Temná hudba, noc, do zdánlivě obyčejného městečka přijíždí osamělý cizinec. Zastavuje, protože světla reflektorů osvětlují nehybnou postavu ležící na silnici. Leon Kennedy, nový policista v Racoon City, vystupuje z auta. Vrány, krmící se na nehybném těle poplašeně odlétají. Sleduje ho mnoho očí, ale on to ještě neví. Přichází k tělu a už tuší že něco není v pořádku. Na zátylku se mu usazuje nepříjemný pocit, jako by ho někdo sledoval. Obrací tělo tváří k sobě a vidí zmasakrované torzo. Najednou se ze všech stran začnout hrnout Zombie, zmasakrovaná postava ležící Leonovi u nohou se mu snaží s šíleným výrazem zakousnout do nohy. Leon tasí zbraň a už se nerozmýšlí. Střílí ležící zrůdu do hlavy a utíká......
Tohle intro (které je mimochodem mnohem delší) mě vždy posadilo na zadek. Ne jen po grafické stránce, na tu dobu neuvěřitelné, ale hlavně po stránce střihu, kamery a atmosféry. Parádní začátek. Intro končí výbuchem cisterny a oba hrdinové jsou na opačných stranách plamenů. Vývojáři se s tím moc nemazali a po ovládnutí vámi vybrané postavy se vám okamžitě v ústrety šoupou hned tři Zombie. Ovládání chce trochu cviku, takže několikrát jsem do 15ti vteřin zemřel.:-))
Alfou a Omegou RE2 je PŘÍBĚH!!!!
Je podáván naprosto neuvěřitelně polehoučku a velice smysluplnně (ikdyž neustále v hádankách). Většinu příběhu se dozvíme pouze z různých tiskopisů, faxů, zpráv a vzkazů, memorand. Občas od ŽIVÉHO člověka. A že to panečku příběh je!! Byl jsem přikovaný k obrazovce a z každého posunu jsem měl svátek. Hra je polehoučku gradována až k obrovskému finále. Zjišťování příčiny nákazy a hledání cesty k antiviru nás zavede na spoustu zajímavých míst. Velmi mile mě překvapili sci-fi prvky z laboratoří apod. z poslední třetiny hry. Prostě vstup a hraní v komplexu Ubrella Corporation je geniální vyvrcholení celé hry. Chci ještě vyzdvyhnout charaktery a postavy, které se v příběhu objevují. Jsou velmi osobyté a uvěřitelné, mají svůj životní příběh a motivy, díky kterým jednají jak jednají.
Tady se dostáváme k level designu:
Velmi realistický, zkáza města na mě dýchala na každém kroku. Chodby se zatlučenými okny, všudypřítomné známky boje, opuštěná auta, domy a obchody, krev. Designéři dokázali zkloubit viktoriánský styl s hororovým městským prostředím, následně ještě s hi-tech prvky. Ať už jsem byl na ulici, v domech, v kanálech, nebo v laboratořích, vše bylo znamenitě designováno, smysl pro detail až neuvěřitelný. Vše co se někde válí má svůj smysl, prostě tak jako ve skutečnosti.
Hratelnost:
Po naučení-se ovládání (bez míření nelze střílet-však to jistě znáte) je hratelnost omezována pouze kamerou. Ale prostě je to takový styl hry a já ho tak beru. Vše se děje ve statických "obrazech", kterými se pohybujeme. Nábojů je zde zoufale málo i na EASY obtížnost, o HARD ani nemluvím. Hraní za Leona nebo Claire přináší mírné nuance a změny v příběhu. Když hrajete za Leona, tak některé dveře a lokace nejdou zpřístupnit (co já se napřemýšlel jak se tam dostat) , protože je projdete jen pokud hrajete za Claire. Takže znovuhratelnost je jednoduše povinností. Postavy se v příběhu několikrát setkají, zahrajete si zde dokonce za malé dítě, ale nic prozrazovat nebudu. Hraní střídají v některých pasážích digitální filmečky-na tu dobu TOP animace, které také odkrývají příběh a různé události, které se staly, než jste přišli na ono místo. Asi jediné mínus hra odnáší za neskonale dlouhé načítání při průchodu dveřmi-jistě všichni znáte. Hratelnost je celkově výborně vyvážená, všeho je sice akutní nedostatek, takže se stále balancuje na hranici žití a nežití, ale i přesto lze RE2 "v pohodě" dohrát.:-))
Puzzly a hádanky.
Jednička s hvězdičnou dvakrát podtržená pro lidi co vymýšleli tuto složku RE2. Za prvé nejsou vůbec, ale vůbec lehké (oproti prvnímu dílu jsou však jednodušší), za druhé mají přísnou logiku a využití. Rozhodně nejzábavnější část hry. Příklad, kdy najdu ventil a nosím ho polovinu hry, abych ho pak jednou použil, ale bez něj bych nemohl hrát dál. Není zde omezena nosnost postavy, takže si můžete nést kolik věcí chcete (možná jen omezení slotů na věci, ale to už si nepamatuju). Některé absolutně zbytečně, ale to se dozvíte až na konci.:-)
Grafika:
Jedním slovem nádhera. Digitální (renderované??) filmečky dechberoucí, engine výborně zpracovaný.
Zvuk:
Opět mazec, šourání, šoupání, vrčení, zvuky Zombie, psi, hudební doprovod (mistrný), zvuky strojů, mechanismů a věcí na nejvyšší úrovni.
Souboje:
Nepřátele mají opravdu tuhý kořínek, ale po překonání strachu jsem si nechal pěkně přišourat Zombie až k sobě a brokovnicí jednou mířenou ze spodu do hlavy pěkně vymaloval strop surrealistickými vzory. Typů nepřátel je hodně, Bossové ani nemluvím-vyždy to bylo jen tak tak. Spotřeba kytek (herb) zde byla značná.:-)) Zbraně zde jsou klasická pistole, brokovnice, samopal (později a jen s jedinou várkou nábojů), Magnum r.44mm, dokonce plamenomet atd, všechny už si nepamatuju.
Celkově:
RE2 je pro mě srdcová záležitost. Hrál jsem tehdy ještě na PSX a neměl memory card na ukládání hry, takže jsem ji celou musel projít bez jediného uložení-BEZ ZTRÁTY ŽIVOTA!!!! Dodnes si pamatuju ten okamžik, kdy jsem opravdu uviděl závěrečné titulky, tam se skvělo číslo 24h,35min - čili moje herní doba. Vše přeloženo se slovníčkem v ruce, prostě palba.
Tomuto říkám jedna z dokonalých her, totálně promyšlených, totálně dodělaných, technologicky špička ve své době, bez bugů, s geniálním level designem, s perfektním chytlavým a tajemným příběhem a doslova s povinností hrát znova.
Tohle intro (které je mimochodem mnohem delší) mě vždy posadilo na zadek. Ne jen po grafické stránce, na tu dobu neuvěřitelné, ale hlavně po stránce střihu, kamery a atmosféry. Parádní začátek. Intro končí výbuchem cisterny a oba hrdinové jsou na opačných stranách plamenů. Vývojáři se s tím moc nemazali a po ovládnutí vámi vybrané postavy se vám okamžitě v ústrety šoupou hned tři Zombie. Ovládání chce trochu cviku, takže několikrát jsem do 15ti vteřin zemřel.:-))
Alfou a Omegou RE2 je PŘÍBĚH!!!!
Je podáván naprosto neuvěřitelně polehoučku a velice smysluplnně (ikdyž neustále v hádankách). Většinu příběhu se dozvíme pouze z různých tiskopisů, faxů, zpráv a vzkazů, memorand. Občas od ŽIVÉHO člověka. A že to panečku příběh je!! Byl jsem přikovaný k obrazovce a z každého posunu jsem měl svátek. Hra je polehoučku gradována až k obrovskému finále. Zjišťování příčiny nákazy a hledání cesty k antiviru nás zavede na spoustu zajímavých míst. Velmi mile mě překvapili sci-fi prvky z laboratoří apod. z poslední třetiny hry. Prostě vstup a hraní v komplexu Ubrella Corporation je geniální vyvrcholení celé hry. Chci ještě vyzdvyhnout charaktery a postavy, které se v příběhu objevují. Jsou velmi osobyté a uvěřitelné, mají svůj životní příběh a motivy, díky kterým jednají jak jednají.
Tady se dostáváme k level designu:
Velmi realistický, zkáza města na mě dýchala na každém kroku. Chodby se zatlučenými okny, všudypřítomné známky boje, opuštěná auta, domy a obchody, krev. Designéři dokázali zkloubit viktoriánský styl s hororovým městským prostředím, následně ještě s hi-tech prvky. Ať už jsem byl na ulici, v domech, v kanálech, nebo v laboratořích, vše bylo znamenitě designováno, smysl pro detail až neuvěřitelný. Vše co se někde válí má svůj smysl, prostě tak jako ve skutečnosti.
Hratelnost:
Po naučení-se ovládání (bez míření nelze střílet-však to jistě znáte) je hratelnost omezována pouze kamerou. Ale prostě je to takový styl hry a já ho tak beru. Vše se děje ve statických "obrazech", kterými se pohybujeme. Nábojů je zde zoufale málo i na EASY obtížnost, o HARD ani nemluvím. Hraní za Leona nebo Claire přináší mírné nuance a změny v příběhu. Když hrajete za Leona, tak některé dveře a lokace nejdou zpřístupnit (co já se napřemýšlel jak se tam dostat) , protože je projdete jen pokud hrajete za Claire. Takže znovuhratelnost je jednoduše povinností. Postavy se v příběhu několikrát setkají, zahrajete si zde dokonce za malé dítě, ale nic prozrazovat nebudu. Hraní střídají v některých pasážích digitální filmečky-na tu dobu TOP animace, které také odkrývají příběh a různé události, které se staly, než jste přišli na ono místo. Asi jediné mínus hra odnáší za neskonale dlouhé načítání při průchodu dveřmi-jistě všichni znáte. Hratelnost je celkově výborně vyvážená, všeho je sice akutní nedostatek, takže se stále balancuje na hranici žití a nežití, ale i přesto lze RE2 "v pohodě" dohrát.:-))
Puzzly a hádanky.
Jednička s hvězdičnou dvakrát podtržená pro lidi co vymýšleli tuto složku RE2. Za prvé nejsou vůbec, ale vůbec lehké (oproti prvnímu dílu jsou však jednodušší), za druhé mají přísnou logiku a využití. Rozhodně nejzábavnější část hry. Příklad, kdy najdu ventil a nosím ho polovinu hry, abych ho pak jednou použil, ale bez něj bych nemohl hrát dál. Není zde omezena nosnost postavy, takže si můžete nést kolik věcí chcete (možná jen omezení slotů na věci, ale to už si nepamatuju). Některé absolutně zbytečně, ale to se dozvíte až na konci.:-)
Grafika:
Jedním slovem nádhera. Digitální (renderované??) filmečky dechberoucí, engine výborně zpracovaný.
Zvuk:
Opět mazec, šourání, šoupání, vrčení, zvuky Zombie, psi, hudební doprovod (mistrný), zvuky strojů, mechanismů a věcí na nejvyšší úrovni.
Souboje:
Nepřátele mají opravdu tuhý kořínek, ale po překonání strachu jsem si nechal pěkně přišourat Zombie až k sobě a brokovnicí jednou mířenou ze spodu do hlavy pěkně vymaloval strop surrealistickými vzory. Typů nepřátel je hodně, Bossové ani nemluvím-vyždy to bylo jen tak tak. Spotřeba kytek (herb) zde byla značná.:-)) Zbraně zde jsou klasická pistole, brokovnice, samopal (později a jen s jedinou várkou nábojů), Magnum r.44mm, dokonce plamenomet atd, všechny už si nepamatuju.
Celkově:
RE2 je pro mě srdcová záležitost. Hrál jsem tehdy ještě na PSX a neměl memory card na ukládání hry, takže jsem ji celou musel projít bez jediného uložení-BEZ ZTRÁTY ŽIVOTA!!!! Dodnes si pamatuju ten okamžik, kdy jsem opravdu uviděl závěrečné titulky, tam se skvělo číslo 24h,35min - čili moje herní doba. Vše přeloženo se slovníčkem v ruce, prostě palba.
Tomuto říkám jedna z dokonalých her, totálně promyšlených, totálně dodělaných, technologicky špička ve své době, bez bugů, s geniálním level designem, s perfektním chytlavým a tajemným příběhem a doslova s povinností hrát znova.
Pro: PŘÍBĚH!!, zvuk, grafika, filmečky, postavy, délka hry, puzzly, level design, žádné bugy.
Proti: Kromě dlouhého načítání při průchodu dveřmu jednoduše NIC.