Jab: ale zase tak neurvalý k dungeonům být nemusíš... ublížily ti nějak? :D
Diskuze
MTM: Ale je to typ hry, který dnes (jako nový titul) obstojí maximálně jako indie věc pro nadšence, protože nesplňuje dnešní standardy RPG. O to tu přeci jde. I Diablovky mívají přiběh.
Narativ nebol u DM podstatny, ta hra stala na uplne niecom inom. To nie je ziaden standard to je typ hry ;)
"Ktera dulezita slozka absentovala u starych her a kterou ty soucasne maji?"
Hmm, to by stálo chvíli přemýšlení. Něco v tom určitě bude. Byť zejména v oblasti grafiky. Ono i tu hezkou kreslenou grafiku také počítače neutáhli. Nebo později kvalitnější izometrickou grafiku (je otázkou, nakolik to umožňuje i nové herní principy). Je ale pravda, že od určité doby prostě platí, že pokud si autoři dají na vizuální stránce záležet (a tedy si vše nakreslí místo toho aby použili nejnovější "engine", který do tří let beznadějně zastará), tak vydrží krásná (asi) jednou provždy.
P.S. U těch starších her jsem to myslel tak, že se třebas Dungeon Master moc nesral s kvalitním příběhem a dialogy, byť obé se později stalo standardem u normálních (neakčních) RPG, které doufaly v komerční úspěch.
Hmm, to by stálo chvíli přemýšlení. Něco v tom určitě bude. Byť zejména v oblasti grafiky. Ono i tu hezkou kreslenou grafiku také počítače neutáhli. Nebo později kvalitnější izometrickou grafiku (je otázkou, nakolik to umožňuje i nové herní principy). Je ale pravda, že od určité doby prostě platí, že pokud si autoři dají na vizuální stránce záležet (a tedy si vše nakreslí místo toho aby použili nejnovější "engine", který do tří let beznadějně zastará), tak vydrží krásná (asi) jednou provždy.
P.S. U těch starších her jsem to myslel tak, že se třebas Dungeon Master moc nesral s kvalitním příběhem a dialogy, byť obé se později stalo standardem u normálních (neakčních) RPG, které doufaly v komerční úspěch.
Jab: Ktera dulezita slozka absentovala u starych her a kterou ty soucasne maji?
Vo fantasy mám radšej štylizovanú grafiku, realistické 3D prostredie ocením v simulátore.
Jab: Dost spatne se mi to vysvetluje. Neni to dovedeno ad absurdum, ze vzdy ma text prednost pred vizualni strankou veci. To je blbost. Kdyz si pujcim priklad z zanru adventur, tak treba hry od Legendu jsou pro me idealni skloubeni toho, co jsem popisoval. Je tu krasna grafika a presto autori nevahali a vlozili do hry spousty textu popisneho. V RPG jsou toho prikladem prave Wizardry 7 nebo napr. tebou zminovana serie Realms of Arkania. Jde mi o dotvoreni atmosfery, na me to proste funguje takhle lip :)
WW byla snad první hra, kterou jsem odinstaloval kvůli ovládání, škoda :( Pokud ten nejobtížnější úkol ve hře je zaměřit protivníka, tak je to dost smutné.
Škoda, že o tom triku s vypnutím hw akcelerace jsem se dozvěděl až dlouho po té, možná bych dal hře šanci.
Škoda, že o tom triku s vypnutím hw akcelerace jsem se dozvěděl až dlouho po té, možná bych dal hře šanci.
Jako tedy ruční grafiku mám raději taky, ale fakt nevím, jestli ve hrách hledám zrovna prostor pro fantasii. Naopak bych to viděl na nějakou virtuální "realizaci" fantasie. Tohle mi přijde jako vyzdvihovat divadlo nad filmem čistě na základě toho, že si divák musí představovat, jak herci nechodí po pódiu, ale po ruském venkovském sídle. V tom přece ten klad vůbec nespočívá.
Richmond: Teď myslíš ztrátu prostoru pro fantasii hráče, ne? Z toho tvého příkladu bych vyvozoval, že bys na tom vždy byl nejlépe u knihy, která tvou fantazii omezuje ještě méně.
Btw možná ne u Zaklínače, ale u Planescape by tak či tak haprovalo. Vzhledem k tomu, že jde o dialogovou hru, kdy velká část z nich obsahuje i své malé příběhy, tak tam rozhodně prostor pro fantazii je.
All-in-all mi nicméně přijde, že ona stížnost na menší prostor pro fantazii je v podstatě jen jakýmsi iracionálním odporem proti vývoji. Ten "prostor pro fantazii" u starých her byl prostě jen absencí důležitých složek, které se později staly standardem. A které se na druhou stranu, připomínám, daly najít u jiných starých her již dříve. Byť v několika případech je šlo zakomponovat asi až později.
Btw možná ne u Zaklínače, ale u Planescape by tak či tak haprovalo. Vzhledem k tomu, že jde o dialogovou hru, kdy velká část z nich obsahuje i své malé příběhy, tak tam rozhodně prostor pro fantazii je.
All-in-all mi nicméně přijde, že ona stížnost na menší prostor pro fantazii je v podstatě jen jakýmsi iracionálním odporem proti vývoji. Ten "prostor pro fantazii" u starých her byl prostě jen absencí důležitých složek, které se později staly standardem. A které se na druhou stranu, připomínám, daly najít u jiných starých her již dříve. Byť v několika případech je šlo zakomponovat asi až později.
tloucihlavouostul: Spis nez 2D ci 3D pro me bohuzel nova RPG ztratila pritazlivost diky absenci rucne kreslene grafiky, absenci zajimavych souboju a defacto absolutni ztrate prostoru pro fantazii. V tom se mi libilo prave Wiz7, kde se vypisovaly na obrazovce (ac to clovek nevidel) co se v dane mistnosti deje apod. Hraju ted Zaklinace a jsou tam naprosto tragicky souboje, pripadam si jako postak (ostatne stejne jako napr. v Planescape Torment) a v podstate nejak jedu tak, jak mi rika hra. Kdyz srovnam Zaklinace s Wizardry7, tak prohravaji na cele care skoro ve vsem (pravda, pribeh v Zaklinaci neni spatny).
Richmonnd: UU jsem popravdě nikdy nezkoušel a z obrázků jaksi nedokážu posoudit, zda to oním 3D kouzlo ztratilo, nebo ne. Že by záleželo pouze na zvyku? Prvními dungeony, co mi přišly do pracek byly Eye of Beholder, Brány Skeldalu a Wizardry VII. U prvních dvou ten krásně kreslený svět byl jednou z největších předností, těch her. K ostatním jsem potom přistupoval s očekáváním jisté... ehm, temné malebnosti, bez které jsem se zkrátka do podobných her nedokázal ponořit. Z novějších dungeonů mi v tomto ohledu asi nejvíc vyhovuje Dark Spire na nds.
No ten dungeon bol super. WW je treba nejakou náročnou procedúrou inštalovať cez nejaký ďalší program, pretože mne napr si pamatám že na novšie PC nešlo vstúpiť do niektorých domov v meste, alebo pri exite z mesta mi padala hra a pod. Treba ale povedať, že ešte v dobe ked som ju kúpil - ked vyšla, mi na tom starom PC išla bez problémovo.
Oproti jakémukoliv jrpg či W7 je ten spawn vybalancovám na tak akorát aby se nedostavila frustrace, a zároven měl hráč dostatečně možnosti uplatnit vytrénované postavy.
Spawn je tam opravdu příšerný. Stahoval jsem na to nějaký mód tuším. Naštěstí to pořešil.
Ebb: Jj, škoda té zabugovanosti - když jsem to chtěl nedávno vyzkoušet, tak mi hra běžela více než pomalu (i po aplikaci patchů pro xp atd.). Ale ten první dungeon pod hřbitovem byl vážně parádní.
Respawn tam je a opravdu dost šílený, ale není to nic, na co by se nedalo zvyknout, případně to postupně obejít nejprve útěkem a později využíváním portálových kouzel... Level scale asi taky funguje, ale když jsem to hrál, tak mi na tom nepřišlo nic divného.
Wizards and Warriors nemalo nič z toho, to mi viac sadlo. I keď to bolo zas celkom slušne zabugované.
Hmm, nějak většího respawnu jsem si také nevšiml, jen že se čas od času objevila skupinka nepřátel (uměrně početná levelu postav). No, měl bych to znovu nainstalovat a dotáhnout do zdárného konce + zvýšit hodnocení :).
Podľa mňa tam bol auto random respawn a príšerný level scale, ktorý občas mohol trochu +/- deviovať (debilné slovo viem, lepšie ma nenapadá) od levelu party, ale pamätám si že ma to dosť štvalo. Najmä v spojení s tým neustálym respawnom. Ak by to tam nebolo, tak tomu dám snáď aj 100.
On tam je level scale? Toho jsem si ani nešiml :).
Súhlas, ten level scale vo W8 je absolutne príšerný.
tloucihlavouostul: Ne nutne. Takova serie UU mi vylozene do 3D sedne.
Poslední velké dungeony na PC skutečně hezké na pohled nebyly. Pochybuje někdo, že tento žánr měl zůstat u 2D?
Hamster: Pro mě osobně by to byl mezi těmihle dvěma hrami v tomto ohledu těžký souboj. :)
Jab: jako pokud jde o hnusnost, tak MM8 v tomhle překoná máloco. Zlatý W8. :)
Richmond: Hmm, teď přesně netuším, kdy jsem se poprvé dostal k Isharům nebo Star Trail. Mám pocit, že to bylo o něco málo později. Betrayal at Krondor jsem hrál až nedávno a MM jsem hrál jen díly 6-8.
Co se týče dungeonů, tak je prostě a jednoduše považuji za zastaralý koncept. Ne že by mě třebas MM VII nebavily - naopak je to skvělá hra, ale když už bych si měl vybrat, tak raději ty kolové souboje izometricky (nebo i celou hru).
Ishar se mi líbil proměnlivým prostředím a hra slušně odsýpala. U Wizardry VIII jsem musel bojovat o každý centimetr s ohromnými přesilami. Nějakou dobu to člověk snese, ale když jsem postřehl, že tohle bude s drtivou převahou hlavní složka hry, tak se mi v tom prostě nechtělo pokračovat. A ten 3D engine byl s prominutím hnusný.
Co se týče dungeonů, tak je prostě a jednoduše považuji za zastaralý koncept. Ne že by mě třebas MM VII nebavily - naopak je to skvělá hra, ale když už bych si měl vybrat, tak raději ty kolové souboje izometricky (nebo i celou hru).
Ishar se mi líbil proměnlivým prostředím a hra slušně odsýpala. U Wizardry VIII jsem musel bojovat o každý centimetr s ohromnými přesilami. Nějakou dobu to člověk snese, ale když jsem postřehl, že tohle bude s drtivou převahou hlavní složka hry, tak se mi v tom prostě nechtělo pokračovat. A ten 3D engine byl s prominutím hnusný.
Jab: Pokud hykas nad zpopelnenim dungeonu, pak nechapu, jak te mohly bavit Ishary, Krondor, MM neb ROA. I kdyz ty jsi je, pokud si dobre pamatuju hraval, kdyz ti bylo 9 let,ze? Zrovna Wizardry sedmicka i osmicka se docela vymykaji klasickym dungeon crawlerum. V cem tedy Ishar je vice "zabavny"?
Za to že jsem viděl zábavnost spíše po linii Betrayal at Krondor, Ishar, Realms of Arkania, Might and Magic VII než po linii Dungeon Master, Eye of the Beholder, Wizardry se rozhodně nestydím. :)
Takto vzniká flame war. Jednoduše ho ignorujte, nic jiného si nezaslouží...
Len to urob.
Dajte mu niekto facku, nech to nemusim robit ja! ;)
Díky za každé nové ráno, kdy jsou dungeony mrtvé.
W&W jsou taky super! U mě v žebříčku sice za W8 trochu zaostávají, ale pořád je to proti dnešním provar-RPG pořádnej žvanec.
Je to paráda, už se těším i na W&W, ale nemůžu se pořád tak rozmazlovat. Jdu na Fallout 3.
No, oproti W7 je to ještě ok :). Navíc se těm větším skupinkám jde vyhýbat v exteriérech.
Ok, já jen jestli jsem nedělal něco špatně (tou nízoučkou damage).
Tužší to bude, anžto level-scalling.
Tužší to bude, anžto level-scalling.
Jen vytrvat! Souboje jsou tuhé a později ještě tužší... Však uvidíš sám :-)
Jj, už jsem se k tomu tak nějak dostal.
Jen ta obtížnost soubojů roste geometrickou řadou, nepřátelé mají skoro dvakrát tolik HP jako mí tanci a (má) průměrná damage tančí kolem 5.
Jen ta obtížnost soubojů roste geometrickou řadou, nepřátelé mají skoro dvakrát tolik HP jako mí tanci a (má) průměrná damage tančí kolem 5.
Klíč najdeš v Arnice, tuším že v chrámu.
Jde se hned v tom prvním chrámu dostat za ty "podivné" dveře ve spodních patrech za tím zdvyžným mostem? Prolezl jsem to tam už snad celé, pár klíčů našel, ale ty patřily jinam.
BTW - zmákl jsem demo frayed knights a bylo to pěkně tuhé. Humor ne až tak zlý, boje lehce podivné, UI naprosto otřesné. Ale jinak fajn.
Tou jinou dimenzí myslí, že tam je pro ní silná zbraň, to je celé... (nezávisle na tom, zda hraješ sólo, nebo ne)
Víla.
Faerie je víla nebo skřítek?
Vůbec nejlepší ale je rozjet hru jako female faerie ninja sólo. To pak hra dostane v určitém bode zcela jinou dimenzi, teda pokud se tam hráč někdy dostane. Musí to být porod...
kurcatovium: Jj, prvada. Pokud se mi s někým neplete, tak měla myslím dobré hlášky.
No, možná to něco do sebe má, ale znamená to do Umpani campu spěchat na začátku hry, aby to pak proti ostatním nebyla ostuda na nízkém levelu.
A hlavně to chce najmout Sparkle (trynnie ranger).
Chceš hrát plnou partu nebo ne? Rozhodně doporučuju alespoň jednoho "tanka" (fighter/lord, teoreticky i samuraj nebo ninja), hodí se pak třeba jeden mág a priest. Prakticky jsou ale použitelná snad všechna povolání. Já to dohrál tuším fighter, mág, priest, gadgeteer, ninja a ranger.
Relativně ze začátku (u Arniky) se k tobě může přidat celkem schopný zloděj Marten, později je možné naverbovat třeba psionika, valkýru, mága, monka nebo barda.
Relativně ze začátku (u Arniky) se k tobě může přidat celkem schopný zloděj Marten, později je možné naverbovat třeba psionika, valkýru, mága, monka nebo barda.