Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Hmm no nevím. V baldurs gate jsem si setsakra dával nějaký potvoráky na později, nejvíce draky, lichy a high-level kouzelniky ve dvojce nebo nymfy či velký počet střelců v jedničce. A takový Trhov ve dvojce nebo hobití vesnice v jedničce byly na vyšším levelu až procházkou růžovou zahradou.
BG2 je totiž tak lineárny, že je to jedno či tam je level scale alebo nie, podobne ako v NWN 1, keď sa ti lokácie stále otvárajú a zatvárajú tak sa ti aj tak takmer nikdy nestane že si buď príliš silný alebo príliš slaby. Je smutné, že pocit z levelovania v RPG hrách, aj Bioware aj Bethesda, obmedzili na získavanie nových spellov, a nejak zabudli na to, že RPG hráči si radi vychutnajú aj pocit, že na začiatku sú slabí a postupne sa z nich stávajú hrdinovia v tom svete. To je práve kvôli tomu zmiešavaniu s FPS žánrom a appealom na FPS hráčov, kde je stále konštantná obtiažnosť.
Ak by mi prekážal iba ten level scaling, to by som nejako prekúsol, ale spoločne s tým zmršeným súbojovým systémom je to už pre mňa príliš silná káva. :-))
(Určitý level scaling bol i v BG2, tam mi však vôbec neprekážal.)
Zaujímavé, to skúsim overiť kedže mám to práve nainštalované aj s graphic overhaulom, samému mi extra vadí level scaling v RPG a som na to extra citlivý a som prekvapený, že to niekto vytiahol na hru kde mi to nevadilo, prípadne som si to ani nevšimol. Oblivion teda nehraj určite, to sa totiž nedá rovnať, tam ten levelscale je cítiť na každom kroku.
Tenhle level-scaling tam myslím je, tedy že Dungeony (a možná i další oblasti) si nastaví level nepřátel v době jejich prvního navštívení.
Hm, Oblivion nepoznám, pretože po dohraní Morrowindu som o ďalšie Bethesďácke hry úplne stratil záujem. Level scaling v Morrowinde podľa mňa je, pretože keď som s postavou na vysokej úrovni vliezol do dungeonov, ktoré som hneď v úvode hry vynechával, narazil som na silné monštrá a v truhliciach boli drahé kamene na lapanie duší. (Pri prvej hre, keď som ten istý dungeon navštívil so slabou postavou, narazil som iba na slabé monštrá a lacné kamene.)
Valcik: nepletieš si to trošku s Oblivionom? Morrowind bol statický, pokiaľ viem tak takmer všetky dungeony, questy, random spawny, chesty nelevelovali s hráčom a boli statické. Sám som tiež extra citlivý na level scaling.
♪♫ Pivo je už v Mexiku, Buenos Dias já taky jdu...♪♫

*to o Pivovi je pravda, já bych vás ale nikdy neopustil*
já zase slyšel, že mu buldozer přejel ruce a on musel zanechat paření.
Pivo se dostal do finanční krize a musel nechat odpojit net=)
Ale v USA se s lidma jako je on neserou :) . Ale také by mě zajímalo, co s ním je, na forum téměř nechodím.
U Oblivionu vychazel set fanovskych modu, ktery pridaval okulahodici a rucne pridana mista a mistecka, ted si nevzpomenu na jmeno.. tlachy PR a vyvojaru jsou nepochybne liche
Dělat dnes stromy ručně je blbost. Stejně jako spoustu dalších věcí, například detailnější strukturu povrchu. Slušně napsaný generátor tohle zvládne mnohem lépe než člověk.

A jestli lze dnes udělat otevřený velký svět bez generátoru? Tedy ve smyslu ručního umístění všech objektů a povrchů? Jistě, pokud se na to hodí armáda lidí za podpory gigantického rozpočtu (tisíce lidí u GTA4), nebo pokud se tím zabijí roky práce (možná první STALKER nebo DNF).
Eru: Jenže to chce čas a čas jsou peníze :-)
Ale třeba u Gothicu 3 jsem slyšel, že žádný strom není stejný. Osobně jsem to nijak podrobně neověřoval, ale pokud je to pravda, tak chválím snahu.
Pivo: "na takovou rozlohu se bez toho neobejdou". Dá se bez toho obejít, ale musí se opravdu chtít.
Myslím, že tam bylo napsáno, že tak nebude vypadat. No on ten generátor tam určitě použitý bude (na takovou rozlohu se bez toho neobejdou), ale snad to nebude působit jako pěst na oko a krajina bude vypadat rozmanitěji. No nechme se překvapit.

Kdyby to vypadalo aspoň jako v Risenu nebo Gothicu 2, které měly krajinu skvělou a spoustu jedinečných míst, které vyčnívaly a lišily se od zbytku krajiny. I když je to hlavně tím, že měly taky o hodně menší území. Ale co, Bethesda by se mohla vytáhnout a udělat pro hraní skvělé neokoukané prostředí, pokud na to teda má.
Pivo: Je tam napsáno, že nebude vypadat jako z generátoru nebo generátor nebude použit? To jsou totiž dvě rozdílné věci. Mohli třeba pracovat na inteligentnějším generátoru. :-)
Tak jsem četl preview na Skyrim a vývojáři mají silné řeči, že prý rozloha bude obrovská jako u předchozích dílů a krajina už nebude vypadat jako z nějakého generátoru (dungeon jak dungeon, město jako město, a krajina i po deseti minutách cesty furt stejná). Tak co? Myslíte, že se jim dá věřit? :-)
Podle trailerů to vypadá slibně, ale pořád je ve mně trocha té nedůvěřivosti.

Jinak grafika je skvělá, ale to už byla i ta Oblivionská na svou dobu a pořád se na ni dá dívat.

Ano tendence libivosti hudby je klesajici i pro me usi, uz to proste neni etno mysteriozniho Vvanderfellu.. na druhou stranu kazda krajina Tamrielu ma sve - viz anticka civilizovanost Cyrodiilu a nastupujici epicnost boje s draky ve Skyrim. Asi se opakuji... hudba kopiruje povahu zeme a prave to se mi libi, podtrhuje to atmosferu.
hvezdosvit: Ale vsak mne se da hudba taky hodne libi :) Jen mi neprijde prilis vhodne "obdivovat" trailer na Skyrim kvuli hudbe z Oblivionu :)
Čo sa týka hudby, tak práve Morrowind + Oblivion považujem za to najlepšie, čo Soule spravil a zároveň Morrowind ost asi aj za môj najobľúbenejší soundtrack (hoci najobľúbenejší track z hry má pre mňa na rováši Mark Seibert a je to Erana's Peace z QFG 1), bez tej hudby by tie hry boli pre mňa po stránke atmosféry polovičaté, no čo sa týka tejto Doovakiin whatever verzie, nejak ma necháva chladnou, priveľmi epická hudba ide pričasto ruka v ruke s pátosom, zatiaľ čo tie ponurejšie/melancholickejšie veci majú sviežejší nádych (viz. hudba Jeremyho Soula rozdelené na dve polovice: rôzne themes a pomalé motívy vs. bojové/epické motívy, druhé menované mu v mojich očiach rozhodne nejdú, v hre to možno až tak nevadí, hoci tá sebarecyklácia a burácavosť je aj tam v určitých momentoch otravná).
Drolin: nepasuje mi to k sobe.. pejsek, kocicka a dort
Garion: mam nahrano takovych dvacet hodin a to kouzlo urcite neni jen v main theme, prestoze tam je nejsilnejsi. Proste v jeho hudbe je svet, ktery mam rad a muzu byt v nem i kdyz mam oci a ruce zamestnane jinak.
Say: kolik lidi, tolik chuti, netreba se omlouvat

Vcera jsem si priznal, ze co se tyce TES, tak jsem asi dost fanboy, tyhle hry jednoduse davaji vetsinu z toho, co od her cekam. (to s/z z meho minuleho prispevku je doufam preklep :) )
hvezdosvit: Sorry, ale remixy Soula zní 3x hůř, než kdyby to byla věc naprosto neznámá... Tfuj. To se mi na traileru nelíbilo nejvíc.
Trailer - cira fantazie :). Hudba Jeremyho Soula opet hladi mou dusi. Z poslednich vterin mam trosku Highlanderovsky pocit. Teprve ted se zacinam opravdu tesit. Nejvyssi cas se pustit do Oblivionu, hry ktera mi od vydani stale unika.

Jinak nasel jsem zajimavou stranku http://www.video2mp3.net pro konverzi hudby s youtube, trebase to bude nekomu hodit.
Teda ja som mal pocit, že sledujem nejaký lacný trailer na nejaké DLC s drakmi do Oblivionu s jemne naleštenou grafikou, škoda...
Say: Tam je to mišmaš různých stylů a směrů, tu bych záměrně nepočítal.

Bodkin: Pokud to spálení bude stejné, tak určitě :)

Jen mi teda není jasné, z jaké země RPG preferuješ, když ne z RUS, JPN a GER.
Tak to já už šetřim a plně doufám v nějakou sběratelskou edici.