Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Šmarjápanno, ta mapa mě rozčiluje, to snad není možný. Teď jsem ztratil asi půl hodiny tím, že jsem vymýšlel, jak se dostat do zelené části. Nakonec jsem zjistil, že musím jít úplně jinam, do nijak neoznačené části, a tam něco zmáčknout... tím se mi otevře cesta někde úplně jinde.
Proč byla ta část mapy zelená teda fakt netuším...
Po úvodní planetě jsem šel hned na Dathomir, kde jsem se asi zasekl, protože nemůžu přeskočit přes propast vedoucí k nějakému temnému chrámu. Takže mám asi jít na tu druhou dostupnou planetu, kde se lepší skok naučím?
Na mapě žádnou dostupnou část už nemám (žlutě vyznačenou)
@John Mirra (30.06.2024 09:18): oni sú vo väčšine prípadov len "poloskryté", čiže na tých najviac takmer nedostupných miestach sú len kozmetické veci. Ešte môžeš urobiť takú vec, že si vygoogliš lokácie tých liečív, aby si si skrátil hľadanie.
Tak tomu po roce dávám znova šanci. Jenom už neudělám tu chybu, že bych se po splnění hlavního úkolu na planetě rozhodl ji ještě nějak prozkoumávat. Předpokládám, že průzkumem stejně nic moc užitečného nezískám, kromě kosmetických věcí?
@Frankie2404 (07.01.2024 15:33): Máš na svojom PC okrem tej GTX 1080 aj druhú (integrovanú) grafiku? Pokiaľ áno, zrejme sa ti inštaláciou nových ovládačov zresetovalo nastavenie, ktorú GPU má systém pri spustení hry defaultne používať. Treba sa s tým pohrať v Štart -> Nastavenia (Settings) -> Systém -> Obrazovka (Display) -> Nastavenia grafiky (Graphic settings). Treba to zmeniť jak pre samotný launcher, tak aj pre prípadného zástupcu na ploche ktorý naň odkazuje.
Chlapi mám dotaz jestli to někdo řešil. Před pár dny jsem si Fallen order znovu instnul a vše bylo vpoho.
Ale včera jsem instaloval nové ovladače grafiky mám GTX 1080 a po spuštění hry mám jen black screen a pak to vyskočí ůplně. Zkoušel jsem vrátit ty starý ovladače i přeinstalovat hru a nic nepomáhá ani změna času na rok 2019 ve win jak jsem našel na netu.
@Phoenix (28.11.2023 22:00): Jasné ten equipment a level má svoju váhu, len chcem tým povedať, že ten skill má oveľa vyššiu váhu než u ostatných žánrov rpg, pretože práve tým skillom vieš nahradiť level alebo equip alebo ho až nepotrebuješ z istého hľadiska. Nemyslím SL 1, ale že niečo zabíjaš level 20 a nie level 40.
@Tulareanus (28.11.2023 20:43): Dobrá připomínka, ale trochu diskutabilní (podobně jako s obtížností). Na jedné straně máme SL1 playthrough v Dark Souls, na druhé straně je možný do jisté míry over-leveling (minimálně až do soft cap), který zásadním způsobem mění obtížnost hry. Najednou hráč dostává výrazně menší DMG a dává výrazně větší DMG (samozřejmě to funguje v Dark Souls a ne třeba v Sekirom který není RPG). Dark Souls jsou samozřejmě z širšího úhlu pohledu akční RPG, takže by mělo z definice záležet více na skillu hráče než na vybavení, ale obtížně se to kvantifikuje (narozdíl od většiny toho, co jsem uváděl, protože je to binární obsahuje-neobsahuje).
@Dunemaster (28.11.2023 17:08): Nevím, jestli je zajímavý. Napsal jsem to česko-anglicky, jak jsem vlastní poznámky kombinoval s různými články a diskuzemi (a koukám, že těch bodů je jen 23).

1. full 3D (nikoli např. iso)
2. "experience" (zahrnuje zlepšování postavy prostřednictvím skill tree místo klasického basic stats & classes - bez ohledu na to, jestli existuje samotné levelování postavy)
3. basic stats vedoucí ke hraní za různé „classes“ (STR/INT/DEX ..., nikoli pouze např. HP)
4. "experience" musejí být cíleně "utraceny" hráčem, postava neleveluje automaticky
5. "experience" se současně používají jako herní měna
6. exploration leads to loot/equipment
7. stamina used for combat and other actions like running
8. metodical combat based on reading enemy patterns
9. lock-on
10. dodge with i-frames
11. block / parry
12. one huge map instead of missions (influence of metroidvanias)
13. shortcuts
14. „bonfires“ which respawns most of enemies
15. penalty for death
16. death run
17. „estus“
18. higher then average difficulty – debatable
19. difficult bosses – debatable
20. ng+
21. equipment with weight impact on player
22. item customization
23. enviromental storytelling (lore via items / maps instead of cutscenes)

Nemá vliv
a. multi-player
b. backstab
c. plays mostly solo (no permanent „party“)
d. one automatic save instead of manual saving or several different saves
@Charllize (28.11.2023 08:32), @Tulareanus (28.11.2023 09:59): jj, pojem souls-like je strašně zprofanovaný. V podstatě stačí, když má hra dodge, parry, staminu nebo vyšší obtížnost (což je navíc pochopitelně ukázkově subjektivní) a už "schytá" nálepku souls-like. A je to problémy známý roky.

Ve stovkách her s touto nálepkou se pak obtížně hledají ty, které jsou skutečně podobné Dark Souls a člověku může lehce uniknout něco opravdu zajímavého (typickým příkladem je třeba The Last Hero of Nostalgaia).

Jde o subžánr, kterému se věnuji přednostně (už hraji málokdy něco jiného). Takže jsem si sepsal vlastnosti, které ze hry IMHO dělají souls-like (zatím jich mám 24). A za souls-like považuji ty hry, které jich mají alespoň 3/4.
@Phoenix (28.11.2023 07:42): Fajn, takže bys pak nebyl naštvaný když bych ti to doporučil :)

Mně přijde že se ten Souls pojem začal ohýbat všemi směry díky svoji pověsti a zájmu. Osobně to vidím asi o dost přísněji. Třeba i v tom aby taková hra neměla možnost nastavení obtížnosti ( tedy doufám ze From nakonec nevyměkne z toho tlaku od lidi a nezačne to do her dávat :)
@Charllize (27.11.2023 22:36): Já se považuji za fanouška žánru a líbilo se mi to.

@Tulareanus (27.11.2023 23:29): Přijde na to, jestli bereš souls-lite jako hru s nižší obtížností než souls-like (souls-like je označení pro design, nikoli obtížnost, ale spousta lidí je schopna označit za souls-like třeba i Cuphead na základě toho, že je těžká) nebo jako hru, která používá je některé prvky designu souls-like.
@Charllize (27.11.2023 22:05): Tak zas nemusí to byť 100%, aby to tú inšpiráciu malo. Snaha o boj je tam veľmi obdobná, systém bonfirov a respawn nepriateľov, odomykanie skratiek (spoločné s metroidvaniou) a zbieranie duší na vylepšovanie schopností. Je to samozrejme v osekanej podobe a nie úplne dotiahnutej, ale je to tam.
@veselykralicek (27.11.2023 21:15): Ja jen chci říct že když vidím třeba Lords of the Fallen nebo třeba Code Vein a tak podobne, řeknu si, jo to je souls, což mně u Fallen Order ani na vteřinu nenapadlo, až když jsem si někde přečetl ze to tam lidi řadí :)
@Charllize (27.11.2023 20:00): no, spíš máš Alfu Romeo, jen řekneš, že máš italské auto červené barvy.

Já nevím, nemám to s čím porovnat. Jak jsem říkal, původní hry jsem nehrál, tak nemůžu posoudit, když někdo říká, že je to jen vývar. Na druhou stranu chápu rozšíření více hráčům.
@AlieN (27.11.2023 17:36): Ja zas nikdy nepochopím proč se tehle akční adventuře říká soulsovka nebo metroidvanie. Nějaký smrdutý závan z těhle žánru tam možná bude ale celkove mi to přijde jakoby kažuálové kteří na Souls a vanie nemají nervy chtěli taky svůj kus dortu :)
Je to jak na škodovku dat červenou barvu, napis Ferrari a vyrazit na sraz Ferrari fandů :)
Tvl to je jako by jste přišli do internetových diskuzí poprvé v životě - když mi ty herní mechaniky připadají debilní (a to u půlky z nich navíc hlavně víc provedením než principem - tahle hra rozhodně ani mezi Soulsovkami, ani mezi Metroidvaniemi není nejlepší), tak prostě napíšu že jsou debilní, simple as that. Že někdo jiný může mít jiný názor a tudíž ten můj není "univerzální a absolutní pravda" je tak nějak samozřejmé. I když samozřejmě strašně smutné: Obey me, peasants! :)

@Cobot (27.11.2023 11:25): Píšeš tohle všem lidem kteří tu hráli nějakou hru a pak jí dali špatné hodnocení? :D
Btw jak píše veselykralicek, nezábavně utahaný souboják který se vůbec nechytal na Jedi Academy jsem vyřešil snížením obtížnosti (byť myslím ne až na Story mode) a užil jsem si aspoň to místy hezké prostředí. Se dvojkou plánuji to samé, jestli se souboje nezlepšily... i když tam už zdá se jde sekat nepřátele na kusy, takže se aspoň ten lightsaber chová víc jako lightsaber a ne nějaká hračka co nikomu neubližuje.
@M.a.t.t. (27.11.2023 12:27): jo, na k+m se to hrát dá. I dohrát, i vysbírat všechny collectibly i achievementy.

A to nejsem v žádným případě cílovka herního žánru. Ale jak jsem psal dřív, na Story mod se to dá hrát i tak..
@AlieN (27.11.2023 10:29): Herné mechaniky nie sú debilné, iba nie sú zjavne pre teba. Mnoho ľudí s tým totiž skutočne nemá žiadny problém, naopak niečo podobné vyhľadávajú. Netreba hneď z tvojho názoru robiť univerzálnu pravdu.

@Tulareanus (26.11.2023 22:21):  Presne toto, niekto, kto zjavne ani nie je cieľová kategória tohto typu hry napíše polopravdy a jeho názor je v poriadku. My čo sme to aj dohrali a dovolíme si mu tieto polopravdy (aj ohľadom údajnej nepoužiteľnosti klávesnice a myši) vytknúť, zjavne nemáme na niečo podobné právo a čo sa vôbec ozývame :D
@Cobot (27.11.2023 11:25): tak já třeba taky nevěděl, do čeho jdu, i když jsem četl snad všechny české recenze, takže tenhle argument chápu.

Jako všude se sice psalo, že soubojový systém je jako v soulsovkách (nikdy jsem žádnou nehrál) a gameplay připomíná Uncharted (nikdy jsem nehrál), ale nikde se neporovnávalo s Jedi Outcast nebo Jedi Academy (hrál jsem oboje několikrát). Takže jsem fakt nevěděl.

Ono pokud člověk nehraje skoro všechno, hraje jen málo a vybere si to kvůli značce, tak fakt neví. A recenze mu toho tolik neřekne.

A upřímně? Na Story mod se to dalo přežít, i když souboják byl vopruz. Za hratelnost Jedi Academy bych byl stokrát radši.

Ale dal jsem to, já zas nejsem tak náročnej hráč.:-D
@Cobot (27.11.2023 08:51): No a co že se o nich vědělo když jsou ty herní mechaniky debilní? S ovládáním třeba jsem neměl na k+m zásadní problémy, i když ta konzolovitost se všemi omezeními platformy a jejích hráčů z toho smrdí na sto honů, ale těch šedesát jsem hře dal kdysi taky.

No jsem zvědavý co budu říkat na pokračování. To bych u čehokoli jiného takového rád ignoroval... ale tohle jsou holt Star Wars.
Já jsem asi z Marsu, ale řešit v roce 2023 téma gamepad vs K+M je asi jako ptát se k čemu je mobil. Jako tvl...

Kritiku hry taky moc neberu. Je naprosto v pořádku, že hra někoho nebaví, ale vyčiítat ji herní mechaniky na kterých je postavená a o kterých se vědělo? Já o hrách před hraním nečtu skoro nic a v informacích před vždy kloužu hodně po povrchu, abych se nepřipravil o překvapení a představu do čeho jdu jsem měl. Uznávám, že i mě překvapily principy metroidvanie, ale přesně proto, že si nic moc předem nečtu. Když jsem pak zpětně projel recenze bylo to zmiňované takřka všude. Za mě to bylo provedené dobře, ale právě způsob provedení se někomu líbit nemusí a to je v pořádku. Ne kritizovat že to tam je. I já před hraním veděl, že to není novej Jedí Otcast.

Mě hra bavila hodně a pokračování si určitě zahraju.
@Charllize (26.11.2023 20:17): nevím, já to hrál k+m a taky jsem nějaký problém neměl. Nebo teda asi nic, na co bych si nezvykl. By si lidi měli zahrát Gothica, aby viděli topornost ovládání.:-D

Jinak jsem akorát přehazoval ovládání Y a Z, protože origo je dělaná na americkou klávesnici a je to vidět. I když už si nepamatuju, co se čím konkrétně ovládalo..
@Daecius (26.11.2023 20:30): Čiže jeho názor berieš, ale môj názor ako hráča, ktorý to dohral a poukazuje na to, že v tom komentári je polovica z toho nepravda a polovica hejt už neberieš, hej? Ja sa to nesnažím cenzurovať, len kritizujem ten názor. Na to je tu diskusia. Aj názor by mal mať nejaké argumenty abyť niečím podložený. Keby napísal, že hra mu nesadla, lebo to nie je žáner ktorý ho baví alebo mu vyhovuje, tak to plne akceptujem. Ale keď si vysní, čo chce, aby bola Star Wars hra a je to iný žáner s iným gameplayom a vyčíta to tej hre, to je rovnako absurdné ako vyčítať FPS, že sa hrá z pohľadu prvej osoby alebo, že pri ťahovej stratégii treba premýšľať dopredu. :)
@Tulareanus (26.11.2023 20:20): Ale tak jestli chci nebo nechci něčemu věřit... je to prostě jeho názor a já to beru. Jiným lidem se to zase naopak hrálo dobře, nic proti tomu. Tobě ale z nějakého důvodu strašně vadí co ten člověk napsal a že si to vůbec napsat dovolil a to se mi poněkud protiví, ty se teď chováš, jako bys to nejraději zcenzuroval, protože s tím nesouhlasíš. Hele mě je to úplně jedno, já jen opakuju že pokud se to někomu hrálo blbě a napíše to, připadá mi to v pořádku.
Daecius (26.11.2023 20:16): A opačne, pokiaľ niekto napíše, že sa to na klávesnici a myši hralo dobre, asi na tom taktiež niečo bude. :) Pre teba z toho vyplýva iba jediné - najlepšie je si urobiť obraz sám, keďže nie je stopercentne jasné, na ktorú stranu sa prikloníš. To je iba ľudská prirodzenosť, že keď aj dostane 99 pozitívnych názorov a iba 1 negatívny, ten jeden negatívny ho začne pomaly a isto nahlodávať a má tendenciu nad ním uvažovať viac až mu možno postupne začne veriť :D
@Daecius (26.11.2023 20:11): Ale to nie je recenzia, len pár riadkov človeka, ktorého štve, že hra je iný žáner, ako on chcel. Viacero vecí, čo tam píše sú vyslovene nezmysly a nepravdy. Od vyhovárania sa na nepresné ovládanie, pričom to ovládanie a skákanie reaguje pružne bez oneskorenia a skáče presne tam, kam namieriš skok. Alebo tá blbosť, že hrateľnosť je ako z roku 2000. WTF? Chcel by som vidieť, ktoré hry v roku 2000 mali takúto hrateľnosť. Tipuje si tam, že by to mal byť port z konzole, ale to tiež nie je pravda, pretože to nie je port a hra bola simultánne vyvíjaná pre pc aj pre konzoly. A na tupú repetitívnu koridorovku to má pomerne dosť veľa rôznych použití force a schopností, ktoré on evidentne ani neodomkola ktoré treba kombinovať pre efektívnosť nielen v boji, ale aj v pohybe v teréne. Takže takémuto komentáru chceš veriť? A odsúdiť hru na základe toho, že hra odporúča controller je teda absurdné.
To je tak když se někdo pokouší hrát akční adventuru kancelářskými potřebami a pak má ještě tu drzost svést to na konzole :D
@M.a.t.t. (26.11.2023 20:12): Pokud x lidí píše, že se jim to na m+k špatně hrálo, tak na tom asi něco bude a já nemám důvod jim nevěřit. Pokud někdo označí takovou něčí nespokojenost za "žabomyší válku", přijde mi to zcestné. Tobě se to hrálo dobře, ok.
@Daecius (26.11.2023 19:57): To si asi mýliš so stavom, keď hra vyjde na PC a nepodporuje vôbec klávesnicu a myš. Lebo toto už poľutovania hodné je, ako sa to napríklad stalo v prípade Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise.  Fakt, že ti hra odporúča ovládač ešte samo o sebe neznamená, že nie je dobre optimalizovaná na klávesnicu a myš a určite to nie je prípad Fallen Order (dohral som to týmto spôsobom bez problémov a nič ma neštvalo). Čiže nie, že niekto vyčíta čisto odporúčanie vývojárov nie je legitímna výčitka, skôr nezmyselná.
@Tulareanus (26.11.2023 20:04): Já jsem rád, že to prostě v té recenzi zaznělo a navíc i tady v diskusi se dočteš, kolik lidí má s ovládáním k+m problémy. Za mě tedy naprosto legitimní výtka. Pro mě je pak jasné, že si hru určitě nemám kupovat. Že to s tím dohrát lze, to nerozporuju, ale o tom jsem ani nic nepsal. Osobně prostě nebudu kupovat něco, kde by mě štvalo ovládání a do recenze to bezesporu patří. Pokud ti to vadí, budeš se s tim muset naučit žít ;-)
@Daecius (26.11.2023 19:57): Hral si tú hru? Poznám osobne dvoch ľudí, ktorí ju bez problémov dohrali na kombinácii myš + klávesnica. Každopádne tak ako sú žánre, ktoré sú vhodnejšie pre m + k (RTS, FPS atď...), tak sú žánre, kde sa odporúča pre pohodlnejší alebo intenzívnejší zážitok controller. Na tom nie je nič divné ani nové. Nie je na tom nič poľutovania hodné, navyše ako píšem k+m je ok, tu v komentári je to len obyčajný hejt na controller, ako keby mal controller byť nejaký exotický ovládač, ktoré bežne hry nepoužívajú a ktorý je fuj.
@Tulareanus (26.11.2023 19:42): Pokud je hra prodávána s tím, že ji lze hrát na kombinaci myši a klávesnici a člověk po zakoupení zjistí, že je takové ovládání špatně optimalizované a krkolomé, tak je taková výtka zcela legitimní a namístě. Skutečnost, že po zapnutí hry vyskočí upozornění "že by se to vlastně eee jaksi mělo hrát raději na ovladači" rozhodně není omluvou, spíš politováníhodné. Žádnou "žabomyší válku" v tom nevidím.
Mne hlavne príde, že pri takýchto výčitkách to nie je problém hry ale hráčov. Áno tá hra, má ďaleko od dokonalosti. Ale to, že autori chceli spraviť a spravili kombináciu soulsovky a metroidvanie bolo aj oficiálne komunikované. Jasné, taká kombinácia nemusí sadnúť každému, ale to nie je chyba hry, že niekto od toho chcel iný žáner.

A vyčítať autorom, že odporúčajú controller, tak to mi pripomína tie žabomyšie konflikty z pred 15 - 20 rokov "pcčkári vs konzole"...

@John Mirra (26.11.2023 19:17): Hra nie je na fast travel stavaná, preto ti samozrejme nefungovalo. V tej hre ani nie je toľko backtrackingu a ani nie sú tie lokácie tak obrovské, aby to bolo nutné. Ak sa aj hráč vracia niekam na začiatok, tak úplne inou, ešte nepreskúmanou cestou.
@vapiscz (komentář): Mám z toho dost podobný pocit :( Jen jsem odehrál asi polovičku toho, co ty. Nainstaloval jsem si tam aspoň mod, který umožňoval fast travel, jenže ten mi pak rozbil save. Takže jsem to odinstaloval a hrát už to asi nikdy nebudu, vůbec mě to neláká...
Aspoň že jsem to koupil taky ve velké slevě.
@Mystio (28.09.2023 17:33): Ahoj, měl jsem stejný problém a chvíli mi trvalo na to přijít. Není to klávesa na Num klávesnici, ale na hlavní a překvápko, funguje pouze se zapnutou ENG klávesnicí (alespoň má zkušenost). Snad to pomůže.
[přesunuto z komentářů]

Zdravím. Prosím o radu. Hru jsem začal teprve hrát. Co se mi nedaří : Hraju pomocí klávesnice a nedaří se mi záchrana Praufa - jak spadne z lodi a já bych ho měl zachránit pomocí síly. Mohl by mi někdo poradit jakou klávesu mačkat ? Píše mi to num. klávesu 1 - ale bez úspěchu...vždy Prauf spadne a zmizí neznámo kde, Díky moc za reakce, rady.
@M.a.t.t. (09.09.2023 21:27): nevím, mně ta mapa přišla strašná i bez hledání collectiblů. A orientace v ní taky. Já to vždycky řešil metodou pokus / omyl, vždycky jsem se někam vydal a ono to nějak dopadlo, i když je pravda, že jsem si tím asi dost natáhl herní dobu.

Jinak hra má docela viditelný mantinely, takže snad nehrozí, že by člověk zkoušel něco někde, kde ví, že se nedostane.

Ale přemýšlím, že bych si to dál před dvojkou znovu. Nemáte někdo zkušenosti s tím NG+?
@John Mirra (09.09.2023 19:45): Osobne mi tá mapa prišla trochu neprehľadná akurát pri snahe o kompletovanie. Tam som si totiž fakt nebol istý, akými cestami sa mám dostať na vybrané miesta, mimo toho som výraznejšie problémy nepociťoval. Inak dvojka je v tomto ohľade lepšia, nakoľko je tam už priamo zakomponovaný fast travel.
@M.a.t.t. (09.09.2023 14:43): Taky si rikam. Ale chci tomu dat sanci a jine reseni me nenapada, leda koukat na nejaky walkthrough a podle toho se pak zorientovat.

Ja jak to hraju jednou za 14 dni, tak uz si ty cesty proste nepamatuju :(
@John Mirra (07.09.2023 21:05):  Jsou tam i horší planety který mají otřesný design a kolikrát jsem tam nebyl schopen něco najít a ta mapa za to by zasloužil někdo vyhodit, tak idiotské řešení jsem už dlouho neviděl.