Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Pravda je, že hru nestihli dokončit a občas je to vidět... Ale prostě ta atmosféra.. Ta člověka umí naprosto chytit. Ať už je to kvůli tomu, že se částečně zakládá na pravdě, nebo dokonalému znázornění ponurosti zóny. Grafika je taky velice silnou stránkou hry. V podstatě hru vyzdvihují jen tyto 2 faktory. Atmosféra a grafika. Ostatní je dost nedoladěné. Ale ač je neduhů hodně, tyto 2 věci to prostě dokáží tak krásně překrýt, že jsem míň než 90% nemohl dát.
Dojem kazí pouze to, že buď jsou v zóně veškeré zbraně silné asi jako lví pšouk nebo nepřátelé mají přehnaně mnoho životů a nejdou ,,srozumitelně" zabít. Ve hře se taky nachází mnoho bugů a mnoho věcí není dodělaných.

Jinak dost názorově souhlasím s uživatelem WALOME. Ty špatný stránky vystihl dobře. Zóna nežije tak jak se tvůrci snažili předstírat. Nikdo nikam nechodí. Jen stojí jako sochy. Nikdy nikomu nedojde munice. Nikdy nenajdete mutanta na neobvyklích místech. Krom jedné invaze mutantů v armádních skladištích. Ta je náhodná a opravdu ohromující... Ale ač s tím vším souhlasím. Nic nemění na mém hodnocení. Hra mě defakto poznamenala na celý život. Po poravdě řečeno nevím čím. Ale je to tak. A to proto si zaslouží kvalitní ohodnocení.

Pro: grafika, příběh, ATMOSFÉRA

Proti: neúčinnost zbraní, nedodělané, mnoho bugů

+11
  • PC 75
S.T.A.L.K.E.R. je hra, kterou jsem netrpělivě očekával a jak to jen šlo, okamžitě instaloval. Těšil jsem se na volný svět, kopu misí a jednoho stalkra, samotáře, který jde nadobro zastavit katastrofu, která se udála v Černobylu a chod dějin se touto hrou krapet změnil.

Nicméně jsem neváhal a okamžitě hru spustil. Ze začátku mě vcelku bavila. Místa zamořené radiací a ponurý svět dělal ze hry naprosto brutálně vyvedený atmosferický nářez, který dokonal Saša na kytaru skoro v každý vesnici. Také příběhově mě bavila, ale to až do osudné chvíle, dokud jsem nedorazil do Pripjatě. A že to cesta za příběhem byla skutečně náročná.

Nevím, nechci z toho ukrajinský tým nijak srážet, ale ty roky vývoje na hře zanechali celou řadu naprosto brutálních chyb a bugů, které mě ve hře strašně, ale naprosto příšerně rozčilovali.

Není spoiler, když řeknu, že jednu misi jsem musel hrát dvakrát, když jsem k dané věci přišel a člověk, se kterým jsem musel promluvit se mi zasek v půli cesty a nemohl jsem se k němu přes mříže dostat. A věřte mi, že ta cesta nebyla nijak jednoduchá. Vlastně jako jakákoliv jiná cesta za cílem, která v tomto případě byla potřeba splnit. A takhle se mně to nestalo poprvý. Nehledě na to, že se ve hře pořád jenom chodí. Z bodu A do bodu B klidně i půl hodiny, hodinu.

Kolikrát jsem si i řikal, že se na tu hru, upřímně vykašlu. Neměl jsem na to nervy pořád chodit z bodu A do bodu B přes tisíc obnovených nepřátel, který jsem na daném místě snad tisíckrát rozstřílel (postupem času už jsem mapy jenom probíhal)) a po opětovném načtení mapy se mi tam zase váleli s kulometem v ruce.

Každopádně to vyhrála neskutečně hutná atmosféra a fakt, že jsem si příběh opravdu užíval. Příchod do Pripjatě a výsledný jaderný reaktor byl totiž vrchol celé hry a já jsem byl ve výsledku skutečně rád, že jsem na konec došel. A to i přesto, že moje cesta obsahovala tisíc loadingů, protože jsem prostě nebyl schopný kvůli nějakému bugu jít dál. A že jsem měl kolikrát opravdu rozhodnuto, že na hru kašlu.

Ve výsledku mě ale hra zklamala. Atmosféra se snažila, ale ty roky vývoje mohli dopadnout krapet líp.

Pro: neskutečně depresivní atmosféra, fantastické prostředí a zajímavý RPG systém

Proti: chvílemi neskutečně těžké, respawnování nepřátel a tuna naprosto příšerných bugů

+6 +7 −1
  • PC 80
Stalker byl původně román od bratrů Strugackij, v roce 1979 byl promítán dokonalý film od Andreje Tarkovskijho, který posadil i Americké publikum s otevřenými ústy na zem a sklidil neuvěřitelně pozitivní ohlas(nekoukejte na něj, není určen pro konzumního diváka zvyklý na rychlokvašky). V roce 2007 vyšla hra Stalker, která se snaží čerpat z atmosféry románu i filmu, avšak co je nutné zmínit vše bere velmi specifickým způsobem po svém. Hra se mi hlavně líbila svou atmosférou.

Pro: atmosféra, grafika

Proti: nahrávání mezi lokacemi

-4 +9 −13
  • PC 90
Čo k tejto legendárnej strieľačke ešte písať?

Čo ma na tejto hre najviac zaujalo, hneď, ako som spustil hru, bola atmosféra. Tak hutnú a silnú postapokaliptickú atmosféru som vnímal naposledy u RPGčka Fallout 2. Stalkera ja osobne považujem za pokračovateľa druhého Falloutu (Bethesdovský Fallout 3 nie je Fallout) už len preto, že je mu jednoducho podobný a keby niekto pomýlil názov a napísal na titulku nejakého časopisu namiesto Stalkera Fallout 3, bezpochyby by som mu veril.

V Zóne sa stretnete s rôznymi zmutovanými potvorami, inteligencia nepriateľov kolísa, dá sa povedať, že zvieratá sú v tejto hre inteligentnejšie než človek. Hlavne pri konci hry, kde sa nepriatelia množia, kde sa dá, majú tendenciu sa zasekávať, nevšímať si vás, až pokým po nich nevystrelíte.
Úloh na splnenie je dostatok, vedľajších je možné opakovať, ale po čase začnú nudiť. Peňazí budete mať v pokročilej hre aj tak nad hlavu, takže tý menej trpezlivejší sa dajú hneď na cestu hlavným questom.

Čo ma najviac štvalo, bolo reálne zasekávanie zbraní, kedy som vykukol aby som našil do nepriateľa zásobník, prdol mi jeden náboj a zlatý nápis na obrazovke začal svietiť - vaša zbraň se zasekla a tak ma nepriateľ sejmuj skôr a hneď nato sa ukázal jasne červený nápis Konec hry :-D - ktorý v hre uvidíte dosť často... na najľahšiu obtiažnosť vás v niektorých lokáciách rozsekajú do pol sekundy, v niektorých do vás šijú a nič vám neberú.

Táto hra sa v mojej pamäti udrží veľmi dlho...

Pro: atmosféra, grafika, reálne činnosti - zasekávanie zbraní, jedlo, atp., zvuky, hudba

Proti: bugy, niekedy nevyvážená obtiažnosť,...

+15 +16 −1
  • PC 80
S.T.A.L.K.E.R. je výborná akční hra z neokoukaného černobylu, kde se to hemží samými mutanty a ruskou armádou. Hlavním tahákem hry je bezesporu atmosféra celého S.T.A.L.K.E.R.S.K.É.H.O S.V.Ě.T.A která by se dala (klišovitě) krájet. Pokud hru hrajete v originále tak atmosféře rozhodně přidá ruský dabing, ale někomu se to nemusí líbit. Mě osobně dostala grafika, která je celkem na vysoké úrovni. Taktéž mě dostala realističnost hry = hladovíte - najeste se, krvácíte - obvažte si to. Teoreticky by se dalo říct že je S.T.A.L.K.E.R. takový TES IV: Oblivion, teda mě to občas připadalo. Někdy mě však překvapila hodně vysoká obtížnost, teda do té doby, dokud si nekoupíte či nenajdete pořádnou zbraň a nějaké to ''brnění'' (než sem prošel ze začátku pod železničním mostem, použil sem load minimálně 10x)

(btw. Hra je k dostání i s CZ dabingem, ale ten z celého srdce nedoporučuji.)

Pro: Atmosféra, grafika, prostředí celé hry, volnost, rpg prvky (questy, nakupovaní nového vybavení), mutanti (např. ten ječící pošuk v střelcově skrýši, tam mi vyletěl tep nahoru rychlostí světla), pár strašidelných lokací či úkolů.

Proti: Bugy, občas velmi vysoká obtížnost, cestovaní po mapě (poprvé velice přijemné, ale když máte chodit 15x tam a zpět, tak vás to začne nudit)

  • PC 75
Jediný důvod, proč jsem po tomhle kousku šáhl, bylo prostředí mého oblíbeného post-apa. FPS a zběsilé mačkání tlačítka mi nevoní, tady se ale něco zvrtlo a já se nestačil divit...
(nutno dodat, že jsem hru v originále nehrál, protože mě velice zaujala modifikace od Datastora (7.770), kterou jsem ihned zprovoznil)

• Vizuální střízlivost. Po efektové stránce nemám hře co vytknout. Žádné kulervoucí efekty, cákající krev, tříštící se lebky a superhrdinské kousky. Toho si na hře cením nejvíc! Abnormální jevy taktéž výborně udělané.
• Velice realistické prostředí okolí Černobylu, kde se hráč nachází. Sledovat okolí v dešti nebo za měsíčního svitu, procházení starých bunkrů a zkoumání dalekých budov dalekohledem je prostě lahoda. Atmosféra, na kterou jen tak nezapomenu.
• Různé frakce žijící v Zóně, které si lze spřátelit nebo naopak.
• Celkem nenáročný modding hry, který mi dovolil mírně poupravit pár mechanismů a umocnit zážitek z hraní & samozřejmě již zmiňovaný DMP.
• Možnost cestovat autem nebo jeepem a likvidovat nepřítele trošku jinak.
• Opět realistické souboje. Žádné zběsilé mačkání myši... Trpělivost a míření se tady opravdu vyplácí, zásah do hlavy znamená většinou smrt. Což platí i pro hráče. Každá zbraň se chová jinak atd. Je vidět, že se na vývoji podíleli chlapíci, co o ,,stalkeření" (resp. vojenství) něco ví.
• Obrovská škála zbraní (cca 50), které lze rozšířit o optiku, tlumič, granátomet... Samozřejmě záleží na každé zbrani zvlášť. Množství a vylepšení nutí hráče zkoušet zbraně dál a dál a tak se souboje zaručené nestanou stereotypem.
• Vyžil jsem se v mé úchylce - odstřelování. Naprosto perfektní (nezapomenu na scénu, kdy jsem v krycím obleku, zalezený mezi trubkami odstřeloval tiše celý tábor banditů).
• Nábojů je obrovská škála a hráč si kvůli omezenému nákladu musí pořádně rozmyslet, s čím bude likvidovat nepřítele.
• Baterky a noční vidění zabudované v každém obleku zvlášť.
• AI NPC. Schovávání před sniperem, krytí, krčení, sehranost, zraněný leží na zemi v křečích, smečky psů útočí v noci ve skupinkách, odstřelovači vidí hráče z pěkné dálky... Nějaké mouchy byly (např. ve tmě hráče nelze vůbec vidět, což je u NPC v nejlepších zbrojích s nočním viděním trošku zvláštní), ale lepší stránka je drtivě přibíjí.
• Nutnost údržby zbroje a zbraní.
• Nutnost stravování a spaní. Někteří by namítli, že je to zbytečnost a možná mají pravdu, ale pro mne to bylo příjemné oživení a přiblížení k RPG.
• Multi-žánrové propojení FPS a RPG, kde akce mírně převládá a není to na škodu.
• Ruský dabing. Po těch amerických ohraných hláškách se to výborně poslouchá. Kolikrát jsem si sedl mezi skupinku stalkerů u ohniště a poslouchal jejich rozhovory nebo hraní na kytaru. Český dabing mi trhal uši.
• Vedlejší questy rozhodně nejsou nudné a slušně se vyrovnají hlavní dějové lince.
• Radiací ovlivněné prostředí.
• Hudba. Ponurá, ambientní, napínací...

∙ Velice častý quick-load. Polovinu nepřátel jsem objevoval právě tímto způsobem, ovšem tohle není chyba hry, ale nedostatku mé trpělivosti a opatrnosti. Ale byly chvilky, kde mi už fakt unikaly nervy.
∙ Zajímavá videa, ale jejich význam mi občas unikal.
∙ Děj. Začátek se zdál srozumitelný a přehledný, postupně jsem se ale ztrácel. Možná druhá hra to spraví.

◦ Lagování myši při prohlížení inventáře, menu a mapy. Navíc nesmyslně invertované zoomování mapy a dalekohledu.
◦ Nepřítel za celou dobu hry použil asi 2x granát. Možná tohle řeší obtížnost hry, nevím.
◦ Závěr mě trochu zklamal. Chyběl mi nějaký záchytný bod v Prypjati (obchodník), na průzkum okolí Černobylské elektrárny nebyl čas a to co se tam dělo bylo poněkud zmatené.
◦ Gaussova puška celkem o ničem. Celou hru jsem ji hledal a když ji asi hodinu před koncem hry našel, stejně byla na prd.
◦ Zbytečně velký respawn nepřátel. V jedné vojenské lokaci se mi podařilo udělat hromádku asi 30 vojáků, zpáteční cesty po již vyčištěných lokacích bylo nutno obejít nebo vyčistit znova.
◦ Absence ženského charakteru. Hra ženy vůbec nezná.
◦ Přesto, že HW nároky jsem v době hraní splňoval téměř dvojnásobně výš (kromě procesoru), o zapnutí dynamického osvětlení nebyla možná řeč.

(1.006 CZ)

Pro: Datastor Modpack, realističnost soubojů, dabing, vizuální střízlivost a hustá atmosféra.

Proti: Poslední Černobylská mapa, lagování myši při prohlížení interface, vyoký respawn a častý quick-load.

+24
  • PC 60
Tak to trochu zchladíme...

Slova, která se mi při hraní Stalkera drala na mysl nejčastěji (tedy vyjma různých vulgarismů) byla "nedodělaný zmetek".

Každopádně první dojmy byly vysoce pozitivní - svět vypadá opravdu živě, člověk má radost z pohledu na to, jak se v dáli navzájem požírá zmutovaná divoká zvěř, mění se počasí, střídá denní doba atd. Na každém kroku pak samá zkáza a vůbec to - také díky hudebnímu doprovodu - silně připomíná Fallout, jen v akčním podání. Akční složka samotná pak není vůbec špatná, AI je obecně poměrně slušná - ať už u lidí (přinejmenším budí dojem určité míry spolupráce) či zvířat a mutantů (zastřelíte pár psů ze smečky a zbytek se dá na útěk - no paráda).

Ovšem jak hraje člověk dál, vyplývá na povrch jeden zásadní nedostatek - tahle hra je přes všechen ten život až neskutečně prázdná.

Bylo by nefér prohlásit, že je vydaná předčasně - nefér ke všem těm Troikám nebo Obsidianům a spol.; Stalker byl ve vývoji snad někdy od roku 2001 do 2007 a to je doba (nebo spíše i jen zlomek doby), za kterou byly jiné týmy schopné vytvořit mnohem větší a propracovanější hry. Jednotlivé lokace jsou vcelku rozsáhlé, to ano (ale vzájemně až na pár výjimek nijak zvlášť odlišné - tu skladiště, tu opuštěné stavení, tu nějaký lesík...), ovšem při pokusu o jejich průzkum záhy zjistíte, že tu něco nehraje - můžete se samozřemě zkoušet potulovat po střechách rozsáhlého komplexu a snažit se dostat na nedostupná místa. Dost možná tam objevíte i truhlu! A zjistíte, že je prázdná... Člověk uvažuje, jestli proto, že jste se zatím nijak nedozvěděli, že se jedná o něčí skrýš, která se pak záhy náhle naplní anebo prostě proto, že na ni tvůrci zapomněli... a stěží říct, která z těch dvou možností je horší. Každopádně, pokud už tam něco objevíte, bude to s nejvyšší pravděpodobností něco, čeho je všude okolo dostatek až nadbytek - ať už jsou to zbraně, munice, lékárničky, jídlo nebo artefakty... termín "vzácný předmět" ve Stalkerovi prostě není. A plnit snad vedlejší úkoly (které jsou si nejen velmi podobné, ale taky se opakují - tzn. postava vám klidně zadá úplně ten stejný znovu), za které dostanete další tisíce zbytečných peněz (které ani není za co utrácet) nebo předmětů? Proč, proč by to měl někdo dělat?

Troufám si tvrdit, že mě nikdo nemůže obvinit z nedostatku trpělivosti nebo snad zaujatosti (ostatně na začátku jsem se zmínil, že se mi hra zprvu líbila), hlavně té trpělivosti jsem měl přemíru - dokázal jsem se smířit i s tím, že tahle hra je opravdu jen trochu jiná střílečka. Přešel jsem absenci nějakého příběhu (ty náznaky lze za příběh považovat opravdu jen stěží), a tedy onoho tolik důležitého elementu "tahu" hrou, který i v mnohem pitomějších hrách je. Překousl jsem i fakt, že musím po dlouhé době použít malý podvod a editovat soubory hry kvůli maximální nosnosti (protože s jednou puškou anebo se dvěma ale beze sprintu to opravdu není zábavné ani jako ta blbá střílečka).

Ale najednou toho prostě bylo moc - další prázdná lokace, další stejné úkoly, další bug, který mi důležitý quest neuznával za splněný a já se nemohl pohnout dál. A za tím vším prozření, že tahle hra je "nedodělaný zmetek", jehož tvůrci alibisticky spoléhají asi jen na jedinou složku hry, které nelze nic vytknout - atmosféru.


C'mon!

---
Jak se mimochodem podařilo programátorům zkurvit implementaci tak základní funkčnosti, jakou zoom na mapě nepochybně je, to mi mimochodem taky nejde do hlavy (jednou zascrollujete dolů, výhled se přiblíží, zascrollujete nahoru, nic se nestane, zascrollujete zase dolů, pohled se oddálí... ?!), ale troufám si tvrdit, že bych to za nějakých šest sedm let zvládl lépe.
+23 +26 −3
  • PC 80
Docela dobrá hra se skvělou atmosférou, ačkoliv jsem z toho nebyl tak na větvi, jak jsem podle ohlasů hráčů a recenzentů čekal. Možná to bylo tím, že jsem to hrál až tři roky po vydání kdy technologie pokročila, a že jsem těsně předtím dopařil Call of Duty Modern Warfare 2. Možná je to ale prostě tím, že Rusáci a Ukrajinci prostě dělají hry jinak, jak se už mnohokrát potvrdilo. Každopádně mě Stalker bavil a po třech letech odkládání jsem si ho konečně užil. Docela mě ale rozladilo podání příběhu, který jsem pořádně nepochopil dokud jsem si na Wikipedii nepřečetl podrobně popsanou anabázi a na Youtube neskoukl všechny alternativní konce. Do té doby jsem v tom měl guláš, ale potom jsem pochopil, že zápletka je vskutku zajímavá a zejména jeden její prvek (bacha spoiler!), tedy že hlavní hrdina má zabít sám sebe a neví to kvůli amnézii, je hodně obskurní. No nic, Clear Sky už se nainstaloval, jdeme pokračovat ve Stalkerování.

Pro: Atmosféra, zbraně, grafika

Proti: Některé funkce jsou nedotažené do konce, vedlejší mise jsou vcelku o ničem

+7
  • PC --
Stalker mě velmi mile překvapil jen co je pravda. V době, kdy jsem nad originální produkcí v žánru FPS takřka zanevřel se mi do rukou dostal tento ukrajinský klenot a inu, pošmáknul jsem si. Rozdíl národů Evropy a Ameriky se věru pořádně liší a vývojářům z Ukrajiny se výtečně podařilo vnést ducha země do své hry. Atmosféra ze hry doslova teče na každém rohu a hráč má sto chutí se v ní utopit. Zatímco v takovém Bioshocku je atmosféra výsledkem složitých procesů při vývoji, vsadil bych se, že v případě Stalkera to prostě nějak vyplynulo. Volnost pohybu, zajímavý děj, vynikající lokace a těch pár vkusně zakomponovaných RPG prvků dělají ze Stalkera titul hodný té nejvyšší pozornosti. Jediný nedostatek je příliš uspíšený a odfláknutý konec hry.

Pro: atmosféra, rpg prvky, volnost, lokace, grafika, zvuk, ...

Proti: konec hry

+9
  • PC 90
A) Proč jen 95%, co tech 5?
-ozivovani zabitych stalkeru, staci 2-3 dny pockat a uz jsou zase mezi namy
-stamina vs. casove omezene ukoly, kdyz uz musim behat z jednoho konce sveta na druhej, tak by to apson mohlo trochu ubyhat bez neustalych prestavek
-zombie, jsou hloupe, porad huhlaji a desne se loudaji, to ze po me strili samopalem jeste zkousnu, ale ze na sebe nektere z niceho nic zacnou pokrikovat bojove pokyny..
-radiace je sice vsude, ale tech mutantu mi tam prislo proste malo
-raketomet, zbytecna to vec, nasel sem ho celkem 3x a raket do nej taky 3, jenze k cemu je, kvuli clobrdum ho tahat nebudu a na vrtulniky ani obrnence jaksi nefungoval
-malo moznosti co se tyce zapojeni k nektere z frakci a pocitu sounalezitosti s ni

B) Proč těch 95%
-všechno ostatni
+11 +14 −3
  • PC 90
Nejprve jsem se těšil. Pak jsem se těšit přestal a skoro zapomněl, protože uběhlo moře času. Nakonec hra vyšla a já ji skoro ani nezaregistroval. Dostal jsem se k ní s odstupem nějakého roku a vlastně jsem ani moc nečekal.

Recenze byly povětšinou sice kladné, ale nabyl jsem z nich ponejvíce dojmu, že je to prachmizerná střílečka. Jak mile jsem byl ale překvapen! RPG prvků opravdu nezbylo mnoho (pokud bereme dogma RPG = vývoj postavy), přesto je hra víc RPG než kdejaké "true RPG". Jde tu o ten roleplaying, prožitek a požitek ze hry. A toho je ve Stalkerovi víc než dost!

Hodně hutná atmosféra, parádní příběh, kvalitní zpracování, občas bug. :-D Já osobně bych k lepšímu hodnocení uvítal větší spřažení s takřka oficiální knižní předlohou (Piknik u Cesty), ale to by pak už asi nebyla hra ale simulátor přečastých úmrtí. :-)

Pro: atmosféra, dynamika akce, příběh, technické zpracování

Proti: stinné stránky technického zpracování

+20 +21 −1
  • PC 95
stalker je dost dobra hra hlavne přibeh,grafika atd..........stalker je lepsi nez cod 4 protoze si mozeš delat co chces na cod me vadi to ze tam chodis a střiliš a neplnis skoro zadne ukoly..

Pro: dobra grafika,mnoho zbrani,atmnosfera.......

Proti: hw pozadavky

-47 +4 −51
  • PC 90
Na S.T.A.L.K.E.R.a jsme čekali hodně dlouho. Bohužel se vydání uspíšilo, protože distributor hry chtěl zrušit smlouvu s GSC GW, a tak hra obsahuje mnohobugů, které mi pomohl odstranit patch 1.0001, se kterým jsem hru dohrál. S.T.A.L.K.E.R. má narozdíl od ostatních her naprosto odlišnou atmosféru. Navíc nápad zasadit dění hry do Černobylské zóny nebyl špatný. Dobrý byl i vztach vývojářů k modifikacím, a tak umožnili "jednoduché" namodování hry.

Teď se těším, až si zahraju S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky a budu ho moci srovnat s Shadow of Chernobyl.

Pro: atmnosféra, nápad zasadit hru do Černobylské zóny na Ukrajině, možnost modingu

Proti: zabugovanost, optimalizace

-6 +2 −8
  • PC 90
Od STALKERa jsem původně čekal něco mnohem víc RPG-like, nedočkal jsem se. Ale dočkal jsem se sice v mnoha směrech nevavážené a bugy narvané FPS, jejíž atmosféra mě ovšem už v úvodní lokaci naprosto uchvátila a STALKER mi tak dal jednoznačnou odpověď na to, jestli může existovat Fallout ve 3D.
Procházky po okraji zóny jsou neskutečně atmosferické až už jen kvůli nim rozhodně stojí si tuhle hru zahrát. Bohužel v dalších lokacích už jsem narážel na zvýšené množství bugů a nedodělky v gamedesignu byly cítit na každém kroku a i když atmosféra sama o sobě držela hru hodně vysoko skoro celou dobu, tyhle kiksy byly cítit a místama i docela dost.
Nebál bych se říct, že STALKERa je třeba hrát pro zážitek, protože samotnou hratelnost s jejími chybami a nevyvážeností lze těžko označit za kvalitní. Hodně chyb jistě napravují všemožné modifikace a pohrávám si s myšlenkou že někdy stalkera zkusím zahrát řádně upraveného.
Každopádně minimálně první část zóny doporučuju projít každému, už pro ten zážitek.

Pro: *ATMOSFÉRA*

Proti: nědodělanost, nevyváženost, bugy,

+9 +10 −1
  • PC 95
Nechci se slepě připojovat k davu, ale nemám jinou možnost - Stalker je pro mě nejlepší hrou roku 2007, i přes nedostatek času jsem ho dohrál 2x a jistě ne naposled a vzpomínám a něj s velkou láskou. Nejen kvůli skvělému příběhu, detailní grafice či mnoha možnostem, ale hlavně kvůli naprosto dokonalému designu herního prostředí, který je nejlepší, jaký jsem za svoji mnohaletou herní kariéru viděl. Ta, spolu s napínavou atmosférou, vás pohltí tak, že hře odpusíte těch několik chybiček a nedodělků, které obsahuje a budete si ji užívat plnými doušky. Super!

Pro: Dokonalý design světa, grafika, atmosféra, příběh, spousty zbraní a dalších předmětů.

Proti: Zdlouhavé cestování, několik drobných chybiček.

+15
  • PC 95
Pro mě nejlepší hra roku 2007. Její nejsilnější zbraní je skvělá atmosféra. V (pro nás) důvěrně známém prostředí se schovává živoucí svět. Stačí se jen procházet. Na cestě víří vítr listí, na opuštěné zastávce se baví skupinka stalkerů, v dálce loví smečka psů a celá krajina se pomalu noří do tmy... Máte pocit, že jste prostě tam. Celkový dojem jen dokreslují rusky namluvené hlášky vašich kolegů a trošku otrhaný vzhled některých jedinců, co neměli štěstí. Hlavní hrdina mi byl taky velmi sympatický, žádný macho blboň, konečně zas jednou nehrajete za horu nagelovaných svalů. Všechny lokace mají něco do sebe, nepřátelé jsou nádherní a podzemní prostory k posrání. Jediné co hru trochu kazí, jsou stále se opakující vedlejší úlohy. Pokud ale vytrváte, tak dostanete odměnu ve formě vzácných artefaktů, jenž běžně snad ani nejdou najít a učiní z vás poloboha. 7 konců se skvělou exkurzí po elektrárně a Pripjati jsou jen třešinkou na dortu. Pro ty, co mají rádi post-apo prostředí a atmosférické hry z vlastního pohledu naprostá povinnost. Pochybuju však, že je někdo takový a ještě tuto hru nedohrál.

Ještě jedna poznámka ohledně bugů. Pokud hru opatchujete, tak na ně můžete zapomenout a navíc vám poběží znatelně rychleji.

Pro: Atmosféra, prostředí, všechno

Proti: Běhání sem a tam při plnění úkolů omrzí velmi rychle

+7
  • PC 95
Hra,která svého druhu nemá obdobu.Pro mě obrovské překvapení,o hře jsem před vydáním věděl,ale jen málo.Atmosféra Zóny mě naprosto pohltila a nepustila.Opravdu Stalker vyzařuje něco zvláštního,co mě dostává.Už jen to,že se ve hře mluví rusky,je geniální tah.Level design je úžasně reálný-pro našince důvěrně známý-stačí zajít k bráně Zetoru,kolem kterého rostou topoly-jedna z věcí,která je pro mě velice uvěřitelná a přirozená-proto tak zneklidňující při hraní.Velice hodnotím hororové situace v podzemí.Celkový příběh vymyšlen dobře-tvůrci udělali z Černobylu vlastně mystickou záležitost.Ale s náležitými dopady na lidstvo.Zbraní je tu nepřeberné množství+mnoho druhů munice.Výběr bojových obleků taky vyladěný.Prohledávání různých zákoutí,přináší spestření nejrůznějšími maličkostmi,nebo bonusy ve formě zbraní,munice,obleku,artefakru.Souboje velice náročné(střílet zejména do hlavy).Limit nosnosti postavy je omezení,které mě dohánělo k šílenství,ale to právě dělá tak pikantní atmosféru.Člověk si musí pečlivě vybrat,jestli vzít obvazy,munici,nebo vodku.Artefakty jsou velice důležitou složkou hry,využití je pěkně vyladěno,ne jen pro obchodní účely.Mimojiné,obchodování mělo být dotaženo mnohem dál,to je škoda.Volnost ve hraní je velká přednost Stalkera.Můžete se držet dějové linky,ale taky ne a chodit kde vás napadne.Nebo se přidat k nějaké frakci,nebo k žádné.Co bych chtěl především vyzdvyhnout,je zvuková složka hry.Zvukové efekty,jsou udělány naprosto geniálně,taktéž hudba,která vždy podtrhuje danou situaci,či pasáže bez hudby.Dále dynamické počasí,které překvapí při každé změně-bouřka je tady opravdu bouřka se vším všudy.Na nejvyšší detaily vrhají stíny i ptáci,kteří vám létají nad hlavou.Dále nebe,je zpracováno nejlíp,co jsem kdy viděl(myslím že mnohem výstižněji než v Crysis).Celkově ve mě Stalker zanechal obrovský dojem o který se strašně rád dělím s kamarády.Jediná hra svého sruhu,perla mezi hrami.Velice osobytá hra,která nemusí sednout každému.Bohužel dost zabugovaná,toť jediná výtka.

Pro: Grafika,hudba,zvuky,ruština,level design,zbraně,artefakty,ATMOSFÉRA

Proti: Bugy

+15 +16 −1
  • PC 95
Na tuhle hru jsem čekal od roku 2001 - pamatuju si, když ten rok vyšel trailer, tak jsme na něj s kamarády čuměli s otevřenou hubou : ).A přestože hra samotná vyšla až o 6 let později, poněkud vykuchaná a bez co-op módu (v kterej jsem doufal), tak jsem si jí užil jak málo co.GENIÁLNÍ atmosféra, která jednoduše zastínila jakýkoliv negativa a vytvořila pro mě ze Stalkera druhou nejlepší hru 2007 (po Zaklínači) tu totiž zůstala.Dohráno dvakrát, a netrpělivě čekám na Clear Sky.

Pro: Atmosféra

Proti: HW náročnost s dynamickým modelem osvětlení, spousta lidí kterým se Stalker nelíbil :(

+7 +8 −1
  • PC 95
Pro me snad jedno z nejvetsich prekvapeni poslednich let. Po nekolikaletem vyvoji jsem prestal verit v nejaky uspech a hra me prakticky vubec nezajimala. Tim lepe. Ocekavani bylo nulove, tudiz konecny dojem ze hry byl masivni. Pravda, Stalker ma sve mouchy, ale vyzaruje z ni nejaky zvlastni tip radiace, jenz me naprosto ucaroval. Za 90% se urcite nikdo na me zlobit nebude.
+11
  • PC 95
Dlouho se na tuto hru čekalo a vyplatilo se.Super hra.Hutná atmosfera,super souboje na těžší obtížnost.Jen mě někdy štvalo,že po vystřílení nepřátel před vstupen do jiné lokace a případnému vrácení,byly nepřátelé opět na místě a s málo náboji to potom bylo peklo se dostat zpět.

Pro: skoro vše

+2 +6 −4