Hru zrovna hraju podruhé, takže ten koment napsat musím, ikdyž nevím, co už po všech těch komentářích novýho napsat, vy už jste tu všechno řekli, hovada... Takže opět jen krátce, ať se neunavujem hned po ránu...
Sledoval jsem hru ostřížím okem indiána hledajíc kouřové signály svých bratrů, nenechal jsem si ujít žádný trailer ani video z hraní. Jedna z mála her, které jsem si napřed nestáhl, ale rovnou bez ptaní koupil. Tož dobře jsem udělal.
Vyzdvihnu klady hry, což je v první řadě atmosféra, která klasicky tekla z monitoru - tak jak to naši východní sousedé umí. Skoro jsem nasadil parohy milovanýmu Stalkerovi, ale krále je těžko sesadit z trůnu... To se týká i grafiky a zvuků, je vidět práce lidí z GSC díky jejich 4A Enginu, kterej je tady naleštěnej jak diamant ve výstřihu djevočky Světlany. Dále level design opět na špičkové úrovní (Karasman bude jistě souhlasit :-) ), všechny ty detaily od nejposlednější skleničky až po mapy a plakáty, harampádí, hadry, lampy, špinavý nádobí, prostě všechno....
Prostředí mertra je krásně lineární a udržuje neustále tu tísnivou atmosféru.. U Stalkera se to povedlo i v úplně otevřených prostranstvích (což je neuvěřitelný a nevídaný úspěch), jelikož sis připadal jak Robinson - vhozen do ale zasrané situace s trapnou pistolkou a letní blůzkou a dělej jak umíš kemo.... Tady tě hra vede lineárním klasickým způsobem, ale není tomu prostě co vytknout. Post-apo příběh je zase trošičku něco nového a jsem hodně zvědavej na dvojku, která má vyjít tenhle rok..... Navzdory prostorám metra jsou lokace rozmanité. Vždy se vyplatí někde šmejdit, odbočit na chvilku z hlavní trasy a prozkoumat tu uličku za rohem, vždy se tam něco najde... Někdy jen banda mutantů jak se cpe mrtvolou nebo vajglama ze země (furt lepší než z pisoáru, kterej uklizečka rok neumyla - všichni to známe jak se pak španě zapalujou), jo ale holt to už je osud..
Obchodování zde taky nechybí, jako platidlo náboje je dobrej a hlavně taky logickej nápad. Nakupoval jsem jen náboje potřebných druhů a filtry do masky, lékárny, jinak jsem nic moc nepotřeboval..
Zbraní bylo docela dostatek, to nabíjení pomocí vzduchu je taky parádní.. Samozřejmě, že to nasírá celou dobu hraní, když potřebuješ někoho rychle sundat a bouchačka jen tak "hlesne", ale to je to, co zase udělá ten kus atmosféry. Boje s lidmi byli naprosto perfektní, už dlouho mě takhle nebavilo opatrně čistit lokace. Nepřátelé jsou většinou špatně vidět, páč osvětlení v metru stojí za kulový, stejně nejlíp je vymlátit všechna světla a hrajem...
Ještě teda ty zápory, kterej je vlastně jen jeden. Mutanti. Já nevím co s tím maj ti rusáci a ukrajinci furt za problém. Vybylancovat odolnost těch kreatur je pro ně asi kardinální problém. Zbraně na lidi účinkujou tak nějak dle předpokladu.. Ale na mutanty seš úplně vedle. Podělaným koltem dáš 2 hedky a je po sviňákovi, ale pokud na to vezmeš brokovnici a chceš ze 3ří centimetrů jeho mozkem vymalovat strop surrealistickými vzory, tak ouha, musíš dát taky dvě rány.. WotFAK? To se prostě klasicky nepovedlo a je to škoda. Prostě jen trochu zabalancovat na odolnosti by to chtělo, nic víc...
Celkový dojem ze hry je parádní, fakt se to povedlo a je to jedna z mála her, kde vývojáři jenom blbě nekecali a nehypovali, ale fakt na tom zamakali. Délka hry je dobrá, žádný významější bugy si mě nanašly, takže já jsem moc spokojenej a těším se na dvojku, která tu bude co nevidět......
Sledoval jsem hru ostřížím okem indiána hledajíc kouřové signály svých bratrů, nenechal jsem si ujít žádný trailer ani video z hraní. Jedna z mála her, které jsem si napřed nestáhl, ale rovnou bez ptaní koupil. Tož dobře jsem udělal.
Vyzdvihnu klady hry, což je v první řadě atmosféra, která klasicky tekla z monitoru - tak jak to naši východní sousedé umí. Skoro jsem nasadil parohy milovanýmu Stalkerovi, ale krále je těžko sesadit z trůnu... To se týká i grafiky a zvuků, je vidět práce lidí z GSC díky jejich 4A Enginu, kterej je tady naleštěnej jak diamant ve výstřihu djevočky Světlany. Dále level design opět na špičkové úrovní (Karasman bude jistě souhlasit :-) ), všechny ty detaily od nejposlednější skleničky až po mapy a plakáty, harampádí, hadry, lampy, špinavý nádobí, prostě všechno....
Prostředí mertra je krásně lineární a udržuje neustále tu tísnivou atmosféru.. U Stalkera se to povedlo i v úplně otevřených prostranstvích (což je neuvěřitelný a nevídaný úspěch), jelikož sis připadal jak Robinson - vhozen do ale zasrané situace s trapnou pistolkou a letní blůzkou a dělej jak umíš kemo.... Tady tě hra vede lineárním klasickým způsobem, ale není tomu prostě co vytknout. Post-apo příběh je zase trošičku něco nového a jsem hodně zvědavej na dvojku, která má vyjít tenhle rok..... Navzdory prostorám metra jsou lokace rozmanité. Vždy se vyplatí někde šmejdit, odbočit na chvilku z hlavní trasy a prozkoumat tu uličku za rohem, vždy se tam něco najde... Někdy jen banda mutantů jak se cpe mrtvolou nebo vajglama ze země (furt lepší než z pisoáru, kterej uklizečka rok neumyla - všichni to známe jak se pak španě zapalujou), jo ale holt to už je osud..
Obchodování zde taky nechybí, jako platidlo náboje je dobrej a hlavně taky logickej nápad. Nakupoval jsem jen náboje potřebných druhů a filtry do masky, lékárny, jinak jsem nic moc nepotřeboval..
Zbraní bylo docela dostatek, to nabíjení pomocí vzduchu je taky parádní.. Samozřejmě, že to nasírá celou dobu hraní, když potřebuješ někoho rychle sundat a bouchačka jen tak "hlesne", ale to je to, co zase udělá ten kus atmosféry. Boje s lidmi byli naprosto perfektní, už dlouho mě takhle nebavilo opatrně čistit lokace. Nepřátelé jsou většinou špatně vidět, páč osvětlení v metru stojí za kulový, stejně nejlíp je vymlátit všechna světla a hrajem...
Ještě teda ty zápory, kterej je vlastně jen jeden. Mutanti. Já nevím co s tím maj ti rusáci a ukrajinci furt za problém. Vybylancovat odolnost těch kreatur je pro ně asi kardinální problém. Zbraně na lidi účinkujou tak nějak dle předpokladu.. Ale na mutanty seš úplně vedle. Podělaným koltem dáš 2 hedky a je po sviňákovi, ale pokud na to vezmeš brokovnici a chceš ze 3ří centimetrů jeho mozkem vymalovat strop surrealistickými vzory, tak ouha, musíš dát taky dvě rány.. WotFAK? To se prostě klasicky nepovedlo a je to škoda. Prostě jen trochu zabalancovat na odolnosti by to chtělo, nic víc...
Celkový dojem ze hry je parádní, fakt se to povedlo a je to jedna z mála her, kde vývojáři jenom blbě nekecali a nehypovali, ale fakt na tom zamakali. Délka hry je dobrá, žádný významější bugy si mě nanašly, takže já jsem moc spokojenej a těším se na dvojku, která tu bude co nevidět......
Pro: Grafika, příběh, frakce, zvuky, logičnost, LEVEL DESIGN!!!!, neslibování nesplnitelného od vývojářů.
Proti: Ty svině mutantský odolný jak kráva.