Páni, ten nový patch vypadá dobre. Nielenže 1.1 odstránil ochranu (vraj to zvýši framerate, čo by mne dosť pomohlo), ale 1.2 okrem účesov prináša všetky DLC priamo v patchi. Super! Vždy som chcel mat Ultimate sword pack namiesto Alchemy packu, keďže ja s tou alchýmiou moc neporobím.
Diskuze
Patch 1.2 venku, spravuje velký množství věcí, taky x360pad zase funguje bezchybně, plus ty nový hairstyles : )
NateLogan: Říkali to na té své konferenci...
Kde psali těch 400 tisíc? Jestli to není od CD Projektu, tak tam určitě chybí digitální prodeje, což u této hry bude asi nemalé číslo :)
PS: Já bych u GOG.com byl stejně radši za LucasArts. Jejich adventury jdou sice mimo mne, ale v minulých dobách vyšlo sakra hodně výborných her ze SW univerza...
PS: Já bych u GOG.com byl stejně radši za LucasArts. Jejich adventury jdou sice mimo mne, ale v minulých dobách vyšlo sakra hodně výborných her ze SW univerza...
Nu, borec z EA od ultim se na tweeteru prolátl... Chystá se nějaký nový Ultima projekt, možná remake IV, protože všechny IV donutili sundat z netu a mají nějaký pack.
Edit: Tak jsou to jen Ultimy Underworld :-)
Edit: Tak jsou to jen Ultimy Underworld :-)
No Ultimy... pochybuji že by tam dali Exult/Pentagram a opravili bugy IX :)
hmmm ted rekli že system shock zatim ne, protože to neni jen na EA ale i na dalsich
:(
:(
To je taky překvapivé... Spíš Ultima a WIng Commander.
System shock 2 říkali že ne.
System shock 2 říkali že ne.
A máme EA na GOGu.
Hell yeah, System Shock 1/2 will be mine......
Hell yeah, System Shock 1/2 will be mine......
očekávané...
Právě potvrdili Witcher 2 na Xbox 360.
Hahaha druhý DLC nemá chybu :D
OMG.COM!
:D
"not many developers are making complex and mature games these days, especially for consoles."
:D
OMG.COM!
:D
"not many developers are making complex and mature games these days, especially for consoles."
:D
Tyve PC only hra za tyden 400k je obrovskej uspech.
Jen 400K kopií za první týden :(
Doufal jsem v meloun.
Ale časem to jen na PC ty dva melouny snad dá, plus solidní množství na konzoli.
Doufal jsem v meloun.
Ale časem to jen na PC ty dva melouny snad dá, plus solidní množství na konzoli.
Koho by nehrialo pri srdci im prispievať na 800 eurové dôchodky :p
Hm, tak to se asi hned tak slevy na hrách nedočkáme... Ale je pravda že někde ty prachy pro Řecko vybrat musíme:-D
Ano, extrémne zjednodušene povedané, EU je lavicovejšia a teda vyberá viac na daniach. UK má obvykle o niečo lacnejšie od zvyšku EU, pretože oni vyberajú len 17,5%. A neviem či sa to v EU od začiatku 2011 ešte nezdvihol o pár percent.
Ok, tak to je regulérně nespravedlivé a nesportovní a vůbec. Je na to nějaké logické opodstatnění?
Pretože EU má dodatočnú 20% daň na softvér.
Garion: Dobrá finanční analýza! Ještě tam chybí výdaje za děvky, chlast a chlebíčky. No a jinak programování her nerozumím, vždycky jsem věřil tomu, že konverze je záležitost maximálně 10% práce na samotné hře, tudíž že se vždycky musí finančně vyplatit.
No ale tím přicházíme na otázku, proč jsou sakra ty hry u nás tak drahý:-) Osobně bych si taky koupil víc než jednu hru za měsíc, kdybych za to nemusel dát peněz jako za krávu. Jako hodně blbý mi přijde, když musím dát za hru o 20% víc než blbečci v americe (konkrétně za toho witchera, i když člověk dostane poukázky na hry na gogu).
No ale tím přicházíme na otázku, proč jsou sakra ty hry u nás tak drahý:-) Osobně bych si taky koupil víc než jednu hru za měsíc, kdybych za to nemusel dát peněz jako za krávu. Jako hodně blbý mi přijde, když musím dát za hru o 20% víc než blbečci v americe (konkrétně za toho witchera, i když člověk dostane poukázky na hry na gogu).
Grey_fox: No kdyz pominu fakt, ze lecktere studio je proste pod nejakou korporaci a proste Rockstar jen tak nemuze jit za EA, at jim udelaji konverzi, ze jim za to daji par slupek a oni potom vyrejzujou za prodeje, je tu jeste problem se samotnou konverzi. Hodne zalezi na tom, jak je hra napsana (tedy naprogramovana). Urcite jsou zpusoby a architektury, ktere se konvertuji snadno, ale konverze nekterych architektur se take muze prakticky rovnat prepsani celeho kodu, coz uz byva (casovy = penezni) problem. Pokud studio zamysli konverzi uz od zacatku, ma sanci tomu nejak prizpusobit architekturu te hry a tim usnadnit pozdejsi konverzi, na druhou stranu ji potom obvykle zvladne udelat i samo. Nemyslim si, ze lze efektivne prevest kazdou hru, rekl bych, ze jich je spise mensina (a u tech se obvykle konverze dockame).
Udelam takovou trapnou a jednoduchou analyzu penezni situace. Prumerny plat v Praze je odhadem (tedy si cucam z prstu) nejakych 28000. Z toho ti nejakych 25% strhne stat na danich apod, zbyde ti tedy 21000 "na ruku". Kdyz se podivas na pronajmy bytu v Praze, zjistis, ze za 1+1 das dohromady i s elektrinou, plynem a vodou cca 10000. Za jidlo das odhadem tak 6000 (100 na obed a potom neco na snidani a veceri denne). Za 600 koupis jizdenku na MHD a urcite se mi nejakej poplatek ted vytratil z hlavy, takze rekneme dohromady 1000. Takze ti zatim zbyly 4000. Ted jeste kazdy mesic neco uvalis za obleceni (kdyz se ti rozpadnou boty, tak novy si proste koupit musis), takze mesicne rekneme 1000-2000 za tyhle potreby (vida, zapomnel jsem treba drogerii). Takze "na zabavu" ti zbyde 2000-3000 mesicne a to se tam nezapocitavaji deti :) Jasne, kdyz jsou dva, neco se secte a usetri se vic, na druhou stranu zase musis ty potreby platit detem :) Takze si nemyslim, ze by ti zbylo nejak kardinalne vic za mesic nez tech par tisic a to uz se potom hodne rozmyslis, jestli das tisicovku za hru (na 10 hodin, tedy pro pubertaka tak na odpoledne) nebo ne.
Jsou to jen velmi hrube odhady, doufam, ze me tu nekdo nebude brat za korunu :) Samozrejme jsem pristupny jinym odhadum :)
Udelam takovou trapnou a jednoduchou analyzu penezni situace. Prumerny plat v Praze je odhadem (tedy si cucam z prstu) nejakych 28000. Z toho ti nejakych 25% strhne stat na danich apod, zbyde ti tedy 21000 "na ruku". Kdyz se podivas na pronajmy bytu v Praze, zjistis, ze za 1+1 das dohromady i s elektrinou, plynem a vodou cca 10000. Za jidlo das odhadem tak 6000 (100 na obed a potom neco na snidani a veceri denne). Za 600 koupis jizdenku na MHD a urcite se mi nejakej poplatek ted vytratil z hlavy, takze rekneme dohromady 1000. Takze ti zatim zbyly 4000. Ted jeste kazdy mesic neco uvalis za obleceni (kdyz se ti rozpadnou boty, tak novy si proste koupit musis), takze mesicne rekneme 1000-2000 za tyhle potreby (vida, zapomnel jsem treba drogerii). Takze "na zabavu" ti zbyde 2000-3000 mesicne a to se tam nezapocitavaji deti :) Jasne, kdyz jsou dva, neco se secte a usetri se vic, na druhou stranu zase musis ty potreby platit detem :) Takze si nemyslim, ze by ti zbylo nejak kardinalne vic za mesic nez tech par tisic a to uz se potom hodne rozmyslis, jestli das tisicovku za hru (na 10 hodin, tedy pro pubertaka tak na odpoledne) nebo ne.
Jsou to jen velmi hrube odhady, doufam, ze me tu nekdo nebude brat za korunu :) Samozrejme jsem pristupny jinym odhadum :)
Garion:
1. Zní to logicky, na druhou stranu: třeba právě konverze Mass Effect dopadla parádně, tudíž si Demiurge udělali jméno a nebylo by logické nevěřit jim s konverzí. Tím pádem by teoreticky mohla vznikat studia na konverze pro studia nezvládající dělat současně na víc platforem - a dlouhodobější spolupráce by mohla přinést ovoce. Nicméně pořádně do toho nevidím, asi je důvod proč to tak není.
2. U nás je možná taky problém obecná představa o hrách jako o absolutním zlu/ztrátě času/blbosti pro děcka. Pokud by se změnil postoj ke hrám, kupní síla by narostla hodně radikálně. Znám spoustu lidí, co prostě stahují hry s tím, že je to blbost, než aby za to dali třeba 1000 Kč (je to debilní logika, ale vážně). Takže i když si to puberťák dovolit nemůže, jeho rodiče nejspíš jo (někteří).
No ale to už je hodně mimo téma.
Jinak ale taky dík za rozsáhlou analýzu;-)
1. Zní to logicky, na druhou stranu: třeba právě konverze Mass Effect dopadla parádně, tudíž si Demiurge udělali jméno a nebylo by logické nevěřit jim s konverzí. Tím pádem by teoreticky mohla vznikat studia na konverze pro studia nezvládající dělat současně na víc platforem - a dlouhodobější spolupráce by mohla přinést ovoce. Nicméně pořádně do toho nevidím, asi je důvod proč to tak není.
2. U nás je možná taky problém obecná představa o hrách jako o absolutním zlu/ztrátě času/blbosti pro děcka. Pokud by se změnil postoj ke hrám, kupní síla by narostla hodně radikálně. Znám spoustu lidí, co prostě stahují hry s tím, že je to blbost, než aby za to dali třeba 1000 Kč (je to debilní logika, ale vážně). Takže i když si to puberťák dovolit nemůže, jeho rodiče nejspíš jo (někteří).
No ale to už je hodně mimo téma.
Jinak ale taky dík za rozsáhlou analýzu;-)
Grey_fox: Nejdriv odpovim na aktualni otazku a potom se jeste vratim k predchozimu problemu.
Na porty si nenajmou externi studio, protoze maji strach o takzvanou cenu IP (tedy znacky). U externiho studia casto nemuzes kontrolovat, jak probiha konverze a jaky je jeji vystup. Nemuzes si dovolit tam kazdy mesic jezdit/letat a prochazet jejich praci, pricemz na prezentacich ti oni ukazi, co chteji (samozrejme tu praci take potrebuji a tak ti nebudou ukazovat, co nefunguje). Muze to dopadnout tak, ze ta zkazena konverze vyjde, pricemz ani puvodni studio ani vydavatel o tom nebudou mit tuseni, dokud si neprectou ty 5/10 recenze a s danou znackou uz se to potom potahne dal, ze je to na dane platforme prece ta nekvalitni hra a moznost zisku na dane platforme se rapidne snizuje. Kdyz se studia budou drzet vlastnich platforem a na ne budou skvele hry, bude to porad mit ten punc "unikatnosti" z pohledu ostatnich platforem, takze pokud by bylo potreba, vydaji novy dil i na ostatni platformy sami a zkasirujou na tom poradnej vydelek :)
K predchozimu problemu piratstvi - urcite by se to z tech 10% nezvedlo (minimalne ne ve stredni a vychodni Evrope, v Cine a dalsich statech) z jednoducheho duvodu - ta kupni sila tam proste neni. Kdyz udelam uplne naivni priklad, normalni pubertak v CR ma mesicne kolik na utratu, tak 500? I kdyby mel 1000. To je v dnesni dobe cenna cca jedne novinky. Pri existenci piratstvi tu 1000 utrati za kraviny a zahraje si treba 10 her mesicne. Pokud by piratstvi neexistovalo, koupi si 1 hru mesicne a na dalsi proste ty penize nema (proto tech cca 10%) a nemuze si je vycucat z prstu.
Ono obecne mi prijde, ze je takova zazita predstava, ze pirati se vali v penezich a piratej, protoze to jde. Jasne, urcite se i taci najdou, ale jejich pocet je stejny jako pocet bohatych lidi v populaci a urcite se shodneme, ze takovych proste neni az tak moc, viz kalkulace s prumernym platem v CR. Zbyli pirati jsou pubertaci z prumerne az podprumerne zajistenych rodin, pro ktere je moznost piratit nebo nehrat, protoze ty penize proste nemaji (pokud se bavime o novinkach za plnou cenu samozrejme, ale o techto cislech se bavi i vsechny ty pruzkumy o prodejich, ty take nerikaji, ze dva roky po vydani hry a zlevneni o 80% se prodalo tolik a tolik, vetsinou se prodeje meri maximalne za prvni rok a potom za celou dobu od vzniku produktu, ale to obvykle z historickych duvodu, ne kvuli zisku, naklady se musi vratit co nejdrive, nejlepe v prvnich mesicich prodeje).
Na porty si nenajmou externi studio, protoze maji strach o takzvanou cenu IP (tedy znacky). U externiho studia casto nemuzes kontrolovat, jak probiha konverze a jaky je jeji vystup. Nemuzes si dovolit tam kazdy mesic jezdit/letat a prochazet jejich praci, pricemz na prezentacich ti oni ukazi, co chteji (samozrejme tu praci take potrebuji a tak ti nebudou ukazovat, co nefunguje). Muze to dopadnout tak, ze ta zkazena konverze vyjde, pricemz ani puvodni studio ani vydavatel o tom nebudou mit tuseni, dokud si neprectou ty 5/10 recenze a s danou znackou uz se to potom potahne dal, ze je to na dane platforme prece ta nekvalitni hra a moznost zisku na dane platforme se rapidne snizuje. Kdyz se studia budou drzet vlastnich platforem a na ne budou skvele hry, bude to porad mit ten punc "unikatnosti" z pohledu ostatnich platforem, takze pokud by bylo potreba, vydaji novy dil i na ostatni platformy sami a zkasirujou na tom poradnej vydelek :)
K predchozimu problemu piratstvi - urcite by se to z tech 10% nezvedlo (minimalne ne ve stredni a vychodni Evrope, v Cine a dalsich statech) z jednoducheho duvodu - ta kupni sila tam proste neni. Kdyz udelam uplne naivni priklad, normalni pubertak v CR ma mesicne kolik na utratu, tak 500? I kdyby mel 1000. To je v dnesni dobe cenna cca jedne novinky. Pri existenci piratstvi tu 1000 utrati za kraviny a zahraje si treba 10 her mesicne. Pokud by piratstvi neexistovalo, koupi si 1 hru mesicne a na dalsi proste ty penize nema (proto tech cca 10%) a nemuze si je vycucat z prstu.
Ono obecne mi prijde, ze je takova zazita predstava, ze pirati se vali v penezich a piratej, protoze to jde. Jasne, urcite se i taci najdou, ale jejich pocet je stejny jako pocet bohatych lidi v populaci a urcite se shodneme, ze takovych proste neni az tak moc, viz kalkulace s prumernym platem v CR. Zbyli pirati jsou pubertaci z prumerne az podprumerne zajistenych rodin, pro ktere je moznost piratit nebo nehrat, protoze ty penize proste nemaji (pokud se bavime o novinkach za plnou cenu samozrejme, ale o techto cislech se bavi i vsechny ty pruzkumy o prodejich, ty take nerikaji, ze dva roky po vydani hry a zlevneni o 80% se prodalo tolik a tolik, vetsinou se prodeje meri maximalne za prvni rok a potom za celou dobu od vzniku produktu, ale to obvykle z historickych duvodu, ne kvuli zisku, naklady se musi vratit co nejdrive, nejlepe v prvnich mesicich prodeje).
RNDr: Výborně, jdu si sepsat životopis.
Grey_fox: Děkuji, teď jdu posbírat mince do klobouku i od ostatních spokojených četnářů mého románu. :D
Nejlepší věc jak ty věci zjistit, je nechat se v R* zaměstnat.
Nejlepší věc jak ty věci zjistit, je nechat se v R* zaměstnat.
Gunár: Vyčerpávající, ale super:-) Možná jsem zase o něco chytřejší. Jenom mi do toho nezapadá jediná věc - pokud nestíhají a neumí dělat pc verzi, proč si nenajmou nějakýs tudio, co to udělá udělá za ně? Třeba v případě prvního Mass Effect, pokud se nemýlím, pc verzi dělalo Demiurge, přičemž Bioware se asi nijak zvlášť neúčastnil.
A ještě jedna věc - v byznysu nikdy neexistuje pojem "peněz mají dost", pokud by jim to mělo hodně vydělat, tak by si nějak poradili. Ale co já vím...
A ještě jedna věc - v byznysu nikdy neexistuje pojem "peněz mají dost", pokud by jim to mělo hodně vydělat, tak by si nějak poradili. Ale co já vím...
Grey Fox: Rockstar je zcela specifický případ, nesoucí si sebou dědictví toho že byli a jsou primárně konzolové studio (konkrétně od dob PS2 a GTA III). Stejně jako existují primárně PC studia, existují studia zaměřená na konzoly. PC verzi je pro ně pak obtížné vydat stejně jako pro nějakou východoevropskou společnost PC verzi zároveň s těmi konzolovými. Důkaz pro Rockstar? GTA IV - zpoždění a přesto hrozně odvedená práce. Příklad z PC? Hrozný port Risena na 360.
Kdyby sis přečetl, co konkrétně o případném LA Noire říkal chlápek z Rockstaru, na začátku tohodle roku, nenašel bys tam ani slovíčko o obavy z nízkých prodejů na PC, nebo pirátství. Přiznal se tam, že se jim na PC obtížně programuje, kecy typu "tons of errors", no prostě že jsou na to lopaty. Když k tomu připočteš že se v R fakt nezastaví a už mají zadání na DLC do těch her a nejlíp rovnou pokračování, tak je to v kombinaci s již uvedeným pro další verze hry smrtící koktejl.
A vedle toho, Red Dead je konzolová série...Team Bondi je pak něco jako Rockstar ale v malém. Každá společnost v minulosti na něčem začínala a podle toho to vypadá. Rockstar by opravdu nevyvíjel Agenta jen pro PS3, kdyby tím nebyl Sony pověřen. Naopak si všimni jak vždycky vyvíjel na všechno možné, pokud to bylo rychlé a levné VCS na PS2, nebo ChinatownWars na Wii, jak zpožděně vydávali Manhunty a Bully na PC. Zkrátka by rádi by na všechno, ale nestíhají.
O PC porty se v Rockstaru starají střídavě tuším studia v Leeds a Vancouveru, jo je to málo, nicméně bude Max Payne 3 a v případě GTAV si penízky také jistě nenechají ujít. Takže samozřejmě že absencí PC verzí přicházejí o peníze a dobře to ví. Jenže jejich hry jsou fakt vyjímečně úspěšné (2K pohlaváři toto řekli) R to dobře ví, a tak si na PC mohou dovolit prdět a se stavem svých schopností jakožto PC vývojářů nic nedělat nenabírat další lidi. Jenže to si vedle nich může dovolit jen dovolit málokdo, z PC devů me napadá např. Blizzard. A pak už téměř jen interní studia Sony a MS a také vývojáři konzolím zcela specifických subžánrů. :)
Kdyby sis přečetl, co konkrétně o případném LA Noire říkal chlápek z Rockstaru, na začátku tohodle roku, nenašel bys tam ani slovíčko o obavy z nízkých prodejů na PC, nebo pirátství. Přiznal se tam, že se jim na PC obtížně programuje, kecy typu "tons of errors", no prostě že jsou na to lopaty. Když k tomu připočteš že se v R fakt nezastaví a už mají zadání na DLC do těch her a nejlíp rovnou pokračování, tak je to v kombinaci s již uvedeným pro další verze hry smrtící koktejl.
A vedle toho, Red Dead je konzolová série...Team Bondi je pak něco jako Rockstar ale v malém. Každá společnost v minulosti na něčem začínala a podle toho to vypadá. Rockstar by opravdu nevyvíjel Agenta jen pro PS3, kdyby tím nebyl Sony pověřen. Naopak si všimni jak vždycky vyvíjel na všechno možné, pokud to bylo rychlé a levné VCS na PS2, nebo ChinatownWars na Wii, jak zpožděně vydávali Manhunty a Bully na PC. Zkrátka by rádi by na všechno, ale nestíhají.
O PC porty se v Rockstaru starají střídavě tuším studia v Leeds a Vancouveru, jo je to málo, nicméně bude Max Payne 3 a v případě GTAV si penízky také jistě nenechají ujít. Takže samozřejmě že absencí PC verzí přicházejí o peníze a dobře to ví. Jenže jejich hry jsou fakt vyjímečně úspěšné (2K pohlaváři toto řekli) R to dobře ví, a tak si na PC mohou dovolit prdět a se stavem svých schopností jakožto PC vývojářů nic nedělat nenabírat další lidi. Jenže to si vedle nich může dovolit jen dovolit málokdo, z PC devů me napadá např. Blizzard. A pak už téměř jen interní studia Sony a MS a také vývojáři konzolím zcela specifických subžánrů. :)
Say: Tomu moc nerozumím. Trošku rozvést?
Grey_fox: Bavíme se o hrách dělaných na dnou platformu. Ne konverzích a portech. To ostatně můžeš hrát PS hru i na PC bez portu.
Gunár: Takže třeba u Red Dead Redemption nebo LA Noire se vývojářům vyplatí víc udělat exkluzivní hru (zkasírovat prachy od MS/Sony), než za pár šlupek udělat port a prodat další milion kopíí?
A lsevy na steamu - pořád mám pocit že to slouží spíš jako reklama/promo dané hry, herní série nebo vývojářskýho studia/vydavatele.
A lsevy na steamu - pořád mám pocit že to slouží spíš jako reklama/promo dané hry, herní série nebo vývojářskýho studia/vydavatele.
Grey Fox: Tak AAA hry pro PC nedělá jen CPD, tak zle na tom nejsme. :-)
Dobře když ty můžeš hájit toto stanovisko, já si tedy taky přisadím.
Že se obzvláště v závěrech konzolových cyklů, kdy má dožívající konzoli pomalu i ten, kdo ji nechce, se často prodalo v prvním půlroce, víc verzí na konzole, než na PC, to není nic nového - fungovalo to tak i ve "zlatých" devadesátých letech.
Akorát že tehdy ještě měly obě platformy víc "vlastních" her, protože multiplatformita stála peníze a úsilí, co si vývojáři často nemohli dovolit. A tak vznikaly porty z "původních" verzí se zpožděním klidně několika let, protože studia na to často prostě neměla kapacity.
Tendence vydat to vždy na více platforem a vydělat víc tu byla vždy. Ale až dnes jsou k tomu s prodlužováním konzolových cyklů nejlepší podmínky, spolu s nutností způsobenou rostoucími náklady. Na PC je vývoj nejlevnější, pro mnohé vývojáře nejsnažší. Jen blázen by vydával hru třeba jen na PS3, pokud by za to nebyl zaplacen Sony. Rovněž málokterý PC vývojář zůstane jen na PC, když může stržit i něco na konzolích a nikdo mu nebrání.
Troufnu si tvrdit, že dneska, se prodá v konečným důsledku víc PC verzí, než ketrýchkoli jiných a to i díky agresivním slevám třeba na Steamu, kdy v době kdy konzolisti už na hru prdí, nebo jí kupujou jako bazarovku jí PC hráči koupí za 10 éček, ale ty peníze jdou fakt vydavateli no a jak je to levné, prodají se toho haldy. Kdo tvrdí, že na tomhle vydavatel nic netrhne je lhář.
Dobře když ty můžeš hájit toto stanovisko, já si tedy taky přisadím.
Že se obzvláště v závěrech konzolových cyklů, kdy má dožívající konzoli pomalu i ten, kdo ji nechce, se často prodalo v prvním půlroce, víc verzí na konzole, než na PC, to není nic nového - fungovalo to tak i ve "zlatých" devadesátých letech.
Akorát že tehdy ještě měly obě platformy víc "vlastních" her, protože multiplatformita stála peníze a úsilí, co si vývojáři často nemohli dovolit. A tak vznikaly porty z "původních" verzí se zpožděním klidně několika let, protože studia na to často prostě neměla kapacity.
Tendence vydat to vždy na více platforem a vydělat víc tu byla vždy. Ale až dnes jsou k tomu s prodlužováním konzolových cyklů nejlepší podmínky, spolu s nutností způsobenou rostoucími náklady. Na PC je vývoj nejlevnější, pro mnohé vývojáře nejsnažší. Jen blázen by vydával hru třeba jen na PS3, pokud by za to nebyl zaplacen Sony. Rovněž málokterý PC vývojář zůstane jen na PC, když může stržit i něco na konzolích a nikdo mu nebrání.
Troufnu si tvrdit, že dneska, se prodá v konečným důsledku víc PC verzí, než ketrýchkoli jiných a to i díky agresivním slevám třeba na Steamu, kdy v době kdy konzolisti už na hru prdí, nebo jí kupujou jako bazarovku jí PC hráči koupí za 10 éček, ale ty peníze jdou fakt vydavateli no a jak je to levné, prodají se toho haldy. Kdo tvrdí, že na tomhle vydavatel nic netrhne je lhář.
Say, Gunár, Garion: Řekl bych, že tohle je na trošku delší diskuzi/velice rozsáhlou vědeckou studii. Např. teď by to bylo deset procent, ale kdyby se nestahovalo, postupem času by počet kupujících hráčů průběžně narůstal. Předmět celýho komentáře spočívá v tom, že obdivuju, jakým způsobem dokázali v CPR k té hře přistoupit.
Ale jinak...do smrti budu hájit názor že na konzoli se prodá vždycky o kus víc než na pc.
Jo a víru potřebují všichni, ale nezajímají mě nějací nezávislí šmoulíci - tady se bavím o kurevsky AAA hře, která potřebuje prodat přes milion kusů aby něco vydělala. Proto mluvim o víře - a ti frajeři věří jak sobě, tak komunitě.
Ale jinak...do smrti budu hájit názor že na konzoli se prodá vždycky o kus víc než na pc.
Jo a víru potřebují všichni, ale nezajímají mě nějací nezávislí šmoulíci - tady se bavím o kurevsky AAA hře, která potřebuje prodat přes milion kusů aby něco vydělala. Proto mluvim o víře - a ti frajeři věří jak sobě, tak komunitě.
grey_fox - krásně vystiženo, už nemusím nic psát : ). Má svoje chyby, stejně jako každá hra, ale přesto je to desítková záležitost.
Grey_fox: Vyvojari odhaduji, ze cca 10% ze stazenych kopii by se v pripade, ze by neexistovalo piratstvi, koupilo. Tak se podivej, kolik kopii se tak stahne a vynasob to 0,1 a uvidis, o kolik by se zvedl pocet koupenych kopii, kdyby neexistovalo piratstvi.
Ebb - tak potom neviem co riesis. Zvysok tiez urcite dobre vie, ze krabicova verzia DRM mala, kedze to CDP vopred ohlasili. A v poslednom patchi ho odstranili preto, lebo sa zda, ze to bolo prave DRM pricinou poklesu vykonu.
Say: I já jsem jeden z tvých důkazů. :) Zaklínače 2 jsem předobjednal už prvního března. :D
RNDr. Gunár Pavel: Budiž mi zdejší komunita důkazem, že poctivý hráč si za dobrou hru zaplatí. To je to, co bohužel mnoho vývojářů neumí... Udělat hru, která by za ty prachy stála.
Grey_fox: Že se na PC stahuje nejvíce bych se nehádal. Jo. Ono kdo má třeba v rozvojových zemích PC a kdo Xbox. Nejrozšířenější platforma=nejvíc stahovačů :) logicky. A že se na PC prodá vždycky nejméně? A máš to čím podložit? Nemáš. Oba bysme našli sice dost přikladů té či oné hry, která se dobře prodávala na konzoli a na PC to byl komerční propadák, anebo na PC prodejní hit a na konzoli shit, jenže dokud se nezačnou běžně zveřejňovat výsledky digitální distribuce od Steamu, GfWL a dalších služeb co je napodobují, tak můžeš tvrdit, co tvrdíš jen ve větách se slovesy "myslím" a "domnívám se."
Je třeba položit si otázku proč jsou PC hry nejlevnější-protože PC nikomu nepatří! Když to hodně zjednoduším, tak když hra na konzoli stojí. 1499 a na PC 1000, tak těch 500 dáváš stejně de facto Sony/MS - dotuješ jim HW na které to zaručeně spustíš. Jasně dáváš to třeba jakoby EA, nebo Codies, ale ti si ty prachy na tobě vyúčtovali, protože už tu pětisetkorunu museli zaplatit zřizovatelům konzol za to, že hru na jejich zařízeních vůbec mohli vydat.
A ty si myslíš že nezávislá studia omezená jen na X360 a PS3, nebo Wii tu víru nepotřebují? Taky končí z důvodu nedostatečných prodejů, zkončili Free Radical i Factor 5, kteří tvořili na PS3, v té době neprolomenou. Co za to mohlo? Ne dost dobré hry. To položí tvůrce bez ohledu na platformu. Ukaž mi jediného vývojáře co by zkončil kvůli pirátství. Většinou si za to totiž ten který tůrce může sám. Přecení své schopnosti a neodhadne trh, zadluží se atd.
Je třeba položit si otázku proč jsou PC hry nejlevnější-protože PC nikomu nepatří! Když to hodně zjednoduším, tak když hra na konzoli stojí. 1499 a na PC 1000, tak těch 500 dáváš stejně de facto Sony/MS - dotuješ jim HW na které to zaručeně spustíš. Jasně dáváš to třeba jakoby EA, nebo Codies, ale ti si ty prachy na tobě vyúčtovali, protože už tu pětisetkorunu museli zaplatit zřizovatelům konzol za to, že hru na jejich zařízeních vůbec mohli vydat.
A ty si myslíš že nezávislá studia omezená jen na X360 a PS3, nebo Wii tu víru nepotřebují? Taky končí z důvodu nedostatečných prodejů, zkončili Free Radical i Factor 5, kteří tvořili na PS3, v té době neprolomenou. Co za to mohlo? Ne dost dobré hry. To položí tvůrce bez ohledu na platformu. Ukaž mi jediného vývojáře co by zkončil kvůli pirátství. Většinou si za to totiž ten který tůrce může sám. Přecení své schopnosti a neodhadne trh, zadluží se atd.
Grey_fox: A tos měřil někde nebo tak něco?
OMG. Celou dobu mluvim o tom že na pc se stahuje víc. V pohodě, necháme to na jindy...
Grey_fox: Na konzole jde stejně stahovat, jak na PC. Nechápu co zase řešíte.
RNDr: Nemyslím si, že je "naprosto nepodstatné", jestli si hru někdo stáhne. Neříkám že všichni co stahují si hru koupí, ale určitě, a tím myslím URČITĚ by se prodeje o dobrých 25-50% nejmíň zvedly.
A za zaručeně nejmenšími výdělky si stojím taky - hry na pc jsou o dost levnější než na konzole, prodá se jich nepochybně méně, tudíž si za tím stojím taky. Hodně.
A ještě jedna věc - podlě me chce hodně "víry" vydat hru na pc;-) Pracovat na něčem dva roky a pak vidět, že si to třeba jedinej člověk vezme zadarmo a pak ještě někde křičí že to je hra na hovno, a stejně by si ji nekoupil... to nepotěší... No a vezmi si, jak se stahuje a krade na pc oproti konzolím...
A za zaručeně nejmenšími výdělky si stojím taky - hry na pc jsou o dost levnější než na konzole, prodá se jich nepochybně méně, tudíž si za tím stojím taky. Hodně.
A ještě jedna věc - podlě me chce hodně "víry" vydat hru na pc;-) Pracovat na něčem dva roky a pak vidět, že si to třeba jedinej člověk vezme zadarmo a pak ještě někde křičí že to je hra na hovno, a stejně by si ji nekoupil... to nepotěší... No a vezmi si, jak se stahuje a krade na pc oproti konzolím...
Mick do tvojho zorného uhla sa asi nedostali informácie že krabicová verzia obsahovala DRM. Ale hovorím, až teraz som si všimol, že 1.1 patch to zrušil. Ja mám GoG verziu.
Ebb - gog verzia je a bola od zaciatku bez akejkolvek ochrany, ale take informacie sa ti asi nedostali do zorneho uhla :)
Witcher 2 obsahuje protipirátsku ochranu aj DRM, takže neviem odkiaľ máte že nie -- respektíve čítam, že 1.1 zrušil DRM tak to berem späť.
75% - zatiaľ po prvej kapitole, ktorá mi príde o triedu horšia (ale stále dobrá) od prvej kapitoly v jednotke (outskirts of Wizima)
75% - zatiaľ po prvej kapitole, ktorá mi príde o triedu horšia (ale stále dobrá) od prvej kapitoly v jednotke (outskirts of Wizima)
Grey Fox: "A stejně - prodává se bez protipirátské ochrany. Exkluzivně na platformě, kde se padesátkrát víc krade než prodává. Na platformě, která oproti konzolím slibuje zaručeně nejmenší výdělky."
a)Je naprosto nepodstatné kolik lidí si hru stáhne, ale kolik si jí koupí a zdaleka ne každý, kdo to sosne je potenciální kupec.
b)"zaručeně nejmenší výdělky". Hmm je vidět jak několikaletá soustředěná propaganda z konzolových kruhů snížila mnohým PC hráčům sebevědomí. :)
a)Je naprosto nepodstatné kolik lidí si hru stáhne, ale kolik si jí koupí a zdaleka ne každý, kdo to sosne je potenciální kupec.
b)"zaručeně nejmenší výdělky". Hmm je vidět jak několikaletá soustředěná propaganda z konzolových kruhů snížila mnohým PC hráčům sebevědomí. :)
Já zvolil Vernona a nakonec jsem toho nelitoval :)
Spoiler otázka někde z konce první kapitoly: S kým sympatizujete pro přesun do Aedirnu - Vernon Roche nebo Iorveth?
pokud ses nepohnul nekam dal v pribehu tak se tam da normalne dojit - pred taborem hostile manikama (temerijci myslim? no proste tabor pred hlavni branou) vlevo a skrz dvere a pak kolem brany skrz jeste jedny a tam uz to nekde je.