MudRunner by měl být po všech stránkách vylepšený Spintires, takže nemá příliš smysl vracet se k původní hře. Díky sympatické cenové politice pro vlastníky Spintires je možné MR sehnat v akční slevě za 5€, což je maximálně fér.
Ač může být MR vylepšený po všech směrech, graficky mi přijde jalovější. Barvy nejsou tolik syté a ačkoli to může vypadat reálněji, nekouká se na to příliš líbivě. Zklamání jsou i zvuky. Motory znějí dost stereotypně a čvachtání pneumatik v bahně by zasloužilo více zvukových smyček. Nový pohled z kokpitu vozidla je nepoužitelný a odfláknutý - palubní deska je jen hologram s čísly. Hudba ve hře skoro absentuje a i když nejsem příliš velkým fandou herní hudby, tady by se docela hodila. Škoda, že nelze importovat své MP3 přímo do rádia...
K dispozici je devět challange map, ve kterých se hráč naučí základní věci - manuální řazení s uzamykáním diferenciálu, spřažení dvou trucků za sebou nebo ovládání jeřábu. Především na Hardcore obtížnost se bez těchto věcí neobejdete a vyplatí se nic nepodceňovat. Single-player obsahuje šest map, což se může zdát jako málo, ale v průměru se v nich člověk potácí i několik hodin a navíc se momentálně chystá už druhá DLC mapa (zadarmo!).
O napínavé momenty není nouze, protože se hra ukládá v reálném čase. To znamená, že ať hru ukončíte kdykoli a jakkoli, budete vždy pokračovat tam, kde jste skončili. Nepomáhá ani násilné ukončení přes alt-F4, takže např. při přejezdu divoké řeky prostě nemáte možnost si hru uložit a v případě neúspěchu pokus opakovat. Musíte vozidla buď vyprostit nebo začít znovu. A to je, např. při čtyřhodinové herní době poslední mapy, celkem infarktová záležitost.
Fyzika ve hře pracuje jak má, bahno je krásně tvarované podle množství průjezdů daným místem a dle tíhy nákladu. Každý typ nákladu je znát, truck se naklání a noří do rozježděné zeminy jak slon v tekutém písku. Tam, kde projede jednou, nemusí projet podruhé. Uvíznout na rovné zemi, bez možnosti vyproštění, tady není nic neobvyklého. Né vždy znamená větší množství náprav více pruhů adidas. S lehkým Zilem je průjezd bažinou o poznání elegantnější, než s MAZem, který sice uveze mrakodrap s Godzilou, ale se svou tonáží zapadne dřív, než řekneš "vezmu to zkratkou...".
Uvítal bych větší variabilitu misí, protože unylé tahání dřeva sem a tam se brzy okouká. Člověk z toho má trochu pocit, že se tyhle velké bestie, se svou amortizací a spotřebou, pro těch pár klád ani nemůžou zaplatit. Ale stačí kouknout na youtube a hned je jasné, že tohle je prostě true story.
Na začátku je potřeba si vše promyslet a naplánovat, což z MR dělá tak trochu i strategii - rozložení trucků, zásobování palivem nebo odkrývání mapy průzkumnými vozidly. S plně naloženým nákladem prostě poslepu jet nechcete. MR není o rychlosti, ale o trpělivosti. O poctivé offroad zkušenosti, ve které hráč nedostane nic zadarmo.
Hodnocení: ✰✰✰✰
Ač může být MR vylepšený po všech směrech, graficky mi přijde jalovější. Barvy nejsou tolik syté a ačkoli to může vypadat reálněji, nekouká se na to příliš líbivě. Zklamání jsou i zvuky. Motory znějí dost stereotypně a čvachtání pneumatik v bahně by zasloužilo více zvukových smyček. Nový pohled z kokpitu vozidla je nepoužitelný a odfláknutý - palubní deska je jen hologram s čísly. Hudba ve hře skoro absentuje a i když nejsem příliš velkým fandou herní hudby, tady by se docela hodila. Škoda, že nelze importovat své MP3 přímo do rádia...
K dispozici je devět challange map, ve kterých se hráč naučí základní věci - manuální řazení s uzamykáním diferenciálu, spřažení dvou trucků za sebou nebo ovládání jeřábu. Především na Hardcore obtížnost se bez těchto věcí neobejdete a vyplatí se nic nepodceňovat. Single-player obsahuje šest map, což se může zdát jako málo, ale v průměru se v nich člověk potácí i několik hodin a navíc se momentálně chystá už druhá DLC mapa (zadarmo!).
O napínavé momenty není nouze, protože se hra ukládá v reálném čase. To znamená, že ať hru ukončíte kdykoli a jakkoli, budete vždy pokračovat tam, kde jste skončili. Nepomáhá ani násilné ukončení přes alt-F4, takže např. při přejezdu divoké řeky prostě nemáte možnost si hru uložit a v případě neúspěchu pokus opakovat. Musíte vozidla buď vyprostit nebo začít znovu. A to je, např. při čtyřhodinové herní době poslední mapy, celkem infarktová záležitost.
Fyzika ve hře pracuje jak má, bahno je krásně tvarované podle množství průjezdů daným místem a dle tíhy nákladu. Každý typ nákladu je znát, truck se naklání a noří do rozježděné zeminy jak slon v tekutém písku. Tam, kde projede jednou, nemusí projet podruhé. Uvíznout na rovné zemi, bez možnosti vyproštění, tady není nic neobvyklého. Né vždy znamená větší množství náprav více pruhů adidas. S lehkým Zilem je průjezd bažinou o poznání elegantnější, než s MAZem, který sice uveze mrakodrap s Godzilou, ale se svou tonáží zapadne dřív, než řekneš "vezmu to zkratkou...".
Uvítal bych větší variabilitu misí, protože unylé tahání dřeva sem a tam se brzy okouká. Člověk z toho má trochu pocit, že se tyhle velké bestie, se svou amortizací a spotřebou, pro těch pár klád ani nemůžou zaplatit. Ale stačí kouknout na youtube a hned je jasné, že tohle je prostě true story.
Na začátku je potřeba si vše promyslet a naplánovat, což z MR dělá tak trochu i strategii - rozložení trucků, zásobování palivem nebo odkrývání mapy průzkumnými vozidly. S plně naloženým nákladem prostě poslepu jet nechcete. MR není o rychlosti, ale o trpělivosti. O poctivé offroad zkušenosti, ve které hráč nedostane nic zadarmo.
Hodnocení: ✰✰✰✰