Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tvoj príklad s jablkami je zlý. To je len tá prvá časť toho IQ testu. Aj tam, môžeš urobiť test na 34/40, čo nemusí znamenať že si nadpriemerný. Ten istý test sa totiž prepočíta na všetkých ludí čo robili daný test, a z toho pri priemere 100 sa tebe vyráta IQ. Teda, ak väčšina mala 35/40 a viac, tak ti výde pod 100 -- aj pri 34/40. Aj v tomto prípade, zo samotného čísla 34/40 teda nie je nič zrejmé.

Tvojich 80% tu má len takú výpovednú hodnotu, do akej miery sa dá porovnať s ostatnými tvojimi hrami. A tak ak si dával všetkému 90% a viac, tak tých 80% je podpriemer. Rovnako ako mať 34/40 na spomínanom IQ teste. To číslo nič nehovorí. Preto aj IQ test sa po tom vždy porovnáva s ostatnými a oni ti nevyplujú len číslo. Vyplujú ti výsledok v porovnaní s ostatnými.

Je tomu rozumieť?
Ebb:
Ach jo, já ti na to prostě musím zase odpovědět:

Máš deset druhů jablek.
Každé má jinou barvu.
Ochutnáváním zjistíš, jak jsou chutná a vytvoříš podle toho stupnici od 1 do 10.
1 = shnilé červivé hnusné jablko černé barvy
10 = nádherné červené šťavnaté jablko, které má nejlepší chuť na světě.

Od každého z těchto deseti jablek máš různá množství.
Největší množství mezi těmito jablky má jablko hodnocené známkou 8 - zelené opravu dobré jablko.

Ty říkáš, že toto jablko by mělo být přehodnoceno na 5, protože je průměrné = je ho nejvíc. (nesmysl)

Já říkám, že hodně jablek, které jsou ohodnocené číslem 8 = je hodně dobrých jablek.
Ako si myslíš že sa robí IQ test keď už tu riešiš logiku. IQ test stanovuje priemer populácie (100) a to koľko bodov získaš z toho testu potom prenesieš na túto stupnicu na základe porovnania s ostatnými -- samotné body nemusia nič znamenať aj 40/40, ak 40/40 získajú takmer všetci.

IQ stupnica sa každý rok mení tak aby stred populácie bol vždy sto. Ľudia, ktorí založili tento systém sú zrejme dva krát tak inteligentní ako ty Marcus, takže nazývať toto zvrátenou logikou z tvojej strany je prinajlepšom úsmevné.

Každý tu hodnotí podľa svojej stupnice. Čiže jediné čo je smerodatné je: komentár, alebo porovnanie jeho hodnotení v rámci jeho zoznamu hodnotených hier. To je logika prosím pekne a keď tomu nerozumieš, tak zbehni na ten IQ test a môžme zistiť ktora je tá práva a ktorá ta zvrátená.
Neodpovídejte mu prosím. Lidi s touhle zvrácenou logikou není možné vyléčit, jak už jsme se v jeho případě nejednou přesvědčili. Jinde bych řekl "Don't feed the troll.", ale Ebb bohužel není troll...
Offtopic tady k tomu tématu hodnocení: Tak ono to průměrizování nemá moc smysl. Dejme tomu, že dohraju za život 5 her a u všech jsem se hodně moc bavil a vpodst. mě všechny bavily stejně. Tzn., že podle tvé teorie bych jim musel dát všem 50%, protože jsou všechny průměrné (ani jedna horší, ani jedna lepší než druhá), i když jsem se od nich nemohl odtrhnout. Nevím, v takovém případě bych spíše dával i ty stovky spíše než padesátky, protože padesátkové hodnocení by nikdy nedalo najevo, jak moc mě ty hry bavily, i když objektivně by u mě měly být všechny průměr, když mě bavily stejně :-)

A pokud někdo hodnotí pouze hry, které dohrál, či ho prostě bavily, tak je to ten samý případ, co jsem popsal.
Jasně že žádná pravidla hodnocení nejsou. Maximálně může Memphis poprosit, abyste hodnotili podle skutečnosti jen to co jste hráli, ale nakonec je to databáze pro vás. Bylo by pěkné, aby každý hodnotil jen to co hrál a podle toho, jak se mu to hrálo, to ne že ne :). Jen naznačuju, že nejsme otroci pravidel.
Mám rád keď niekto niečo napíše a nakoniec dodá "ale dosť už o tom".
K tvojej otázke: áno hodnotenia po čase prehodnocujem a to nie je "moje teorie". V každom rating (ale nie len) systéme je primárnou metódou porovnávanie a vyhodnocovanie nad-/pod- a priemeru na základe rovnakých parametrov. Váš priemer je 80%. Argument, že vy sračky nehráte, len dobré hry, je jednoducho smiešny.
seven: To vím, ale nějak se jim prostě nechce tu past vzít a odletět s ní. No, dám tomu ještě jednu šanci...
"Při každé hodnocené hře bych pak musel zpětně upravovat všechna ostatní hodnocení."
Nikdo ti v tom přece nebrání, ne? Osobní hodnocení na db her přece není recenze, kterou odešleš, dostaneš za ni zaplaceno a případ je uzavřen. Což samozřejmě neznamená, že by takový přístup byl chybný - žádná pravidla co se hodnocení týká tu pokud vím nejsou.

Harpyje s hnízdy jsou pouze v kamenolomu - a pak v jeskynních tamtéž.
Ebb: Tvoje teorie je nesmysl. Při každé hodnocené hře bych pak musel zpětně upravovat všechna ostatní hodnocení. Zahraju si první dvě hry - dobrou a špatnou. Jedna dostane 0 a druhá 100. Pak hraju třetí, která je ale nejlepší. V tom případě ji dám 100, ale co s tou první stovkovou?

Dost už ale o tomhle nesmyslu. Dáme zase jeden spoiler. Ve druhé kapitloe se mi nějak nedaří přesvědčit harpyje, aby si vzaly do hnízdečka bombu... Nějaký trik?
No, můj se stáhl (GOG) a 'Patcher_1.2 is ready to be installed.' A to je vše.
bodkin - mě se patch stáhl přes launcher a pak automaticky aplikoval. Mám gog verzi.

garret - pokud je tam nechceš, tak můžeš smazat/přesunout jejich soubory (každý dlc = jeden dzip v cookedPC složce, pojmenovaný jsou jasně). Přímo přes nějaký options nebo tak je smazat/vypnout nejde. Osobně jsem na to kašlal a prostě je nepoužíval, a při první příležitosti prodal (aspoň jsou prachy na účesy).
dají se ty DLC ve hře nějak povypínat, resp. si vybrat, aby se s patchem vůbec neinstalovaly?
Ale teď vážně. Stáhl se mi patch 1.2, teď pustit patcher aby se nainstaloval?
Drolin: Z čeho usuzuješ? Já se ostatním upřímně nedivím; kupovat a hrát každou hru od Bioware, abych ji mohl následně zkritizovat za věci, o kterých dlouhou dobu předem snad každý věděl, v tom opravdu smysl nevidím. Nicméně Ebba chápu, chce si prostě vše ošahat pěkně na vlastní kůži a vycházet pouze z vlastní zkušenosti a svého poznání. Co mi však připadá nesmyslné je domáhat se toho, aby tento postoj (a jinak to nazvat nelze) platil pro všechny. A ano, existují lidé, co už z médií a dojmů redaktorů internetových periodik poznají, že ta další hra od City Interactive jim asi moc nesedne.

ugraugra: A jak si představuješ někam-vedoucí diskuzi? ;-)
tak, jsem pro to aby se prestalo resit proc je 50 jen prostredni cislo a ne prumer a zacalo se resit kde kubulus sebral vybalancovanou verzi Zaklinace 2.
Já mám dojem že obtížnost byla dost snížena už v 1.1. A jo, ty věci z DLC jsem taky vyhodil, byly tak trochu overpowered.
Ugra - to je nápad! :-)

Jinak jsem dnes Zaklínače podruhé rozehrál, dal jsem to na hard, a v prologu jsem zemřel jen jednou. Trochu tam tu obtížnost snížili v patch 1.2 (ale hlavně za to může samozřejmě fakt, že už ty souboje ovládám). A ty preorder DLC jsou až na finisher pack pěkný kraviny, jsem ty předměty (bunda, rukavice..) prodal a nepoužívám to.Ten začátek to akorát inbalancuje.Účesy jsou ale super :-). Blbůstka, ale potěší. Ten cut+ponytail je bad ass.
Asi navrhnu Memphisovi, at v DH 2.0 udělá kromě Diskuze ke hře ještě "offtopic" ke každé hře s možností pro VIP tam přesouvat tyhle nikam-nevedoucí diskuze. Občas je fajn o nějaké hře pokecat, ale když tam vidíte tyhle blitky...
To je jednoduché. Hodnotiť tak, aby 50% vychádzal priemer, alebo sa zmieriť s tým, že váš priemer je 80% a netrepať p....y typu, že hráte len dobré hry. Hráte len prehypované hry - čo vám naordinoval nejaký časopis alebo banner.
Celkem mě překvapuje, že jasná a snadno srozumitelná myšlenka kterou Ebb napsal, není mnohými plně pochopena :). (ale to se týká drtivé většiny stránek s uživatelským hodnocením)

Ebb: Trepeš somariny... Proč bych se nemohl odkázat na nechvalné recenze? Mám být masochista a kupovat perly, které v magazínech sklízí 1/10 apod. jen proto, abych si mohl udělat obrázek, co je špatná hra a mohl si tak zaškrtnutou kolonku: "Hraju dobré a špatné hry v poměru 1:1"???
Marwel: Však já proti RPG stylu nic nenamítám (ba naopak) a ač se to nezdá, považuji ho za jeden z nejlepších herních stylů a nápadů, jak hru udělat co nejzáživnější.
"To že má někdo průměrný hodnocení her 80% nemusí znamenat, že tak vnímá průměr. Může to znamenat, že hraje samý dobrý hry a špatný nebo ty nic moc "

Paul: sorry, ale to je proste nedáva zmysel. To čo je priemerné a čo je nad/pod priemerné by mal každý dokázať určiť len z hier, ktoré hral -- nie o ktorých si myslí že sú priemerné lebo sa tak niekde dočítal.
sheesh, RPGcka maji (mely by mit) z principu jedny z nejlepsich pribehu + nejrozmanitejsi gameplay/situace a mnozstvi jejich reseni + i skrz to lepsi sziti s postavou + z technickyho hlediska je umeni sladit jednnotlivy rpg mechanismy do sebe tak, aby to prirozene fungovalo. Toz ale tohle jsou imho zakladni obvious veci.
NL - je to prostě celkově v interaktivitě, RPG nabízí větší "scope" možností pro hráče, jsou omezený jenom fantazií a schopnostmi tvůrců v tom, co se v nich dá dělat. Ostatní žánry jsou vyhraněný a nabízí většinou jen jednu hlavní činnost.

Ebb - To že má někdo průměrný hodnocení her 80% nemusí znamenat, že tak vnímá průměr. Může to znamenat, že hraje samý dobrý hry a špatný nebo ty nic moc (průměrný) až na výjimky nekupuje/nestahuje/nehraje.
Majkee: nerobí, nie je to presné. (to sa používa tak keď chceš priemerovať platy v krajine) Pre ratingy sa skôr používa Bayesian, kde sa pripočíta X priemerných hodnotení ku každej hre. Tu by tu ale muselo byť číslo 80, kedže tak zjavne väčšina vníma priemer,...
marwel: Návykovou hratelnost, skvěle napsané dialogy, propracovaný svět, příběh atd. nabídne i kdejaká akce. Na jazyk se mi dere třeba MGS. V těch samých bodech například RPG trumfne kdejaká adventura (Dreamfall). Ne, v tomhle to nebude.
Chuck: RPG je jeden z nejpopularnejsich hernich zanru vubec. Duvodem bude holy fakt, ze jde vseobecne o mnohem propracovanejsi hry nez jsou akce. Napriklad Half-life byla a je dobra hra, ale krom strileni nic nenabidne. Naopak Fallout nabidne propracovany svet, skvele napsane dialogy, navykovou hratelnost, pribeh, atd. Proste mnohem bohatsi zalezitost, ktera i pres sve chyby chytne a ovlivni lidi mnohem vice a casteji nez jakakoli akcni hra.

Jinak s Majkeem souhlasim. I kdyz samozrejme ne vzdy by bylo indealni mazat tech hodnoceni dest z kazde strany. Zvlaste u her, ktere jich dostanou sotva tech dvacet.:-)
ČR (a SR) byla od nepaměti vždy rájem RPG. Prč, to netuším. Třeba by se o tom mohl rozepsat odborník na RPG - MickTheMage :)
Proto by se na diskuzi měla vylučovat tzv. hrubá chyba, jak se to dělá ve statistice. To znamená, že například 10 procent hodnocení s nejmenším skóre a 10 procent hodnocení s nejvyšším skóre by se nezapočítávalo do průměru a tak by odpadly extrémy.