Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak jsem jen tak zkusmo rozjel ss2 pomocí ss2tool a mod manageru a musim říct že paráda. Dřív jsme se stím mordoval ručně a trávil čas hlednáním na fóru a tohle je parádní funkční řešení.

Na jedničku asi nic takového není co? Naposledy jsem jí zkoušel rozjet když vyšel mouselook a highres mod. Ale to bylo na XP. Dá se rozjet i na W7 64?

Čeština funguje bez problému. Měl jsem tam i počeštěné textury, ale ty se mi přepsaly na anglické, když jsem nainstaloval další mod. Přehled všech modů, které jsem si do hry dal a pár screenů na ukázku.
Kua, ten respawn nepřátel je brutální. Ale v zásadě to celkem funguje a dokáže to hráče fakt dostat pod takovej depresivní tlak. Už dlouho jsem ve hře nepocítil takovou úlevu, jako když jsem tady konečně zprovoznil ten pitomej výtah a zavřel se v něm.:D
Netuším. Podle mě by měla, pokud to bude jen nějaká textová verze, co nehrabe do textur.
Ach jo, já tenhle web nesnáším. Momentálně bych si měl procházet extrémně záživnou Advanced Macroeconomics od pana Romera a místo toho mi díky této diskuzi okupuje čas tohle:
http://i.imgur.com/w4SuM.jpg

btw: Překvapilo mě, jak komunita mákla. Jeden komunitní instalátor hru plně opatchuje, nastaví widescreen rozlišení a připraví pro modding, další externí program umožňuje jednoduchou správu a import modů, přičemž si i ohlídá, jaký jsou kompatibilní. Navíc je dostupnej pěknej balík textur, zlepšený modely zbraní (viz. screen výše), vylepšená kvalita hudby atd. Při instalaci a základním rozjetí jsem narazil na pár problémů (hra si v základu moc nerozumí s win7), ale díky skvělýmu fóru zde...
http://www.systemshock.org/
...jsem na všechno našel řešení během pěti minut.
Dungeon Mastera som nehral, takze neviem.

No stale si myslim, ze SS2 sa neda jednoznacne zaskatulkovat do jedneho zanru. A ked uz si spomenul Mass Effect, prinajmensom v akcnych castiach sa to meni na ciste FPS, pretože keby to bolo v tych chvilach RPG, spravalo by sa to nejako podobne ako Alpha Protocol.
To som tomu zase dal - v principe islo o to, ako clovek bude k hre pristupovat a co mu ona da. Ergo, pre mna je SS2 RPG, rovnako ako Planescape, ci Mass Effect 2. Pricom je tu samozrejme rozdiel. Ak niekto bude primarne pristupovat k SS2 ako k FPS, s FPS zvyklostami, moze byt zo zaciatku celkom sokovany, ze co to. Na druhej strane, taky Mass Effect tento problem nema. Ak v tom niekto vidi pribehovu TPS... nebude mat problem, pretoze statistiky isli stranou (avsak taky Alpha Protocol, to by bola zase ina pesnicka). Atd...

Ja som posledny, ktory by tvrdil, ze ak to ma statistiky je to RPG...len to tak nejako historicky vyplynulo :) Dungeon Master tiez nie je FPS-ka a mohol by byt. Mam taky pocit, ze keby vznikol niekde koncom 90s a zaciatkom 2000s, na modernom engine, tak by bol zaradovany vedla hier ako Heretic, ci Hexen. A nehovorte mi, ze by to tak nebolo :)
PRIVATE MARTIN: SS2 je genre-blender - kombinuje prvky viacerých žánrov dokopy, takže ťažko povedať, či sa Ti bude páčiť, Half-Life to rozhodne nie je. A dôraz na RPG prvky tam je silný.
Jsem FPSkář a proto jsem takhle přistupoval i k této hře. Pravda, byla dost komplexní a postupy z obyčejných stříleček v ní moc nefungovaly, to mi ale nijak nebránilo do jejích tajů proniknout a užít si ji i s těmi RPG prvky. Na rozdíl od takového Deus Ex jsou zde podány celkem jednoduše a přehledně, takže jsem nebyl při hraní System Shocku 2 ničím rušen a hrál si ho po svém, jak jsem zrovna uznal za vhodné. Jinými slovy, mě vždy stačí first person pohled a střílení, protože pokud je zajímavé i prostředí hry, nic mi nebrání na její mechanismy přistoupit a hrát ji, i kdyby to mělo být jakkoli pokročilé RPG. Nicméně, zrovna k tomuto kousku z léta 1999 je k dispozici adrenaline mod, jenž hru udělá poměrně arkádovou a není pak nutné se těmi RPG prvky příliš zabývat. I tak se mi ale hra líbila víc bez tohoto modu, než s ním.
Rozhodně to má blíž k Deus Ex než k Half-Life, takže bych to moc nedoporučoval.

Ještě ohledně pořadí žánrů - viděl bych to tak, že je to asi stejně RPG/FPS (nebo FPS/RPG), co třeba Deus Ex anebo Bloodlines (jen místo dialogů tu jsou monology).
Pak se na to člověk taky může dívat z druhé strany: Je SS2 stejné FPS jako CoD?

Možná řešení:
a) Striktně to řešit jako teď.
b) Úplně to ignorovat.
c) Zavést váhy (tedy více žánrů může mít stejnou prioritu).

K původní otázce:
Pokud někoho bavil HL, nelze z toho nijak odvodit, jestli jej bude bavit i SS2. Mě třeba HL bavil, ale SS2 si mě zatím nikdy nechytil.
Problém č. 1: Jakou si vybrat postavu? Z tutoriálu jsem nic nevypozoroval.
Problém č. 2: Počáteční obtížnost (co, kdy, kde a jak dělat, kam jít atp.) a neoptimální "learning-curve".
Problém č. 3: Oldschoolovost (nesouvisí s HL).

Ale jednou..., jednou se přes ten začátek dostanu :)
Teraz neviem či sa mi oplatí do toho ísť, čakal som, že to bude atmosférická fps s rpg prvkami, no teraz sa mi to javí inak. Každopádne to asi risknem.
System Shock je úplně jinej než Half Life a dost jinej než Deu Ex, takže podobný spekulace nikam nevedou. Prostě to vyzkoušej, vsadím se, že se pořád někde válí i demo.
Pravdou je, že když už se za RPG považuje Diablo, proč by nemohl i SS, že? Na druhou stranu bych to osobně nijak neřešil, všechny důležité žánry vypsány jsou a rozumného člověka snad tolik nevykolejí fakt, že přeci jen trochu více (opravdu jen trochu) záleží na statistikách, než na střelbě samotné:).
Polemika o pořadí žánrů už mně zde přijde poněkud malicherná. Jistě lze uvést příklady FPS, v porovnání s nimiž se bude jevit SS2 jako podstatně jiný žánr, stejně tak lze ale uvést příklad Planescape: Torment, a v porovnání s ním SS2 jako RPG vážně nevypadá.
MickTheMage, ugraugra: to víte, byl jsem tehdy mladý a nerozvážný :-). Mně je to vcelku jedno, však si to klidně upravte.
ugraugra - v tom pripade - ups. Ale celkom casto sa stava, ze tu kde-kto edituje zanre a perhadzuje, ako si clovek zmysli. :)

Co vsak nemeni nic na fakte, ze imho by to malo byt opacne ako to teraz je.
HL je FPS, toto je RPG ako vysite.

A hned by ma zaujimalo, ktory *censored* vymenil poradie zanrov. A keby sa chcel niekto hadat, statistiky maju v tejto hre vacsi vplyv na zbrane ako vas osobny skill (ked sa budem drzat len toho "strielania", nehovoriac o ostatnych veciach). Od FPS-ky kazdy caka, ze co zbran, to bezproblemove ovladanie a strelba podla toho, ci sa hrac trafi alebo nie. V tomto pripade by bol hrac mierne vykolajeny, keby od SS2 cakal (v prvom rade) FPS. Ale to len tak, mimochodom...aby rec nestala ;)
Od Brosiusa mám Thief 3 ost a od Brandona nezabudnuteľný Jazz Jack Rabbit 2 ost a DE: Invisible War (páčia sa mi tam tie Káhirské témy).
jablek: To máš pravdu, dobrá rozhodně je, ale přišla mi jedna jako druhá, čili jsem si tak ani jednu z nich pořádně nevryl do paměti.
Jo, videa fungují bez problémů v jedné upravené verzi SS2 (na XP). Ale stejně je jich tam jen pár a nejsou podstatná.
4Kubulus - Jo, ale to bylo nekdy pred 10 lety na jinym pocitaci, na XP ne, ani kdyz jsem si nainstaloval potrebny kodeky a vubec postupoval presne podle vsech moznych navodu na netu.
MCZ: Byli odolnější, ale s tisíci náboji celkem k ničemu. Já totiž střelné zbraně moc nepoužíval, naopak meč skoro pořád :) Někdy si SS2 projdu potřetí, a s původním shock.gam. Taky jsem se setkal s padáním ve výtahu na konci páté paluby, tento bug vyrešilo nainstalování SHTUP beta 6 packu.
PavelU: hehe, on s Adrenaline hraje někdo jiný než já? :-)

Jinak mi tedy obtížností přišel tužší (o zbraně se starat nemusíš, ale nepřátelé jsou odolnější), i když to může být věc názoru...
Opět dohráno, s pár modifikacemi. Díky Adrenaline modu jsem se nemusel skoro vůbec starat o zbraně a celkově hra byla lehčí, už to ale nebylo ono. Arcaniac Graphic pack vylepšil modely postav a zbraní. Shtup beta 6 různé nápisy a pár dalších textur. A konečně jsem hru přešel celou s DDfixem.

V průběhu hraní jsem se nesoustředil na hacking a měl ho jen na úrovni 1, a projevilo se to v závěru, kdy nebylo možné s 90% obtížností provést úspěšné hackování. Loadnul jsem tedy starší pozici o úroveň zpět, sejmul zmetky, a jelikož jsem měl dostatek cyber modulů nebyl problém na začátku poslední úrovně si dovednost hackování zvýšit na úroveň 4 a pak už to bylo v pohodě. Spoiler !!: Mé screenshoty ze hry.
sevencreature: Nehrál, ale zkoušel jsem nějaký mod spustit ve SS2 a bezúspěšně. Měl sem SS2 Mod Manager, v něm došlo vždy ke chybě odesílat/neodesílat. Od Nightwalker bych si rád něco zahrál, ta umí tvořit pěkný fan mise a mody.
Paul: v pořádku, já s tím taky nemám problém. Já jen, že vytahovat při sporu DE x SS2 proti SS2 zrovna augmentace nebo RPG systém... :-)
Tak v DX je spousta nepovinnýho čtení dokreslujícího atmosféru taky, viz the man who was thursday, spousta dalších datapadů, novin...

Nemám v úmyslu se hádat, prostě považuju DX ve všech směrech za superior, sednul mi víc, tím to hasne.
*sice nemluví, ale ty datapady jsou (...)

(sakra, zaveďte už ty editace)
Paul: já mám úplně stejný pohled (i zkušenost) jako 7c. A ne, že bych se chtěl nějak (zase) pouštět do DE, ale:

a) rozhovory zas nemají na hru větší vliv, resp. nejsou nijak zvlášť propracované (viz Jabův komentář ohledně toho, co můžeš zjisit čtením emailů a jaký to (ne)má vliv na průběh hry). Pár dialogů, toť vše. V SS2 se sice nemluví, ale ty jsou mnohem atmosféričtější (a hezky namluvené, btw :-) ).

b) při porovnání RPG systémů mi tedy DE vypadává jasně jako ten slabší (viz skilly jako plavání); v SS2 jsou taky upgrady zbraní (resp. modifikace, byť ne až tak propracované) a pak ještě traity (tuším) - ty čtyři "velké" upgrady. Místo augmentací je tam několik desítek PSI schopností (i když zdaleka nejsou všechny využitelné, těch co jsou, je víc než v DE). Plus slušné možnosti, co se funkčních specializací týče. DE zaostává.
No vidíš, a pro mě je SS2 slabej odvar DX. V DX jsou rozhovory (kde si sám volím co chci říct) - v SS2 ne.V DX jsou rozsáhlejší rpg prvky (skill postavy, augmentace, upgrady zbraní). V DX se každá situace dá řešit několika způsoby a hra je o dost nelineárnější. Plus já osobně mám mnohem raději "real world" lokace ve hrách, jako New York, Hong Kong, Paříž.... nežli ty vymyšlené aka UNN Rickenbacker.

Obě hry jsou skvělé, SS2 hraje víc na hororovou strunu, DX na tu konspirační. Ale DX mi svým designem přijde prostě lepší.
Paul: Zajímavé - já jsem dohrál SS2 až drahnou dobu potom, co jsem hrál Deus Ex a byl jsem dost překvapený, že je DX tak vyzdvihovaný, když jde jen o slabý odvar SS2 (nemluvím teď o příběhu a světě).