Tak jsem po 16,7 hodinách dohrál GUN na 100%. Ta hra mi dala přesně to, co jsem od ní čekal - skvělou zábavu pro jednoho hráče na ne zrovna dlouho, i když od "GTA z divokého západu" jsem přece jen čekal o něco delší herní dobu. Srovnání s trojrozměrnými díly série GTA (hrál jsem všechny, které vyšly na PC) je rozhodně na místě. Mise v GUN jsou zábavnější a méně stereotypní, příběh konzistentnější (ale kratší), postavy srovnatelně dobře zpracované, soundtrack kratší (ale dobrý), oblast pohybu hráče nešťastně malá. V tom posledním i v dalších ohledech mi GUN připomněl [dh-hra]beyond-good-and-evil[/dh-hra], hru, kde velikost herního světa vypadala vzhledem ke zpracovávanému tématu tristně malá, ale která jinak fungovala bezvadně. Podobně i v GUN je prostředí opravdu hezké, i když vypadá tak trochu jako tematický park ve stylu divokého západu se všemi typickými zajímavostmi přírody a architektury namačkanými na ploše půl čtverečního kilometru. Mapa je dost velká na to, aby do ní autoři mohli poschovávat 44 hroud zlata, které stylově dávají na frak nelogickým "tajným balíčkům" z GTA (i když fotografie z BGE jsou pořád mnohem lepší). Překvapilo mě dobré ovládání jízdy na koni (zatím nejpříjemnější, jaké jsem ve videohře zkusil, i když "koňské" hry nijak nevyhledávám). Opravdu výborný je konzistentní styl divokého západu - od hlavního příběhu přes hudební doprovod po zpracování prostředí, všechno má "autentický" westernový feel, který žádná z postav nekazí slušnou mluvou nebo nezacházením s koňmi (a indiány) jako s hadrami. Konzistentnost tohoto "muzea divokého západu" lehce nabourává hrdinova záhadná schopnost rozumět indiánskému jazyku a tajné zbraně, ale přinejmenším u toho druhého se to toleruje.
Filip Bártek • 36 let • Výzkumník • Praha (ČR - kraj Praha)
Pro: zábavné úkoly, atmosféra a styl (divokého západu), efektní grafika, slušná hudba
Proti: krátká kampaň, malá oblast pro pohyb hráče, špatně vyřešené načítání sektorů, slabá umělá inteligence v pokru, překombinované ovládání (na gamepadu)