Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Polda 6

  • PC 80
Devět let je dlouhá doba, za kterou se může spousta věcí změnit. Za devět let se například z jednoho z nejlepších amerických sitcomů Dva a půl chlapa stal brak, na který se už dá koukat opravdu jen pod hrozbou násilí. Devět let je zároveň doba, která od sebe dělí pátý a šestý díl, troufám si říci klasické, české série adventur Polda.

Doba pokročila a klasické point 'n' click adventury již nejsou tak v kurzu, jako tomu bylo před pár lety. O tomto tématu jsem se ostatně před nějakou dobou rozepsal na svém umírajícím blogu . O to více mě potěšilo, že se lidi z firmy Zima software oklepali z kritiky, která se na ně snesla po několika nepříliš úspěšných projektech, a po konverzi druhého a třetího Poldy pro mobilní zařízení nás bez nějaké větší propagace obšťastnili plnohodnotným novým dílem.

Nový Polda nabízí přesně to, co jsem od něj očekával. Humor, sympatické postavy a příběh, tentokrát vskutku hollywoodských rozměrů. Za zmínku určitě stojí, že na vývoji hry se podíleli členové již neexistujícího studia Centauri, takže hra je v některých aspektech velmi podobná další populární české hře, Horké léto. Co kvituji s povděkem je fakt, že se tvůrci vykašlali na experimentování s 3D, ke kterému se odhodlali v případě čtvrtého a pátého dílu. Polda byl vždy primárně humornou sérií a ručně kreslená grafika se k celkově odlehčenému duchu hry hodí nesrovnatelně lépe. Jen pro zajímavost se sluší doplnit, že pátý Polda měl vyjít původně již v roce 2003 a měl být velmi temnou adventurou ve stylu neúspěšného survival hororu Bloodline, z čehož nakonec sešlo.

K dabingu nemám výhrad. Pár postav sice bylo ne zcela dobře obsazených (rváč v base), ale to je dle mého otázka vkusu. Jakožto velkého fanouška Luďka Soboty mě potěšilo, že si tento vynikající český komik i po tolika letech zopakoval jednu ze svých nejznámnějších rolí (sám Sobota v jednom z dobových rozhovorů prohlásil: "Moje druhé já je polda Pankrác."). Díky jeho hlasu i suchá narážka rázem působí jako originální gag.

Polda 6 mě bavil a zvládl jsem jej dohrát za cca 6 hodin s několika drobnými záseky, vždy způsobených pixel huntingem. Hra sice nabízí možnost zvýraznění všech aktivních míst v lokaci, ale tu jsem s díky odmítal. Obtížnost hry je oproti předchozím dílům velmi nízká - ve hře je sice pár nelogických pasáží, ale vzhledem k tomu, že ve většině případů máte v inventáři jen velmi omezené množství předmětů, tak řešení nakonec vyplyne tak nějak samo. Postava vám navíc po opětovném selhání, například při odhánění krtka, ochotně jemně napoví, co je potřeba udělat. Zajímavá mi přišla absence klasické adventurní vlastnosti - kombinování předmětů v inventáři. Ta je nahrazena poměrně originálním způsobem, kdy si předpokládané předměty položíte např. na stůl, kde s nimi následně dále manipulujete. Je to poměrně logické - ještě jsem neviděl, že by někdo vrtal jen tak v ruce.

Polda 6 je i přes pár nepatrných mušek jako blesk z čistého nebe. Nedávno jsem při jedné z hospodských seancí lkal nad tím, že české hry s českým dabingem jsou již nenávratně součástí minulosti. I kvůli nedostatku domácí produkce si můžeme pouze přát, že Pankráce nevidíme na scéně naposledy a že se třeba pomalu vrací doba, kdy s ním každoročně na podzim budeme vyrážet do světa řešit případy, na kterých si ostatní profíci vylámali zuby.

Pro: Dabing, grafika, příběh, humor, Pankrác, svižná hratelnost

Proti: Délka, pixel hunting, až moc jednoduché, chtělo by to více puzzlů

+14