debatou jsme se asi dostali jinam, než by bylo záhodno. Proto prosím moderátory o promazání o zbytečné příspěvky.
@jarek.p (04.08.2020 19:44): Na to ti odpovím opět to samé. Jaktože neřekneš Samarielovi, že je zaujatý? On to očividně taky nehrál, ale chválit na základě článků a letsplayů je v pohodě, ale kritizovat na základě článků a letsplayů už se nesmí. Myslím, že si tuhle kovnerzaci o zaujatosti můžeme ušetřit, neboť právě jen potvrzuješ, co jsem řekl.
@jarek.p (04.08.2020 19:34): Zajímavé, že jsi tohle neodpověděl Samarielovi :))

@Tulareanus (04.08.2020 19:35): To je jen to otravné české "vlastenectví". Jako já českým vývojářům taky přeju úspěch, ale tady to slepé oslavování všeho je směšné. I česká hra může být prostě špatné, whoa...

Zajímavé, že třeba tady Eastshade má víc steam hodnocení, lepší uživatelské hodnocení a lepší recenze a prostě od pohledu je to mnohem zajímavější hra a má zde krásná tři hodnocení. Čím to asi bude? Pak se tu snažte tvářit, že nejste zaujatí...
@Fritol (04.08.2020 18:51): +9999 :)

Stačí si vziať do úvahy, koľko podobných hier máme pridaných na dh a koľko ich existuje na steame a väčšina z nich fakt nijak nevyčnieva a hlavne koľko majú hodnotení. :)
@Samariel (04.08.2020 17:19): Vždyť má recht. Ta hra je prostě průměrná, nezajímavá, existuje milion alternativ a zachranilo by je leda to, kdyby s ní přišli tak v roce 2015-16, kdy tyhle walking simulatory měly největší popularitu. Výmluvy na warez a cokoliv jiného je pouhé ňuňu. Neexistoval jediný důvod, aby se zrovna o téhle hře začalo šířit "word of mouth".

A kdyby to nebylo české, tak to nikoho nezajímá ani tady tho.
@Bursoft (04.08.2020 10:25): Mohli, ale aby mala hra ideálne tempo, ideálne by sa musela vysekať tak polovica a s tým by testing veľa nepomohol :) Plus sú tam aj iné problematické aspekty, kde patrí aj nefukčný stealth a to by už museli kompletne prerábať a nalievať do toho ďalšie financie...
@M.a.t.t. (04.08.2020 10:20): Vždyť přece kvůli testingu by se délka nebo nějaké mechaniky mohly upravit. Neříkám, že kvůli covidu to dopadlo, jak to dopadlo, ale částečně tu argumentaci chápu.

Samotnou hru jsem nehrál, ale ze zdejších i dalších názorů mi je jasný, že to není až taková pecka, aby se to dobře prodávalo.
@Bursoft (04.08.2020 09:20): Nemyslím, si, že hlavný problém je v tom, že neprebehol ideálny testing kvôli koronavírusu. A aj odhliadnuc od toho, samotným tvorcom malo jednoznačne dôjsť, že keď robia takto ladenú príbehovú hru, podobná dĺžka bude skôr na škodu veci. O to viac, že hráč je nútený dookola opakovať vybrané činnosti, neustále navštevuje lokalitu starého bunkra (z príbehového hľadiska jeto pritom zbytočné), či si vytvárať elixíry, čo je spestrenie, ktoré skôr zdržuje...

Hra je celkovo nevyladená a nekonzistentná z pohľadu požiadaviek na samotného hráča a vzhľadom k tomu, že tvorcovia sa rozhodli pre žáner, do ktorého fušuje skoro každý, nie je vlastne až takým prekvapením, že medzi konkurenciou zapadli. To nie je problém koronavírusu, BLM, či pirátskych kópií. Ak by bol titul skutočne kvalitný a cenovka by bola nastavená rozumnejšie, predával by i sám. Tých pár domácich recenzií, ktoré trochu nadhodnocujú z úcty k českému štúdiu, ktoré tvoria iba dvaja ľudia a kvôli domácim reáliám im logicky nemohlo pomôcť, keďže vo zvyšku sveta je ich dielo vnímané ako polotovar... bohužiaľ.

Taktiež ma mrzí, že to pre nich takto dopadlo, pretože snahu im nemôže nikto upierať. V prvom rade by sa však mali pozerať sami na seba a skúsiť reálne zanalyzovať, prečo ich dielo neuspelo, miesto kopania na všetko okolo seba.
No jako BLM a 92% pirátských verzí je hodně wtf, zajímalo by mě, jak na to číslo přišel (z nějakých predikcí nebo modelů podobných her, které se prodávají za stejnou cenu?). Kdyby řekl 30 x 70%, tak by mi to přišlo reálnější. BLM začal být problém až dlouho po releasu.

Každopádně s tím covidem tomu asi rozumím, však tam říkal, proč to vyšlo, jak to vyšlo. Pokud 5 let děláš nějakou hru, už v tom nevidíš ty problémy, co hráči a proper testing nemohl zorganizovat kvůli karanténě.

Nicméně je to smutný příběh. Byl jsem tehdy v Brně na prezentaci asi půl roku před releasem a bylo z nich vidět nadšení a teď ve Vortexu seděl jak hromádka neštěstí. Možná tu hru ještě zařadím do výzvy, tak ji koupím, i když jsem to původně neměl v plánu..
@Red (04.08.2020 02:07): zmiňoval se, že vědí pouze o balíku 50 klíčů, ze kterého došlo k leaku, ale konkrétní osobu asi nemá.

před shlédnutím jsem měl chuť si to koupit a to i za cenu 30€, která je podle mě dost vysoká. jenže autor, místo toho, aby si udělal PR, zvolil druhou cestu a začal šlapat kolem sebe.
@jarek.p (04.08.2020 00:26):
1)Na oficiálních stránkách je uvedeno, že hra bude na GOG, v rozhovoru po 3 měsících (?) po vydání se dozvím, že se nevyplatí hru dávat na GOG.
2)Hru upravují po vydání a v rozhovorech pořád plánují další velký věci typu český dabing či další konec. Případný zájemce neví jestli tedy dostává konečný produkt. A přitom říkají, že všechno záleží na financích a možná nic takového nebude. I u AAA hry bych prostě s hraním počkal. Tohle si může dovolit někdo, kdo už má hru už zaplacenou (Kickstarter nebo exkuzivita)
3)Odstraňují pasáže na základě lets play videí hotové verze na místo na základě předchozího testování. Přitom dají prvotní verzi někomu kdo ji leakne. Možná by ty případné možná někdy peníze měli spíš dát do soudního řízení:)
4)To, že kombinace náročných puzzlů a frustrujících akčních stealth pasáží je dost niche a pro casual hráče nepřitažlivá varianta by jim řekl každý, kdo hry hraje. Možnost nastavit si jak mají být těžký hádanky/akční pasáže není nic nového (viz Silent Hill), pokud ovšem nechcete být tím, co má prodeje na háku a chce držet svůj autorský záměr. Tuto variantu rozhovor o masivních cuts dost podrývá.
5)Ufon zdůvodnění proč hra neuspěla a utěšování, že má i jiné aktivity. Tohle do rozhovoru pro veřejnost nepatří, i kdyby tomu tvůrce věřil. Nepůsobí to dobře, stejně jako utěšování, jaký má další aktivity. A když už žehrá nad koronavirem a BLM, měl by mít nějaký data ohledně vydání jiných her. On by měl hru prodat, ukazovat v čem je hra unikátní a buď stát za svým autorským záměrem anebo adresovat reálné problémy a vypíchnout ponaučení, nabízí se otázky jako proč hru vydali v tom stavu jakém vydali v čase kdy ji vydali.

Celé to na mě působí jako ukázka chaotického řízení a PR.
@Garret (03.08.2020 22:12): Jo, já to komentoval ještě předtím, než jsem si to poslechl. No oni mají na vlastních stránkách Where can we buy the game? Steam and GOG is secured. The rest will be announced , na GOGu se s tím počítalo odkaz. Jako kdybych to byl věděl, tak mám už nakoupenou tu xzone edici. A chvíli předtím říkal, jak je dlouho živili prodeje Julia na GOGu? Kde jsem ji objevil třeba právě nakoupil i já bez jakýkoliv znalosti, že je to hra od českého studia a moc se mi líbila)

Z toho rozhovoru si docela dobře domýšlím v čem byl/je asi zakopaný pes.
@Red (03.08.2020 20:59): o GOG verzi se tam zmiňuje - nevyplatí se jim, protože prodeje jsou marginální a co jsem tak pochopil, narážel na GOG verze na pirátských serverech.

na jednu stranu je to smutný, ale zmiňovat BLM, Brexit nebo Coronu jako možné příčiny neúspěchu mi nepřijde úplně košér. ten poměr pirátských verzí vzal kde? 98:2 ve prospěch pirátských... jako jo, nějakej rádoby novinář jim to leaknul, ale neprodala by se kvalitní a zábavná hra sama? jak zmiňuje, udělali hodně změn v gameplayi až po vydání, protože některé pasáže byly nudné a mechaniky zdlouhavé. to je samo o sobě dost velký problém - kolik hráčů se vrátí zpět a bude to zkoušet znova?
Vyšel patch 1.3, který mimojiné přidává jeden vedlejší úkol, který zpracovává příběh jedné z postav, která vám na začátku hry napíše SMS (Lojza). A také zjednodušuje a zpřehledňuje poslední únikovou sekvenci, která je hráči dost nenáviděná. Tady ale nevím, kterou má na mysli, jestli tu s tím, jak sedí u ohně ty děti noci a okolo hráče je plno ohně a kouře a je třeba se rychle zorientovat, přeběhnout několik říms, atd. nebo jestli je myšlena nějaká jiná v jednom z konců hry, kterého jsem ovšem nedosáhla.
@DEU (17.06.2020 11:57): Tak ono se podle mě dost ale proměnilo i samotné dabingové herectví, jak si žádá doba a filmy, které se dnes produkují.

@M.a.t.t. (17.06.2020 14:50): Tak Vietcong se pro začátek může pyšnit tím, že na rozdíl od Mafie má lepší zvuk. U obou her je ovšem zvolen o dost jiný přístup dabingu, málokterý dabér v ČR mívá možnost vytvořit nějakou postavu od začátku, tady předpokládám, že by se dabovalo už na hotovou angličtinu. Tenhle přístup je prostě slyšet, ty rozdíly. Proto bych třeba vůbec Vietcong nezmiňovala, protože hry si už pěknou řádku let žádají jiný způsob namlouvání, a zde o to víc, zde musí být vše vážné, žádná nadsázka, nic nadneseně, zato hezky soustředěné.
@DEU (17.06.2020 11:57): Pokiaľ by sa dabing hry podaril, tak ako dabing Vietcongu, nie som si istý, či by to bola z dnešného pohľadu nejaká výhra. Vtedy to možno dostačovalo, no profidabing je dnes niekde inde. To isté sa dá povedať aj o Mafii (a nie, nehovorím o výbere hlasov, ale o dabingu ako takom a jeho technickej kvalite).
@Brasikona (15.06.2020 18:41): Určitě máme i dnes schopné herce a dabéry. Například ty, kteří namluvili první či druhou Mafii nebo Vietcong, dále například dabéry, kteří namluvili Stargate: SG1 a Stargate: Atlantis a další. Bohužel se ale nemohu ubránit dojmu, že dřívější dabéři byli kvalitnější než ti dnešní. Jsou hlasy, které jsou nenahraditelné, například František Filipovský a dabing Funese nebo Stanislav Fišer a jeho nezaměnitelný pisklavý chraplák, dále Vladimír Brabec a jeho dabing Seana Conneryho. On má každý dabér určeného svého herce a obvykle s úmrtím jednoho z dvojice daber-herec po čase umírá i ten druhý. Každopádně pokud by se dabing hry povedl podobně jako dabing prvních dvou Mafií nebo právě Vietcongu, byla by to paráda. I když styl mluvy určitě bude muset být měkčí než tehdy, dnešní politicky korektní doba si to žádá... A ona je jistotou měkčí úrovně dabingu i hra samotná jako méně násilný žánr.
@DEU (15.06.2020 17:21): Ne všude, schopné herce, ba přímo výborné, máme pořád, máme i schopné tvůrce, jen jsou tací, kteří to "kazí" ostatním. Což někdy komplikují ještě zadavatelé a podmínky... Ale současnou úroveň já osobně shledávám jako dobrou, i když by samozřejmě mohla být lepší. Uvidíme, jak se projeví nástup Netflixu, zda se něco změní celkově.
Škoda, že neudělali pořádné testovaní a tyto nedostatky neodstranili už před vydáním hry. A teď nemluvím jen o technických chybách, ale spíš co se týká obsahu.
Jsem hodně zvědavá, až k tomu sednu po zkouškovém, jaké to pro mě bude, když ta hra prochází tolika změnami. Ale věřím, že ji to značně vylepší a těším se.
@Seeker (11.06.2020 07:58): Jj, pořád hru vyvíjí. Já jsem ji odehrál ještě bez těch razantních změn (aspoň myslím), do té doby byly jen základní opravy. Ale počítám s tím, že se ještě v budoucnu ke hře jednou vrátím. Minimálně dohledat chybějící věci (nebyl jsem u jedné pamětihodnosti hned na začátku a jestli se nepletu, tak mi třeba chybí ještě jedna informační tabule).
@DEU (11.06.2020 04:18): Za mě, "reálný" svět je fajn i se svým obsahem, ale jak se začne přecházet do "alternativního" světa, je to horší. Určitě je to velice slušné dílo - ať už po stránce příběhu, grafiky, thrilleru i drama. Jen se pak bohužel dostaly do popředí herní mechaniky, které by v menším množství až tak nevadily, ale v tomto případě to dost sráží.
@DEU (11.06.2020 04:18): Autoři se hře prý neustále věnují i po vydání a vycházejí patche. Na poslední část hry si stěžují snad všichny, tak třeba se dočkáme velkého updatu, co by mohl ten konec poupravit. Asi ještě s hraním počkám. Uvidíme, s čím autoři přijdou.
Je fajn, že tomu zatím nikdo nedal trollící 0% hodnocení. Devadesátková hra to podle mě není, i když být mohla. Sráží ji ale výrazně poslední čtvrtina příběhu. Ve chvíli, kdy se svět začne rozpadat se úplně vytratí předešlá atmosféra malebné česko-moravské krajiny a nekonečné chození skrz bunkr a kamenné ruiny mě osobně dost vadily a už jsem se modlil za konec hry. Na druhou stranu se dal čekat posun směrem k horšímu - přece jen jde o hru s prvky hororu, ale autoři podle mě mohli hru vést trochu jinak. Když se na to ale podívám s odstupem, je to hodně slušný psychologický snímek s prvky hororu, thrilleru, drama, který by někdo mohl jednou zfilmovat. A nejlépe bez jakýchkoliv odlišností. Nebo z toho udělat seriál. Potenciál tu rozhodně je. Těch 7-8/10 je asi správných.
Ještě bych přidal jeden text, od lobo.wz ; pokud máte zájem, čtěte nejdřív předchozí příspěvek

Myslím, že Stella jasně píše v deníku, že varianty jsou obě, že už může bydlet jen u Alexe nebo otce, Alex ji pošle do háje (pořád mi nepřijde ta jejich interakce moc smysluplná, ale možná prostě "tys věděl, že potřebuju pomoc, proto ses mi vyhýbal"), pak píše, že už jí zbývá jen otec. A pak že se jde zabít.

Myslím, že je ložený, že všechno už se dávno stalo, že Daniel to moc dobře, už i ví, že Stella je mrtvá, dost se mi i zdá, že ten pohřeb (co se tu dost zmiňuje jako teorie, že hra je o Danielově cestě na něj) už proběhl dříve. Daniel tam i uhrabává před koncem její hrob, což podle mě je vzpomínka na pohřeb ex post.

Nemyslím si ani, že ty postavy jsou nutně někdo konkrétní - právě Eleanora má rysy Niny, ale také Stelly. Někdo tu psal, že má stejné oblečení jako Stella v dobrém konci, což zní taky jako hint, ale mnohem spíš říká "chtěla jsem mít dítě, přišla jsem o něj, nebyla to moje volba". Doslovně jsem to bral spíš jako hint na Stellin potrat (který ale odhalení deníku na konci nepotvrdilo, spíš naopak), ale je to dost možná jen konstatování jejího utnutého života (tím, že Stelle Daniel odmítl poslední možnost, kterou sama viděla, nikdy nemohla dospět a mít vlastní děti?). O Nině jako takové jsem žádný drsný konec nezaznamenal, ale třeba tam taky někde je :)

Ve zkratce ani není pochyb, že tohle není realita, tedy ano, určitě se vše děje uvnitř Danielovy mysli a vše jsou jeho pomotané vzpomínky, které musí obnažit a propojit, aby si přiznal svoji vinu a došel nějakého vykoupení; otázka - nejspíš záměrně bez jasné odpovědi a vlastně zdaleka ne tak podstatná - je, co je ten framework, který tohle způsobil?

1) Daniel umřel/umírá a je v očistci - ale kdy umřel? V průběhu pátrání? Nedává smysl vzhledem k tomu, že hra postuluje, že srdce jsou vzpomínky, takže dle mého určitě až poté. Poté? Jak moc? Našel Stellin deník relativně brzy poté, pochopil, co se stalo, zabil se/zbláznil se? Prožil celý život a nedokázal se s tím vyrovnat, ale stejně ho dohnala jeho nepřiznaná vina i roky poté na smrtelné posteli? Tohle na mě funguje nejvíc, ale že bych si to přál jako vysvětlení neznamená, že je nejlogičtější :)

2) Danielovi je úzko, že má jet na pohřeb (přijde mi trochu přízemní interpretace, podle mě spíš jsou tu motivy pohřby z logického důvodu, co se stalo, nikoliv co se právě děje)

3) Daniel se zbláznil a sedí v blázinci (tady by bylo hezké, že jen pochopení reality a přijetí viny by mu pomohlo znovu vnímat svět normálně, ale naprostá absence jakýchkoliv náznaků tuhle teorii popírá)

4) Danielovi se zdá sen a hledá cestu dál normálním životem - zní jako rozumná varianta, ale v důsledku narativ "bylo mi úzko, zdál se mi těžkej sen, už se mám zase rád" mi osobně jako katarze nefunguje.

5) Narveme tam úplně všechno - Daniel jede na pohřeb, tam se chová jako kretén, obviňuje Idu, ta mu vrazí Stellin deník do ksichtu, Daniel si ho přečte, zdrcenej jede autem z pohřbu, naboří prase, je v komatu :)
Nevím, jestli sledujete debatu na Steamu, ale dovolil bych si sem vložit text od Raywhispera:

Stella nebyla těhotná. Nemoc o které mluví je autoimunitní onemocnění, nejspíše sklerodermie nebo nějaký jiný kmen tohoto onemocnění.

V deníku zmiňuje Sclerodermo-cosi, tedy nějakou nemoc ze skupiny Scleroderma. Sklerodermie konkrétně se může projevit také tmavnutím kůže, což vysvětluje ten tmavý hnus který ve hře léčí Daniel lektvarem.

Vysvětlení co se stalo Stelle je trochu komplikovanější. Nerada o své chorobě mluvila, Daniel o chorobě nevěděl vůbec, proto v kombinaci s jeho nedůvěrou ženám Stelle prostě nevěřil, myslel si že se stále jen vymlouvá a čím dál více ji nenáviděl, stejně jako svou ženu, která ho neustále podváděla.

Stella bohužel nelhala, když se Daniel a Ida rozvedli, Daniel ji nenáviděl o to víc, její matka se dala dohromady s novým přítelem, který Stellu emocionálně vydíral a pod stále větším tlakem se na ní snažil vymanit sex (např - "budeš hodná holčička nebo půjdeš z domu"), její matka o tom věděla ale protože byl přítel bohatý, nezasáhla.

Alex, její přítel, byl moc mladý na to aby si uvědomoval vážnost situace, navíc mu Stella nikdy neřekla všechno a když to udělala už bylo pozdě aby to vstřebal a místo pochopení ji od sebe odehnal a také opustil.

Tedy opuštěná Stella, s vážnou chorobou, bez přátel, bez peněz, s otcem který ji nenávidí a nechce vzít k sobě, s matkou, která žije s pedofilem a vrátit se k ní by znamenalo nechat se znásilňovat nebo jít na ulici, skončí všechno sebevraždou.

K tomu s kým chce Stella bydlet - také jsem si nejprve myslel že jde o Alexe, ale tak to není, z dalších záýpisků je jasné že chtěla bydlet s tátou, ale bála se mu říct proč (pedofil u Idy doma) a také o své chorobě.

K vedlejším postavám, ale tady už to mám méně podložené fakty a spíš odhaduji:

Dívka z bažin je Danovo svědomí. vypadá jako Stella, jen s černými vlasy a tmavšíma očima, má její šaty a nutí ho vzpomínat na věci, na které vzpomínat nechce.

Stará žena, dle mě se jemnuje Jiřina, je danův rozum. Pragmaticky ho vede dál, neříká co je dobréí, co je špatné, jen že se s tím musí vypořádat. Nikoliv jak, ale vždy nastíní možnosti.

Eleanora je zosobnění Danovy lásky. V deníku vidíme, že Dan trávil hodně času s Ninou a víme že s ní dost často spal když byly děti na bojovkách nebo jiných táborových hrách. Zahýbal s ní manželce (která sama mu byla nevěrná takže ruka ruku myje). V deníku se také Stella upsala a nejdřív jí dala jméno Eleanora. Nejspíš se spletla ale Dan si to pamatuje a podle toho přizpůsobil jméno téhle postavy.

Lea je vzpomínka na malou Stellu. Před požárem v táboře, kdy jí říkal panenko a měli spolu ještě zdravý vztah otce a dcery. Možná zosobnění všeho dobrého, co v tom vztahu Dan našel.

Bestie, maniak, obluda, jakkoliv si ho nazvete, je Danův vlastní hněv. Nenávist vůči s Stelle, Idě a ženám obecně.

Pavoučí stvůra, pavoučí děti, pasti, srdce, to všechno je Danův pocit viny. Z toho co se stalo Stelle, z požáru, z toho jak se choval k ostatním atd.

Často ve hře vidíme, že se Bestie a Pavouci mlátí mezi sebou. Je to proto, že Dan pocit viny často zaháněl dlaším a dalším vztekem.

Nemyslím, že je dan mrtvý, myslím že celá hra se odehrává v jeho mysli. Konce tomu odpovídají.

Můžeme restartovat hodiny a hrát znovu, dokud Dan nepřijde na to co se vlastně stalo a jak z toho ven.

Můžeme hodiny rozbít, což znamená sebevražda. Tady vidíme pavoučí stvůru, jak Dana dohání a on rozbije hodiny aby se jí zbavil. Tedy sebevražda aby se zbavil pocitu viny.

Pokud dan místo toho aby se snažil svoje problémy vyřešit je prostě zničí (místo očištění srdcí je dál probodne), stane se Bestií. To je další z konců a tady sobecky Dan spálí mosty, všechny a hlavně Stellu zavrhne a pokračuje dál v sobeckém životě.

V nejlepším konci uvidíme vzpomínku jak se Stellou hraje karty. Tenhle konec je smíření, tedy poslední z fází smutku. Daniel odpustí sám sobě a jde dál a je ochotný vzpomínat na momenty, kdy byl na Stellu pyšný ("Hraješ dobře"). Protože sám sobě odpustil, pavouk neshodí hráče dolů k hodinám, protože ho vina už vůbec nepronásleduje.
@Pluto (10.06.2020 13:12): U mna sa ceni hlavne ta myslienka, ze ich to vobec napadlo a je to fajn :) ako vravim, sama osobne som nehrala tuto hru ale uz na zaciatku mi ten Daniel tiez neprisiel sympaticky :)
@Kejtee (10.06.2020 13:05): Tak taky skončil můj první pokus o dohrání hry. Zajímalo mě, jak si tvůrci poradí s "uzavřeností" otevřeného prostoru. A navíc jsem si tím vnitřně vyjádřil, že už tehdy se mi Daniel hnusil :-)
Sama som tu hru nehrala. Iba som videla zaciatok na youtube. Dost ma ale pobavilo to, ze ked pridete hned na zaciatku do lesa, vystupite z auta a nevydate sa dopredu ale otocite sa a pojdete tam odkial ste prisli,tak Daniel prehodi poznamku,ze kasle na to,ide domov a hra konci :))