Né, vždy dostaneš presné informácie. Postavy mi podrobne opisujú cestu, zakaždým určia okrem svetovej strany aj niekoľko výrazných orientačných bodov ako kamenné útvary, križovatky, pobrežia, usadlosti či smerové tabule.
Diskuze
No nevím jestli zrovna to hledání je tam výborné. Vzhledem k tomu, že žádná postava nedává informace o vzdálenostech, stávaj se tyhle questy dost frustrujícími. Pokud mi někdo dá informaci "Jdi do dungeonu XY severně od Vivecu", přirozeně bych se zeptal "Jak daleko od Vivecu?". Ve hře to ovšem není možný, takže jsem vždycky hodinu pobíhal po polovině ostrova severně od Vivecu, abych pak zjistil, že dungeon je deset metrů od města.
Pri pohľade na dnešné hry oceňujem v Morrowinde prvky, ktoré som si predtým vôbec neuvedomoval. Výborné je napríklad hľadanie postáv alebo objektov, založené iba na informáciách a radách od NPC. Žiadne šipky, žiaden kompas, žiadne zázračné GPS.
+10% pre Morrowind.
+10% pre Morrowind.
Jsou mody na jejich uklidnění. Nějaký z nich považuji za nezbytný.
Jj vsude sami zasrani cliffraceri ;)
Preskúmal som automatické nastavovanie úrovne u protivníkov, ak to niekoho zaujíma, na priloženom obrázku je všetko prehľadne znázornené. Drtivá väčšina spawnpointov má priradený určitý počet nepriateľských monštier, ktoré sú generované podľa úrovne hráča:
http://i42.tinypic.com/24v5o3n.jpg
http://i42.tinypic.com/24v5o3n.jpg
OK, poslední týden jsem strávil stahováním desítek modů (vybraných z tisíců modů) a obávám se, že budu stahovat až do té doby, kdy vyjde Skyrim. Peklo, ale vyplatí se.
..jasné, okrem toho treba spomenúť aj hmotnosť zbrane, sekery sú ťažkopádne a pomalé. (To je tiež jedna z výhod oštepov.)
To je hezké, ale do mečů prostě narveš lepší enchant. A to je holt základ úspěchu. :) A Trueflame je prostě (spolu se svým dvojčetem) nejlepší zbraň.
Obojručná sekera má najvyššie poškodenie zo všetkých zbraní, daikatany a obojručné čepele nasledujú hneď za ňou:
http://www.uesp.net/wiki/Morrowind:Items
http://www.uesp.net/wiki/Morrowind:Items
90210: Kterous dělal fakultu a kde seš teď? :)
Nejlepsi zbran je sekyra, jo? Vzdycky jsem si myslel ze katana nebo daikatana...
4Jab - "tyhle poznatky ještě upotřebil u státnic, jejichž součástí byl překlad odborného textu (75 či 150 stran)."
To bylo dost hrozny, delal jsem ten kratsi...
4Jab - "tyhle poznatky ještě upotřebil u státnic, jejichž součástí byl překlad odborného textu (75 či 150 stran)."
To bylo dost hrozny, delal jsem ten kratsi...
To se dřív přestanu smát kočíčákům za to, že vypadají jako kočičáci :)
"z dnešního hlediska spíše pusté krajiny, ale dnešní hledisko se může jít vycpat"
To dřív Argoniani ovládnou Morrowind! ...tak počkat.
To dřív Argoniani ovládnou Morrowind! ...tak počkat.
Jab: Když člověk přemýšlí o tom, co vyjadřuje, je to hezká nemoc, ať už ji má z povolání, nebo nikoli. Někteří jsou celý život zdraví jako řípa, a okolí trpí.
Je čas, aby to odpískal nestranný rozhodca, páni. :-))
V krátkych diskusných príspevkoch dostáva vetná skladba zabrať. Človek píše stručne, častokrát i unavený a preto sa občas nejaká tá špatná syntax objaví. Munchkinovské sekery som síce pochopil správne, no zhrnutie aktuálneho členenia vetného mi prišlo celkom vhod, máme ho i v slovenčine.
V krátkych diskusných príspevkoch dostáva vetná skladba zabrať. Človek píše stručne, častokrát i unavený a preto sa občas nejaká tá špatná syntax objaví. Munchkinovské sekery som síce pochopil správne, no zhrnutie aktuálneho členenia vetného mi prišlo celkom vhod, máme ho i v slovenčine.
Say: Potřebuješ mít poslední slovo, viď? :)
Jab: Ten, kdo v tom nehledá ne/smysly to prostě a jednoduše pochopí. A jsme na diskuzi na databázi her. Welcome back ;)
- Thread closed -
- Thread closed -
"Nebo jsem se špatně vyjádřil?"
No, to ti právě píšu. Btw slovem "doporučím" si tam moc nepomůžeš. To bych ti spíš "doporučil" zaklínat se tím "ale", kterým uvozuješ druhou větu. Ale nechal bych to být. A btw není to nemoc z povolání. Alespoň ne z mého. :)
No, to ti právě píšu. Btw slovem "doporučím" si tam moc nepomůžeš. To bych ti spíš "doporučil" zaklínat se tím "ale", kterým uvozuješ druhou větu. Ale nechal bych to být. A btw není to nemoc z povolání. Alespoň ne z mého. :)
Jab: Hustý... A co když ti řeknu, že jsi to špatně pochopil? Nebo jsem se špatně vyjádřil? Je na to taky nějaký patent?
Jo a... Možná nemoc z povolání že to přehlížíš, ale význam slova "doporučím" je ti doufám jasný.
Jo a... Možná nemoc z povolání že to přehlížíš, ale význam slova "doporučím" je ti doufám jasný.
Say: Ono je na tom hezké, že mám pravdu. :) Aktuální členění větné je zejména o tématicko-rématickém navazování. Tzn. co bylo v minulé větě rématem (novým sdělením), stává se v další větě tématem (již známým, ke kterému se připojuje nové réma - tedy opětovně nové sdělení). Jinak řečeno když mi dáš do jednoho odstavce:
"Nejsilnější a vhodné pro munchkiny jsou samozřejmě axe. Ale doporučím kombinovat různě nabité dýky. Jsou rychlé a např. kombinace očarování paralýzy a jedu je slušně smrtící."
Tak z toho vyplývá, že nejsilnější jsou sekery a další věta pak pokračuje dalšími munchkinovskými zbraněmi (které v minulé větě byly rématem - tedy novým sdělení) tedy dýkami. Které ještě podotýkám častuješ výrazy jako "rychlé" a "smrtící". Jde skutečně o jistou logiku textu, které si se zprotivil. Btw dedukce s tím nemá nic společného stejně tak jako indukce či dokonce abdukce.
Aktuální členění větné většinou dodržujeme jaksi podprahově, páč o něm většina lidí ví kulové. Můj češtinář byl ale velký "fanda" svého oboru a pak na v. škole (kde jsme se o něm učili znovu) jsem tyhle poznatky ještě upotřebil u státnic, jejichž součástí byl překlad odborného textu (75 či 150 stran). Čili si nedělej starosti, že ten termín neznáš. Já z něj byl také vyplesklý.
"Nejsilnější a vhodné pro munchkiny jsou samozřejmě axe. Ale doporučím kombinovat různě nabité dýky. Jsou rychlé a např. kombinace očarování paralýzy a jedu je slušně smrtící."
Tak z toho vyplývá, že nejsilnější jsou sekery a další věta pak pokračuje dalšími munchkinovskými zbraněmi (které v minulé větě byly rématem - tedy novým sdělení) tedy dýkami. Které ještě podotýkám častuješ výrazy jako "rychlé" a "smrtící". Jde skutečně o jistou logiku textu, které si se zprotivil. Btw dedukce s tím nemá nic společného stejně tak jako indukce či dokonce abdukce.
Aktuální členění větné většinou dodržujeme jaksi podprahově, páč o něm většina lidí ví kulové. Můj češtinář byl ale velký "fanda" svého oboru a pak na v. škole (kde jsme se o něm učili znovu) jsem tyhle poznatky ještě upotřebil u státnic, jejichž součástí byl překlad odborného textu (75 či 150 stran). Čili si nedělej starosti, že ten termín neznáš. Já z něj byl také vyplesklý.
Objevil jsem to nedávno, ale je to naprosto geniální. Takový obdoba mapy.cz do světa Morrowindu. Pozor tato mapa může obsahovat spoilery...
Aneb dedukce dle Jaba ;) Známe.
Spojuje je významný český vynález, kterému se říká "aktuální členění větné".
Jab: Dýky z munchkinováním spojuji kde?
V Morrowinde na type zbrane až tak nezáleží, v závere hry stačia tri-štyri údery čímkoľvek a je po boji.
Já, když jsem hrál Morrowind, tak jsem přemýšlel jaký charakter si zvolit, a protože pocházím ze SČ, tak jsem si uplácal Seveřana - Válečníka a nakoupil jsem si Seveřanský komplet: Kostěná helma a štít seveřanů, kroužková zbroj seveřanů a zbytek kožené cokoliv seveřenů. Jako zbraň jsem zvolil jednoruční sekery a dlouhý meč seveřanů. Ať je sranda! :-D
Say: Možná pro některé rasy a povolání jsou sekery či dýky slušná volba z hlediska "stylu", ale vydávat je za ultimátní nástroje munchkinů je imho dost střelený joke.
Trueflame, Umbrasword, ty jsou památeční.. Zatraceně, tuhle hru prostě nemůžu znovu hrát, aby mi náhodou nespadly mé růžové vzpomínkové brýle. Ostatně kde vzít dneska půl roku času - to k tomu rozsahu.
Nejsilnější a vhodné pro munchkiny jsou samozřejmě axe. Ale doporučím kombinovat různě nabité dýky. Jsou rychlé a např. kombinace očarování paralýzy a jedu je slušně smrtící.
Mne sa pozdávali oštepy. Súpera ubodáte na diaľku a väčšinou to prežijete bez jediného škrabanca. Hra je však plná skvelých mečov a na dobré magické oštepy sa akosi pozabudlo.
No, nejlepší zbraně jsou tam jednoruční meče (Trueflame třebas). Ale jsou až v Tribunalu. Skill je na to stejný, tak je to na tobě, esli ten štít chceš nebo ne.
Jinak si později (po konci Tribunalu) můžeš udělat meč z Almalexie, pokud se ti tedy podaří chytit její duši do Soul Staru. Ten by pak byl také dobrý (spolu s případnou zbraní z Viveca, pokud bys jej také zabil). Tyhle zbraně pak mají sice mraky nábojů, ale bohužel na rozdíl od Trueflamu neignorují případné resistance nepřátel, čili jsou možná o trochu horší (ne slabší, jen méně použitelné).
Jinak si později (po konci Tribunalu) můžeš udělat meč z Almalexie, pokud se ti tedy podaří chytit její duši do Soul Staru. Ten by pak byl také dobrý (spolu s případnou zbraní z Viveca, pokud bys jej také zabil). Tyhle zbraně pak mají sice mraky nábojů, ale bohužel na rozdíl od Trueflamu neignorují případné resistance nepřátel, čili jsou možná o trochu horší (ne slabší, jen méně použitelné).
Dlouhou dobu jsem používal Umbra Sword - vypracoval jsem s ním schopnost long sword až na 100. Ale zabít jeho majitele byl docela záhul.
Pak jsem, jen tak z hecu a na efekt, používal Daedric Crescent.
Pak jsem, jen tak z hecu a na efekt, používal Daedric Crescent.
AlieN: Tribunal a Bloodmoon tam doufám máš...
Jsou ve hře nějaké rozumné obouručáky? Nebo je lepší se na ně rovnou vykašlat a raději začít trénovat block?
Btw doufal jsem že Morrowind dostojí své pověsti a bude "trochu" rozsáhlejší, ale z toho co jsem zatím prolezl mě v tomhle docela zklamal - ten ostrov se zdá být celkem malý, a navíc s civilizovaným osídlením za každou druhou zatáčkou... :/
Btw doufal jsem že Morrowind dostojí své pověsti a bude "trochu" rozsáhlejší, ale z toho co jsem zatím prolezl mě v tomhle docela zklamal - ten ostrov se zdá být celkem malý, a navíc s civilizovaným osídlením za každou druhou zatáčkou... :/
valcik: Do podzemních kobek jsem zatím jen nakoukl, ale na to co jsem viděl si nemůžu stěžovat, textury vypadají dobře.
Vylepšuje ten Overhaul mod aj podzemné interiéry? Dostávam náladu znovu sa mrknúť do korprusária, bola tam výborná atmosféra, ale textúry nestáli za veľa. :-)
AlieN: Dobrá volba. A teď bacha na sliny na klávesnici=)
Nakonec jsem nainstaloval nový balík Morrowind Overhaul - http://morrowindoverhaul.net/blog/
Je v něm zahrnuté jak MGE, tak i dost další menších úprav a přidaných věcí (i něco z toho Jabova seznamu) ... a vypadá to vážně skvěle, hlavně to jak je teď Morrowind zarostlý se mi hodně líbí.
Je v něm zahrnuté jak MGE, tak i dost další menších úprav a přidaných věcí (i něco z toho Jabova seznamu) ... a vypadá to vážně skvěle, hlavně to jak je teď Morrowind zarostlý se mi hodně líbí.
Alien: http://forum.sigil.cz/viewtopic.php?f=6&t=192&start=375#p138108
Snad je to ještě použitelné...
P.S. S MGE opatrně.
Snad je to ještě použitelné...
P.S. S MGE opatrně.
AlieN: MGE.
Jsou pro Morrowind nějaké zásadní mody?
Případně co na úpravu grafiky - zkoušel někdo monstrpack Morrowind 2011? Hledám něco spíš jen na "vylepšení v mírných mezích", nic co by vizuální styl hry příliš překopalo (Morrowind jsem nikdy nehrál)
Případně co na úpravu grafiky - zkoušel někdo monstrpack Morrowind 2011? Hledám něco spíš jen na "vylepšení v mírných mezích", nic co by vizuální styl hry příliš překopalo (Morrowind jsem nikdy nehrál)
Hm, skúsim to teda nainštalovať a pošpáram trocha v Construction Kite, možno sa tam dajú dekompilovať skripty priradené k jednotlivým kontajnerom a spawnpointom. Bude to síce až okolo Vianoc, ale potom to dôkladne preskúmam a prípadne ten komentár doplním.
Pokud já vím, tak ten "levelscaling" monster se netýká jejich úrovně, ale druhu. Tzn. později se budou respawnovat silnější typy nepřátel.
U těch truhel je to jasné, tak se opravdu postupně objevují lepší věci. Zvláště patrné je to u lock-picků, soul stoneů atp. Po čase už nacházíte de facto vždy jen ty kvalitnější.
U těch truhel je to jasné, tak se opravdu postupně objevují lepší věci. Zvláště patrné je to u lock-picků, soul stoneů atp. Po čase už nacházíte de facto vždy jen ty kvalitnější.
valcik: Tak tak, a takových truhel a míst je víc=) Nevím, jak je to přesně s levelscalingem monster, ale pořád platí, že krysa na vyšším levelu ti toho moc neudělá, stejně tak když si na začátku vlezeš do hrobky, tak tě kde jaký duch položí.
Ale spomenul som si, že určité unikátne artefakty sú umiestnené vždy do tej istej truhlice, bez ohľadu na level. (V hrobke blízko mesta Gnisis je napríklad prsteň ochrany proti ohňu, mrazu i elektrine.)
Say má teda pravdu, niektoré truhlice svoj obsah nemenia.
Say má teda pravdu, niektoré truhlice svoj obsah nemenia.
Ciastocny levelscaling mali uz od dob Daggerfallu a Morrowind nebol vynimkou, ale bol to uplne iny level scaling ako mal Oblivion. Dobre si pamatam ako som sa po vystupeni z lodi pustil kamsi do dialav a velmi rychlo som skoncil :) Vratilo ma to k zabijaniu mudcrabov a jemnemu treningu :)
..prisahal by som, že som z truhlíc a aj z iných kontajnerov vyťahoval na vyššej úrovni samé drahé kamene a mocné zvitky, hoci pri prvej hre tam na nižšom leveli boli iba omrvinky. Keď už to ale tvrdíte dvaja, musím to ešte poriadne overiť, až bude čas.
valcik: Levelscaling truhel tam rozhodně není. Když víš, kam jít, tak hned na první úrovni se dostaneš k věcem, které ti mají přijít pod ruku tak někdy na 20-30 levelu.
..navyše nie je až tak lineárny. Lokality ako Windspear Hills alebo De Arnise Stronghold môžeš navštíviť už v začiatku hry, alebo až pri jej závere či dokonca vôbec, je to len na tebe. (Voľnosť ako v Morrowinde tam samozrejme nie je, to je jasné.)