Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ano, krabiuce, manuál, všechno ok, ale pořád to neřeší samotný český překlad. Ten je špatný, ble ble ble. Kdyby byla čeština volitelná, tak neřeknu ani popel, ale natvrdo, fuj.
Ceske vydani (nemyslim ted preklad ve hre) je nahodou vyborne. Tak pekne udelany manual jsem videl naposledy u Formula Grand Prix 2 (ten povazuju za nejlepsi cesky vydany manual vubec). V porovnani s dnesnim odpadem nadhera :)
Pokud bych hru už neměl koupenou (zhruba za tu tisícovku - holt stará česká krabice), tak bych to třebas pustil, ale takhle... Leda snad... Nechce někdo českou krabicovku? Prodám a koupím Ang ;-)
Já si teda nedokážu představit, jak čeština funguje v rozhovorech, když tam člověk může napsat cokoliv, co ho zajímá. Co jsem četl, tak hra prý někdy reaguje na česká slova, někdy na anglická. Takže jsem rád, že mám anglickou verzi.

Mimochodem, taková zajímavost - každá postava má nějakou originální reakci, když jí řeknete "fuck you".
Manuál je něco jiného, herní překlad je ale bída. Ono to asi jinak udělat ani nejde, vzhledem k tomu, jak je čeština ohebná a potřebuje ty svoje tvary. Jak říkám, já jsem se v CZ verzi zasekl na vytváření postavy, dál se to nedalo. To radši budu shánět verzi anglickou.

EDIT: Kua, tohle dokáže člověka nas*at. Kouknu se takhle na ebay za kolik se prodávají a jako dávat 20 liber + pošta za hru, kterou mám už 2x koupenou, to opravdu nehodlám.
co vím, tak na češtinu si nikdy nikdo nestěžoval (až na ten dabing videí, komentáře hrdinů jsou v originále)...dokonce lidé si pochvalovali manuál, protože takový se ke hrám už nedělají :-)
Hrát se to možná nechá, ale já nepřekousl ani tvorbu postavy. Ty překlady jsou prostě hnusný, blbě udělaný.
Je tu někdo, kdo by měl Wizardry VIII v anglické verzi? Mám doma jen 2x paskvil v češtině (originál krabička + Score) a to se vážně nedá hrát. Případně netušíte jestli jde sehnat aspoň angličtina? Přitom to nechápu, kdysi když jsem to hrál, tak jsem to hrál určitě anglicky, jenže si už nepamatuju, jak jsem toho docílil :-(
Jses stastnej clovek :) Ja mam casu malo a prede mnou na dohrani more her (treba Wizardry 6 a pro jistotu jeste jednou i tu sedmicku) :)
Mám spoustu času a nemám co hrát, tak si to klidně po miliontéprvní zkusím. :-)
Každopádně kamenem úrazu jsou vždycky souboje. Časem začnou být fakt na každém kroku a čím dál obtížnější, až to člověka prostě frustruje a přestane hrát.
Tak jsem to rozjel za partu v následujícím složení: Mnich, Samuraj, Hraničář, Kněz, Bard, Mág.
Uvidím, jak dlouho mě to bude bavit tentokrát, rozjel jsem to už snad milionkrát, ale ani jednou jsem se nedostal nějak závratně daleko.
'vajz! Řekl jsem si, že se pokusím vyřešit tu špinavou kryptu a naráz to ani nemůžu spustit. A instalačky daleko předaleko. 'va!
Nebo horší pamětí. Náhodou mám v obou hrách savy na hřbitově, takže drobnější porovnání.

Hřbitov z W8 s dropnutým předmětem

Hřbitov z W&W s dropnutým předmětem

W8 má sice o něco lepší engine (widescreen), lepší textury jistých objektů, ale W&W je více detailní. Hezčejší z artové stránky. Vypadá, jako by si s tím někdo pohrál a nenechal to na generátoru.

Ale jak se tak na to dívám, pravdu má nakonec Jab. Jako vždy.
Bodkin: Možná, za nějakých velice nepravděpodobných podmínek, by W&W mohlo mít lepší grafiku, třeba v případě šedého zákalu apod. ale až na to, že W&W více hýří pastelovými barvami, tam nic kvalitnějšího najít nemůžu. Ale holt, každý si ten svůj vkus utváříme podle jiných kritérií ;)
Bodkin: Přišel si o všechny své adolescentní ideály? Pak vítej do klubu, legrace teprve začíná! :)
"Nu, o rok starší W&W mi příjde hezčejší."

Mezi slepými jednooký králem.
Drolin: jen taková malá poznámka ke komentáři: Na to, že hra vyšla v roce 2001, i když byla ve vývoji několik let, mi přijde po grafické stránce velice zdařilá a rozhodně ne strohá, neřkuli málo zdařilá. Oproti jiným hrám ze stejné třídy - M&M8, W&W či LoL3, více než nadprůměrná.
1) V arnice není svěcená voda k sehnání.
2) Já si ten vzkaz od toho krysáka přečetl.
Táhnout až do Arniky? Vždyt to je kousek cesty na sever ne? V okolí myslím že svěc. voda není (také co by dělala na hřbitově).

A rovnou můžeš odnést zprávu co ti dal jeden z pocestných do banky :).

Stojím uprostřed hřbitova a vsadil bych se, že potřebuji svěcenou vodu. To se pro ni musím táhnout až do arniky? Není někde v okolí schovaná?
btw. u toho biskupa bych doporučil ještě psioniku, pokud chybí psionic v partě, některá jeho kouzla jsou opravdu nezastupitelná a masakrální ;)

jinač pokud by jsi měl u biskupa pouze božskou magii s kněžským zaměřením, lepší volba by byl určitě cleric... a kdybych do toho mohl ještě co mluvit, tak sice má biskup oproti ostatním kouzličům nejpomalejší postup, ale více se vyplatí přidávat mu body do kouzelnických zaměření, než do samotných magických škol... čarodějnictví, kněžství a psionika + magie ohně, mysli a božská magie... to je pak ultimátní metač kouzel...
Bodkin: Nektere postavy s tebou treba nepujdou do nekterych lokaci (maji strach apod.).
Díky.

Já jsem teď skončil v arnice a vyrazím dál. NPC mám Mylese a Vi, ale chci Barda a Mnicha. Slyšel jsem, že tam jsou, ale ještě jsem je nepotkal.
1) Pokud si dobře vzpomínám, tak ne... Kouzla, svitky, případně dobrá znalost artefaktů nebo jak se ta schopnost jmenuje.
2) To se tuším mění s tím jaké NPC nabereš. Některé můžeš mít celou dobu, jiné je myslím nutno (dočasně) propustit. Třeba bard Sax se myslím po příchodu do Umpani Campu trhne nebo Vi Domina má myslím taky nějaký podobný háček.
3) Nemusíš se bát, události se časem vystříbří.
Mám pár otázek:
1) Je tam jiná možnost identifikace než svitky a přes hráčské postavy? Nějaký obchodník, který identifikuje předměty?
2) Prý je tam lokace, ve které mi utečou přidané NPC. Jak to tam je? Budu je moci zase někde najít?
3) Deník mi říká, že se mám spojit s mooky, ale nepodařilo se mi je "ukecat". Jen můj mook je šel na chvíli navštívit. Rozvine se to později, nebo to jen dělám blbě?
"Existuje fura rpg z 80. a 90.let, ktere maji pribeh, dialogy a moznosti resit questy jinym zpusobem."

A dost často jsem je potkal, zahrál a líbily se mi. :) Čestnou výjimkou je asi Albion, který nikdo neopomenu, když koukám, co bych si ještě zahrál.

Že je na současné produkci cosi laciného také nelze zastírat. Často jsou volby v dialozích rozhodnutím mezi chovat se jako naprostý debil (dobrák jenž by vše rozdal chudině) nebo naprostý debil (zloun, který naopak všechny žebráky tvrdě odmítne a ještě jim sebere i to málo, co mají, aby chcípli hlady).
Bioware dialogy v sobě skutečně mají často velké podobnosti napříč jejich hrami a i mě to otravovalo.
Nicméně "kobkaření" samotné nikdy nebylo mým šálkem kávy a vždy si taky raději dám pětadvacátou variaci na KotOR než Dungeon Master. Hmm... Resp. možná se vykašlu na obé. :)
Fallout sice není dungeon, ale jako RPG u mě překonává vše, co jsem do té doby hrál. Obdobně skvělou hrou jsou pro mě i VtM: Bloodlines. Ty mají sice své chybky, ale je faktem, že dialogy jsou veskrze zábavné a promyšlené a ne až tak výjimečně se nachomýtneš i ke skvělému questu.
7c: Zbytečně ten termín rozšiřuješ. Dnešní standardy přece neznamená seznam prvků Dragon Age II se vším všudy, to jsou jen ty minimální aspekty, které ta hra mít musí. Tohle je jen volné přirovnání pro názornost, ale to, že film dneska neobstojí jako áčkový titul, pokud bude černobílý, nebo němý, neznamená, že standardem je Transformers 3.

Já nevím jak ty, ale já bych RPG bez příběhu a dialogů dnes asi fakt nehrál (pokud by nešlo o nějakou blbinku, jako třeba Desktop Dungeons, nebo o hru, která by např. absenci dialogů vysvětlila a vyvážila nějakým zajímavým způsobem). To ale neznamená, že se hodlám vrhat na DA jen proto, že tam zrovna tohle je, protože stav většiny současných RPG už je věc jiná. První Mass Effect už mám rozehraný snad rok...
JAB: Jenze Dungeon Master neni jedinej zastupce. Tam by dialogy patrily asi jako pest na oko :) Existuje fura rpg z 80. a 90.let, ktere maji pribeh, dialogy a moznosti resit questy jinym zpusobem. Nektere "novodobe" jsem zkousel a fakt z meho pohledu uz neni o co stat. Hra z roku 1988 ma neskonale zabavnejsi a promyslenejsi souboje nez vsechny rpgcka o 20 let pozdeji :) 9 z 10 rpg co vznikaji maji pridomek akcni. To jsou ty novodobe standardy :) Hlavne, ze mam moznost bejt zlej (kdyz jsem rozehral Dragon Age, tak jsem asi pri druhem rozhovoru z NPC zjistil, ze prave kvuli te stupidni skladbe dialogu hru hrat nebudu a odinstaloval jsem to).
Hmm, měl jsem za to, že Morrowind vyšel v 2001, ale očividně až o rok později (takže výjimka).

NWN2 má u mě prim jakožto hra, kterou jsem koupil, ale krabičku za ty roky co leží na polici ani nerozbalil.
"dnešní standardy RPG"
Když se podívám "směrem" Bethesda & Bioware, tak musím říci, že "dnešní standardy" je něco jako margarín v potravinářství. No, hlavně že se snadno mažou :)

Nenapadá mě hra vydaná od roku 2001, o které bych mohl říci, že je to "dobré" PC RPG (a to jako "dobré", ne "vynikající"), možná "Steyr" Bloodlines, ale tam je to na pomezí.