Od prvního oznámení mi bylo jasné, že tohle bude svěží vánek do zatuchlých šortek Lary. Samotná série od třetího dílu započala sekvenci nudného skákání, generického střílení a přehnaně účelového level-designu plného dementních akrobatických hádanek. Nový Tomb Raider na to jde z druhé strany a je to přesně ten styl, který se mi líbí. Lara se z asexuální macho dojnice stala přitažlivým kusem ženské, která projevuje emoce a křičí bolestí.
Všechny pasáže hry jsou perfektně vybalancovány, ať už se jedná o skákání, které tady (na rozdíl od minulých dílů nebo Uncharted) nepůsobí tak nuceně nebo akční pasáže, u kterých jsem si vyloženě pochrochtával. Překvapil mě i level-design, který předvádí relativní volnost v jinak lineární hře. Noční lov nepřátel v lese pomocí luku neměl chybu, stejně tak pláž s vraky lodí nebo krátké procházky v uzavřených prostorách plných lidských ostatků. Lara si vůbec projde peklem a jediné moje očekávání se později soustředilo jen na to, jestli nakonec skončí z nějakého důvodu v žumpě po hlavu zasypaná hovnama.
Očekával jsem ale trochu silnější survival prvek, který se na začátku začne plusminus rýsovat, ale po zabití první srnky kvůli jídlu, resp. naučení se zacházení s lukem, už se absolutně vytrácí.
Potýkal jsem se s menšími technickými problémy, jako bylo zamrzání, prolínání textur nebo seknutý zvuk, pokaždé ale stačilo hru restartovat a vše bylo v pořádku. Některé herní mechanismy nejsou příliš šťastné, především pak sbírání „univerzálního materiálu“ na upgrade zbraní (přičemž upgrade z pumpovací brokovnice na automatickou Spasku u trampského ohně není nic neobvyklého), ale tyhle věci jsem se naučil v nových hrách ignorovat.
Největším mínusem tak pro mě zůstává snad jen nadpřirozeno na konci hry. Když už to vypadá, že tenhle TR bude mít opravdu koule, objeví se tam takový gay shit.
Bavil jsem se více jak u všech Uncharted dohromady a rád si to střihnu ještě jednou.
****/5
Hard
Completed: 72%
Všechny pasáže hry jsou perfektně vybalancovány, ať už se jedná o skákání, které tady (na rozdíl od minulých dílů nebo Uncharted) nepůsobí tak nuceně nebo akční pasáže, u kterých jsem si vyloženě pochrochtával. Překvapil mě i level-design, který předvádí relativní volnost v jinak lineární hře. Noční lov nepřátel v lese pomocí luku neměl chybu, stejně tak pláž s vraky lodí nebo krátké procházky v uzavřených prostorách plných lidských ostatků. Lara si vůbec projde peklem a jediné moje očekávání se později soustředilo jen na to, jestli nakonec skončí z nějakého důvodu v žumpě po hlavu zasypaná hovnama.
Očekával jsem ale trochu silnější survival prvek, který se na začátku začne plusminus rýsovat, ale po zabití první srnky kvůli jídlu, resp. naučení se zacházení s lukem, už se absolutně vytrácí.
Potýkal jsem se s menšími technickými problémy, jako bylo zamrzání, prolínání textur nebo seknutý zvuk, pokaždé ale stačilo hru restartovat a vše bylo v pořádku. Některé herní mechanismy nejsou příliš šťastné, především pak sbírání „univerzálního materiálu“ na upgrade zbraní (přičemž upgrade z pumpovací brokovnice na automatickou Spasku u trampského ohně není nic neobvyklého), ale tyhle věci jsem se naučil v nových hrách ignorovat.
Největším mínusem tak pro mě zůstává snad jen nadpřirozeno na konci hry. Když už to vypadá, že tenhle TR bude mít opravdu koule, objeví se tam takový gay shit.
Bavil jsem se více jak u všech Uncharted dohromady a rád si to střihnu ještě jednou.
****/5
Hard
Completed: 72%