Vzhledem k mému nadšení z prvního dílu dohraného před rokem, jsem se opět těšil na řádný survival nářez. Jenže tenhle díl mě v konečném výsledku spíše nasíral a nasíral až do hořkého zakončení.
Příběh pobavil. Navazuje na druhý díl, kdy se Claire někam vydává hledat svého bratra Chrise někde. Protože člen elitní STARS potřebuje zachránit od své malé sestry, to dá rozum. Jenže Claire chycena v pařížské pobočce Umbrelly (proč zrovna tam? proč ne), zajata a převezena na Rockford Island, kde jí osvobodí její strážný. Posílá email Leonovi a ten varuje Chrise, který se jí vydává na Rockford zachránit. Takže Chris byl vlastně celou tu dobu v pořádku? Že to nedává smysl? A to jsem ještě neprozradil tu o tajné megazákladně na Antarktidě!
Charaktery jsou neskutečně vymaštěné, stejně tak rozhovory nebo příšerný dabing. Video sekvence, kde se něco stane a hlavní postava jen tak blbě čumí a čeká, až jí nepřítel úplně obklíčí, přepne na hráče a ten je v prdeli, jsou opravdu něco neskutečného. Romance mezi Clair a Stevem, kterou doprovází hudba jak z nějakého laciného německého porna, je jen další patetickou vložkou, u které jsem zavíral oči kvůli trapnosti situace.
Největší změnou je plně 3D prostředí. Zavěšené kamery zůstávají, ale často se začnou pohybovat nebo natáčet dle potřeby. Nepovažuju to za šťastný krok, protože tak hra utrpěla docela nepěknou ránu kvůli horší grafiky. Aby autoři tuto novou fičuru využili, je potřeba ve dvou případech bojovat s bossem v 1st person pohledu. O příjemnosti zaměřování se zmiňovat raději nebudu.
Za největší design fail ale považuju (ne)sdílený inventář. Vážně není dvakrát rozumné, abych potřeboval věci z inventáře Claire při hraní za Chrise a naopak, přičemž mi není dáno možnost je měnit. Když je člověk neuloží do bedny, musí loadovat předchozí save. Stalo se mi totiž, že jsem s Claire sebral hasičák před přepnutím na Chrise (měl jsem prostě pocit, že ho budu potřebovat), hra se přepla a já s Chrisem nemohl uhasit oheň, přes který bych se nedostal k Magunumu a k AK47, který jsem s Clair zapomněl sebrat. Aby to nebylo málo, taxem v počáteční kobce zapoměl SMG (za Chrise), takže by mi na finálního bosse zbyla pistole. Kuši a granátomet měla u sebe Clair! Tohle není hardcore, to je prostě jenom debilní.
Akce je tady mnohem více, než předchozích dílech, hratelnost jako taková zůstává klasicky rezydentovská, se všemi zkostnatělými neduhy.
Na rozdíl od Resident Evil Remake, jsem se rozhodl Veronicu nehodnotit. Starší hry toto privilegium mít budou, protože ač je můžu považovat za příšerné, ve své době by mě mohly hodně bavit.
Hrací doba: 13hod 58min
Příběh pobavil. Navazuje na druhý díl, kdy se Claire někam vydává hledat svého bratra Chrise někde. Protože člen elitní STARS potřebuje zachránit od své malé sestry, to dá rozum. Jenže Claire chycena v pařížské pobočce Umbrelly (proč zrovna tam? proč ne), zajata a převezena na Rockford Island, kde jí osvobodí její strážný. Posílá email Leonovi a ten varuje Chrise, který se jí vydává na Rockford zachránit. Takže Chris byl vlastně celou tu dobu v pořádku? Že to nedává smysl? A to jsem ještě neprozradil tu o tajné megazákladně na Antarktidě!
Charaktery jsou neskutečně vymaštěné, stejně tak rozhovory nebo příšerný dabing. Video sekvence, kde se něco stane a hlavní postava jen tak blbě čumí a čeká, až jí nepřítel úplně obklíčí, přepne na hráče a ten je v prdeli, jsou opravdu něco neskutečného. Romance mezi Clair a Stevem, kterou doprovází hudba jak z nějakého laciného německého porna, je jen další patetickou vložkou, u které jsem zavíral oči kvůli trapnosti situace.
Největší změnou je plně 3D prostředí. Zavěšené kamery zůstávají, ale často se začnou pohybovat nebo natáčet dle potřeby. Nepovažuju to za šťastný krok, protože tak hra utrpěla docela nepěknou ránu kvůli horší grafiky. Aby autoři tuto novou fičuru využili, je potřeba ve dvou případech bojovat s bossem v 1st person pohledu. O příjemnosti zaměřování se zmiňovat raději nebudu.
Za největší design fail ale považuju (ne)sdílený inventář. Vážně není dvakrát rozumné, abych potřeboval věci z inventáře Claire při hraní za Chrise a naopak, přičemž mi není dáno možnost je měnit. Když je člověk neuloží do bedny, musí loadovat předchozí save. Stalo se mi totiž, že jsem s Claire sebral hasičák před přepnutím na Chrise (měl jsem prostě pocit, že ho budu potřebovat), hra se přepla a já s Chrisem nemohl uhasit oheň, přes který bych se nedostal k Magunumu a k AK47, který jsem s Clair zapomněl sebrat. Aby to nebylo málo, taxem v počáteční kobce zapoměl SMG (za Chrise), takže by mi na finálního bosse zbyla pistole. Kuši a granátomet měla u sebe Clair! Tohle není hardcore, to je prostě jenom debilní.
Akce je tady mnohem více, než předchozích dílech, hratelnost jako taková zůstává klasicky rezydentovská, se všemi zkostnatělými neduhy.
Na rozdíl od Resident Evil Remake, jsem se rozhodl Veronicu nehodnotit. Starší hry toto privilegium mít budou, protože ač je můžu považovat za příšerné, ve své době by mě mohly hodně bavit.
Hrací doba: 13hod 58min