V době vydání této hry jsem měl ve svých deseti letech k dispozici stařičkou 486/80 MHz, 8 MB RAM a nějakou grafiku podporující maximálně 256 barev. Windows byl tehdy ještě na hony vzdálený a vše obstarával slavný MS-DOS, v mém případě systém M602. Po několika hodinách strávených hraní prvních dvou dílů Test Drive jsem se přesunul k průkopníkovi asi nejslavnějších arkádových závodů všech dob.
Hra působí překvapivě realisticky, minimálně do obtížnosti během jízdy. Vozidla rozhodně nesedí a nepronikají zatáčkami jako nůž máslem. Častokrát budete muset volit prudké brždění, někde ručkou, jinde pouze klasickou brzdou. A bude to místy zkouška ohněm, protože osm ikonických supersportů té doby se s dopravními předpisy rozhodně mazat nebude. Nejvíce jsem si oblíbil Porsche 911 Carrera a Lamborgini Diablo, což mi zůstalo i pro pozdější NFS. Co se týče tratí, budete se projíždět zasněženými horami, klasickým mírným pásmem a zavítáte i do pískem zasypaných pouští. Samozřejmostí té doby byl kvalitní a dle mého názoru i nadčasový hudební doprovod. V uších vám zněly rockové rytmy namíchané s rytmy techna a troufnu si říct, že víc než zdařilé. Jakou dokázaly vytvořit atmosféru při honičkách s policií asi nemusím příliš detailně zmiňovat. Ono rozdat si to ve dvou proti policii o první místo v cíli mělo něco do sebe.
Na dnes již téměř třicet let staré hře se samozřejmě podepsal zejména grafický zub času. Zásadním nedostatkem hry ale je absence něčeho na způsob kariérního módu. Ano, tratě a auta se tvůrcům velice povedly a dokáží zabavit na pár odpolední. Na dlouhé hraní to ale dnes už není, protože tehdejší prvky vás ke hře nedokázaly připoutat na delší dobu. Už tehdy mně navíc vadilo, že nešlo vyjet ze silnice a namísto toho vás hra výrazně zpomalila a vrátila zpět na asfalt. Policie chytala výhradně jen mě, což víc než naštvalo ve chvíli, kdy jsem se řítil do cíle těsně na prvním místě a zásah strážců zákona mi zhatil těžce vydřené vítězství. A o to víc, když ještě policista při udílení pokuty pronesl rýpavou poznámku. I tak si ale TNFS čas od času pustím přes DosBox a zavzpomínám na pařby v dobách chození na základní školu.
Hra působí překvapivě realisticky, minimálně do obtížnosti během jízdy. Vozidla rozhodně nesedí a nepronikají zatáčkami jako nůž máslem. Častokrát budete muset volit prudké brždění, někde ručkou, jinde pouze klasickou brzdou. A bude to místy zkouška ohněm, protože osm ikonických supersportů té doby se s dopravními předpisy rozhodně mazat nebude. Nejvíce jsem si oblíbil Porsche 911 Carrera a Lamborgini Diablo, což mi zůstalo i pro pozdější NFS. Co se týče tratí, budete se projíždět zasněženými horami, klasickým mírným pásmem a zavítáte i do pískem zasypaných pouští. Samozřejmostí té doby byl kvalitní a dle mého názoru i nadčasový hudební doprovod. V uších vám zněly rockové rytmy namíchané s rytmy techna a troufnu si říct, že víc než zdařilé. Jakou dokázaly vytvořit atmosféru při honičkách s policií asi nemusím příliš detailně zmiňovat. Ono rozdat si to ve dvou proti policii o první místo v cíli mělo něco do sebe.
Na dnes již téměř třicet let staré hře se samozřejmě podepsal zejména grafický zub času. Zásadním nedostatkem hry ale je absence něčeho na způsob kariérního módu. Ano, tratě a auta se tvůrcům velice povedly a dokáží zabavit na pár odpolední. Na dlouhé hraní to ale dnes už není, protože tehdejší prvky vás ke hře nedokázaly připoutat na delší dobu. Už tehdy mně navíc vadilo, že nešlo vyjet ze silnice a namísto toho vás hra výrazně zpomalila a vrátila zpět na asfalt. Policie chytala výhradně jen mě, což víc než naštvalo ve chvíli, kdy jsem se řítil do cíle těsně na prvním místě a zásah strážců zákona mi zhatil těžce vydřené vítězství. A o to víc, když ještě policista při udílení pokuty pronesl rýpavou poznámku. I tak si ale TNFS čas od času pustím přes DosBox a zavzpomínám na pařby v dobách chození na základní školu.
Pro: licencovaná auta a velice detailní informace o nich, rozmanité tratě, pohled z interiéru vozidla, honičky s policií, nadčasový hudební doprovod
Proti: grafika dnešním pohledem, aut a tratí mhlo být víc, policie jde výradně po vás, chybí kariéra, nejde vyjet z trati, krátkost a po čase nuda