Srdcelivný příběh o tom, kterak dobrý nápad a talentovaný scénárista někdy prostě nestačí. Třeba právě ve chvíli, kdy se člověk rozhodne imitovat styl AAA her za málo peněz. Výsledkem totiž nemůže být nic jiného, než šíleně nevyvážený a omezený...něco.
To si totiž těžce protiřečí. Tvůrci si sice vcelku chytře vybrali za vzor skvělou hru, ale ten nedostatek financí z toho prostě páchne až za dveře. Každým cloumem je z toho cítit, o kolik lepší to s trochou $ navíc mohlo být. Takřka každá neviditelná stěna tam vůbec nemusela stát, level design nemusel být tak smutně jednotvárný, craftování - byť zábavné - nemuselo být tak trestuhodně základní (což je spojeno s akutně nízkým množstvím druhů materiálu), souboje mohly mít daleko víc do sebe (a s nimi spojená obtížnost se nemusela tak brutálně prudce zhoupnout dolů sotva se člověk naučil hokus pokus s elektrikou), etc.
Vizuální stránka je to samé. Upřímně řečeno to úplně klidně mohlo mít mnohem adventurnější říz, se kterým by se tvůrci nemuseli ostýchat dát tomu osobitější artstyle na úkor grafické kvality jako takové. Místo toho je hra vizuálně tak nějak nijaká, díky čemuž se nedá ani pořádně mluvit o jakékoliv funkční atmosféře.
Mars: War Logs je ve finále tedy kombinací dobrého příběhu a fajn premisy, která je ovšem nasoukaná do silně průměrného celku. Proč tedy to relativně vysoké hodnocení? Anžto se hře povedlo něco, co už dlouho žádné jiné - svým dějem mě posadila na prdel a hned ve dvou obzvláště vypjatých momentech jsem vyloženě musel hru vypnout a chvíli rozdýchávat, co se v tom právě stalo. Abych to tedy trochu přeformuloval, e ehm... Mars: War Logs je fantasticky napsaná kombinace dobrého příběhu a fajn premisy, přičemž všechno ostatní se topí ve vodách průměru. There.
To si totiž těžce protiřečí. Tvůrci si sice vcelku chytře vybrali za vzor skvělou hru, ale ten nedostatek financí z toho prostě páchne až za dveře. Každým cloumem je z toho cítit, o kolik lepší to s trochou $ navíc mohlo být. Takřka každá neviditelná stěna tam vůbec nemusela stát, level design nemusel být tak smutně jednotvárný, craftování - byť zábavné - nemuselo být tak trestuhodně základní (což je spojeno s akutně nízkým množstvím druhů materiálu), souboje mohly mít daleko víc do sebe (a s nimi spojená obtížnost se nemusela tak brutálně prudce zhoupnout dolů sotva se člověk naučil hokus pokus s elektrikou), etc.
Vizuální stránka je to samé. Upřímně řečeno to úplně klidně mohlo mít mnohem adventurnější říz, se kterým by se tvůrci nemuseli ostýchat dát tomu osobitější artstyle na úkor grafické kvality jako takové. Místo toho je hra vizuálně tak nějak nijaká, díky čemuž se nedá ani pořádně mluvit o jakékoliv funkční atmosféře.
Mars: War Logs je ve finále tedy kombinací dobrého příběhu a fajn premisy, která je ovšem nasoukaná do silně průměrného celku. Proč tedy to relativně vysoké hodnocení? Anžto se hře povedlo něco, co už dlouho žádné jiné - svým dějem mě posadila na prdel a hned ve dvou obzvláště vypjatých momentech jsem vyloženě musel hru vypnout a chvíli rozdýchávat, co se v tom právě stalo. Abych to tedy trochu přeformuloval, e ehm... Mars: War Logs je fantasticky napsaná kombinace dobrého příběhu a fajn premisy, přičemž všechno ostatní se topí ve vodách průměru. There.
Pro: Příběh, scénář, postavy, různá rozhodnutí vskutku mají různé následky, aspoň že nějaké to craftování
Proti: Samotné rozhodnutí udělat tu hru zrovna takhle, když měli zrovna takovej rozpočet - více méně všechno mohlo být daleko lepší