A poslední známější adventura z osmdesátek je za mnou. Rovnou dopředu přiznám, že jsem ji hrál s návodem, protože jinak bych ji hrál měsíc a v životě bych ji nedohrál.
Příběh je jediné co mě u hry jakžtakž drželo. Bulvární pisálek Zak McKracken má napsat článek o dvouhlavě veverce, ale místo toho se zaplete do spiknutí mimozemšťanů. Ti chtějí paprskem blbosti udělat z lidstva stupidní rasu, naštěstí na to myslela jiná mimozemská rasa a tak po světě poschovávala části zařízení, které to může zneutralizovat.
V detailech je to ale neskutečně vybředlé. Člověk si klade otázky proč mimozemšťani nedali lidstvo přístroj rovnou, proč musím jako hráč obletět snad 10 míst včetně Marsu abych ho poskládal. Kromě Zaka ovládáte ještě jednu holku na Zemi a dvě holky na Marsu. Ty si jen tak v klidu postavili vesmírnou loď, obleky a vydaly se na Mars čekat na instrukce. Ech. Pak holky na Marsu objeví stopu a Zak ji použije na Zemi (aniž by byli ve spojení). Marťanské tokeny se kupují kreditkou, marťanskou pyramidu otevřete ukradenou sponkou z holičství... Nebo vystoupíte v Seatlu z letiště a za ním je jeskyně, za letištěm v Londýně leží Stonehenge...
Grafika a ovládání je stejné jako u Maniac Mansion, to znamená Scumm, nehlásící se předměty a pohodové ovládání. Ve všem ostatním je to pomalu horší jak sierrovky. Můžete umřít, nevzít důležitý předmět, ztratit důležitý předmět. Cestujete po světě, ale pokud si dobře nenaplánujete trasu, dojdou Vám peníze. A bez návodu nemáte šanci zjistit, kam je potřeba právě letět (a s kým). Z prvního letu můžete odejít pravým tlačítkem, aniž byste vzali důležité předměty. Jsou tu čekačky na nějakou událost, naprosto šílené kombinace předmětů. Potkáváte lidi, ale nemáte možnost talk.
A do toho všeho je tu spousta obrovských, nesmyslných a nezmapovatelných bludišť (naštěstí to poslední neplatí a nějaké mapy na internetu jsou). Je to málo? Půlka z těch bludišťat je potmě a tak zuřivě klikáte a hledáte pochodeň na zapálení.
S tahovým hovadským dějem by člověk čekal že to bude vtipné, ale není. Ani nemůže být, protože s nikým si moc nepokecáte. Jediný úsměv na tváři mi vyloudilo mimozemské koště. Zkrátka pro kompletisty jako já zajímavé, jinak ztráta času.
Příběh je jediné co mě u hry jakžtakž drželo. Bulvární pisálek Zak McKracken má napsat článek o dvouhlavě veverce, ale místo toho se zaplete do spiknutí mimozemšťanů. Ti chtějí paprskem blbosti udělat z lidstva stupidní rasu, naštěstí na to myslela jiná mimozemská rasa a tak po světě poschovávala části zařízení, které to může zneutralizovat.
V detailech je to ale neskutečně vybředlé. Člověk si klade otázky proč mimozemšťani nedali lidstvo přístroj rovnou, proč musím jako hráč obletět snad 10 míst včetně Marsu abych ho poskládal. Kromě Zaka ovládáte ještě jednu holku na Zemi a dvě holky na Marsu. Ty si jen tak v klidu postavili vesmírnou loď, obleky a vydaly se na Mars čekat na instrukce. Ech. Pak holky na Marsu objeví stopu a Zak ji použije na Zemi (aniž by byli ve spojení). Marťanské tokeny se kupují kreditkou, marťanskou pyramidu otevřete ukradenou sponkou z holičství... Nebo vystoupíte v Seatlu z letiště a za ním je jeskyně, za letištěm v Londýně leží Stonehenge...
Grafika a ovládání je stejné jako u Maniac Mansion, to znamená Scumm, nehlásící se předměty a pohodové ovládání. Ve všem ostatním je to pomalu horší jak sierrovky. Můžete umřít, nevzít důležitý předmět, ztratit důležitý předmět. Cestujete po světě, ale pokud si dobře nenaplánujete trasu, dojdou Vám peníze. A bez návodu nemáte šanci zjistit, kam je potřeba právě letět (a s kým). Z prvního letu můžete odejít pravým tlačítkem, aniž byste vzali důležité předměty. Jsou tu čekačky na nějakou událost, naprosto šílené kombinace předmětů. Potkáváte lidi, ale nemáte možnost talk.
A do toho všeho je tu spousta obrovských, nesmyslných a nezmapovatelných bludišť (naštěstí to poslední neplatí a nějaké mapy na internetu jsou). Je to málo? Půlka z těch bludišťat je potmě a tak zuřivě klikáte a hledáte pochodeň na zapálení.
S tahovým hovadským dějem by člověk čekal že to bude vtipné, ale není. Ani nemůže být, protože s nikým si moc nepokecáte. Jediný úsměv na tváři mi vyloudilo mimozemské koště. Zkrátka pro kompletisty jako já zajímavé, jinak ztráta času.
Pro: Spousta lokací, zajímavě vypadající příběh.
Proti: Těžké, neférové, nesmyslné jak v detailech tak v hratelnosti, nekonečná bludiště.