Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Minus za to, ze je to dlouhy jak tejden bez penez. Sorry, ale tohle uz se fakt neda cist. Myslel jsem, ze to maji byt komentare a ne romany na pokracovani. Uz u komentaru pipboye mam chut mu tam to minus vrazit, ale vetsinou se jeste ovladnu, ale tohle uz je fakt moc. Pokud jste grafomani, jdete psat nekam do casopisu nebo si zalozte blog, clanek rozflakejte na vic stranek, doplnte obrazky a mozna se to bude dat i cist, ale takhle tedy ne.
Ty, Slayere, proč jsi probůh vyhodil patnáct stováků za hru, kterou jsi vůbec nechtěl hrát?
Hmm, musím vzít zpět ty první poznámky - grafická stránka je opravu povedené. Divné, že u těch prvních částí jsou textury nevychytané (asi se vloudila chybka, nebo to v pozdější části lépe zakrývají). Nicméně samotné mise jsou parádní.

Say: Já beru jako průměr zhruba 80% XD
To už záleží na každém individuálně. Ale pokud se ten vycházející bod vrátí na oněch 50, nikoliv 75%, nebude se dít to, čeho jsou plné ,,recenze". Ale na to už je asi pozdě...
7c: WTF? Ti ta DotA nějak trhá žíly... Nebo jsem přehlídl nějaký sarcasm tagy?
"Co řikáte zatim na hodnocení CZ servery? Hrej 9/10 , Doupě 10/10, Eurogamer.cz 10/10"
Když si člověk uvědomí, jaký odpad dostává v posledních letech 10/10 hodnocení, tak je cokoliv jiného vcelku urážka.

Garion: Znáš to úsloví "Use google before..." .-) Hrdinové i inventáře jsou ve hře podporované a podle všech informací tedy DotA či podobná další zvěrsta nejspíš budou vyvrženy ze zvrácených myslí DotA komunity na svět. Bohužel...
Garion: Blizz původně plánoval udělat do SC2 hrdiny na stejné bázi jako ve W3, ale zvedla se taková vlna odporu ze stran fanoušků SC, že z toho hodně rychle sešlo. Přeci jen žádný fanda SC nechtěl, aby se ta jejich zbožnovaná hra připodobnila W3...
Co řikáte zatim na hodnocení CZ servery? Hrej 9/10 , Doupě 10/10, Eurogamer.cz 10/10
Garion: Nikdy nebylo řečeno, že v SC2 budou hrdinové, jako ve W3. Vždy se tvrdilo jen, že bude zachován gameplay z SC1, kde žádní hrdinové jako ve W3 nebyli, čili huby plné keců se nekonaly a vzniklo přesně to, co bylo slíbeno ;-)
Danny: Takze tam chybi to, co ve W3 dela hrdiny hrdinama, jo? :) Zbyly akorat huby plny kecu :o)
Garion: Jediné, co tam chybí je inventář a levelováni, ale to by podle mě mohlo jít dodělat v přiloženém editoru, takže se ptám :-)
Danny: V S2 jsou taky hrdinove na stejnej zpusob jako ve W3? Ja teda dotu hral jen jednou, ale prijde mi, ze bez hrdinu by to jaksi ztratilo smysl :)
Jen tak pro zajímavost, nevíte jestli se náhodou nechystá předělání DotA mapy pod SC2?
Súhlasím, že vo W3 bolo micro velmi dôležité, scouting a odhad kedy ujsť z boja a kedy bojovať, pričom to posledné sa môže zdať ako lahká vec, v skutočnosti dosť často rozhodovalo zlé rozhodenie armády, zle umiestnený town port, alebo town portal práve v okamihu ked vášmu herovi stačilo schytať coil, novu aby padol.

V AoM či AoE2 bolo micro tiež dôležíté, ale dalo sa hrať aj bez neho. Najlepší hráči skôr zvládali macromanagement - ovládanie 3-4 armád naraz + pohyb s villagermi na nové zdroje, pričom jednotlivé boje ani moc nesledovali. Dôležitejšie bolo mať ekonomiku schopnú produkovať neustále nové jednotky a vyslovene pretlačit súpera. Čo malo tiež svoje čaro.
Což neznamená, že v jiné hře na top úrovni nemůže být micromgmt stejně důležitý... Třeba zrovna v tom Final Frontier (to jsem hrál zase já na lepší úrovni) - ne všechny jednotky můžou střílet všemi směry, ne všechny se stejně rychle otáčí, ne všechny jsou stejně účinný proti všem třídám lodí a ještě k tomu dostávaj zkušenosti.

Neříkám, že ve W3 není micromgmt důležitý, jen se snažím ukázat, že existují i jiné strategie, kde je taky velmi důležitý.
Cobra (a spol.) - Hele podívej, to jak důležité je micro, můžeš posoudit jen pokud se tu nějakou hru snažíš hrát na lepší úrovni. Samozřejmě, že když hraješ kampaň, nebo proti kamarádovi z vedlejšího baráku, tak ti třeba stačí "microvat skupiny" a hrát to stejně jako nějaký Warlords Battlecry, ale teprve na top úrovni rozhoduje, co je ve hře opravdu nejdůležitější, co rozhoduje o výhře v zápasech, kde hráči narážejí až na samotné limity hry... Zeptej se třeba Ebba, ten taky svého času patřil mezi top hráče :)
Tak zrovna Warlord Battlecry jsem hrál všechny díly a tam mi nějak nepřišlo, se moc snažit...:) Namasovat liche, knighty nebo něco takovýho a vesele do boje:)

7c: Tohle je moc hezký -

In warcraft when your APM is over 150 you'll get bored that you start setting rally points
In starcraft when your APM is over 150 you'll be able to execute the most basic commands
In red alert when your APM is over 150 you’re out of your mind. APM does not exist in red alert :D
Jaké další RTS mají "koncept" jako W3?

"Pravda, jde spíš o micromanagement skupim a ne jednotlivých jednotek, nicméně jsem si jistý, že není o nic méně důležitý než ve W3. W3 má micromanagement jen víc micro..."

Uhm, víc pruhů, víc Adidas? Co třeba radši "micro"? .-)
Protože W3 je o hrdinech, pár jednotkách a používání jejich speciálních schopností? Resp. především o tom.

Erm, nemůžu si neodpustit hodit sem ten prastarý (ok, především humorný, než že by obsahoval nějaká fakta) post o rozdílech mezi tehdejšími RTS: RTS
Mohli byste psát aspoň "nehrál jsem žádnou jinou strategii, kde..." ;-) Třeba v Total Annihilation Spring, mod Final Frontier (ten jsem hrál nejvíc), jde rushnout bázi v prvních pár minutách taky, navíc každá jednotka je jinak účinná proti různým třídám jednotek, takže je třeba si dobře rozmyslet, co kdy kam poslat. Pravda, jde spíš o micromanagement skupim a ne jednotlivých jednotek, nicméně jsem si jistý, že není o nic méně důležitý než ve W3. W3 má micromanagement jen víc micro...
Cobra: H34D má naprosto pravdu, není žádná jiná strategie jako W3, kde by tolik záleželo na micru. Ono taky v žádné jiné multiplayerové strategii ti nepřítel není schopen v prvních pár minutách ruschnout bázi :) SC II tomu tedka dost přiblížili, ale pořád se tu drží té masové výroby a masivních útoků, jako v SC. Ale Earth 2150 se proti W3 micruje jak nic.
Kometáře, obzvlášť tedy ten poslední, mě docela děsí... asi se pomalu přestávám těšit.
Zoltan: Tož dobré toto.... A je to tak i v reálu? Fakt nejde StarCraft 2 hrát po LANu?
Zoltan: To je teda blbost, takových tabulek jde vymyslet spousty i z opačného pohledu... vždycky mě zaráží, jak rychlí jsou lidi v hodnocení, vždyť ta hra vyšla před pěti dny, až čas ukáže co v ní je. Sám myslím, že za rok ji budou i ti co jí nejvíc haní stále hrát a nebudou se chystat přestat :-D
Multiplayer je vždycky hlavně o micromanagementu, pokud jsou hráči vyrovnaní (a jde o inteligentnější hru) - bitvy pak prakticky vyhrávají jednotlivé jednotky a ne armády.
Cobra - Já Earth 2150 nehrál, ale W3 je o micromanagementu hodně právě proto, že je tam málo jednotek a taky proto, že je tam obrovský rozdíl mezi útokem a hitpointy (1 pěšák musí 40x seknout, aby zabil druhého). Věř mi, ve W3 jsem odehrál desetitisíce multiplayerových her, je to hlavně o micru :)
Tam to bylo fakt důležitý, protože si člověk kolikrát nemohl dovolit ztratit ani jednu jednotku, jinak by mu pak chyběly peníze. Hlavně pak v datadiscích.
Jop, když se řekne micromanagement, tak mě se také vybavuje hlavně Earth 2150, pak dlouho nic a až někde na konci jsou ostatní mnou hrané strategie :)
Já bych naopak řekl, že o micromanagementu je každá RTS víc než W3 :D Teď z hlavy mě napadá třeba Earth 2150, kde zkušené jednotky opravdu znamenaly velkou výhodu a tedy bylo pořád třeba dávat pozor na bojiště. Total Annihilation, Supreme Commander (ale tam to bylo spíš o tom, že poslat někam houf jednotek znamenalo, že udělaly frontu a nechaly se odstřelit jedna po druhé), atd, atd. Ve W3 se pracuje s malými skupinami, což zúžilo micromanagement jen na nutnost přepínat se mezi nimi.
Bodkin - Žádná RTS není více o micromanagementu než Warcraft 3, v SC2 je však na micro kladen větší důraz než v SC1, to je fakt. Co se týče nastavení, tak nehledě na performaci, já kvůli přehlednosti (do multiplayeru) hraju všechno na Low, jen Shadery na medium a Textury na high, ať to není zase úplně hnusné :)
Ještě více micromanagementu? To snad ne!

Jinak, včera jsem zkoušel prvních pár misí a musím říci, že ta grafika naživo není taková barvičkovitá jak to vypadalo z ukázek.
Na druhou stranu je pravda, že ta vyzdobenost mi občas působila potíže, protože jsem se v tom mírně ztrácel. Možná to bylo i nezvykem na o 9 palců větší monitor, než normálně užívám.

To samotné hraní na mě působilo, jako by to byl sen/noční můra, kdy při hraní jedničky se mírně pozměnila pravidla a přizpůsobení, já si to dobře uvědomoval, ale stejně jsem nebyl schopen svůj přístup pozměnit.
To zase možná bylo tím, že jsem byl při hraní obohacen o nějaké to promile.

Má tedy jediná hlavní výtka v tom, že mi to přišlo ještě mnohem více o micromanagementu než předchozí blizzárdí RTSka, což zrovna není to co u RTS mám rád.

O to více si ale cením AI War: Fleet Command. :)