Původně jsem nějaký koment k Andromedě měl těžce v paži, ale mám vám včil jakous štíplavou chuť cosi sepsat, a lepší materiál pro ukojení této chutě momentálně satanužel nemám.
Hned zkraje předesílám, že až na vyjímky budu ME:A trhat zcela jako samostatné dílo, bez většího ohledu na původní trilogii a tím pádem i jakýkoliv výraznější faktor zklamání. Ale párkrát si popíchnu, né že ne. Sama o sobě je Andromeda taková...neškodně anti-působivá. Nic na ní není celkově vyloženě úžasné, stejně jako na ní není nic celkově vyloženě odporné. Prostě takovej ME:H.
Jo, ty pysky jsou děsný, je to šílená ostuda, a žádný růžobrejloun to pádně neobhájí. Ale člověk si zvykne, v takhle dlouhý hře se to ostatně okoukat musí. Co na tom, že to projednou znamená pozitivní změnu!
Writing není kolem a kolem zas o tolik horší, než v jiné tvorbě (včetně předchůdců, m'áno). Problém ale je, že když už je špatný, tak je špatný tak kurevsky mega, že to prostě člověka totálně vytrhne, a při následném rozjímání si právě tyhle incidenty člověk pamatuje, že. Jako třebas tuhle, když jsem se zeptal doktora, jak jistá osoba zemřela, a doktor na to "Jako hrdina!"...z toho se i mně ten ksicht ňák unavuje. Teď už věhlasný první kontakt s novými emzáky ani nezmiňuju. To samé platí i pro voice acting - většinově oukej, a pak najednou někdo jen tak z prdele zašišlá. M'kay.
Příběhově to ohyzdně kopíruje sebe sama, a ještě se to líně vyhýbá dříve stanoveným pravidlům (jaktože lodě můžou najednou svištět mezi jednotlivými clustery BEZ mass relé? asi medžik, mno). Ale ke konci to má pár světlých momentek, třeba takové finále linky s fotrovými vzpomínkami mě vyloženě pohladilo po ledvince. Bylo to předvídatelné, ale zpracovali to pěkně. Postavy si více méně nepamatuju - nejvíc utkvěl Liam coby největší a nejnudnější šulin, a zároveň majitel toho zdaleka nejlepšího questu ve hře. To museli udělat naschvál.
Gameplay -> souboják = monstrózní prdel v mulťáku, ale v singlu jsem si občas dost zazoufal. Proč jen tři skilly? Proč jsou pryč týmové rozkazy? Proč ooouplně smazali týmovou kustomizaci? Proč v podstatě vzali ty nejzákladnější komba z předchozích dílů, a zrobili z nich hlavní fokus? :C ...ale když, Ryder má jetpack, soubojům přibyla vrstva vertikálnosti, a v kombinaci s dynamickým krycím systémem a přehazováním kamery mezi rameny to prostě fakt vytváří pompézní podmínky pro zábavné fajty. Fakt že jo. Ale kdybych do toho zároveň mohl upravovat svoje komrády a dávat jim rozkazy, umf!
V ostatních směrech to je vesmírná Inkvizice. Krásné, ale zbytečně velké světy, a na nich generická explorace. Pár dobrých nahodilých questů, většina ale vyložený busywork. Narozdíl od onoho fantasy protějšku se tu naštěstí člověk může po těch planetách prohánět v Nomadu (s čímž je úzce spjata moje vůbec nejoblíbenější momentka - projížďka po H-047C, to jsem nad tou atmosférou vyloženě slintal), takže se z toho nikdy nestává taková pruda. Narozdíl od onoho fantasy protějšku to ale naneštěstí dělá i hafo věcí hůř - od otřesné tvorby postavy přes hrozivě neuspokojivý crafting až po to absurdně zprasené UI.
Takže tak. Vrazil jsem do toho cca 75 hodin (z toho takových 10 šlo do mulťáku), prej jsem dokončil 94% hry, a...nemůžu úplně říct, že tý koupě lituju, ale že bych se za ni poklepal po rameni a dal si high5, to by taky byl kec. Prostě takové neškodné, neurážlivé meh.
Hned zkraje předesílám, že až na vyjímky budu ME:A trhat zcela jako samostatné dílo, bez většího ohledu na původní trilogii a tím pádem i jakýkoliv výraznější faktor zklamání. Ale párkrát si popíchnu, né že ne. Sama o sobě je Andromeda taková...neškodně anti-působivá. Nic na ní není celkově vyloženě úžasné, stejně jako na ní není nic celkově vyloženě odporné. Prostě takovej ME:H.
Jo, ty pysky jsou děsný, je to šílená ostuda, a žádný růžobrejloun to pádně neobhájí. Ale člověk si zvykne, v takhle dlouhý hře se to ostatně okoukat musí. Co na tom, že to projednou znamená pozitivní změnu!
Writing není kolem a kolem zas o tolik horší, než v jiné tvorbě (včetně předchůdců, m'áno). Problém ale je, že když už je špatný, tak je špatný tak kurevsky mega, že to prostě člověka totálně vytrhne, a při následném rozjímání si právě tyhle incidenty člověk pamatuje, že. Jako třebas tuhle, když jsem se zeptal doktora, jak jistá osoba zemřela, a doktor na to "Jako hrdina!"...z toho se i mně ten ksicht ňák unavuje. Teď už věhlasný první kontakt s novými emzáky ani nezmiňuju. To samé platí i pro voice acting - většinově oukej, a pak najednou někdo jen tak z prdele zašišlá. M'kay.
Příběhově to ohyzdně kopíruje sebe sama, a ještě se to líně vyhýbá dříve stanoveným pravidlům (jaktože lodě můžou najednou svištět mezi jednotlivými clustery BEZ mass relé? asi medžik, mno). Ale ke konci to má pár světlých momentek, třeba takové finále linky s fotrovými vzpomínkami mě vyloženě pohladilo po ledvince. Bylo to předvídatelné, ale zpracovali to pěkně. Postavy si více méně nepamatuju - nejvíc utkvěl Liam coby největší a nejnudnější šulin, a zároveň majitel toho zdaleka nejlepšího questu ve hře. To museli udělat naschvál.
Gameplay -> souboják = monstrózní prdel v mulťáku, ale v singlu jsem si občas dost zazoufal. Proč jen tři skilly? Proč jsou pryč týmové rozkazy? Proč ooouplně smazali týmovou kustomizaci? Proč v podstatě vzali ty nejzákladnější komba z předchozích dílů, a zrobili z nich hlavní fokus? :C ...ale když, Ryder má jetpack, soubojům přibyla vrstva vertikálnosti, a v kombinaci s dynamickým krycím systémem a přehazováním kamery mezi rameny to prostě fakt vytváří pompézní podmínky pro zábavné fajty. Fakt že jo. Ale kdybych do toho zároveň mohl upravovat svoje komrády a dávat jim rozkazy, umf!
V ostatních směrech to je vesmírná Inkvizice. Krásné, ale zbytečně velké světy, a na nich generická explorace. Pár dobrých nahodilých questů, většina ale vyložený busywork. Narozdíl od onoho fantasy protějšku se tu naštěstí člověk může po těch planetách prohánět v Nomadu (s čímž je úzce spjata moje vůbec nejoblíbenější momentka - projížďka po H-047C, to jsem nad tou atmosférou vyloženě slintal), takže se z toho nikdy nestává taková pruda. Narozdíl od onoho fantasy protějšku to ale naneštěstí dělá i hafo věcí hůř - od otřesné tvorby postavy přes hrozivě neuspokojivý crafting až po to absurdně zprasené UI.
Takže tak. Vrazil jsem do toho cca 75 hodin (z toho takových 10 šlo do mulťáku), prej jsem dokončil 94% hry, a...nemůžu úplně říct, že tý koupě lituju, ale že bych se za ni poklepal po rameni a dal si high5, to by taky byl kec. Prostě takové neškodné, neurážlivé meh.
Pro: Audiovizuál; soubojizmus; po četných upgradech je Nomad boží; H-047C!!; pár fajných questů; obstojný smysl pro humor
Proti: Lidské ksichty; většina questů; brutální lagy v konzistenci kvality writingu a VA; příběh; většinově generický obsah