Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Povedený trailer, uvažuji, že po Oblivionu a Gothicu 3 koupím po delším čase hru za plnou cenu :)
Skyrim poběží na Creation enginu. Drobně vychází z Gamebrya, ale údajně to ani nepoznáme.
Ten nový Dragon Age nevypadá zle! Pěkný trailer. Ale myslel jsem, že se tam chodí ve více lidech... :-/
K traileru... Viděl bych to na nějaký upgradovaný gamebryo engine, něco co je použito v Divninty II (podpora realtime stínování etc). A ukázky lokací vypadají docela nadějně. Inu... Kombinace Divinity II a přiblížení prostředí Morriwnidu... Proč ne? Jen to nucené zabíjení draků mi už smrdí. Kde jsou ty časy, kdy draci byli moudrá a respektovaná stvoření. A vzácně viděná.
jo jsem asi slepej. diky. No jsem z toho na větvi, těšim se jak nikdy. Hodně epický a celkově nemám slov.
Mluvíš o in-game videu které mělo vyjít dneska kolem 16.00? jestli ano, tak postni prosim link, nikde jsem to tam nenašel, ale pochybuju že je to ono.
Ještě aby neměla nový engine, nový TES na gamebryu by si nedovolila.
Video ze Skyrimu jsem teď zkouknul na gametrailers a vypadá to překvapivě dobře - Bethesda snad má fakt novej engine!
jj ja se na nic nikdy tak netěšil. Před pul hodinou měl vyjít první in-game video, ale spadl jim server. Jinak s modama ti asi moc neporadim, nejlepší je asi si vyzkoušet, co ti bude vyhovovat. Pokud by jsi si chtěl ale sehnat nějaký speciální grafický vychytávky, tak asi radu budeš potřebovat, já se přiznám že jsem se k tomu nikdy neodhodal, ale pak může vypadat Morrowind i takhle http://www.youtube.com/watch?v=MqlazGh0pwg&feature=related nebo takhle http://www.youtube.com/watch?v=MqlazGh0pwg&feature=related Každý má svůj :-)
Jo v Morrowindu můžeš zabít kohokoliv. A když už jsme u tý volnosti tak v Morrowindu se klidně můžeš vykašlat na celou hlavní linku a splnit hlavní úkol hry. Zkrátka jdeš a zabiješ hlavního bosse, ale není to zas tak jednoduchý.
Já si právě pročítal jednu diskuzi o Skyrimu na jednom foru a jeden RPG veterán tam u jedné debaty vytasil tuten fakt o Morrowindu (bavili se zrovna o svobodě ve hrách atd.). Jestli to tak fakt je, tak...tak asi šáhnu po té originálce, co se mi tu na ní už nějakej ten pátek (čti rok) práší, a dám tomu druhou šanci. Když jsem to zkoušel poprvé, po necelých deseti hodinách jsem to zabalil s tím, že mě to moc nebaví. Tehdy jsem ale celkově erpégéčkům nijak zvlášť neholdoval.
Je pravda, že když v tý hře zabijete důležitou NPC, hra na vás plivne hlášku o tom, že jste to pěkně posrali bla bla a měli byste reloadnout poslední save a napravit tu chybu, NEBO směle ve hře pokračovat a smířit se s následky? :O
Máte někdo zkušenosti s totální konverzí Arktwend ? Běl by to být prequel Nehrimu (TC pro Oblivion), od stejné skupiny. Německá verze vyšla v roce 2006, anglický překlad v roce 2009.
Scar: super, uz je to na plose :) sice trosku infantilni styl, ale zase to vyvolava krasne vzpominky
Když si to tu tak pročítám, tak si to snad nainstaluju a (znovu) rozehraju. A pak se vrátím. A napíšu něco ve smyslu "Baldurs Gate je mnohem lepší!"
A celý cyklus začne nanovo :D
MIGtheDRAGON: ,,...kdyby jsi přišel na fórum o wowku a začal jim tam vyprávět, že to mají přestat hrát, protože to má blbej příběh, prostředí a debilní dialogy"
Tak to je vážně zajímavá úvaha=D
RNDr. Gunár Pavel: Můžeme jen doufat, že tato už čtvrtý den trvající diskuze jednou skončí a navrátí její účinkovatele zpět do normálního života ... jsem rád, že já sám jsem se zvládnul sám vymanit ze spárů této diskuze :D

Virus: je to skoro horší, než kdyby jsi přišel na fórum o wowku a začal jim tam vyprávět, že to mají přestat hrát, protože to má blbej příběh, prostředí a debilní dialogy :D:D:D
RNDR: Příště si alespoň rozmyslíš, až půjdeš s kanystrem benzínu k dalšímu sudu střelného prachu.
hej, matka každýho kdo nefandí Morrowindu je tak blbá, že si myslí že Mournhold je místo kde se odehrává Morhan.
(omlouvám se ale mě přišlo že tohle je to jediný co týhle diskuzi ještě chbí :-D)
UF, snad každému došlo, že jsem si spletl Bloodlines s Morrowindem :-)
Ale editováno.
Kubulus: Ok. No, ale asi jsi upřímný a to se mi líbí.

Say: Jinak Morrowind jsem dohrál, strávil u něj přes 70 hodin a opravdu si nemyslím, že bych názor po pětihodinovém hraní pak po dohrání následně hodně změnil. Kvalita je furt stejná, akorát je ten svět furt stejný a pokud jsem názor na hru začal měnit, tak asi spíš k horšímu, protože mě hra začínala více nudit.

To znamená, že kdybych hru hodnotil po pár hodinách hraní, nejspíše bys byl na mé straně, protože bych ji tolik nekritizoval a můj názor by byl podle tebe správný/platný, jelikož by byl totožný s tím tvým. Tím usuzuji, že ti o dohrání nejspíš vůbec nejde :-D
Pivo, pipboy: Ten příspěvek, co jsem včera psal, byl ze všech zde diskutujících směřován zrovna na vás dva ze všech nejméně.

Jinak u Bloodlines to bylo, Pivo, z rozdílných důvodů (pravda je taková, že v případě někoho jiného než tebe bych ten komentář, včetně názoru, ignoroval), ale už se mi do toho nechce nějak zabředávat zpět.
Pipboy: máš knihy u ktorých nemusíš premýšľať a máš knihy u ktorých musíš premýšľať, to isté pri filmoch. Aj to berieš ako zbytočnú buzeráciu a zastaralosť? :D
ViRus: Ještě že jsou tu vždy co pět příspěvků lidé, kteří konečně do diskuze vtrhnou s tím správným názorem. ;)
Say: Buď napiš něco pořádného - ideálně v několika souvětích nebo nepiš raději vůbec.
Urbanbla: Dobře jsi otestoval mou pozornost! A správná odpověď je, že koment nenapsal. :) Pokud myslíš ten příspěvek o pár řádků níže, tak mi stačil jednou. Já nezpochybňuji ničí právo na vlastní názor. Ale občas se mi ty proklamované výhody u Morrowindu zdají podivné či někdy i dosti vykonstruované.
Přečti si aspon 6 krát koment od MickTheMage a možná ti docvkane jak je možný, že se někdo "opovážil" dát Morrowindu 100% . :)
Jab: Princip (v souvislosti s tvým ,,90% postav říká dokola to samé"). Už?
Nechci přilévat olej do ohně, ale je opravdu úsměvné jak se téměř každý snaží svou bernou mincí žánru přesvědčit opozici o své pravdě a správnosti svých tvrzení:-)
MTM: Co se týká příběhu světa (nikoliv hry), tak ten je i jinde než v Morrowindu. Já hrál z celé série právě až třetí díl a na pochopení některých souvislostí se určitě externí zdroje hodí (byť často pracují s fakty předchozích dílů).
Souhlasím ale, jak jinak, že tam ten příběh je, když máš úsilí jej hledat. Pro mě trochu nepochopitelné, ale může být.
Celkově sice nechápu, jak někdo může dát Morrowind 100%, ale kolem 80% už to zase chápu (stejně jako kolem 60% nutno podotknout). V okruhu mě známých (týká se i mne) spíše převažoval "linka" od velkého nadšení při počátku hraní až (směrem přes několik "schodů") k určitému stupni znechucení nad chybami a systémem hry (řádově po desítkách až stovkách hodin hraní. Celkově čím více jsem o Morrowindu věděl, tím více jsem vnímal jeho "chyby" (které jiní jako chyby vnímat nemusí) a tím méně mě bavil.
Isair ma pravdu v tom, ze sa to tu opakuje ako priliv a odliv. Nikdy sa nic nevyriesi, pretoze ludia su idioti. Akosi nikto neprisiel na to, ze kazdy ma iny pristup k hram, iny pristup k vnimaniu herneho okolia, takze sa tu stale dookola hadaju dva pristupy a ani jeden nema pravdu (alebo maju pravdu obaja, zalezi na vasom pohlade na vec :) ). Riesite tu nieco, co sa vyriesit neda.

Idiot je ten, co tvrdi, ze na plne pochopenie potrebuje externe zdroje... Nepotrebuje. Hra ponuka vsetko potrebne na plne pochopenie celeho sveta, jeho mytologie a vztahov. Jedina odpoved na takyto argument potom je, ze Idiot bud nevie citat alebo ma problemy davat si veci do suvislosti.

Argument - Elder Scrolls nie je Gothic - pravdivy. Gothic sa tvari volne, ale pri nom je kucove zameranie sa na linearny pribeh, pribeh, ktory je rozpravany autormi a, ktoreho hlavnym hrdinom je "neznamy pocestny". Naopak pri Elder Scrolls nie je pribeh podstatny (a medzi nami v Bethesde aj tak nie je nikto, kto by ho dokazal napisat, vratane uveritelnych postav) uz od cias Areny. Podstatny je volny svet a pribeh by sa mal skryvat len niekde v pozadi. Podarilo sa to Arene, bozskemu Daggerfallu, slusnemu Morrowindu, bohuzial pri Oblivione chceli ist na ruku mase a to sa nevyplatilo. Stale je pribeh v pozadi, ale predsa je viac "vidiet" ako v predchadzajucich hrach. Dufam, ze v Bethesde pochopili, ze toto im nejde a vratia sa k systemu (resp. skryju pribeh) a la Daggerfall/Morrowind.

Ano, k tomu patri i argument o fantazii a vlastnom pribehu... co je niecu uplne ine ako ponuka Gothic. Stale nechapem ako niekoho napadlo robit z toho kompot a porovnavat tieto dve hry. Je to alogicke.

Morrowind a "dialogy" - nie su to dialogy v beznom zmysle slova. Vyvojovy stupen systemu predstaveneho v Daggerfalle. Ani ten nemal klasicke dialogy. Ale to by Idiot vedel, keby poznal dokonale celu seriu. Druha vec je, ze ak niekto od hry naozaj caka "nieco ako Gothic" (alebo podobne) bude naozaj nemilo prekvapeny dialogovou Wikipediou. Je to negativum? Zas a opat - ako pre koho. Niekto to povazuje za prirodzene a normalne. Pravda je, ze v 21. storoci to vyzera trochu "old-school", ale nie je na nich absolutne nic zle. Pokial viete do coho idete. (mimochodom, ak by niekoho zaujimal osobny nazor - vzdy lepsie wiki dialogy ako par nahovorenych veci, ktore postavy opakuju stale dokola, vsak :) )

A zase, urcite sa najde niekto, kto nebude suhlasit. Jasne. Ja nemam rad diablovky, ale uz som sa pomaly prestal o tom s ludmi bavit. Viem, ze mna nepresvedcia. Ja viem, ze ich nepresvedcim. Tak o com sa je treba bavit. Morrowind (resp. mozno cele Elder Scrolls) vs. ine systemy a hry - je uplne rovnaky pripad. Evedentne mame kazdy iny vkus. Oh, aka to novinka. Svete div sa! Kto by si pomyslel, ze ludia maju rozlicne nazory?! Len skoda, ze im to nedojde skor, nez sa zacnu v pravidelnych cykloch opakovat. :)

Bezpecnostna poznamka na zaver: Idiot je vseobecny pojem, nemysli nijaku konkretnu zivu, ci mrtvu osobu. Ak si predsa niekto mysli, ze to pomenovanie miery priamo na neho, tak si potom zasluzi nim byt... Vdaka. ;)
Say: Každý, kdo hrál Morrowind déle jak pár hodin, ví o existenci speechcraftu a přesvědčování. I s tím ale mele vetšina NPC to samé.
Btw když mě tak čteš... Kde jsem v téhle diskusi říkal něco o Black Isle hrách? Mj. v které BI hře hraje charisma tak důležitou roli? Z hlavy bych si vybavil jen Planescape. U Falloutů se hodila jen v pár situacích a v Icewind Dale (z něhož se mi chce vždy plakat, když si na ně vzpomenu) se nehodila vůbec, ale stejně jí ten paladin (příp. druid) musel mít.
Isair: Na druhou stranu nefanoušci nedokázali přijít s příkladem hry stejného druhu, kde by to, co kritizují na Morrowindu bylo uděláné lépe a radostněji. Takže to, cos napsal může být klidně bráno "et vice versa" tedy i na ty, co Morrowind nemusejí.

A pak Isair a utře zastánce Morrowindu přívlastkem "fanatici" jen proto, že nechtějí souhlasit třeba s takovým pipboyem - protože Morrowind hra o 55% skutečně není. Dobře není ani na 100% co jsem ji dal já (těch 10% do 100 je za nostalgii) Nicméně téměř všechna ofiko hodnocení se shodují na průměru nad 80%, takže na tom asi něco bude. Snad víme, co nás (my co jsme hodnotili vysoko) baví a něco si tu nenamlouváme :)

Tohle celé jsem rozpoutal já, nesouhlasem s Ajantisem a netušil jsem v jaké se to zvrne orgie nesouhlasu. Takže bych to i rád uzavřel, protože vedle většiny lidí, kterým Morrowind opravdu přišel vhod, jsou tu tací, které zas tak neuchvátil a s tím se prostě nic nenadělá.