"Skoro všechno v Thiefovi se bude točit okolo mechaniky zvané Focus, čili soustředění se, což funguje jako takový detektivní mód pro navigaci otevřenými levely. Označí (rozsvítí) před vámi ty zdi, na které se dá vylézt, dále zdroje světla (svíčky), které lze zhasnout pro nastolení tmy, případně kterékoli důležité objekty k ohledání. Focus poslouží i pro zpomalení času při práci kapsáře, díky čemuž prý dokážete odcizit třikrát více věcí.
Tento systém Focus půjde časem zdokonalovat, což mu pak zařídí větší rádius. Tvůrci by rádi, aby hráči design levelů co nejvíce prozkoumávali. Do každé místnosti má existovat několik vstupů i únikových cest, což poskytne vícero řešení situací. Každá zásuvka ve hře půjde otevřít, ačkoli Focus zdůrazní ty klíčové.
Tím, jak nashromáždíte Focus, obdržíte i tzv. útočné body, které se hodí v situacích nouze pro útěk. Například investicí jednoho útočného bodíku na nepřátele ho odstrčíte z cesty, přičemž si můžete vybrat, do které části těla ho strčíte, což vám dá určitý čas na vypaření se. Kdežto využití více bodů dovolí více zdrcující manévry a ataky. Tvůrci ale zdůrazňují, že nejste rozeným bojovníkem a že postavení se čtyřem nebo více strážným naráz v této hře pravděpodobně nedopadne dobře, čili žádná řezničina jako v Assassins Creed. Prý se snaží najít správné vybalancování mezi zábavnými souboji a zapojením se do nich, jen pokud hráč vyloženě chce, což se nám zamlouvá."
Já myslim, že je jasno :)