Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 43 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast

  • PC 80
Třetí díl série Dark Forces (bez podtitulu Dark Forces) vyšel až po pěti letech a opět nabídl mix third person/first person akce, přičemž tentokrát je důraz spíše na third person a souboje s meči. Což mě upřimně nebere tolik jako klasická 3D střílečka.

Příběh je taková klasika- opět se tu objeví nějaký zlotřilý Jedi, tentokrát Dessan, který začne s pomocí jednoho bývalého imperiálního admirála a jednoho gangstera měnit své poskoky na rádoby Jedie. Nahoru příběh povyšuje opět sympatický hrdina Kyle Katarn, který se po propadnutí temné straně vzdal schopností Síly i světelného meče a vrátil se k cestě žoldáka. Když mu ale Desann vezme to nejcennější a on s tím není schopen nic udělat, vrací se k cestě Jedie a vydává se mu nakopat zadek. Během hry se setkáte s Landem, důležitou roli hraje i Luke Skywalker a celý příběh doprovází pěkné animace, už bez živých herců, ale zato s parádním obsahem, dočkáme se i jedné moc hezké vesmírné bitvy.

Grafika pokročila, přece jen jsme v roce 2002 a tak se můžeme pokochat imperiálními křižzníky, bezednými propastmi Nar Shadda či nádherným Bespinem.

Nejvíce se proměnila hratelnost. Ano i teď lze hru hrát jako 3D akci a je k tomu spousta prostředků. Blaster, rychlopalný kulomet s granátometem, raketomet, brokovnice, EMP puška či parádní sniperka. Problém je že, nepřátelé jsou rychlí, odolní a přesní, navíc každou chvíli narazit na nějakého protivníka se světelným mečem, na kterého chtě nechtě musíte jít také s mečem.

Proto jsem ve třetím díle upřednostnil third person pohled, souboje na meče a používání Síly. Ta se tentokrát upgraduje automaticky a každá schopnost má až tři úrovně. Dá se říct, že Lightning, Grip či Mind Trick jsem vůbec nepoužil. S Push či Pull si užijete spousty legrace, můžete nepřátele házet o zeď, shazovat do propastí, či prostě shodit na zem a dodělat mečem. Často je to nutnost, když vpadnete do místnosti plné imperiálů. Speed slouží trošku jako bullet time, Jump na hledání secretů či cesty dál a nechybí ani Healing, odrážení střel či házení šavle.

Problémem je, že nepřátelé jsou rychlí a já měl pocit, že můj meč zoufale nepřesný. Místo přesného seku se člověk dočká nějakých piruet a trefit někoho před Vámi je občas nadlidský úkol. Problém číslo dvě je, že hrát jen cestu Jedie je nemožné. Hned v Nar Shada vás čekají snipeři, kteří střílí přes půl obrazovky, je tu spousta granátníků, šmejdů na nepřístupných místech, občas nějaký robot a tak stále přepínáte mezi mečem a zbraněmi. Nepřátel je hodně, štíty a zdraví Vám zmizí ani nevíte jak a navíc hra podvádí a občas Vám respawne do zad nepřátelé z dávno vyčištěných území. I přes tyhle výtky mě to bavilo, jen zkrátka na hraní za Jedie asi potřebuji i rychlejší Jedi reflexy :D a nebo víc tréninku s third person akcemi.

Samotná kola Vám nedají nic zadarmo. Jsou obrovská, se složitým layoutem, a bohužel bez mapy. Navíc počítají s využitím Síly, čili je potřeba pořádně koukat na nejrůznější šachty, vysoké plošiny či aktivní tlačítko skryté mezi hordou neaktivních. Nechybí i logické úkoly, tlačítka otevírající dveře na druhém konci levelu, backtracking a občas i nutnost kouknout do návodu. Není to frustrující, je to i docela zábavné, ale většinu kol musíte poctivě probloudit. Po cestě se dá najít i pár secretů, ale ty jsou tu tak trochu navíc, většinou jde o malou místnůstku s nějakými náboji (které stejně nepotřebujete).

I přes drobné výtky jako složitý layout, složitější souboje a nutnost neustále přepínat first/third person mě hra vlastně bavila. Vypadá pěkně, příběh odsýpá, lokace s hezky mění a Kyle je sympaťák.

Pro: Dobré využití Síly, možnost hrát 2 způsoby, pěkná grafika, sympatický hrdina a tradiční příběh.

Proti: Občas složitá kola, na souboje na meče jsem asi lama.

+17