Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Garret

Garret

Bernard Dean • Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

The Terminator: Future Shock

  • PC --
Po spuštění hry mě hudba v menu vyhecovala zkouknout znova legendární dvojku a poté taky trojku. Ano, s odstupem času můžu říct, že příběh se pod všemi těmi časovými paradoxy hroutí jak domeček z karet, ale ve své době jsem byl unešený především z efektů a té neskutečné atmosféry. Ještě dnes mě, při vzpomínce na VHS kvalitu, mrazí v zádech.

A stejně tak unešený bych byl i z Future Shocku, hrát ho v 96‘tym. Ano, asi bych ho nebyl schopný hrát příliš úspěšně, kvůli obtížnosti. Asi bych se nedokázal dostat přes některá místa, kde mi muselo pomoci walkthrough.
Ale rozhodně bych si jej pamatoval dodnes jako jednu z nejlepších stříleček, která byla jen tak mimochodem i revoluční (díky poprvé použitému free-looku).

Tíživá atmosféra soumraku lidstva. Otevřený prostor, kde si můžu jen tak, for fun, vlézt do každé budovy kolem. Kulky se odrážejí od zdi a zraňují mě, vystřelenou raketu můžu navádět z FP pohledu a ty vznášedla a tanky mají nejen docela dobrý fyzikální model, ale ony se i dobře ovládají! Kdo to tehdy měl?

Je ostuda, že se dnes vytvářejí remaky her, které jej ani nepotřebují a takové hle klenoty zůstávají bez povšimnutí. Ačkoli na dnešních PC Future Shock funguje, nevyhnulo se mu pár nepříjemných věcí, které většinou souvisí s vyšším rozlišením 640x480, se kterým přišel SkyNET. Hra neběží moc plynule a v interiérech je fps přímo žalostné, navíc při radiaci hráč nic nevidí, protože obrazovka naprosto zrudne - originálně má ale jen problikávat. K tomu docela dost bugů, která často znemožní postup.

Skončil jsem ve 14. misi (za 17ti) a už cítím, že bych to dál táhl na sílu. Nechce se mi pokračovat, dohrání by tak bylo jen otázkou dalšího zářezu a to nechci. Nechám to vyhnít... I'll be back!

Bugy, na které jsem narazil:
- 12. mise - po stáhnutí dat z jedno počítače se za mnou zavřely dveře, které nebylo možno otevřít. ve walkthrough na yt bylo jasně vidět, že daný člověk s tím nemá problém. musel jsem část mise hrát znova a postupovat v jiném pořadí.

- 13. mise - nebylo možno zabít Miltona Bishopa, projektily létaly skrz něj. údajně známý bug, který je způsobený hi-res verzí. cheat na ukončení levelu.

- 14. mise - při přechodu mezi 14. a 15. misí mi hra padá. zatím se mi nepodařilo zjistit, jak to obejít... EDIT: vyřešeno použitím cheatu na přeskočení levelu ve Future Shock verzi a poté překopírování save do Skynet verze.


Díky Honzekovi za poskytnutí funkční verze.
+18