Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Megastar: Opravdu ti v jedničce přišlo výrazně víc druhů monster? Neřekl bych, že zrovna Zaklínač je hra postavená na obří rozmanitosti tohoto typu. (Jsem zatím ve třetí kapitole dvojky a dobře, v jedničce bylo druhů určitě o něco víc, ale neviděl bych to až tak černě...)
Hydro: Ta druhá kůže se jde předělat na kayran armor enhancement, a i ta arachnidí zbroj se jde myslím použít na něco takového. Hledej recepty, pročítej knihy atd.
+Mám dotaz k použití alchymistických/řemeslnických potřeb.

Po boji s Kajranem a vyrobení brnění z jeho kůže mi pořád jedna kůže zbyla a k tomu kajraní oči 4xkajraní tkáň. To samé krabopavouk (oči a pancíř). Dají se použít pro výrobu něčeho zajímavého nebo je mám prostě prodat/spotřebovat? Všechno to zabírá strašnou hmotnost...
Doufám, že jsem neudělal blbost, když jsem si hned na začátku druhé kapitoly nechal udělat pevný stříbrný meč z modrého meteoru... Abych si na něj vydělal, vykrad jsem celej tábor a dal opakovaně páku, tak doufám, že nebude zbytečný a nenarazim na lepší hned jak narazim na prvního nepřítele...(nicméně s měsíční runou +11 dmg ke znamením:)).

Jo, na začátku kapitoly když chráníte Henselta před těma nemrtvejma, jsem náhodou našel celkem epesní Stennisův meč...jen tak se válel na zemi. Haluz.

P.S.: Sorry za Offtopic:P.
Zopakujeme jasné, o dva roky pri Witcherovi 3, sme dohodnutí.
Ebb: urcite chapu tvoji myslenku nicmene muj nazor zustava. Ale tvuj nazor ti neberu (a ani nechci) a mozna by to i fungoval ale me se to proste nelibi ;)
Ps: omlouvam se za tolik OT prispevku.
Pipboy - Jup, popravdě, kdyby mě nějakým zvrhlým způsobem nebavilo se s ním hádat, tak to nedělám. Je to jako se bavit s náboženským fanatikem. Docela mě mrzí, že tady nemáme takové ty přídveřní misionáři, jako mají v Americe - patřil bych mezi ti lidi, co je pozvou dovnitř, předhazují jim nesmysly v jejich názorech a baví se tím, jak reagují....:)

Ebb - A tím by to ztratilo relevanci.
No nic, jdu spát. Někdy si to zopáknem, ju?
Ebb: Jasně, systém "kolektivního přehodnocení" by to dělal automaticky. O tom žádná. Ale každý by musel být zodpovědný za svá hodnocení, která by ovšem musela být také vzájemně přepočítávaná (aby bylo možné na to nasadit onen celkový systém a řád).
Nene, ten systém by to prepočítal za nich.(pričom výsledok toho prepočtu by im ani priamo neukázal) Oni by len naďalej hodnotili v hviezdičkách, alebo známkach, alebo hocičom.

Marcusss, ten systém by nič nezmenil z toho čo hovoríš. Videl by som rovnaké hodnoty u seba, u ostatných atď. Ten systém by len vnútorne mierne prepočítal výsledné hodnotenie u každej hry.
(ted kdyz jsem se podival na serial a tady mezitim pribilo dva tucty prispevku a vsecky o te picovine, tak uz to ale fakt neni vtipne)
Ebb: Tvůj systém by se teoreticky dal zavést (a zřejmě by i mohl fungovat), pokud by všichni dodržovali onen způsob hodnocení. Tzn. s každou další hrou hezky znovu přepočítat všechny dosavadní atd. Ovšem to je značně fašizující, takže proto každý hodnotí prakticky jen subjektivně :-)
Není to chaos.
Před chvílí jsi napsal (a smazal), že se hodnotí proto, aby se vytvořil žebříček. Což je naprostý nesmysl. Žebříček je pouze vedlejší efekt.
Hodnotí se proto, aby hodnotící mohli nahlédnout na názory ostatních, přirovnat je ke svým a podle tohoto vybírat další díla, která chtějí prozkoumat. (Ano, jsou při tomto ovlivňováni jejich názory, ale člověk je pořád ovlivňován okolím)

Já například chodím na DH proto, abych si podle názorů většiny vybral hry, o kterých předpokládám že mě zaujmou. Vybírám si proto na zahrání hry, které mě buďto:
a) Zaujmou komentářem bez ohledu na hodnocení. (Jako například dnes: "The City of Lost Children")
b) Zaujmou vysokým průměrem hodnocení - v tomto případě po dohrání ohodnotím danou hru podle vlastní představy jednotlivých bodů stupnice 0-100 = někdy více (Outcast) někdy méně (Bioshock), než je průměr.

Nehodnotí se proto, aby se vytvořil nějaký přesný žebříček, který udá kvalitu hry - hodnocení her/filmů/knih není závod, kde můžeš přesně zvolit vítěze, protože ho všichni viděli proběhnout cílovou páskou.
Hodnotí se proto, aby byl nějak jednoduše určen názor většiny na různá díla.
A podle většiny jsou zde v databázi hodnocené hry průměrně velmi dobré (8) - pravda, kdyby všichni zde v databázi ohodnotili všechny existující hry, tak by to číslo bylo možná trochu jiné, ale imho by to pořád nebyla tvoje milovaná 5. Smiř se s tím.
Kurcatovium: Hah no vždy rád ukončím debatu pri zhode. Tie priemery čo hovorím ja sú samozrejme nepresné pri malých číslach, pri stovkách užívateľov by sa to ale krásne vyformovalo.

Flexo, samozrejme viď hore, ak budeš porovnávať troch ludí, tak to čo navrhujem ja je nezmysel. Ale pri troch ludí, z ktorých každý hral inú hru je akýkoľvek rating čo sa ich snaží spriemerovať nezmysel.
Ebb: Dam ti takovou mensi slovni ulohu :). Karel, Pepa a Josef si udelali IQ test (zahrali hry). Jenze nedelali stejnej (hrali jine hry). K dostal v IQ testu 100 (a dal hre 50%), P 120 a 75%, J 140 a 90%. Prosim rekni mi kdo z nich je chytrejsi (kdo hral lepsi hru). Dekuji.
Tento argument uznávam kurcatovium. I keď je to extrémny prípad. Momentálne tu však máme priemer hodnotení užívateľov, ktorí každí má vlastné kritéria. Čiže je to neporovnateľne väčší chaos.
Ebb: Nemůžu si pomoct, ale přijde mi, že pořád sčítáš hrušky s jablkama. Zatímco IQ test je prakticky jasná věc s přesně danými pravidly (dobře jsi to vysvětlil níže) a způsobem jejich vyhodnocení, procentuální hodnocení her (daného uživatele) je založeno z největší části na subjektivním pocitu. Hodnota IQ je přesně daná po proběhnutí onoho testu a zcela logicky vyplývá, že je vztažena k hodnotám ostatních lidí (nebýt toho, tak se postupně vyšplhá někam do nebes s tím jak pokaždé přijde někdo se stále vyšším IQ). Jenže tohle u her udělat nejde. Nelze vzít subjektivní pocit, který hra vyvolá v jedné osobě, a poměřovat ho s dojmy lidí ostatních. Od toho je tam ta subjektivita, každý má jiný vkus, aneb sto lidí sto chutí. Proto taky každý hodnotí dle svého pocitu ze hry, takže pokud má člověk sakra kliku a hraje za život deset her, které ho budou dokonale bavit (přestože obecně může jít o sra*ky), pak se jeho průměr může klidně blížit stovce a danému člověku může být u zádele hodnocení lidí ostatních. Proto je to osobní hodnocení, založené na osobních, soukromých, osobních pocitech plných soukromých, osobních, soukromých zážitků.

A pokud to spíš směřuješ na to, že by si každý měl svoji stupnici ohodnocených her průběžně škálovat tak jako se škáluje IQ v rámci populace, tak je to taky nesmysl. Přeci nemůžu při třech odehraných hrách, z nichž dvě mě bavily skvěle a jedna ještě o velký kus víc (resp. připadala mi "dokonalá"), udělat to, že vezmu ony dvě hry jako průměr a onu další jako jejich řekněme dvojnásobek. Potom by z logiky této stupnice přeci ony dvě hry dostaly 50%. Je to opravdu adekvátní u hry, která mě hodně baví?

K postu z 0:22:34 - To je taky nesmysl. Viz příklad s člověkem, který bude hrát pouze (všeobecně) dobré hry a dá jim vysoká hodnocení (stejně jako všichni ostatní). Pak by tenhle člověk hodnocení hře naopak snižoval.
Presne, začínaš sa dostávať k jadru Marcusss. Táto stránka ponúka spriemerované hodnotenie hier. A kedže každý užívateľ má vlastné kritéria, - jedine presné matematické kritériu je práve ich vlastný priemer. A teda by sa mala zjednotiť priemerná hodnota hodnotení jednotlivých užívateľov. A následne priamo-úmerne preniesť všetky hodnotenia takýchto uživateľov cez tento nový priemer.
Dobře podám to jinak:
Pokud se hodnotí IQ tak je stupnice daná a díky tomu, že je IQ určováno otázkami a množstvím lidí, kteří různým způsobem odpovídali, tak je PRO KAŽDÉHO STEJNÁ, BEZ VÝJIMKY. Její hodnoty jsou pro každého stejné. IQ člověka je určeno otázkami a počet odpovědí (+ další data = množství účastníků apod) určuje danou hodnotu. Není to tak, že by jiní lidé, podle svých názorů co je to inteligence, hodnotili danou osobu bodovým ohodnocením.

Zatímco v hodnocení her/knih/filmů atd. máš danou neměnnou stupnici, ale hodnotící podle svých vlastních názorů na to "co je to dobrá hra" dávají bodová ohodnocení.

V hodnocení her může jeden člověk říct: "Tohle je skvělá hra." a druhý člověk zase "Ne, tohle je nudná hra." a oba mají pravdu.
V hodnocení IQ se to stát nemůže, protože stupnice je pro každého stejná. Pokud má někdo IQ 25, tak je to idiot. Nikdo neřekne "Ne, podle mě má IQ 134."
Boha, z chytania sa za slovíčka som už vyrástol Hamster. Môžeš to chápať ako chceš. Keď ideš ešte na mňa ešte niečo smerovať, tak poprosím k téme ratingu, pretože o tvojom komplexe z IQ sa tu baviť nemienim.
Ebb: [05.06.2011 23:24:23] "95% ľudí má IQ medzi 90 a 110, čím viac ludí so mnou nesúhlasí neznamená že tým majú väčšiu pravdu."

Jestli se zuby nehty pokoušíš vykecat i z něčeho takového, tak jsi skutečně můj hrdina.
K tvojmu editu k tej IQ stupnici. Najprv sa stanoví priemer a maximálna hodnota je len následný technický problém samotného testu. Každý test má vždy maximum (aj keď nie vždy praktický), neexistuje taký čo nemá. Ešte raz máš 40 otázok. Ak ho v priemere ludia urobia na 30 správne 10 nesprávne, tak tí čo dali 30 majú IQ 100. Ak je priemer 30 /40 tak v takom prípade niekto kto dá 40/40 má 125 IQ - zjednodušenne. Ak by bol však priemer 1 / 40, a niekto urobí na 40/40, tak jeho IQ by bolo 4000 (pretože dal 40 krát viac bodov ako priemer, ktorý sa hodí na 100) - zjednodušenne. Reálne má každá otázka rôzne bodovanie, a čas hraje tiež svoju rolu.
A k tvojmu neskoršiemu postu. Ano upravujem hodnotenia svojich hier postupom času - bolo to už nižšie spomenuté.

Hamster ja nehovorím o IQ ako takom, hovorím o fungovaní tej stupnice. Keby si poznal teóriu štatistiky tak by si prehodnotil aj ten postoj, ale to je off-topic.
Ebb: Když už tu expertíš, tak ani ne 50% lidí má IQ 90-110. Těch 95% sis možná spletl s počtem lidí, kterým je IQ v podstatě u zadku.
Ebb: jenze IQ test neni stupnice na DH. Kdyz dam 100 a ty taky v IQ testu tak to znamena ze jsme stejne chytri protoze jsme meli stejne otazky a stejny pocet spravnych odpovedi. Jenze my nehrajem stejny hry tudiz stupnice na DH neni porovnavaci. Pokud chces vedet jak nekdo hodnoti tak si u nej najdes hry ktery si hral taky a porovnas svoje a jeho hodnoceni.
Ebb - to je samo o sobě dobrý způsob - máš v současné době definovanou pro tebe dokonalou hru (např. Planescape Torment) a naprostý šmejd (Postal 2).
Problém je ten, že se současně udržuješ celkový průměr ze všech her na čísle 50, takže buďto:
a) Skutečně hraješ dobré i špatné hry.
b) Upravuješ svá hodnocení tak, abys toho dosáhl.

Osobně jsem si jistý možností b...
To je výborný dôvod prečo zmeniť názor. Ponúkol som argument ako funguje najpresnejší rating systém - IQ stupnica (ale nie len, každá sebe lepšia univerzita funguje na tom) a váš protiargument je postavený na počte čo si myslia niečo iné.
Porovnávam ako ma hodina hrania danej hry zabavila oproti hodine hrania inej hry.
Nie. Prvostupňový IQ test ti nedokáže zistiť viac ako tých praktických 149-160 bavme sa o ňom zatiaľ. AJ keď dáš 40 otázok dobre v rámci čas. limitu, tak stále je to len niekde medzi 149-160. A to či je to 150 alebo 160 alebo hociaj aj extrémne nepravdepodobných 130 alebo aj 100, záleží ako ho dal zvyšok populácie daný rok. Ak celá populácia dala 40 zo 40. tak všetci budú mať IQ 100.
Ok, IQ test má maximální hodnotu - s tím, že jak říkáš průměr bývá nastavován na 100, tak ta maximální hodnota je 200, ano?

Oh koukám, že max je tedy 160 nebo 180... jak pak může být nastavován průměr 100, to je přece nesmysl...
Marcusss mýliš sa, nevieš ako funguje IQ test potom. IQ test má maximálnu hranicu. Koľko krát to ešte poviem.
Každý IQ test na ktorý ideš má maximálnu hranicu. Prvostupnový - obvykle 40 otázok - cca 149-160 max podľa typu. (tj ak dáš všetkých 40 dobre, v rámci istého čas. limitu - máš ten maximum --- ktorý sa mení podľa toho ako populácia v rámci toho istého testu postupovala)

Aj keď z toho istého testu si mal minulý rok povedzme 35/40 a vyrátali ti 145 IQ. A tento rok dáš ten istý test tiež na 35/40 - môže ti výsť o pár stotín percent nižšie IQ, pretože vo všeobecnosti priemer 100 sa posúva mierne nahor každoročne.

Keď chceš zistiť vyššie nad 160 musíš ísť na druhostupňnový. Ten má opäť max 180. Tretostupňový - o ktorom sa nedá povedať že nemá maximálnu hodnotu len preto, že je nepresný, pretože je málo vzoriek na porovnanie výsledku z testu.
Ebb - IQ nemá danou konečnou hodnotu - nemáš zadáno přesné číslo určující dokonalou inteligenci (chceš-li Boží intelingenci, omnipotenci), ale u hodnocení stupnicí 1-10 existuje číslo 10 jako ideál - teoreticky představující, že hodnocená věc nemá podle hodnotícího žádnou chybu (případně, podle některých, má zanedbatelné chyby, ale to je nepodstatné). Stupně ve stupnicích s konečnými hranicemi JSOU NEMĚNNÉ, protože představují konstantní stavy. Díla hodnocená těmito stupnicemi se mohou po těchto stupnicích pohybovat, ale stupnice jsou pořád stejné.
Ešte raz. Tie jablká sú presne ako v IQ testoch, len prvá časť ratingu. Nikomu nič nepovie že si dostal 29/40 - to nemá výpovednú hodnotu -- preto IQ test sa porovnáva s ostatnými a nastavuje priemer 100 -- ktorý sa vždy posúva každý rok.

Ja nepoznám kritéria Marcusssa, Hamstera, ani Flexa. Pre mňa ako iného návštevníka tejto stránky majú ich hodnotenia len takú váhu do akej ich môžem porovnať s ich ostatnými hrami.
A kedže každý má iné kritéria podľa čoho hodnotí, jediný smerodatný matematický bod na určenie výsledného priemeru hry podľa hlasovania viacerých uživatelov je len priemer hodnotení jednotlivých užívateľov. Ten by mal byť úmerne prenesený na jedno číslo, tak aby všetci uživatelia mali jednotný priemer. Iba tak sa dá docieliť - ZJEDNOTENIE VŠETKÝCH KRITÉRII JEDNOTLIVÝCH UŽIVATEĽOV. Z abstraktnej veci je hneď matematika. Môžem ti na to vytvoriť rovnicu ak to pomôže.

To je logika rating systémov páni. Nie len selský argument, že aj všetci žiaci môžu mať jednotku v škole ak napíšu všetci bez chyby diktát. (Tá známka nehovorí či tí žiaci sú lepší ako žiaci v inej triede, ale len to, že ten diktát bol zrejme dosť primitívny) Ak tomu nerozumiete tak si chodte pýtať od štátu naspäť školné.

95% ľudí má IQ medzi 90 a 110, čím viac ludí so mnou nesúhlasí neznamená že tým majú väčšiu pravdu.
Zajděte si všichni na IQ testy a pak se o tom můžeme bavit.

Flexo: Nejsi první ani desátý kdo tohle píše. Nech to plavat.
Ebb:
Marcuss to s jablky ukázal naprosto přesně. Tvůj styl hodnocení je špatný, protože neříká jak je hra dobrá, ale jak si vede oproti ostatním hrám, který si hrál. To znamená, že pokud si například hrál v životě 2 hry a 1. z nich byla naprosto příšerná a 2. jen o trochu lepší, tak od tebe musej dostat 0% a 100% a to i přesto, že ta 100% bude taky blbá a nikoho by tady moc nezaujala. To, že lidi tady maj průměrné hodnocení třeba 80% znamená, že si vybíraj ty lepší hry (naprosto logicky) a ne že ne.
Dvě (možná) spoiler otázky: Otázka č.1: Dají se mutageny nějak sfiltrovat do sebe? Tzn. udělat třeba z 5 lesser jeden normální? Nebo jsou ty špatné naprosto k ničemu (= na prodej).

Otázka č.2: Lze něco podobného udělat s trofejemi? Případně mají nějaké jiné využití třeba při craftingu? Nebo opět platí, že špatné = prodat?
sheesh, specificky vyznam 0-100 stupnice hodnoceni her neni nikde definovany, takze trvat na tom ze 50% znaci prumer je chujovina, ostatne muzu si vytvorit jakoukoliv skupinu hodnotitelnych jevu, do ktery nasledne priplacnu hry a nasledne z toho odvozovat hodnoceni s prumerem na 50% a dal tady pritom mit prumer cca 75, protoze zbytek skupiny jevu na dbh proste neni a nikdy nebude. Ostatne to asi v zasade delam, jen nejsem s to definovat tu skupinu, ale to me buhvijak moc zily netrha :)
To sa pletieš, zjavne si nebol na IQ teste. Prvostupňové IQ testy majú hornú hranicu. Ten test ktorý robíš na prvom stupní má obvykle len 40 otázok. S približným maximom medzi 149 az 160. Až dodatočný IQ test ti môže stanoviť vyššie IQ. Nad 180, kde je málo vzoriek (ľudí), je už testovanie veľmi nepresné -- presne to čo hovorím -- ak nemajú dostatok vzoriek na porovnanie tak samotné číslo z testu nič neznamená.
Ebb - Jenže systém u IQ testu (kde nemáš pevnou hranici) je naprosto něco jiného, než systém hodnocení, kde ta pevná hranice je (naprostý zmetek - dokonalé dílo).