Nemůžu si pomoct, ale hra je naprosto příšerná. Když si tady čtu tu většinu hodnocení 80% a více tak mě napadá jediné: Pro Kristovy rány, lidi, co to s váma je ?
Pokusím se začít tím, že vyjmenuju nějaká pozitiva:
- grafika je slušná, efekty dobré, ostrov krásný
- mraky zbraní k dispozici, lze je tunit, pocit ze střelby perfektní
- příběh je v pohodě, vedlejší mise jsou +/- standard (někam jdi a tam někoho podřež, někam něco dones, někde něco znič, atd ..)
- krom bojování s nepřáteli můžete craftovat různé věci, sbírat různé bylinky, lovit pralesní zvířátka, jezdit károu po nákupech apod. Možných činností fakt dost.
- ostrov a mapa jsou příjemně veliké a rozlehlé, různé kouty ostrova mají svoji unikátní atmosféru
+ mnoho dalších supr-čupr fíčur ...
Za tohle dávám 50%. A teď kontrolní otázka: Myslíte, že tohle stačí k dobré hře ? Ne, nestačí. Výše popsané je naprosto zazděno asi 1000 drobnýma a mučivě iritujícíma věcma a herníma mechanismama. Začnu popořadě:
- plně aktualizovaná verze 1.05 je naprosto nechutná a odpudivá přehlídka odporných grafických glitchů a různých bugů, na které narážíte kam se hnete. Není před nima úniku. Budete si říkat každých 5 minut hraní - jak je tohle možné a každou čtvrthodinu budete vyskakovat ze hry, aby jste guglili jak vyřešit ten kterej technickej problém. Snad jediné pozitivum na které záhy díky guglu přijdete je, že v tom nejste sami a děje se to každýmu :)
- autosave systém je prostě děsnej. Skriptované scény a videa se nedaj přeskočit a poté, co vám hra 3x spadne během mise a vy pokaždý po restartu celé hry vidíte nepřeskočitelnou scénu znovu a znovu máte chuť něco zničit.
- spoustu dalších iritujících drobností technického rázu aka die antwoord jsou sice možná pro někoho cool, ale muzika se nedá ztlumit, dá se jen vypnout, menu je hnusně nabubřelé a zvukový notifikace, např. že jste viděli prase a teď se dostalo do almanachu, vám přijdou po nějaké době vyloženě mučivé stejně tak jako hnusné grafická notifikace, že jste právě získali 5XP bodů při přestřelce apod .. Hrozně to odvádí od hry
Myslím, že by se o těchto věcech dalo psát dlouho a to mluvíme v podstatě teprve o interfejs a technické stránce věci. Tohle všechno bych byl schopen odpustit a přimhouřit nad tím i své vnitřní oko, kdyby hra neobsahovala 1372 dalších debilit, které vám totálně znepříjemní herní zážitek a na každém kroku vám připomínají, že jste jen v počítačové hře a ne na skutečném ostrově. Pokud bych jich měl pár vyjmenovat, pak asi nejvíce votravné mi přišlo následující:
. Stealth systém je tragédie. Nepřátelé budí dojem, že krom toho, že jsou slepí jak čerstvě narozená koťata a hluší jak stoletej důchodce, tak jsou ještě mentálně retardovaní a asi (to bude asi takhle naschvál) i dost pravděpodobně sjetí nějakým fetem. Pokud se prostě rozhodnete, že všechny nepřátele povraždíte kudličkou, nic vám nebrání. Běháte po táboře jak se vám zachce, dokud nezačne akce, tak dohled nepřátel je cca 5m za bílého dne a jejich schopnost zaslechnout vaše kroky a další aktivitu je nulová. Jakmile začne vraždění (dokud je řežete potichu tak to nenazývám akcí), tak se jejich dohled se zvětší na úctyhodných 10-30 metrů (pokud jste v nízké trávě tak je dohled 10 metrů, stojíte-li uprostřed holého plácku, jsou schopni vidět vás na uctyhodných 30 metrů) a doslech začne reagovat na vaší sřelbu - dusot vašich kanad bohužel neslyší ani když jim běžíte s kudlou v ruce metr za zády - LOL
- Zvířátka v pralese by byla příjemné zpestření, kdyby v každý louži nežil krokodýl a na každém kroku se vám nepletlo pod nohy tu prase, tu agresivní pralesní kráva, co vydrží 4 zásobníky z pistole a jejímž jediným přáním je vás zabít, pokud ji neobejdete pěkně obloukem, tu nějaká antilopa co zmateně pobíhá sem a tam a o 25 herních metrů dál na sever je tygr a na jih zase po 30ti metrech buď opice, panter, varan, vlk nebo něco dalšího. Zvířátka jsou asi zdrogovaná taky, protože poté, co vystřílíte celej outpost a uděláte v lese ukrutnej bordel, co musel bejt slyšet kilometr všema směrama, tak se bojíte jít vyčůrat pět metrů k houští, aby vás tam něco nesežralo.
- systém kraftění je prostě chvílema LOL a chvílema fňuky-fňuky. Na vyprávění o systému kraftění by se dalo postavit asi tak hodinové vtipné vystoupení do pořadu na stojáku. Uvedu jen malý příklad. Na začátku, dokud jste nezabili a nestáhli žádná zvířatka, tak můžete v baťůžku, který si vytvoříte během tutorialu ze 2 prasečích kůží, nosit tak maximalně svačinu, peněženku na 1000 dolarů a pět injekcí. Aby jste mohli nosit injekcí 7, tak musíte zamordovat a stáhnout 2 chudáky tapíry a aby se zvetšila peněženka na $2000, tak musíte ulovit žraloka a divokého psa a z jejich kůží vytunit peněženku stávající. Aby jste mohli nosit o pár nabojů navíc, tak je pro změnu třeba kůži ze dvou leopardů, protože kůže z 5ti vopic, medvěda, antilopy a nebo žraloka, co máte zrovna v baťohu, bohužel nestačí, z té si tak maximálně můžete udělat vetší toulec na šípy a nebo zvetšit klasickou brašnu stylu žebradlo, do které se, dokud ji nevytuníte dalšíma kožkama, vejdou 3 granáty. Pro člověka, co by na sebe nikdy nevzal kožich a zvířátka si chce prohlížet a ne je vraždit, není na ostrově místo. Systém kraftění je až parodicky debilní. Dohramady muselo dát hlavy snad několik maniaků, protož tohle jeden, byť značně retardovanej a ujetej člověk, sám nevymyslí.
- Minimapa, která je součást HUDu, je kapitola sama o sobě. Ukazuje se vám totiž na ní - zřejmě je kouzelná - každá bedna, co jde vyrabovat, a každej list v okruhu, co jde utrhnout, takže se co chvíli přistihnete, že akorát běháte po okolí a sbíráte dolary z bedniček, protože si chcete koupit v nedalekém automatu na zbraně (něco podobného jako automat na limonádu, akorát po vložení peněz vypadávaj zbraně) bazuku a chybí vám 200 dolarů (bazuku samozřejmě potřebujete na obranu před agresivníma pralesníma krávama).
Takto bych mohl pokračovat opravdu dlouho.
55% pro toto dílko je nasprosto milosrdné ohodnocení. Hru jsem nebyl schopen ani dohrát jak mě štvala. Pěkná grafika, pěknej příběh, pěkné zbraně a hordy krásných zvířatek prostě nestačí protože hra budí dojem jako dort, co vařil pejsek s kočickou, ale v tomhle případě jim ještě pomáhalo asi tak 15 dalších zvířatek.
Můj finální verdikt zde https://youtu.be/zFPtST3wuGk?t=17
Pokusím se začít tím, že vyjmenuju nějaká pozitiva:
- grafika je slušná, efekty dobré, ostrov krásný
- mraky zbraní k dispozici, lze je tunit, pocit ze střelby perfektní
- příběh je v pohodě, vedlejší mise jsou +/- standard (někam jdi a tam někoho podřež, někam něco dones, někde něco znič, atd ..)
- krom bojování s nepřáteli můžete craftovat různé věci, sbírat různé bylinky, lovit pralesní zvířátka, jezdit károu po nákupech apod. Možných činností fakt dost.
- ostrov a mapa jsou příjemně veliké a rozlehlé, různé kouty ostrova mají svoji unikátní atmosféru
+ mnoho dalších supr-čupr fíčur ...
Za tohle dávám 50%. A teď kontrolní otázka: Myslíte, že tohle stačí k dobré hře ? Ne, nestačí. Výše popsané je naprosto zazděno asi 1000 drobnýma a mučivě iritujícíma věcma a herníma mechanismama. Začnu popořadě:
- plně aktualizovaná verze 1.05 je naprosto nechutná a odpudivá přehlídka odporných grafických glitchů a různých bugů, na které narážíte kam se hnete. Není před nima úniku. Budete si říkat každých 5 minut hraní - jak je tohle možné a každou čtvrthodinu budete vyskakovat ze hry, aby jste guglili jak vyřešit ten kterej technickej problém. Snad jediné pozitivum na které záhy díky guglu přijdete je, že v tom nejste sami a děje se to každýmu :)
- autosave systém je prostě děsnej. Skriptované scény a videa se nedaj přeskočit a poté, co vám hra 3x spadne během mise a vy pokaždý po restartu celé hry vidíte nepřeskočitelnou scénu znovu a znovu máte chuť něco zničit.
- spoustu dalších iritujících drobností technického rázu aka die antwoord jsou sice možná pro někoho cool, ale muzika se nedá ztlumit, dá se jen vypnout, menu je hnusně nabubřelé a zvukový notifikace, např. že jste viděli prase a teď se dostalo do almanachu, vám přijdou po nějaké době vyloženě mučivé stejně tak jako hnusné grafická notifikace, že jste právě získali 5XP bodů při přestřelce apod .. Hrozně to odvádí od hry
Myslím, že by se o těchto věcech dalo psát dlouho a to mluvíme v podstatě teprve o interfejs a technické stránce věci. Tohle všechno bych byl schopen odpustit a přimhouřit nad tím i své vnitřní oko, kdyby hra neobsahovala 1372 dalších debilit, které vám totálně znepříjemní herní zážitek a na každém kroku vám připomínají, že jste jen v počítačové hře a ne na skutečném ostrově. Pokud bych jich měl pár vyjmenovat, pak asi nejvíce votravné mi přišlo následující:
. Stealth systém je tragédie. Nepřátelé budí dojem, že krom toho, že jsou slepí jak čerstvě narozená koťata a hluší jak stoletej důchodce, tak jsou ještě mentálně retardovaní a asi (to bude asi takhle naschvál) i dost pravděpodobně sjetí nějakým fetem. Pokud se prostě rozhodnete, že všechny nepřátele povraždíte kudličkou, nic vám nebrání. Běháte po táboře jak se vám zachce, dokud nezačne akce, tak dohled nepřátel je cca 5m za bílého dne a jejich schopnost zaslechnout vaše kroky a další aktivitu je nulová. Jakmile začne vraždění (dokud je řežete potichu tak to nenazývám akcí), tak se jejich dohled se zvětší na úctyhodných 10-30 metrů (pokud jste v nízké trávě tak je dohled 10 metrů, stojíte-li uprostřed holého plácku, jsou schopni vidět vás na uctyhodných 30 metrů) a doslech začne reagovat na vaší sřelbu - dusot vašich kanad bohužel neslyší ani když jim běžíte s kudlou v ruce metr za zády - LOL
- Zvířátka v pralese by byla příjemné zpestření, kdyby v každý louži nežil krokodýl a na každém kroku se vám nepletlo pod nohy tu prase, tu agresivní pralesní kráva, co vydrží 4 zásobníky z pistole a jejímž jediným přáním je vás zabít, pokud ji neobejdete pěkně obloukem, tu nějaká antilopa co zmateně pobíhá sem a tam a o 25 herních metrů dál na sever je tygr a na jih zase po 30ti metrech buď opice, panter, varan, vlk nebo něco dalšího. Zvířátka jsou asi zdrogovaná taky, protože poté, co vystřílíte celej outpost a uděláte v lese ukrutnej bordel, co musel bejt slyšet kilometr všema směrama, tak se bojíte jít vyčůrat pět metrů k houští, aby vás tam něco nesežralo.
- systém kraftění je prostě chvílema LOL a chvílema fňuky-fňuky. Na vyprávění o systému kraftění by se dalo postavit asi tak hodinové vtipné vystoupení do pořadu na stojáku. Uvedu jen malý příklad. Na začátku, dokud jste nezabili a nestáhli žádná zvířatka, tak můžete v baťůžku, který si vytvoříte během tutorialu ze 2 prasečích kůží, nosit tak maximalně svačinu, peněženku na 1000 dolarů a pět injekcí. Aby jste mohli nosit injekcí 7, tak musíte zamordovat a stáhnout 2 chudáky tapíry a aby se zvetšila peněženka na $2000, tak musíte ulovit žraloka a divokého psa a z jejich kůží vytunit peněženku stávající. Aby jste mohli nosit o pár nabojů navíc, tak je pro změnu třeba kůži ze dvou leopardů, protože kůže z 5ti vopic, medvěda, antilopy a nebo žraloka, co máte zrovna v baťohu, bohužel nestačí, z té si tak maximálně můžete udělat vetší toulec na šípy a nebo zvetšit klasickou brašnu stylu žebradlo, do které se, dokud ji nevytuníte dalšíma kožkama, vejdou 3 granáty. Pro člověka, co by na sebe nikdy nevzal kožich a zvířátka si chce prohlížet a ne je vraždit, není na ostrově místo. Systém kraftění je až parodicky debilní. Dohramady muselo dát hlavy snad několik maniaků, protož tohle jeden, byť značně retardovanej a ujetej člověk, sám nevymyslí.
- Minimapa, která je součást HUDu, je kapitola sama o sobě. Ukazuje se vám totiž na ní - zřejmě je kouzelná - každá bedna, co jde vyrabovat, a každej list v okruhu, co jde utrhnout, takže se co chvíli přistihnete, že akorát běháte po okolí a sbíráte dolary z bedniček, protože si chcete koupit v nedalekém automatu na zbraně (něco podobného jako automat na limonádu, akorát po vložení peněz vypadávaj zbraně) bazuku a chybí vám 200 dolarů (bazuku samozřejmě potřebujete na obranu před agresivníma pralesníma krávama).
Takto bych mohl pokračovat opravdu dlouho.
55% pro toto dílko je nasprosto milosrdné ohodnocení. Hru jsem nebyl schopen ani dohrát jak mě štvala. Pěkná grafika, pěknej příběh, pěkné zbraně a hordy krásných zvířatek prostě nestačí protože hra budí dojem jako dort, co vařil pejsek s kočickou, ale v tomhle případě jim ještě pomáhalo asi tak 15 dalších zvířatek.
Můj finální verdikt zde https://youtu.be/zFPtST3wuGk?t=17