Tak za prvé, aby bylo mezi námi jasno, jsem BioDron, tedy fanda těch kanadských pánů a slečen z BioWare. Všechny hry co jsem od nich hrál jsem si bezvýhradně zamiloval. A právě první hrou co jsem od nich hrál bylo Dragon Age: Origins které mě uchvátilo (pak mě ještě víc uchvátila série Mass Effect, ale o tom zase jindy). Proč tedy nepíšu svůj první koment k prvnímu dílu? Protože mi přijde druhý díl strašně podhodnocený, jak tady na téhle stránce, tak ve světě. No a já cítím že se musím vyjádřit, proč je to dle mě tak skvělá hra. Tak pojďme na to (hateři téhle hry (nebo BioWare) si pak na mě smlsnou jako malé dítě na zmrzlině).
Přenesme se tedy do chvíle kdy Dragon Age II vychází, v té době jsem na to byl strašně natěšený, avšak po negativních ohlasech jsem nabil pochybností a natěšenost opadla a já se rozhodl že to hraní druhého dílu odložím na neurčito. Naštěstí pro mě, bylo v jednom díle SCORE jako příloha demo DA II a já se to rozhodnul vyzkoušet, zda je to tak strašné, jak se všude píše a říká. A kupodivu nebylo. Líbila se mi svěží a akčnější hratelnost, Hawke se jevil jako sympaťák, a já se pak tedy rozhodnul že to tedy prubnu a zkusím to s tímhle dílem a dnes jsem rád že jsem se tak rozhodnul.
Teď se tedy přenesme do chvíle kdy začínám hrát plnou hru. Vytvářím si tedy Hawke podle svých představ (sexy zrzek jako já v reálu), a vybírám si povolání rogue. A může se jít hrát. Projíždím tedy úsek co byl v demu. Hratelnost opět baví a sarkastické odpovědi mého Hawke jsou vážně hodně fajn, začátek na mě tedy působí dobře. Poté se Hawke se svou družinou co přežila začátek dostává do města Kirkwall. To se často objevuje v záporech hry, jelikož se tam odehrává 85% hry. Mě to však nevadilo, jelikož na mě zapůsobila atmosféra města, jeho stylizace a historie. Jsem tedy ve městě, na řadu přichází pár menších úkolů a pak následně další volba co má ovlivnit příběh. Jde o volbu jestli se přidáte k pašerákům a nebo žoldákům. Opravdu to něco ovlivňuje? Ano ovlivňuje. Podle toho ke komu se přidáte, tak dle toho pak budete v další fázi hry dostávat jiné úkoly. Což je rozhodně fajn. Tak jsem si tedy vybral ke komu se přidám. Hra pak poskočí o rok dál, mezitím se Hawke nějak v novém městě zabydlel, a na scénu přichází trpaslík Varric, který patří k nejdůležitějším postavám ke hře, a vlastně to je on kdo celý Hawkův příběh vypráví (a to víte jak to chodí s historkami, každý si je občas přibarví po svém a to i tenhle trpaslík). Varric si hned získal mé sympatie, jelikož se jedná o týpka se smyslem pro humor a v pozdější fázi vytvoří s Hawkem opravdu skvělou dvojku a je radost poslouchat jejich rozhovory. Dále se v příběhu začnou objevovat další NCP postavy, všechny dle mě skvěle napsány (až na Sebastiana z DLC, to je strašný vocas, toho bych hned nakopal do koulí), jak už je to u BW zvykem. Každá postava má svůj životní příběh proč dělá co dělá, a opravdu si připadáte jako kdyby se jednalo o postavy hmotné. Navíc poslouchat jejich slovní přestřelky je opět výživné, stejně jako v prvním díle a nebo v Mass Effectu. Jinak mými nejoblíbenějšími postavami (kdyby to někoho nedej bože zajímalo) se bezpochyby stali trpaslík Varric a pirátka Isabela (tu řadím mezi své TOP ženské charaktery (je mi líto Tali) a klidně si o mě myslete že přemýšlím koulemi a né mozkem).
Tak tedy pokračuji v hraní, hratelnost i díky lepšímu stromu schopností než byl v jedničce stále baví, příběh je opět skvělý jak už to u BW bývá (varoval jsem vás že jsem BioDron), NPC postavy tvoří neuvěřitelně sympatickou fantasy družinu, a zrzavý sarkastický Hawke s tetováním na ksichtě je prostě frajer. Tomu že je frajer, určitě pomáhá i to, že je tu hlavní hrdina konečně nadabovaný, a má tedy nějakou tu osobnost díky tomu. Co se týče voleb rozhovorů, tak ten je tu převzat ze série Mass Effect, což je dle mě rozhodně dobře. Opět tu tedy máme tři možnosti, a to buď býti hodní, sarkastičtí a nebo tvrdí a zlí (bububu). Podle toho jakou z těch tří možností používáte nejčastěji, se pak buduje Hawkuv charakter, takže například když se ví, že chodíte přes mrtvoly, tak když začnete vyhrožovat někomu tak to bude brát hned vážně. Naopak když je Hawke vtipálek, tak pak už začíná rozhovory hned sarkastickým tónem. Co se pak týče příběhu, ten tu je rozhodně komornější než v DA:O a nebo ME sérii. Což já však beru jako plus, je totiž fajn jednou nezachraňovat svět/galaxii, ale starat se naopak sám o sebe a svůj prospěch (v pozdější fázi však už Hawke bude zatažen do nějakého většího konfliktu, ale furt je to v komornosti jednoho města). Tak tedy hraji dál, příběh plyne, postavy mě baví, stejně jako příběh a hratelnost a celé je to prošpikované nejrůznějšími rozhodnutími jako jestli například tam tu postavu zabijme a nebo ne. No a takhle mě to baví až dokonce.
No zní to jako dokonalá hra bez záporů. Tím však bohužel DAII není. I zde se najdou zápory, jako například horší grafika, respawn nepřátel, některým třeba vadí to že společníkům nelze měnit výzbroj a jako největší problém jsou okolní lokace. Určitě si vzpomínáte na to jak jsem psal že 85% se odehrává ve městě. Tak těch zbylých 15% se odehrává v okolí Kirkwallu. Což je asi tak dalších pět lokací a v těch lokacích bývají většinou jeskyně, kam se svou družinou chodíte, a tady je ten problém největší. 7 z 10 jeskyň co navštívíte vypadají stejně! Samozřejmě musí se brát v úvahu že BW na hru měli sakra málo času, ale i tak to občas působí jako pěst na oko. V mých očích však tyhle negativa přebíjí (ne nepřebíjí, rovnou masakrujou) klady téhle hry, a proto jsem si ji opravdu užil a i když jsem ji po recenzích a všech špatných ohlasech už odepisoval, tak mi BW opět vytřelo zrak. Po prvním dohrání by to bylo tak za 85%, avšak před nedávnem jsem to dojel po druhé, ze všemi DLCíčkama, a hodnocení letí až k 95% a v mých očích druhý díl překonává jak první díl, tak zbytek her co jsem hrál (až na Mass Effect, to je avšak pro mě úplně jiná liga, než zbytek her). Tak to by byl ve zkratce můj názor na hru, a pokud to chce někdo prodiskutovat, nechť se ozve třeba v diskuzi a můžeme si o našich názorech hezky popovídat.
A teď ještě něco málo mému hraní a mému příběhu mého zrzavého Hawka (bráno z druhého projetí hrou)
Herní doba: 45 hodin.
Obtížnost: Těžká.
Vztah s Isabelou.
Celá Hawkova rodina mrtvá, až na strýce a psa.
Po celou dobu hraní jsem podporoval mágy a byl proti templářům.
Na konci když jsem si měl vybral mezi Sebastianem a Andersem, tak jsem poslal Sebastiana doprdele.
Věřím že Hawke odplul s Isabelou na její lodi do západu slunce a žijí šťastně a až na věky a nebo až do dalšího dílu, kde bych opět bral Hawke jako hlavního hrdinu.
PS: Není nic lepšího, než si to rozdat s jedním ze záporáku o vaši holku!
Přenesme se tedy do chvíle kdy Dragon Age II vychází, v té době jsem na to byl strašně natěšený, avšak po negativních ohlasech jsem nabil pochybností a natěšenost opadla a já se rozhodl že to hraní druhého dílu odložím na neurčito. Naštěstí pro mě, bylo v jednom díle SCORE jako příloha demo DA II a já se to rozhodnul vyzkoušet, zda je to tak strašné, jak se všude píše a říká. A kupodivu nebylo. Líbila se mi svěží a akčnější hratelnost, Hawke se jevil jako sympaťák, a já se pak tedy rozhodnul že to tedy prubnu a zkusím to s tímhle dílem a dnes jsem rád že jsem se tak rozhodnul.
Teď se tedy přenesme do chvíle kdy začínám hrát plnou hru. Vytvářím si tedy Hawke podle svých představ (sexy zrzek jako já v reálu), a vybírám si povolání rogue. A může se jít hrát. Projíždím tedy úsek co byl v demu. Hratelnost opět baví a sarkastické odpovědi mého Hawke jsou vážně hodně fajn, začátek na mě tedy působí dobře. Poté se Hawke se svou družinou co přežila začátek dostává do města Kirkwall. To se často objevuje v záporech hry, jelikož se tam odehrává 85% hry. Mě to však nevadilo, jelikož na mě zapůsobila atmosféra města, jeho stylizace a historie. Jsem tedy ve městě, na řadu přichází pár menších úkolů a pak následně další volba co má ovlivnit příběh. Jde o volbu jestli se přidáte k pašerákům a nebo žoldákům. Opravdu to něco ovlivňuje? Ano ovlivňuje. Podle toho ke komu se přidáte, tak dle toho pak budete v další fázi hry dostávat jiné úkoly. Což je rozhodně fajn. Tak jsem si tedy vybral ke komu se přidám. Hra pak poskočí o rok dál, mezitím se Hawke nějak v novém městě zabydlel, a na scénu přichází trpaslík Varric, který patří k nejdůležitějším postavám ke hře, a vlastně to je on kdo celý Hawkův příběh vypráví (a to víte jak to chodí s historkami, každý si je občas přibarví po svém a to i tenhle trpaslík). Varric si hned získal mé sympatie, jelikož se jedná o týpka se smyslem pro humor a v pozdější fázi vytvoří s Hawkem opravdu skvělou dvojku a je radost poslouchat jejich rozhovory. Dále se v příběhu začnou objevovat další NCP postavy, všechny dle mě skvěle napsány (až na Sebastiana z DLC, to je strašný vocas, toho bych hned nakopal do koulí), jak už je to u BW zvykem. Každá postava má svůj životní příběh proč dělá co dělá, a opravdu si připadáte jako kdyby se jednalo o postavy hmotné. Navíc poslouchat jejich slovní přestřelky je opět výživné, stejně jako v prvním díle a nebo v Mass Effectu. Jinak mými nejoblíbenějšími postavami (kdyby to někoho nedej bože zajímalo) se bezpochyby stali trpaslík Varric a pirátka Isabela (tu řadím mezi své TOP ženské charaktery (je mi líto Tali) a klidně si o mě myslete že přemýšlím koulemi a né mozkem).
Tak tedy pokračuji v hraní, hratelnost i díky lepšímu stromu schopností než byl v jedničce stále baví, příběh je opět skvělý jak už to u BW bývá (varoval jsem vás že jsem BioDron), NPC postavy tvoří neuvěřitelně sympatickou fantasy družinu, a zrzavý sarkastický Hawke s tetováním na ksichtě je prostě frajer. Tomu že je frajer, určitě pomáhá i to, že je tu hlavní hrdina konečně nadabovaný, a má tedy nějakou tu osobnost díky tomu. Co se týče voleb rozhovorů, tak ten je tu převzat ze série Mass Effect, což je dle mě rozhodně dobře. Opět tu tedy máme tři možnosti, a to buď býti hodní, sarkastičtí a nebo tvrdí a zlí (bububu). Podle toho jakou z těch tří možností používáte nejčastěji, se pak buduje Hawkuv charakter, takže například když se ví, že chodíte přes mrtvoly, tak když začnete vyhrožovat někomu tak to bude brát hned vážně. Naopak když je Hawke vtipálek, tak pak už začíná rozhovory hned sarkastickým tónem. Co se pak týče příběhu, ten tu je rozhodně komornější než v DA:O a nebo ME sérii. Což já však beru jako plus, je totiž fajn jednou nezachraňovat svět/galaxii, ale starat se naopak sám o sebe a svůj prospěch (v pozdější fázi však už Hawke bude zatažen do nějakého většího konfliktu, ale furt je to v komornosti jednoho města). Tak tedy hraji dál, příběh plyne, postavy mě baví, stejně jako příběh a hratelnost a celé je to prošpikované nejrůznějšími rozhodnutími jako jestli například tam tu postavu zabijme a nebo ne. No a takhle mě to baví až dokonce.
No zní to jako dokonalá hra bez záporů. Tím však bohužel DAII není. I zde se najdou zápory, jako například horší grafika, respawn nepřátel, některým třeba vadí to že společníkům nelze měnit výzbroj a jako největší problém jsou okolní lokace. Určitě si vzpomínáte na to jak jsem psal že 85% se odehrává ve městě. Tak těch zbylých 15% se odehrává v okolí Kirkwallu. Což je asi tak dalších pět lokací a v těch lokacích bývají většinou jeskyně, kam se svou družinou chodíte, a tady je ten problém největší. 7 z 10 jeskyň co navštívíte vypadají stejně! Samozřejmě musí se brát v úvahu že BW na hru měli sakra málo času, ale i tak to občas působí jako pěst na oko. V mých očích však tyhle negativa přebíjí (ne nepřebíjí, rovnou masakrujou) klady téhle hry, a proto jsem si ji opravdu užil a i když jsem ji po recenzích a všech špatných ohlasech už odepisoval, tak mi BW opět vytřelo zrak. Po prvním dohrání by to bylo tak za 85%, avšak před nedávnem jsem to dojel po druhé, ze všemi DLCíčkama, a hodnocení letí až k 95% a v mých očích druhý díl překonává jak první díl, tak zbytek her co jsem hrál (až na Mass Effect, to je avšak pro mě úplně jiná liga, než zbytek her). Tak to by byl ve zkratce můj názor na hru, a pokud to chce někdo prodiskutovat, nechť se ozve třeba v diskuzi a můžeme si o našich názorech hezky popovídat.
A teď ještě něco málo mému hraní a mému příběhu mého zrzavého Hawka (bráno z druhého projetí hrou)
Herní doba: 45 hodin.
Obtížnost: Těžká.
Vztah s Isabelou.
Celá Hawkova rodina mrtvá, až na strýce a psa.
Po celou dobu hraní jsem podporoval mágy a byl proti templářům.
Na konci když jsem si měl vybral mezi Sebastianem a Andersem, tak jsem poslal Sebastiana doprdele.
Věřím že Hawke odplul s Isabelou na její lodi do západu slunce a žijí šťastně a až na věky a nebo až do dalšího dílu, kde bych opět bral Hawke jako hlavního hrdinu.
PS: Není nic lepšího, než si to rozdat s jedním ze záporáku o vaši holku!
Pro: Hawke, Komornější příběh, Sobojový systém, Strom schopností, Společníci-hlavně Varric a Isabela, Rozhodnutí, Hudba, Nadabovaný hrdina, Kirkwalle
Proti: Opakování lokací, Horší grafika, Sebastian.