Od dohrání Posla Smrti uběhl už nějaký ten pátek a svou žízeň po adventuře jsem tentokrát opět zaháněl "lahvinkou" z našich luhů a hájů. Příběh není nezajímavý, citelně mu však chybí složitější zápletka či pořádný dějový twist. Stručně řečeno, zahnal žízeň, ale příliš jsem si nepochutnal.
První polovinu hry jsem vysloveně hltal, ačkoliv už tady jsem vnímal drobné nedotaženosti. Často mi chyběl vnitřní monolog poodhalující motivy našeho archeologa, nebo třeba absolutní ignorování některých skutečností, např. portrétu z Karlova mostu. Mysteriózní atmosféra, napětí, uvěřitelnost příběhu i logické kombinace předmětů (s jednou hlodavčí vyjímkou) zde však funguje velmi dobře.
Druhá polovina hry je bohužel odlišná, děj přesouvá doslova letem světem a nedává prostor vyniknout atmosféře jednotlivých lokací. Z naší postavy se stává pouze nudná varianta Indiana Jonese a jeho odhalování mayských tajemství působí dosti béčkovitě a nezajímavě. Mexické městečko je celkem zbytečná lokace a návštěva indiánů je úplně mimo mísu. Kontroverzní konec už jen podtrhuje nevydařenou druhou polovinu hry. Podobnost se snímkem Indiana Jones a Království křišťálové lebky je vcelku zábavná.
Pozastavím se u dabingu a zvuků. Mít (opět) k dispozici ansámbl prvotřídních herců a (opět) nenajmou kvalitního dabingového režiséra, je bohužel poznávacím znamením česky dabovaných her. Výslovnost slova ''haló'' je opravdu jiná, když člověk bere sluchátko, nebo když na někoho volá z okna. Tím spíše tluče do uší, když je to prvním slovem, co hráč ve hře uslyší. Určitý posun oproti Poslu Smrti zde však je. S hlavní rolí se sympaticky popral Jan Šťastný. Vnitřní monology jsou skvělé a mnohé dialogy se také povedly. Výjimky se ale najdou, některé části dialogů jsou tak úplně mimo. Citová hnutí a vypjaté situace se tradičně zprostředkovat nedaří téměř vůbec. Naopak, neuvěřitelně jistě působí pan Vladimír Brabec. Kde režie selhává, tam ji herecká zkušenost nahrazuje. Škoda, že jeho postava nebyla více využita. Zvuky mi pocitově přijdou jako převzaté z Posla Smrti a všeobjímající ambientní hluk se k některým částem hry opravdu nehodí. Na náměstí městečka v Mexiku by to opravdu nemělo znít, jako ve sklepení zámku Black Mirror :).
První polovinu hry jsem vysloveně hltal, ačkoliv už tady jsem vnímal drobné nedotaženosti. Často mi chyběl vnitřní monolog poodhalující motivy našeho archeologa, nebo třeba absolutní ignorování některých skutečností, např. portrétu z Karlova mostu. Mysteriózní atmosféra, napětí, uvěřitelnost příběhu i logické kombinace předmětů (s jednou hlodavčí vyjímkou) zde však funguje velmi dobře.
Druhá polovina hry je bohužel odlišná, děj přesouvá doslova letem světem a nedává prostor vyniknout atmosféře jednotlivých lokací. Z naší postavy se stává pouze nudná varianta Indiana Jonese a jeho odhalování mayských tajemství působí dosti béčkovitě a nezajímavě. Mexické městečko je celkem zbytečná lokace a návštěva indiánů je úplně mimo mísu. Kontroverzní konec už jen podtrhuje nevydařenou druhou polovinu hry. Podobnost se snímkem Indiana Jones a Království křišťálové lebky je vcelku zábavná.
Pozastavím se u dabingu a zvuků. Mít (opět) k dispozici ansámbl prvotřídních herců a (opět) nenajmou kvalitního dabingového režiséra, je bohužel poznávacím znamením česky dabovaných her. Výslovnost slova ''haló'' je opravdu jiná, když člověk bere sluchátko, nebo když na někoho volá z okna. Tím spíše tluče do uší, když je to prvním slovem, co hráč ve hře uslyší. Určitý posun oproti Poslu Smrti zde však je. S hlavní rolí se sympaticky popral Jan Šťastný. Vnitřní monology jsou skvělé a mnohé dialogy se také povedly. Výjimky se ale najdou, některé části dialogů jsou tak úplně mimo. Citová hnutí a vypjaté situace se tradičně zprostředkovat nedaří téměř vůbec. Naopak, neuvěřitelně jistě působí pan Vladimír Brabec. Kde režie selhává, tam ji herecká zkušenost nahrazuje. Škoda, že jeho postava nebyla více využita. Zvuky mi pocitově přijdou jako převzaté z Posla Smrti a všeobjímající ambientní hluk se k některým částem hry opravdu nehodí. Na náměstí městečka v Mexiku by to opravdu nemělo znít, jako ve sklepení zámku Black Mirror :).