Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Tomáš Sedlák • 37 let • analytik, ux • Mladá Boleslav (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

The Longest Journey

  • PC 85
Docela pěkná adventura, ve které se prolínají prvky sci-fi a fantasy. Očekávání byla vzhledem k prvnímu místu v místním žebříčku vysoká, ale nemůžu říct, že by je TLJ nějak naplnila.

Jedná se sice o dobře vyvedenou advneturu, která celkem svižně odsýpá, je vtipná, má příběh epických rozměrů, lokace v Arcadii vypadají moc hezky a prostě je to každopádně dobře udělaná advenura.

Na druhou stranu jí ale chybí hloubka - svět není kdovíjak propracovaný a spousta postav a reálií je tu tak nějak na jedno použití. Dál hloubku potlačuje odlehčený humor April a skutečnost, že mi hra většinu času strká řeči o tom, že cokoliv udělám, bude dobré a já tak dostávám pocit, že o co se pokusím, to mi vyjde - a taky že jo. Postavy, které by stály za zmínku? April, Vrána, týpek s domekm na útesu (ten bych hned bral. btw poslední setkání s ním byl jediný moment, který mě chytnul za srdce). Ostatní postavy jsou většinou tak nějak do počtu, sic dialogy jsou napsané dobře.

Lokace ve Starku jsou navíc docela nudné a nezajímavé. Pak jsou tu některé klasické adventurní nedostatky, hlavně hledání toho správného aktivního kousku obrazovky, některé lokace, které jsou prostě zbytečným opruzem navíc při cestě z A do B nebo že některé události se stanou až po odehraní nějaké zcela nesouvicející jiné události.

Prolog sliboval něco opravdu velkolepého, ale nakonec jsem se ničeho nedočkal. Vyjímečně jsem nachvíli dostal pocit, že bych tomhule měl dát 90, ale nedám. Tohle prostě na 90 nestačí, natož na nějaké absolutní hodnocení, i když je to rozhodně zajímavá a dobře udělaná hra a asi si těď opatřím Dreamfall, ať vím, co se dělo dál. Discworld Noir nebo první Broken Sword považuju za lepší adventury.

Pro: humor, Arkadie, zajímavý námět, svižně odsýpá, Vrána, chytlavý příběh motivuje k hraní

Proti: Stark, pár zbytečných lokací a nelogičností, hlednání interaktivnívh kousků prostředí, řešení občas působí naivně. chybí propracovanost a hloubka

+12 +16 −4