Mám rád, když někdo vezme staré známé příběhy a poskládá je trochu jinak a tak, když na mě ze Steamu vybafla Karkulka s tvrdáckým výrazem a dřevorubeckou sekyrou v ruce, nemohl jsem nezkusit.
Bohužel umělecká stylizace je to jediné, co jsem si opravdu užil. Vizuální zpracování je super, veršované dialogy nádherně navozovaly atmosféru, ale samotná hratelnost je taková obyčejná a celé je to velmi krátké. A hra také není úplně vypilovaná. Studio během vývoje zkrachovalo a je to vidět.
Největším kamenem úrazu, je že na rozdíl od jiných plošinovek se lze pohybovat i v třetím rozměru (tj. od kamery a ke kameře). To samo o sobě není špatný nápad, problém je v tom, že vzhledem ke kameře je v tomto směru velmi obtížné odhadovat vzdálenosti. Netřeba říkat, že ne všechny plošinky na sebe navazují ve stejné rovině. Další nepříjemností byly neviditelné zdi. Bedny, plůtky a jiné dekorace vprostřed místnosti (a nepřátelé) prostě nejde přeskočit, a to i když je Karkulka schopná vyskočit 2-3x výš než je třeba. Boj je své podstatě celkem příjemný, často však nejde poznat, jestli rána nepřítele zasáhla či ne. Nejlépe je to vidět na prvním odemčeném speciálním útoku, kdy zásah může odhodit několik o malém okruhu stojících nepřátel do vzduchu. Někdy je to odhodí všechny, někdy jen některé a někdy nikoho a to i přesto, že stojí přesně v místě zásahu.
Z designerského hlediska bych ještě zmínil rozmístění checkopointů, Z nějakého důvodu nejsou umístěny před nejtěžšími úseky, ale spíš před poslední překážkou/nepřítelem před nejtěžším úsekem. V kombinaci s tím, že všechny překážky (kromě řadových nepřátel) jsou ve stylu dotek=smrt, je to poněkud nepříjemné. Nemluvě o tom, že někdy se lze překážky dotknout (ale nepřistát na ní) a přežít, jindy člověk zemře i když ji mine o půl metru.
Doporučit, či nedoporučit? Já jsem koupil ve slevě za 3€ a hru jsem si užil, už jenom kvůli překopání pohádky o červený Karkulce. Za plnou cenu bych ale nedoporučil. Vše výše zmíněné je spíše otravné, návrat k poslednímu checkpointu a podruhé už vím jak na to. Ale celé to lze dohrát za 2 hodiny. Napoprvé. Napodruhé, když člověk ví co a jak, skoro za polovic. Původně to měla být pouze první epizoda, bohužel je to zatím i poslední. Škoda, těšil bych se.
Bohužel umělecká stylizace je to jediné, co jsem si opravdu užil. Vizuální zpracování je super, veršované dialogy nádherně navozovaly atmosféru, ale samotná hratelnost je taková obyčejná a celé je to velmi krátké. A hra také není úplně vypilovaná. Studio během vývoje zkrachovalo a je to vidět.
Největším kamenem úrazu, je že na rozdíl od jiných plošinovek se lze pohybovat i v třetím rozměru (tj. od kamery a ke kameře). To samo o sobě není špatný nápad, problém je v tom, že vzhledem ke kameře je v tomto směru velmi obtížné odhadovat vzdálenosti. Netřeba říkat, že ne všechny plošinky na sebe navazují ve stejné rovině. Další nepříjemností byly neviditelné zdi. Bedny, plůtky a jiné dekorace vprostřed místnosti (a nepřátelé) prostě nejde přeskočit, a to i když je Karkulka schopná vyskočit 2-3x výš než je třeba. Boj je své podstatě celkem příjemný, často však nejde poznat, jestli rána nepřítele zasáhla či ne. Nejlépe je to vidět na prvním odemčeném speciálním útoku, kdy zásah může odhodit několik o malém okruhu stojících nepřátel do vzduchu. Někdy je to odhodí všechny, někdy jen některé a někdy nikoho a to i přesto, že stojí přesně v místě zásahu.
Z designerského hlediska bych ještě zmínil rozmístění checkopointů, Z nějakého důvodu nejsou umístěny před nejtěžšími úseky, ale spíš před poslední překážkou/nepřítelem před nejtěžším úsekem. V kombinaci s tím, že všechny překážky (kromě řadových nepřátel) jsou ve stylu dotek=smrt, je to poněkud nepříjemné. Nemluvě o tom, že někdy se lze překážky dotknout (ale nepřistát na ní) a přežít, jindy člověk zemře i když ji mine o půl metru.
Doporučit, či nedoporučit? Já jsem koupil ve slevě za 3€ a hru jsem si užil, už jenom kvůli překopání pohádky o červený Karkulce. Za plnou cenu bych ale nedoporučil. Vše výše zmíněné je spíše otravné, návrat k poslednímu checkpointu a podruhé už vím jak na to. Ale celé to lze dohrát za 2 hodiny. Napoprvé. Napodruhé, když člověk ví co a jak, skoro za polovic. Původně to měla být pouze první epizoda, bohužel je to zatím i poslední. Škoda, těšil bych se.
Pro: umělecké zpracování, audio i video
Proti: širší spektrum drobných, ale i pár větších nedodělků, velmi krátká herní doba