Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Garret

Garret

Bernard Dean • Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Dying Light: The Following

  • PC --
Celé podání příběhu není nijak zvlášť uspokojující a musím říct, že hlavní dějová linka patří k tomu horšímu. Příběh se totiž točí kolem získávání reputace... <nádech> ...plněním vedlejších úkolů. Ehm. Hráč tak postupuje na žebříčku oblíbenosti u místních a vždy po překročení milníku se příběh posouvá stylem "přijeď támhle, něco ti tam řekneme a pak budeš dál získávat reputaci". A tak stále dokola. Teprve až ke konci hráč začne plnit mise spojené s hlavní linkou, ty jsou ale samy o sobě dost mizerné. No a pak je konec. Obě zakončení mi přišly dost neuspokojující - jednak jsem očekával, že to Crane nakonec tak nějak , druhak se to příliš nehodí do celého konceptu open-world slídění, které pokračuje po dohrání hlavní linky. Ale budiž.

Atmosféra venkova ze hry přímo stříká, občas mi připomínala STALKERa, se svými opuštěnými staveními. Stejně jako původní hra, je i tento datadisk parádně nadesignován nejen exteriérově, ale taky interierově.

Největším neduhem datadisku je bohužel respawn nepřátel. Především pak virálové jsou takovou nepříjemnou osinou v zadku. V 90% příběhu už byl jejich přítomností natolik frustrovaný, že jsem se jejich respawn rozhodl vypnout modem. Spolu se sníženou zničitelností zbraní jsou to tak dva mody, které jsem použil při hraní a musím říct, že by mě to bez nich ani zdaleka tak nebavilo. Virálové útočí v počtu tří a víc, spawnují se 50m před hráčem, často drze přímo před xichtem. Představa, že bych hrál na Nightmare, se standardní zničitelností zbraní a standardním otravováním virálama, zřejmě bych celé hraní zabalil. Ostatní spešl infekted se taky spawnují docela nepříjemně často a třeba takový Demolisher mě snajpoval házením kamenů na neskutečnou vzdálenost, aniž bych ho vůbec zaznamenal. Samozřejmě nemá problém vytáhnout mega šutrák uprostřed lesa a sejmout mě běžícího skrze stromy. Boomerů hráč během přesunu potká klidně několik, přičemž každý znamená svým výbuchem další sadu virálů...

Zůstal i poněkud zmatečný systém přesunu hráče po loadingu. Pokud se tedy chcete rychle přesunou přes celou mapu a máte nějakého zadavatele poblíž požadované lokace, stačí si quest aktivovat, vyjet ze hry a zpátky loadovat. Uala, jste o 2km jinde, v místě zadavatele questu. Bez buginy.

Poslední výtku bych měl k mapě, která je plná bordelu. Hromada Challanges, různých otagovaných míst, questů, safe housů, bolterů, respawn posedů, květinek a já nevím čeho všeho ještě. Prase se v tom nevyzná.

The Following je poctivý datadisk, který po dohrání původní hry může ukojit hlad pukačů šišek až do naprosté přejezenosti. Hraní mi zabralo 23 hodin, z větší části proto, že jsem kochař, nikam nechvátám a plním všechny vedlejšáky.

Hodnocení: ✰✰
Obtížnost: Hard
+11