Nebudu tady rozmazávat jak jsem se těšil a podobně. Bohužel musím - jako ostatně každý - nutně srovnávat s BF3, protože je to spíš datadisk s mála vylepšeními a hromadou nasíracích skutečností.
Single Player:
Příběh bych shrnul čtyřmi slovy - na kopanec do kulí a nemá smysl ho komentovat vůbec. Srovnání s BF3 - single tu byl MNOHEM syrovější a zábavnější a člověk aspoň pořádně věděl, proč musí ukončit životy tolika ubohých duší. Ale SP je u BF série spíš okrajový a řekl bych "tréningový" než příliš podstatný, takže mě to až tak moc nevadí.
Co-op mise:
Úplně chybí a to je strašná škoda!!!!
Grafika, Engine:
Nedošlo k žádným revolučním změnám, ale to bylo jasné snad každému kdo viděl promo videa před vydáním. Grafika je krásná a čisťounká, nádherné efekty stínů, slunce, vejbuchů, kouře atd... Totální zničitelnost budov velmi vítám a zase to mění trochu hratelnost. Na můj vkus přibylo více barviček, což mne nijak nenadchlo. Nevím, proč vždy nové díly jakékoliv série musí být barevnější. Frosbite 3 těží ale hlavně z vylepšeného fyzikálního modelu a je to vidět. Jinak engine nebyl vůbec řádně odladěný a otestovaný před vydáním, proto plné dvě třetiny hráčů trpěly mnoha nepříjemnými bugy, což je opravdu lví podíl a to jsem u BF série opravdu nečekal.. Příliš se spěchalo s vydáním nedodělané hry - multiplayer to projevil přímo brutální silou a na plno, ale o tom níže.
Zvuky:
Pochválím za možnost zvolit několik typů nazvučení, které se od sebe někdy nijak výrazně neliší, krom "Warsound", kterému nechybí i šumy a hlubší ozvěny. Ovšem za zvuky zbraní bych jim dal opravdu pár facek. Všechny karabiny zní stejně, všechny kulomety zní stejně, všechny shotguny zní stejně, všechny pistole zní stejně, všechny RFB zní stejně, sniperky mají dva typy zvuku výstřelu. Zde srovnám s BF3, kdy každá zbraň má svůj specifický zvuk. Tady bych to přirovnal, kdy místo vydatného a bohatého menu v restauraci dostanete kus plastiku v letadle. Absolutní hnus a pocit ze střelby je minimálně poloviční než v BF3, kdy přivírám oči při střelbě z kulometu když to hraju - tak ostré a výrazné to jsou zvuky.
A konečně Multiplayer - alfa omega BF série!!
Ani nevím kde začít, protože negativa brutálně převyšují pozitiva!!! NET CODE - v podstatě nefunkční ještě 4 týdny po vydání, kdy byl génii z DICE vydán opravdu použitelný fix, který ovšem nasekal zase pár nových problémů. Vlna nasranosti statisíců hráčů nebrala mezí a já byl jeden z nich. Neustálé padání hry, odpojování z EA serverů, nepřipojení na EA servery, 4 minutové načítání map, kterou jste dohráli, ale při načítání další mapy hra zamrzla, spadla, problém s DX, problém s ovladači bla bla bla, tisíc důvodů... Otřesně odfláknuté a několik týdnů po vydání hra prostě v podtatě nešla hrát. A to když si koupíte Premium za cca 2300kč - to pěkně nasere, to mi věřte. Dále bugy se zvuky, kdy už jste lítali minutu po mapě, ale nešlo NIC slyšet. Přišlo se na to, že pokud kdokoliv ze 64 hráčů používá tlumič, vyruší to zvuky všem ostatní hráčům.. Vůbec hraní v 64 hráčích nebyl pár týdnů vůbec možné, NET CODE udržel hru maximálně s 32 hráči a to jen tak tak. Grafické bugy ani nemá cenu zmiňovat a že jich bylo a stále je!! požehnaně. No mohl bych pokračovat.
Opustím oblast technického rázu a zaměřím se na hratelnost MP. První co mě uhodilo, je jakákoliv bojová technika. Vše je omezeno a na neskutečně pomalé nabíjení, kdy vystřílím 4 šrapnely z tanku a musím minutu čekat, než se nabijou další 4 šrapnely.. Nepochopil jsem absolutně proč. To platí pro helikoptéry, BVP, lodě, prostě všechno.. Všechna technika nyní nevydrží vůbec nic, takže to, že jsem v pancéřovém tanku mi přidá na životnosti asi 2 vteřiny oproti normálu, protože tank rozmáznete vším možným během chvilky. Při prvním zásahu se dokonce přestane tank pohybovat a ustrne na místě.. PROČ????? Helikoptéru sestřelíte skoro vším během chvilky. Opravy techniky jsou neskutečně pomalé. Co mě ALE opravdu uchvátilo jsou lodě. Velmi výkonné, silné, vydrží mnoho, TV missile na lodi taky super nápad... Ovšem celková hratelnost mi teď v mnoha aspektech připomíná CoD sérii, nemůžu si pomoct.
Levolution:
Změny prostředí v mapách jsou perfektní nápad, nejvíce na mapě Paracel Storm, to jsem do teď vždy v úletu. Lodě se při bouři nedají skoro použít přes obrovské vlny - prostě úplně to mění taktiku teamu a celkovou hratelnost. Nebudu všechny mapy rozebírat, ale tohle se velmi povedlo!!!
Mapy:
Jsou zajímavé a opět dávají velké pole pro taktiku, pokud team opravdu spolupracuje, tak je to opět krasojízda.. Nechybí ani mapy a´la Metro - Operation Locker, nechybí městské mapy, rozlehlé pole a pláně, horské lokace, říční lokace, opravdu super..
Zbraně:
Přibylo mnoho nových kousků, zbraně se i jinak člení, zbraň se dá upravit mnoha novými způsoby, pokud to konstrukce zbraně dovoluje. Zvuky jsou ale obrovské sklamání. Účinost zbraňového arsenálu však pro mne zůstává záhadou. Odemčel a vyzkoušel jsem všechny brokovnice, ale účinek je absolutně totožný. U karabin mě to přijde stejné. U kulometů stejné, U sniperek LAUTR stejné ať už vezmu kalibr jak prase, nebo nějakou lehčí, tak stejně potřebuju dvě rány na zabití a nebo jeden headshot = žádný rozdíl!!!! Možná balistika, ale za to bych ruku do ohně nedal. Viditelná trajektorie po výstřelu je mi taky záhadou. V BF3 jsme zřetelně viděli letět kulku vzduchem, tady se udělá za kulkou jakási stopa, která se táhne až tam, kde kulka dopadne. Mě osobně ta stopa vadí ve výhledu, protože je neprůhledná. Snipování je tady o mnoho těžší než v BF3, ale to není na škodu. Nastavitelnost vzdálenosti na optice je perfektní a na kilometrové odstřelování je to k nezaplacení - paráda.
Celkově:
Nejsem z BF4 nijak nadšen a moc mě to mrzí. pomalu se vracím k BF3, který je pro mne mnohem zábavnější a tak nějak uvěřitelnější. BF4 mi prostě celkově přijde jak z umělé hmoty, nevím jak to popsat. Pokud zůstanete u BF3 tak o nic moc ani nepřijdete, možná právě naopak.
Single Player:
Příběh bych shrnul čtyřmi slovy - na kopanec do kulí a nemá smysl ho komentovat vůbec. Srovnání s BF3 - single tu byl MNOHEM syrovější a zábavnější a člověk aspoň pořádně věděl, proč musí ukončit životy tolika ubohých duší. Ale SP je u BF série spíš okrajový a řekl bych "tréningový" než příliš podstatný, takže mě to až tak moc nevadí.
Co-op mise:
Úplně chybí a to je strašná škoda!!!!
Grafika, Engine:
Nedošlo k žádným revolučním změnám, ale to bylo jasné snad každému kdo viděl promo videa před vydáním. Grafika je krásná a čisťounká, nádherné efekty stínů, slunce, vejbuchů, kouře atd... Totální zničitelnost budov velmi vítám a zase to mění trochu hratelnost. Na můj vkus přibylo více barviček, což mne nijak nenadchlo. Nevím, proč vždy nové díly jakékoliv série musí být barevnější. Frosbite 3 těží ale hlavně z vylepšeného fyzikálního modelu a je to vidět. Jinak engine nebyl vůbec řádně odladěný a otestovaný před vydáním, proto plné dvě třetiny hráčů trpěly mnoha nepříjemnými bugy, což je opravdu lví podíl a to jsem u BF série opravdu nečekal.. Příliš se spěchalo s vydáním nedodělané hry - multiplayer to projevil přímo brutální silou a na plno, ale o tom níže.
Zvuky:
Pochválím za možnost zvolit několik typů nazvučení, které se od sebe někdy nijak výrazně neliší, krom "Warsound", kterému nechybí i šumy a hlubší ozvěny. Ovšem za zvuky zbraní bych jim dal opravdu pár facek. Všechny karabiny zní stejně, všechny kulomety zní stejně, všechny shotguny zní stejně, všechny pistole zní stejně, všechny RFB zní stejně, sniperky mají dva typy zvuku výstřelu. Zde srovnám s BF3, kdy každá zbraň má svůj specifický zvuk. Tady bych to přirovnal, kdy místo vydatného a bohatého menu v restauraci dostanete kus plastiku v letadle. Absolutní hnus a pocit ze střelby je minimálně poloviční než v BF3, kdy přivírám oči při střelbě z kulometu když to hraju - tak ostré a výrazné to jsou zvuky.
A konečně Multiplayer - alfa omega BF série!!
Ani nevím kde začít, protože negativa brutálně převyšují pozitiva!!! NET CODE - v podstatě nefunkční ještě 4 týdny po vydání, kdy byl génii z DICE vydán opravdu použitelný fix, který ovšem nasekal zase pár nových problémů. Vlna nasranosti statisíců hráčů nebrala mezí a já byl jeden z nich. Neustálé padání hry, odpojování z EA serverů, nepřipojení na EA servery, 4 minutové načítání map, kterou jste dohráli, ale při načítání další mapy hra zamrzla, spadla, problém s DX, problém s ovladači bla bla bla, tisíc důvodů... Otřesně odfláknuté a několik týdnů po vydání hra prostě v podtatě nešla hrát. A to když si koupíte Premium za cca 2300kč - to pěkně nasere, to mi věřte. Dále bugy se zvuky, kdy už jste lítali minutu po mapě, ale nešlo NIC slyšet. Přišlo se na to, že pokud kdokoliv ze 64 hráčů používá tlumič, vyruší to zvuky všem ostatní hráčům.. Vůbec hraní v 64 hráčích nebyl pár týdnů vůbec možné, NET CODE udržel hru maximálně s 32 hráči a to jen tak tak. Grafické bugy ani nemá cenu zmiňovat a že jich bylo a stále je!! požehnaně. No mohl bych pokračovat.
Opustím oblast technického rázu a zaměřím se na hratelnost MP. První co mě uhodilo, je jakákoliv bojová technika. Vše je omezeno a na neskutečně pomalé nabíjení, kdy vystřílím 4 šrapnely z tanku a musím minutu čekat, než se nabijou další 4 šrapnely.. Nepochopil jsem absolutně proč. To platí pro helikoptéry, BVP, lodě, prostě všechno.. Všechna technika nyní nevydrží vůbec nic, takže to, že jsem v pancéřovém tanku mi přidá na životnosti asi 2 vteřiny oproti normálu, protože tank rozmáznete vším možným během chvilky. Při prvním zásahu se dokonce přestane tank pohybovat a ustrne na místě.. PROČ????? Helikoptéru sestřelíte skoro vším během chvilky. Opravy techniky jsou neskutečně pomalé. Co mě ALE opravdu uchvátilo jsou lodě. Velmi výkonné, silné, vydrží mnoho, TV missile na lodi taky super nápad... Ovšem celková hratelnost mi teď v mnoha aspektech připomíná CoD sérii, nemůžu si pomoct.
Levolution:
Změny prostředí v mapách jsou perfektní nápad, nejvíce na mapě Paracel Storm, to jsem do teď vždy v úletu. Lodě se při bouři nedají skoro použít přes obrovské vlny - prostě úplně to mění taktiku teamu a celkovou hratelnost. Nebudu všechny mapy rozebírat, ale tohle se velmi povedlo!!!
Mapy:
Jsou zajímavé a opět dávají velké pole pro taktiku, pokud team opravdu spolupracuje, tak je to opět krasojízda.. Nechybí ani mapy a´la Metro - Operation Locker, nechybí městské mapy, rozlehlé pole a pláně, horské lokace, říční lokace, opravdu super..
Zbraně:
Přibylo mnoho nových kousků, zbraně se i jinak člení, zbraň se dá upravit mnoha novými způsoby, pokud to konstrukce zbraně dovoluje. Zvuky jsou ale obrovské sklamání. Účinost zbraňového arsenálu však pro mne zůstává záhadou. Odemčel a vyzkoušel jsem všechny brokovnice, ale účinek je absolutně totožný. U karabin mě to přijde stejné. U kulometů stejné, U sniperek LAUTR stejné ať už vezmu kalibr jak prase, nebo nějakou lehčí, tak stejně potřebuju dvě rány na zabití a nebo jeden headshot = žádný rozdíl!!!! Možná balistika, ale za to bych ruku do ohně nedal. Viditelná trajektorie po výstřelu je mi taky záhadou. V BF3 jsme zřetelně viděli letět kulku vzduchem, tady se udělá za kulkou jakási stopa, která se táhne až tam, kde kulka dopadne. Mě osobně ta stopa vadí ve výhledu, protože je neprůhledná. Snipování je tady o mnoho těžší než v BF3, ale to není na škodu. Nastavitelnost vzdálenosti na optice je perfektní a na kilometrové odstřelování je to k nezaplacení - paráda.
Celkově:
Nejsem z BF4 nijak nadšen a moc mě to mrzí. pomalu se vracím k BF3, který je pro mne mnohem zábavnější a tak nějak uvěřitelnější. BF4 mi prostě celkově přijde jak z umělé hmoty, nevím jak to popsat. Pokud zůstanete u BF3 tak o nic moc ani nepřijdete, možná právě naopak.
Pro: Levolution, grafické efekty, fyzika, arzenál, vyladěné a rozmanité mapy.
Proti: NET CODE, bugy, zvuky, příběh v MP, takřka nepoužitelná bojová technika, barvičky...